Baby achterlaten?

24-02-2019 19:35 696 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 10 reacties had ik al antwoord op mijn vraag. Baby gaat geen schade van de situatie ondervinden, gelukkig!

Vervolgens is dit hele topic nogal uit de hand gelopen...
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-02-2019 09:41
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen.
86.94% gewijzigd
Wat een ontaarde moeder! Ik vind het niet zo'n punt eigenlijk.
Minik schreef:
24-02-2019 19:35
Weet iemand hoe dit zit met hechting? Kan het kwaad? Of is het meer gewoon een beetje een gek gevoel wat ik erbij heb maar zal de baby er niks van merken?
baby zal niks merken hoor van 5 dg, en baby wordt toch goed achtergelaten? hechting blijft intact dont worry. ;)
Het is haar kind en samen met haar man heeft ze een oplossing bedacht. Ik begrijp niet waar je je druk om maakt.
Tja, mijn dochter ging toen ze zo jong was wel eens bij oma logeren. Nooit langer dan 1 a twee nachtjes. Waren ook mensen die daar iets van vonden, jammer dan.

Je vriendin moet het zelf weten, haar kind. Ik denk dat het voor de hechting niet uitmaakt. Zelf zou ik nooit 5 dagen achtereen weggaan, tenzij vader gewoon vrij neemt en thuis blijft het het kind.
bel jeugdzorg!
Je kunt je net zo goed afvragen waarom de vader niet vrij neemt als het belangrijk is voor de moeder in kwestie.
Toch lullig dat dit gezeik alleen moeders treft, als de vader voor z'n werk een weekje weg zou moeten hoor je er niemand over.
1 nacht zou ik nog snappen.
5 dagen op die leeftijd niet.

Maar tja, het is niet mijn kind en ik hoop dat vriendin vooral vréselijke heimwee naar kind krijgt.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 24-02-2019 19:41
3.25% gewijzigd
Twee liefdevolle oma's die willen oppassen en een papa actief in beeld en een mama die behalve moeder ook een werkende en ondernemende vrouw is. Nee, dat kan echt niet!
redbulletje schreef:
24-02-2019 19:40
Toch lullig dat dit gezeik alleen moeders treft, als de vader voor z'n werk een weekje weg zou moeten hoor je er niemand over.
klopt. maar ik vind het een goed idee, na zo’n zwangerschap ben je wel toe aan vakantie
RegretteRien schreef:
Je kunt je net zo goed afvragen waarom de vader niet vrij neemt als het belangrijk is voor de moeder in kwestie.
Dit dacht ik als enige. Zij 5 dagen weg, man 5 dagen thuis, niks aan het handje. En bij oma (of opa?) komt t vast ook goed.
madamejean wijzigde dit bericht op 24-02-2019 19:42
7.33% gewijzigd
Waarom maak jij je er zo druk over?
Hips, hopsakee en pierlala.
Belg007 schreef:

Maar tja, het is niet mijn kind en ik hoop dat vriendin vooral vréselijke heimwee naar kind krijgt.
wat valt er nou niet aan te snappen?
Belg007 schreef:

Ik zou juist blij zijn met zo'n vriendin. Tenminste niet zo'n moederkloek die niets meer zonder kind wil ondernemen.
Tja, blijkbaar zit zij er niet mee. Het zou zelf niet in me opkomen, zou ook lastig worden ivm bv. Maar ieder z’n ding. Voor de hechting maakt het niet uit iig.
Haar kind, niet jouw probleem of iets om zorgen over te maken. Dat jij andere keuzes zou maken, betekent niet automatisch dat het slecht is voor het kind.
Ik zou het zelf niet doen, maar als iemand anders het wel doet, zou ik me daar (tenzij ze mijn mening vraagt) totaal niet mee bemoeien en eerlijk gezegd niet eens mee bezighouden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik denk ook dat het niet zo erg is... Toen ik de titel las dacht ik dat het ging over iemand die letterlijk haar/zijn baby achterlaat. Maar dit, in goede handen voor een aantal dagen bij oma, noem ik geen achterlaten... Sorry
Werkelijk, hechting ? Kind mist er niets van, zal er zeker niet slechter van worden.

KOm op zeg!
Belg007 schreef:

Wat een ontzettend vreemde opmerking. Waarom zou je iemand anders zoiets toewensen?
redbulletje schreef:
+1
Oké blijkbaar doet t mij meer dan nodig, hormonen waarschijnlijk. Ik moet er niet aan denken mijn vijf maanden oude baby überhaupt 1 nachtje achter te laten en denk steeds, die arme baby! Als die zich maar aan mama kan hechten...

Maar als ik de reacties zo lees is mijn gevoel heel erg overdreven, bedankt voor de reality check.

En dat de vader geen vrij neemt begrijp ik ook niet.. ach, ik zal de hele situatie nooit begrijpen denk ik, maar hoef dus ook geen medelijden te hebben met de baby.
Dit is bijna dodelijk voor de baby, die wordt volwassen met ernstige psychische problemen.
Niet geschoten is altijd mis
Minik schreef:
24-02-2019 19:44
Oké blijkbaar doet t mij meer dan nodig, hormonen waarschijnlijk. Ik moet er niet aan denken mijn vijf maanden oude baby überhaupt 1 nachtje achter te laten en denk steeds, die arme baby! Als die zich maar aan mama kan hechten...

Maar als ik de reacties zo lees is mijn gevoel heel erg overdreven, bedankt voor de reality check.

En dat de vader geen vrij neemt begrijp ik ook niet.. ach, ik zal de hele situatie nooit begrijpen denk ik, maar hoef dus ook geen medelijden te hebben met de baby.
mama’s maken zichzelf veel te belangrijk. oma’ opa’s papa’s zijn niet minder belangrijk. het universum draait niet om mama’s

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven