Baby achterlaten?
zondag 24 februari 2019 om 19:35
zondag 24 februari 2019 om 19:46
Eens! Daarnaast waar bemoei je je mee..redbulletje schreef: ↑24-02-2019 19:40Toch lullig dat dit gezeik alleen moeders treft, als de vader voor z'n werk een weekje weg zou moeten hoor je er niemand over.

Dat je zo'n klein ding na amper 1 maand al dumpt bij oma's voor je eigen pleziertjes.
5 dagen aan een stuk.
Dat je dat doet als kind 6 à 9 maand oud is wil ik nog best volgen.
Dat je dat bij 1 maand oud 1 nacht doet omdat het écht niet anders kan ook.
Wat gebeurt er als dat kind straks totaal niet zonder zijn moeder blijkt te kunnen en 5 dagen non-stop huilt?
Gezellig voor de oma's en vader ... Not.
Of als het kind gewend is aan borstvoeding, ineens over moet op fles omdat moeder verdwijnt en 5 dagen niet eet?
Een vader die 5 dagen verdwijnt voor zijn eigen plezier als kind zo klein is, zou ik overigens ook niet wenselijk vinden.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 24-02-2019 19:47
8.96% gewijzigd
Uhuh de titel sugereerd dat er een baby bij de vuilnisbak staat.Marigold1986 schreef: ↑24-02-2019 19:43Ik denk ook dat het niet zo erg is... Toen ik de titel las dacht ik dat het ging over iemand die letterlijk haar/zijn baby achterlaat. Maar dit, in goede handen voor een aantal dagen bij oma, noem ik geen achterlaten... Sorry

zondag 24 februari 2019 om 19:47
Als je kind 1 maand oud is heb je het volste recht om “moederkloek” te zijn hoor.redbulletje schreef: ↑24-02-2019 19:42Ik zou juist blij zijn met zo'n vriendin. Tenminste niet zo'n moederkloek die niets meer zonder kind wil ondernemen.

zondag 24 februari 2019 om 19:47
Wat moet zo'n man dan? 24/7 naar die baby zitten staren? Dat is toch het toppunt van saaiheid?Minik schreef: ↑24-02-2019 19:44Oké blijkbaar doet t mij meer dan nodig, hormonen waarschijnlijk. Ik moet er niet aan denken mijn vijf maanden oude baby überhaupt 1 nachtje achter te laten en denk steeds, die arme baby! Als die zich maar aan mama kan hechten...
Maar als ik de reacties zo lees is mijn gevoel heel erg overdreven, bedankt voor de reality check.
En dat de vader geen vrij neemt begrijp ik ook niet.. ach, ik zal de hele situatie nooit begrijpen denk ik, maar hoef dus ook geen medelijden te hebben met de baby.
Er zijn betrokken oma's in 't spel die de verzorging overdag op zich willen nemen.
En je vriendin heeft een paar dagen ongestoorde nachtrust. Dat doet de meeste mensen ook goed.

zondag 24 februari 2019 om 19:49
wat een drama zeg.Belg007 schreef: ↑24-02-2019 19:46Dat je zo'n klein ding na amper 1 maand al dumpt bij oma's voor je eigen pleziertjes.
5 dagen aan een stuk.
Wat gebeurt er als dat kind straks totaal niet zonder zijn moeder blijkt te kunnen en 5 dagen non-stop huilt?
Of als het kind gewend is aan borstvoeding, ineens over moet op fles omdat moeder verdwijnt en 5 dagen niet eet?
Een vader die 5 dagen verdwijnt voor zijn eigen plezier als kind zo klein is, zou ik overigens ook niet wenselijk vinden.
baby’s kunnen best zonder mama en huilen niet 5 dagen aan 1 stuk, ze zullen ook slapen. als dat wurm wel 5 dagen jankt wees dan blij dat je in rome bent

zondag 24 februari 2019 om 19:50
Eh? Doen wat moeders doen?redbulletje schreef: ↑24-02-2019 19:47Wat moet zo'n man dan? 24/7 naar die baby zitten staren? Dat is toch het toppunt van saaiheid?
Er zijn betrokken oma's in 't spel die de verzorging overdag op zich willen nemen.
En je vriendin heeft een paar dagen ongestoorde nachtrust. Dat doet de meeste mensen ook goed.
Tijd te kort hoor

zondag 24 februari 2019 om 19:50
Je denkt toch niet echt dat een baby van een maand non-stop gaat huilen als hij door zijn oma word verzorgd?Belg007 schreef: ↑24-02-2019 19:46Dat je zo'n klein ding na amper 1 maand al dumpt bij oma's voor je eigen pleziertjes.
5 dagen aan een stuk.

zondag 24 februari 2019 om 19:51
Als ze langs alle kanten ingescheurd is en nog niet fatsoenlijk kan zitten wellicht niet, als ze een jankbaby heeft wellicht juist wél.

zondag 24 februari 2019 om 19:52
Die laatste zin klinkt als een sneer.Minik schreef: ↑24-02-2019 19:44Oké blijkbaar doet t mij meer dan nodig, hormonen waarschijnlijk. Ik moet er niet aan denken mijn vijf maanden oude baby überhaupt 1 nachtje achter te laten en denk steeds, die arme baby! Als die zich maar aan mama kan hechten...
Maar als ik de reacties zo lees is mijn gevoel heel erg overdreven, bedankt voor de reality check.
En dat de vader geen vrij neemt begrijp ik ook niet.. ach, ik zal de hele situatie nooit begrijpen denk ik, maar hoef dus ook geen medelijden te hebben met de baby.

zondag 24 februari 2019 om 19:53
Ze is goed uit de bevalling gekomen en t is een wolk van een baby, heel rustig, slaapt veel, drinkt goed (fles dus geen probleem met voeding als ze weg is)redbulletje schreef: ↑24-02-2019 19:51Als ze langs alle kanten ingescheurd is en nog niet fatsoenlijk kan zitten wellicht niet, als ze een jankbaby heeft wellicht juist wél.

zondag 24 februari 2019 om 19:53

zondag 24 februari 2019 om 19:54
Ik ben wel benieuwd wat het CB zegt als oma met baby bij de 1-maand controle komt met verhaal dat moeder 5 dagen weg is. Niet dat hun opmerkingen verder heel boeiend zijn ofzo maar denk dat ze toch een beetje vreemd opkijken.
Zou er zelf niet aan moeten denken en eerlijk gezegd zou ik het ook best even bijzonder vinden als een vriendin of familielid dit zou doen. Maargoed, ieder zijn ding toch?!
Zou er zelf niet aan moeten denken en eerlijk gezegd zou ik het ook best even bijzonder vinden als een vriendin of familielid dit zou doen. Maargoed, ieder zijn ding toch?!
zussel wijzigde dit bericht op 24-02-2019 19:56
Reden: -
Reden: -
1.39% gewijzigd

zondag 24 februari 2019 om 19:54

koekie1980 schreef: ↑24-02-2019 19:53Als jij het zo'n probleem vindt... neem jij die beeb effe 5 dagen in huis dan?