Ze is niet verliefd

25-02-2019 13:14 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben erg onzeker geworden over mijn huidige date situatie, vandaar dat ik advies en tips vraag aan de vrouwen. Ik ben een man en sinds 2 maanden date ik een leuke vrouw. Wij hebben nu in totaal 7 dates gehad. Ze waren allemaal super leuk en spontaan. We hebben een goede klik, lachen veel, geven elkaar complimenten en lopen altijd hand in hand en we zoenen regelmatig. Na ongeveer de derde date kreeg ik echt de kriebels in mijn buik en ik had ook het gevoel dat dit ook wederzijds is. Dit omdat ze mij dit soort hints geeft doodmiddel van; aanrakingen, in mijn ogen kijken, interesse tonen in zowel de fysieke als online gesprekken, zoenen en plagen.

Echter heeft ze bij de laatste date aangegeven dat zij mij leuk vind en het altijd super gezellig met mij heeft. Echter is zij niet verliefd en ze weet ook niet of ze dat gaat worden. Ze heeft dit ook besproken met haar vriendinnen en die zeggen dat ze er meer open voor moet staan. Ze vertelde mij wel dat ze mij nog beter wilt leren kennen om te kijken of zij wel verliefd kan worden. Ik heb ook aangegeven dat ik er open voor sta om elkaar stapsgewijs beter te leren kennen om te kijken waar het eindigt .

Dit maakt mij erg onzeker omdat ik het gevoel heb dat dit een soort van afwijzing is. Ze appt mij ook niet spontaan, het komt altijd vanuit mij. Wat moet ik doen? Dank!
Niet Trekken Aan Een Dood Paard!!
Nou, helder toch? Ze is niet verliefd. Dan is het klaar. Klote, balen, uithuilen, verder daten.

"meer open moeten gaan staan" is het zelfde als "het gaat te snel". Als het de juiste persoon is zijn beide punten opeens geen probleem meer. Je bent dus niet de juiste persoon.
Ik ben waarschijnlijk enorm ouderwets maar hoe kan je nou zoenen en hand in hand lopen met iemand waar je niet verliefd op bent. Die dame houdt je dus aan het lijntje!
Niet appen betekent trouwens ook gewoon dat er helemaal geen verliefdheid gaat komen. Als er potentie zat zou ze echt wel zelf contact opnemen. Kappen dus.
Als je na zeven dates (incl. zoenen etc.) niet verliefd bent, komt dat ook niet meer. Wat lilalinda zegt; gevalletje dood paard.
Het is een soort van afwijzing
Ik zou in ieder geval ook weer open staan voor dates met anderen. Misschien kom je wel een leuker iemand tegen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik vrees dat dit hem niet gaat worden.
We used to be friends...
Ik vind het niet hoopvol klinken.
Ik denk dat ze het ‘spel’ van een verliefd stelletje spelen erg leuk vindt, maar dat ze jou niet als ideale partner ziet.
Als ze na 7 dates nog niet weet of ze wel verliefd kan worden op je, dan gaat het nooit gebeuren.
Ik zou wat voorzichtiger zijn en je erop voorbereiden dat het niets wordt.
Je kunt wel blijven daten, maar ik vraag mij af of je er uiteindelijk iets mee opschiet.
Wat versta je onder verliefd zijn? Horen daar persé de vlinders in de buik bij, niet kunnen eten van verliefdheid?

Ik ben in mijn leven 2x echt super verliefd geweest, incl. bovengenoemde verschijnselen, maar dat is echter maar van korte duur en gaat gevoel als het goed is na verloop van tijd dieper.

De persoon waarmee ik ooit de langste relatie heb gehad en ik knettergek van was, daarbij heb ik nooit die vlinders gevoeld, maar wel het meeste verdriet toen hij de relatie verbrak. Verliefdheid wil in mijn ogen dus niet zoveel zeggen, het is voor mij geen maatstaaf of iets wel of niet kan uitgroeien tot een goeie liefdevolle relatie. Verliefdheid is maar een stofje dat vervliegbaar is ;-)
loisnvt schreef:
25-02-2019 13:54
Wat versta je onder verliefd zijn? Horen daar persé de vlinders in de buik bij, niet kunnen eten van verliefdheid?

