Baby achterlaten?
zondag 24 februari 2019 om 19:35
dinsdag 26 februari 2019 om 14:50
SSSSSSSSSSSSSSST laat me nou in de waanEze schreef: ↑26-02-2019 14:43Nee. Je kunt het je nu nog niet voorstellen, maar tegen die tijd ben je het uitslapen verleerd. ‘Dat overkomt mij niet’? Dacht ik ook, maar nu begint de oudste uit te slapen en ... jawel.
Zit je nog steeds op zondagochtend vroeger dan je zou willen klaarwakker te zijn.
On topic: het kostte ons een kleine drie maanden om uit te vogelen hoe onze (niet mijn, onze!) kinderen werkten. Dat uitvogelen was in die tijd het belangrijkste wat we te doen hadden. Meerdere dagen weggaan zonder kind was voor ons allebei geen optie in de periode. Daarna weer wel. We zijn allebei wel eens kort weggeweest terwijl we een baby van een maand of drie a vier hadden die met de andere ouder thuisbleef. Maar niet al na een maand.

Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
dinsdag 26 februari 2019 om 14:52
Die ooievaarsbeetsimbalabimba schreef: ↑26-02-2019 14:43Joris en Monique krijgen een baby, deel 1,2 en 3
https://www.youtube.com/watch?v=4PQE9_g6UuI "eh waarom moesten we eigenlijk komen? "
![]()

Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

dinsdag 26 februari 2019 om 15:50
Er zijn genoeg mooie momenten die eerste tijd. Maar niet alleen maar. Dat weet ieder ouder wel, krampjes, spugen, kloven, slecht slapen, het hoort er allemaal bij.

dinsdag 26 februari 2019 om 16:19
Echt waar?? en dan ook tegelijkertijd?
Het enige wat ik daar prettig aan zou hebben gevonden is dat ik dan zonder problemen een paar dagen Rome had kunnen boeken.
Ik vond zwangerschaps/bevallingsverlof al heel lang duren. Als m'n vriend daar dan ook nog eens 24/7 bij was geweest was ik echt gillend gek geworden. Maar dat zal wel komen omdat mijn moeder me vroeger heeft laten huilen en ik nu niet in staat ben normale relaties aan te gaan.
dinsdag 26 februari 2019 om 16:22
Ja tegelijkertijd. Zodat je kan afwisselen, allebei tijd hebt om je kind te leren kennen en niet de behoefte hebt om te vluchten naar rome.maledive schreef: ↑26-02-2019 16:19Echt waar?? en dan ook tegelijkertijd?
Het enige wat ik daar prettig aan zou hebben gevonden is dat ik dan zonder problemen een paar dagen Rome had kunnen boeken.
Ik vond zwangerschaps/bevallingsverlof al heel lang duren. Als m'n vriend daar dan ook nog eens 24/7 bij was geweest was ik echt gillend gek geworden. Maar dat zal wel komen omdat mijn moeder me vroeger heeft laten huilen en ik nu niet in staat ben normale relaties aan te gaan.
En dat laatste.. beetje summiere samenvatting van het hele verhaal, maar wie weet hè

Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!

dinsdag 26 februari 2019 om 16:51
Je hoeft er inderdaad niet constant bovenop te zitten met z'n tweeën. Je kan elkaar ook de ruimte geven om eens een uurtje bij te slapen/ bij te komen. En als het de tweede/ derde is, dan is het heel prettig dat je de taken kunt verdelen.

dinsdag 26 februari 2019 om 16:51
Nou, ik ben benieuwd hoeveel huwelijken/relaties een verplicht gezamenlijk verlof, thuis met baby, overleven.
lijkt me heel goed voor de hechting

dinsdag 26 februari 2019 om 17:02
Ik ben helemaal voor de taken verdelen.
Wij werken en zorgen allebei evenveel.
Maar wat moet je dan tijdens je verlof als de zorg voor baby je de helft van de tijd uit handen wordt genomen? Een uurtje bijslapen, prima. Maar ik had echt niet ineens behoefte aan 14 uur slaap per dag.
Overigens zou ik het wel prima hebben gevonden om een gedeelte van mijn verlof aan vriend over te hebben gedragen en zo gelijk de zorg (maar dus ook werk) eerlijk te verdelen.

dinsdag 26 februari 2019 om 17:05
Acht uur slapen, omdat je 's ochtends nog een paar uur kunt pakken, rustig je lunch kunnen eten, iemand die het huishouden doet, omdat jij nog fysiek nog aan het herstellen bent, iemand die boodschappen doet en kookt, terwijl jij zit te voeden/ kolven.maledive schreef: ↑26-02-2019 17:02Ik ben helemaal voor de taken verdelen.
Wij werken en zorgen allebei evenveel.
Maar wat moet je dan tijdens je verlof als de zorg voor baby je de helft van de tijd uit handen wordt genomen? Een uurtje bijslapen, prima. Maar ik had echt niet ineens behoefte aan 14 uur slaap per dag.
Overigens zou ik het wel prima hebben gevonden om een gedeelte van mijn verlof aan vriend over te hebben gedragen en zo gelijk de zorg (maar dus ook werk) eerlijk te verdelen.
Klinkt niet gek, toch?

dinsdag 26 februari 2019 om 17:14
Ik mag hopen de meeste toch wel. Je bent toch niet verplicht om de hele dag samen thuis te zitten? Je kan samen dingen ondernemen, of apart, het huishouden verdelen etc. Of je gaat er een paar dagen alleen op uit, naar Rome bijvoorbeeld.
Los daarvan zou ik er wel voor zijn dat je zelf de keuze hebt wanneer je dat verlof opneemt; tegelijk of (deels) aansluitend. Dat heeft weer als voordeel dat de baby langer thuis kan zijn en pas met een maand of 6-7 naar het kdv ‘moet’.
dinsdag 26 februari 2019 om 17:14
Zeker niet. En volgens mij is dit in sommige scandinavische landen ook heel gewoon. Ben benieuwd of het scheidingspercentage zoveel hoger ligt daar.Z0MER schreef: ↑26-02-2019 17:05Acht uur slapen, omdat je 's ochtends nog een paar uur kunt pakken, rustig je lunch kunnen eten, iemand die het huishouden doet, omdat jij nog fysiek nog aan het herstellen bent, iemand die boodschappen doet en kookt, terwijl jij zit te voeden/ kolven.
Klinkt niet gek, toch?
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!

dinsdag 26 februari 2019 om 17:15
Zo zie je maar hoe verschillend mensen/ moeders/ ouders zijn.Z0MER schreef: ↑26-02-2019 17:05Acht uur slapen, omdat je 's ochtends nog een paar uur kunt pakken, rustig je lunch kunnen eten, iemand die het huishouden doet, omdat jij nog fysiek nog aan het herstellen bent, iemand die boodschappen doet en kookt, terwijl jij zit te voeden/ kolven.
Klinkt niet gek, toch?
Ik vind het namelijk vreselijk saai klinken.
dinsdag 26 februari 2019 om 17:16
Dit lijkt mij ideaal: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/218834 ... t-wel.html

dinsdag 26 februari 2019 om 17:19
Iemand die er is om het dagelijkse jankuurtje (of de dagelijkse jankuren, voor de pechvogels) over te nemen, of even Chinees gaat halen terwijl jij met huilende baby met krampjes rondloopt. De nachten kunnen afwisselen omdat man er niet half zeven uit moet om naar zijn werk te gaan. Ik vond zeker de eerste twee maanden echt niet zo relaxed dat ik niets te doen had in mijn eentje (voeden, kolven, steriliseren, wiegen, slapen, verschonen, was in de machine, snel even iets tussendoor doen en de riedel begon weer opnieuw) . Ging dag en nacht door, en dan had ik echt niet de moeilijkste baby’s.Z0MER schreef: ↑26-02-2019 17:05Acht uur slapen, omdat je 's ochtends nog een paar uur kunt pakken, rustig je lunch kunnen eten, iemand die het huishouden doet, omdat jij nog fysiek nog aan het herstellen bent, iemand die boodschappen doet en kookt, terwijl jij zit te voeden/ kolven.
Klinkt niet gek, toch?

