Baby achterlaten?

zondag 24 februari 2019 om 19:35

maandag 25 februari 2019 om 18:57

Ik wil niets zeggen of je het goed of fout hebt gedaan maar ik weet toevallig dat dat het eerste is dat ze leren. Hoe fout het ook is je begint met te zeggen hoe goed iemand het doetSolomio schreef: ↑25-02-2019 08:33Mijn oudste zoon kan zo heerlijk dit soort redeneringen en oordelen fileren:
Het zijn een soort bezweringen. Door te oordelen over mensen die het anders doen hou je zelf het idee dat je alles in de hand hebt, want jij doet het beter.
Ik heb hartstikke sensitief opgevoed, volledig afgefakkeld door mijn omgeving, want te beschermend en te toegevend.
Totdat ik met mijn oudsts (later ook met mijn jongste) bij de jeugd-ggz kwam en ze daar hun bewondering uitspraken over hoe goed ik het deed, ondanks dat mijn kinderen zich totaal anders ontwikkelden dan 'normaal'.
Maar...... zeker toen mijn oudste nog een baby was, was mijn sensitiviteit nergens.
Bleek achteraf dat hij zeer onduidelijke signalen gaf en het dus geen wonder was dat ik die niet begreep.
Maar......... ik deed dus maar wat, heb zeker weten enorm veel van zijn behoeftes gemist.
Gelukkig krijg je bij kinderen genoeg tijd om dat weer recht te breien later.

maandag 25 februari 2019 om 18:59

Jezus, wat ben jij erg.
Ik loop net lang genoeg mee om te weten dat het zo niet werkt.
Of ze zijn na 10 jaar nog steeds niet op het bijstuurpunt aanbeland, maar dat lijkt me sterk.
                                    When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing. 
David Dunning
                                                                                David Dunning

maandag 25 februari 2019 om 19:02

Wat mij betreft is dat de aanname helemaal niet. Wel dat het een vaste en vertrouwd iemand moet zijn. Niet een vader die overdag altijd werkt en een bos oma's en tantes. Een baby van net een maand oud vind al die mensen gewoon nog vreemd en dat een baby vertrouwdheid nodig heeft snapt iedereen toch wel mag ik hopen.Timetraveler schreef: ↑25-02-2019 09:15Ik vind het best wel een aanname dat de moeder dit altijd het beste kan bieden; of sterker nog; dat iedereen die niet de moeder is niet optimaal is als verzorger. En dan nog; het hoeft niet altijd 100% te zijn (hoeveel ik zelf geloof dat de vader net zo goed voor 100% zorg biedt). Baby's worden er niet slechter van om een aantal dagen/weken desnoods door de andere ouder (!) te worden verzorgd.
En ja hoor dat kan prima een oma of vader zijn mits die persoon in die ene maand maar genoeg contact heeft gehad met baby. En dat is geen 2x p week oma of een avond vader.

maandag 25 februari 2019 om 19:07

Solomio schreef: ↑25-02-2019 09:16Die baby zit in het vruchtwater. De samenstelling van het vruchtwater wisselt, o.a. afhankelijk van wat moeder eet, of medicatie, of wat dan ook.
De geur wisselt dus ook.
En aangezien dat vruchtwater het enige is wat die baby 'ruikt' in die 9 maanden kan ik me zomaar voorstellen dat dat hele geurverhaal een tikje uit z'n verband gerukt is.
Eh nee hoor.
Gezichtsherkenning
Je baby brengt dan wel negen maanden in jouw buik door, maar dat betekent niet per se dat hij jouw gezicht sneller herkent dan dat van zijn vader. Het Amerikaanse Baby Center legt het uit.
Geen streepje voor
Een baby van een maand oud herkent zijn moeder aan haar geur, stem en warmte. Hoe je er precies uitziet weet hij nog niet. Als een baby wordt geboren kan hij maar zo’n 20 tot 38 centimeter in de verte kijken. Leg je je baby in je armen, dan is dat dus de perfecte afstand voor hem om jouw gezicht te kunnen bekijken. Na een paar weken – hooguit twee maanden – zal je baby je gezicht herkennen. En niet alleen dat van jou, ook dat van zijn vader. Na ongeveer drie maanden kan je baby het gezicht van de mensen die hij het vaakst ziet herkennen
Echt joh, ga eens wat biologie sites opzoeken.

maandag 25 februari 2019 om 19:13

Precies. Baby’s hebben na een dag oppas / opvang ook behoefte aan een vertrouwd persoon, ik denk dat iedereen met een kind dat wel herkend. Vader neemt niet eens vrij, dus zo betrokken zal hij waarschijnlijk niet zijn bij de dagelijkse verzorging. Dan is 5 dagen / avonden / nachten erg lang voor zo’n klein baby’tje. Betekent niet dat het nooit meer goed komt, maar wel dat het een egoïstische beslissing is waar baby last van heeft in die dagen.nina1966 schreef: ↑25-02-2019 19:02Wat mij betreft is dat de aanname helemaal niet. Wel dat het een vaste en vertrouwd iemand moet zijn. Niet een vader die overdag altijd werkt en een bos oma's en tantes. Een baby van net een maand oud vind al die mensen gewoon nog vreemd en dat een baby vertrouwdheid nodig heeft snapt iedereen toch wel mag ik hopen.
En ja hoor dat kan prima een oma of vader zijn mits die persoon in die ene maand maar genoeg contact heeft gehad met baby. En dat is geen 2x p week oma of een avond vader.
                                    Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!