Ik ben in mijn leven 2x echt super verliefd geweest, incl. bovengenoemde verschijnselen, maar dat is echter maar van korte duur en gaat gevoel als het goed is na verloop van tijd dieper.

De persoon waarmee ik ooit de langste relatie heb gehad en ik knettergek van was, daarbij heb ik nooit die vlinders gevoeld, maar wel het meeste verdriet toen hij de relatie verbrak. Verliefdheid wil in mijn ogen dus niet zoveel zeggen, het is voor mij geen maatstaaf of iets wel of niet kan uitgroeien tot een goeie liefdevolle relatie. Verliefdheid is maar een stofje dat vervliegbaar is ;-)

Voor een relatie moet je het toch minimaal leuk vinden om dingen te delen en contact te hebben. Deze dame initieert dat niet vanuit haar zelf. Dan zit er toch nog niet eens een vriendschap in, wat mij betreft.
Als ze er echt moeite in wilt steken qua gevoelens dan zou ze wel wat vaker spontaan contact met je zoeken en dit niet alleen vanuit jou laten komen..
sja..
Pergamon schreef:
25-02-2019 13:57
Voor een relatie moet je het toch minimaal leuk vinden om dingen te delen en contact te hebben. Deze dame initieert dat niet vanuit haar zelf. Dan zit er toch nog niet eens een vriendschap in, wat mij betreft.
Maar ze loopt wel hand in hand, kussen etc., dat lijken mij belangrijkere ‘daden’ dan een appje sturen. Niet iedereen is van het appen.
Pergamon schreef:
25-02-2019 13:57
Als ze appt is ze wel heel geïnteresseerd over hoe het met mij gaat, wat ik die avond ga doen (voornamelijk weekenden) en gewoon over van alles en nog wat.

Ik heb het met haar over deze situatie gehad en verteld over mijn gevoel en ideeën daarover. Ze zij dat het geen directe afwijzing was, maar dat ze het niet weet, omdat ze mij niet super goed kent. Ze wilt mij beter leren kennen om er een oordeel aan te geven. Als ik haar zie heeft ze wel zo'n verliefde blik in haar ogen, welke ik in tijde niet heb gezien bij een dame bij mij. Daarnaast geeft ze veel hints naar de toekomst zoals;
''volgend jaar ga je mee naar mijn vaders verjaardag''
''Wen er maar aan''
''Volgend jaar lachen we erom''

Naar mijn idee vind zij mij wel leuk, maar dat is blijkbaar niet zo, omdat zij heeft aangegeven niet verliefd te zijn. Ik wil dolgraag veder daten met haar, omdat het gewoon super gezellig is. Het is gewoon lasit.
Nogmaals, hang niet zoveel op aan het woordje verliefdheid. Ze zegt je leuk te vinden, wil je nog beter leren kennen etc., geniet gewoon en zie waar het schip strandt.
na 7 dates kan/hoef je ook echt niet verliefd te zijn. Het is toch leuk zoals t nu gaat?
Klinkt alsof ze je een beetje aan het lijntje houdt. Ik zou proberen niet al te gehecht te raken.
Doe wat je wil.
Persoonlijk zou ik hier niet meer mee verder gaan. Als zij zegt niet verliefd te zijn, gaat t m niet meer worden, vrees ik. Ook omdat jij wel erg verliefd bent, is het niet gelijkwaardig. Hoe ging dit met haar in eerdere relaties? Misschien is zij een slow starter? Of heeft zij een andere definitie van verliefd zijn?
Ik denk zeker dat er vanuit vriendschap een liefde kan groeien, zonder misschien heftige verliefdheid, maar dat is nu niet het geval.
Ik zou zelf niet hand in hand lopen en zoenen als ik niet verliefd zou zijn, maar dat terzijde.....
Find people who will make you better (M. Obama)
michelleobama schreef:
25-02-2019 14:30
Persoonlijk zou ik hier niet meer mee verder gaan. Als zij zegt niet verliefd te zijn, gaat t m niet meer worden, vrees ik. Ook omdat jij wel erg verliefd bent, is het niet gelijkwaardig. Hoe ging dit met haar in eerdere relaties? Misschien is zij een slow starter? Of heeft zij een andere definitie van verliefd zijn?
Ik denk zeker dat er vanuit vriendschap een liefde kan groeien, zonder misschien heftige verliefdheid, maar dat is nu niet het geval.
Ik zou zelf niet hand in hand lopen en zoenen als ik niet verliefd zou zijn, maar dat terzijde.....
Dit dus!