dinsdag 26 februari 2019 om 17:22
hahaha...nou, als we toch samen vrij zijn, geloof ik dat ik lekker samen met man een romantisch tripje Rome zou doen. Baby kan best een paar dagen bij oma!SallySpectra* schreef: ↑26-02-2019 17:14Ik mag hopen de meeste toch wel. Je bent toch niet verplicht om de hele dag samen thuis te zitten? Je kan samen dingen ondernemen, of apart, het huishouden verdelen etc. Of je gaat er een paar dagen alleen op uit, naar Rome bijvoorbeeld.
Los daarvan zou ik er wel voor zijn dat je zelf de keuze hebt wanneer je dat verlof opneemt; tegelijk of (deels) aansluitend. Dat heeft weer als voordeel dat de baby langer thuis kan zijn en pas met een maand of 6-7 naar het kdv ‘moet’.
Met je laatste opmerking ben ik het helemaal eens.
Ik ben ook niet per definitie tegen verlof voor vaders - maar ik zie persoonlijk niks in het verplichte karakter.

dinsdag 26 februari 2019 om 18:01
Nu is mijn ervaring (van horen zeggen en lezen) dat BV ook een stuk intensiever is...SallySpectra* schreef: ↑26-02-2019 17:19Iemand die er is om het dagelijkse jankuurtje (of de dagelijkse jankuren, voor de pechvogels) over te nemen, of even Chinees gaat halen terwijl jij met huilende baby met krampjes rondloopt. De nachten kunnen afwisselen omdat man er niet half zeven uit moet om naar zijn werk te gaan. Ik vond zeker de eerste twee maanden echt niet zo relaxed dat ik niets te doen had in mijn eentje (voeden, kolven, steriliseren, wiegen, slapen, verschonen, was in de machine, snel even iets tussendoor doen en de riedel begon weer opnieuw) . Ging dag en nacht door, en dan had ik echt niet de moeilijkste baby’s.
Hier guppie van zeven weken maar geen kolven, steriliseren en voeden om de twee uur.
Als ze gevoed is kan ze goed 3,5-4 uur door, dat geeft mij veel vrijheid. Plus dat een ander ook kan voeden, opa, oma, visite etc.
Voor mij een héél bewuste keuze voor FV juist vanwege het minder intensieve in die toch al drukke eerste weken...
Maar goed, ik dwaal helemaal af!

dinsdag 26 februari 2019 om 19:20
Heb jij een hekel aan je man? Of nog geen kinderen?maledive schreef: ↑26-02-2019 17:22hahaha...nou, als we toch samen vrij zijn, geloof ik dat ik lekker samen met man een romantisch tripje Rome zou doen. Baby kan best een paar dagen bij oma!
Met je laatste opmerking ben ik het helemaal eens.
Ik ben ook niet per definitie tegen verlof voor vaders - maar ik zie persoonlijk niks in het verplichte karakter.

dinsdag 26 februari 2019 om 19:22
Zo te lezen heb je gewoon mazzel met een super makkelijke baby.ClaireSophie schreef: ↑26-02-2019 18:01Nu is mijn ervaring (van horen zeggen en lezen) dat BV ook een stuk intensiever is...
Hier guppie van zeven weken maar geen kolven, steriliseren en voeden om de twee uur.
Als ze gevoed is kan ze goed 3,5-4 uur door, dat geeft mij veel vrijheid. Plus dat een ander ook kan voeden, opa, oma, visite etc.
Voor mij een héél bewuste keuze voor FV juist vanwege het minder intensieve in die toch al drukke eerste weken...
Maar goed, ik dwaal helemaal af!