maandag 25 februari 2019 om 19:15

Nee dus! Dat gaat echt niet zo gemakkelijk. Vroegah toen flesvoeding nog niet je van het was vroegen vroedvrouwen wel eens of de moeder wilde kolven voor een andere moeder. (weet ik van mijn oma die dit ook heeft gedaan) Er bestonden wel mins(minnen?) maar dat duurde best lang voordat een pasgeboren baby daar aan wende, dan ging een flesje beter.Maleficent schreef: ↑25-02-2019 10:37Ja tuurlijk.
maar als een kind onwijze honger heeft dat drinkt het ook wel bij een andere vrouw.

maandag 25 februari 2019 om 19:17

Dat kan. Maar wel steeds dezelfde persoon en baby heeft meer tijd nodig om daar aan te wennen. Maar in de OP stond dat pa gewoon de hele dag werkt. En in het geval waar het hier om gaat, de OP, is het dus niet van toepassing. Als pa zich inderdaad vol overgave instort dan werkt het prima. Maar pa is er niet de hele dag, alleen savonds.

maandag 25 februari 2019 om 19:24

Helaas wordt de natuur hier nogal onderschat of zelfs aan de kant gezet.

maandag 25 februari 2019 om 19:36

Dit zijn echt twee totaal verschillende dingen die je helemaal niet met elkaar kan vergelijkenSallySpectra* schreef: ↑25-02-2019 19:32Zeg je dat laatste ook als je ziek bent, en ‘moderne’ medicijnen moet slikken?
                                    Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!

maandag 25 februari 2019 om 19:44

Het is ook de natuur dat mannen en adoptieouders, eigenlijk iedereen die vanaf dag 1 intensief een baby verzorgt, dezelfde hormonen aanmaakt als de moeder. Was maandje terug op Npo2 (geloof ik).
De natuur voorziet in het wegvallen van de moeder. Gezien een deel overlijdt bij de bevalling als je het aan de natuur over laat.

maandag 25 februari 2019 om 19:45

Dat mag je niet met elkaar vergelijken, lees ik net ergens.Bedjeindezon schreef: ↑25-02-2019 19:44Het is ook de natuur dat mannen en adoptieouders, eigenlijk iedereen die vanaf dag 1 intensief een baby verzorgt, dezelfde hormonen aanmaakt als de moeder. Was maandje terug op Npo2 (geloof ik).
De natuur voorziet in het wegvallen van de moeder. Gezien een deel overlijdt bij de bevalling als je het aan de natuur over laat.

maandag 25 februari 2019 om 19:50

het is natuurlijk dat de mens zich ontwikkeld heeft zoals hij zich ontwikkeld heeft
niets aan wat wij doen is nog hetzelfde als wat de mens deed in de prehistorie
zelfs het paleodieet heeft niks met de oertijd te maken

maandag 25 februari 2019 om 19:50

het is natuurlijk dat de mens zich ontwikkeld heeft zoals hij zich ontwikkeld heeft
niets aan wat wij doen is nog hetzelfde als wat de mens deed in de prehistorie
zelfs het paleodieet heeft niks met de oertijd te maken

maandag 25 februari 2019 om 19:57

maandag 25 februari 2019 om 19:58

Huh? Deze post heeft niks te maken met de post die je van mij quote.nina1966 schreef: ↑25-02-2019 19:07Eh nee hoor.
Gezichtsherkenning
Je baby brengt dan wel negen maanden in jouw buik door, maar dat betekent niet per se dat hij jouw gezicht sneller herkent dan dat van zijn vader. Het Amerikaanse Baby Center legt het uit.
Geen streepje voor
Een baby van een maand oud herkent zijn moeder aan haar geur, stem en warmte. Hoe je er precies uitziet weet hij nog niet. Als een baby wordt geboren kan hij maar zo’n 20 tot 38 centimeter in de verte kijken. Leg je je baby in je armen, dan is dat dus de perfecte afstand voor hem om jouw gezicht te kunnen bekijken. Na een paar weken – hooguit twee maanden – zal je baby je gezicht herkennen. En niet alleen dat van jou, ook dat van zijn vader. Na ongeveer drie maanden kan je baby het gezicht van de mensen die hij het vaakst ziet herkennen
Echt joh, ga eens wat biologie sites opzoeken.
Mijn post gaat over geur, de jouwe over gezichtsherkenning.
                                    When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing. 
David Dunning
                                                                                David Dunning

maandag 25 februari 2019 om 20:01

maandag 25 februari 2019 om 20:11

je noemt nu zo’n beetje de fysieke beperkingen op. Niets is nog hetzelfde, niet wat we eten, hoe vaak we poepen, waar we poepen, doodgaan deed je veel eerder en hoe oud oermensen neukten weten we niet.

maandag 25 februari 2019 om 20:12