Daarnaast zou ik ook niet 7 x daten als ik er geen toekomst in zou zien.
Poker schreef:
25-02-2019 13:46
Ik ben waarschijnlijk enorm ouderwets maar hoe kan je nou zoenen en hand in hand lopen met iemand waar je niet verliefd op bent. Die dame houdt je dus aan het lijntje!
Dit TO
Ik snap dat je teleurgesteld bent maar jij kunt helaas haar gevoel niet beïnvloeden, werkt alleen maar averechts.
Ik zou overigens geen zin hebben in iemand wanneer het altijd van mij af moet komen.
Ik zou afstand nemen en de eer aan mijzelf houden als ik jou was TO.
(Om eerlijk te zijn zou ze het van mij lekker kunnen bekijken...)
Je wordt alleen maar onzeker van haar, daar heb je toch niks aan?
Van liefde moet je blij worden, niet onzeker. (Dat is geen liefde)
michelleobama schreef:
25-02-2019 14:30
Dit had ik een keer aan de hand met een man. Ik vroeg hem na een aantal dates ronduit of hij verliefd op me was want hij zond wel alle signalen uit dat dat zo was, en ik ben echt geen groentje op liefdesgebied. Toen kwam hij met een definitie die duidelijk maakte dat hij onder verliefdheid een soort obsessie verstaat en dat was niet echt positief. Het bleek dat hij dus wel die verliefdheidsgevoelens had maar het niet zo benoemde omdat hij het aan iets negatiefs koppelde. Dus dat kan inderdaad ook nog; dat ze het wel is maar het anders benoemt. De signalen die ze afgeeft lijken wel op diepere gevoelens te wijzen. Hand in hand lopen en iemand zoenen doe ik alleen met mensen op wie ik verliefd ben. Dat kan ik niet zomaar met iedereen. Oh ja, en actions speak louder than words! Kijk naar wat ze doet ipv naar wat ze zegt. Appen en online contact is ook niet iedereen een ster in. Succes, het is niet leuk om zo in onzekerheid te zitten over dit soort dingen.
Je kunt het een poosje aankijken,verwacht er niet te veel van.Pas op dat jij geen sukkeltje word die alles voor haar over heeft,niks mis mee,maar daar word je niet aantrekkelijker door alleen maar een lieve jongen.
Beetje afstand houden,werkt misschien veel beter.
Er zijn genoeg vrouwen op de wereld hoor,geen paniek,
Hand in hand lopen, zoenen en alles doen wat verliefde stelletjes doen deed mijn scharrel ook. Maar hij was niet verliefd. Ik denk dat sommige mensen daar iets anders onder verstaan. Hij noemde het een kriebel, maar dat was dus niet voldoende voor hem. Het is maar net wat iemand wil voelen wil het genoeg zijn voor meer. Als ze die allesoverheersende verliefdheid zoekt zal dit niet genoeg zijn en daar doe je niks tegen. Ik denk: het is al heel wat om die kriebel te voelen en dat alles zo klikt. Maar wat jij en ik vinden heb je weinig aan als zij iets mist

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven