Baby achterlaten?

24-02-2019 19:35 696 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 10 reacties had ik al antwoord op mijn vraag. Baby gaat geen schade van de situatie ondervinden, gelukkig!

Vervolgens is dit hele topic nogal uit de hand gelopen...
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-02-2019 09:41
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen.
86.94% gewijzigd
sam1968 schreef:
25-02-2019 20:11
Dat de baby nog steeds in de baarmoeder ontstaat (min of meer dan)
dit is echt heel onnozel
S-Meds schreef:
25-02-2019 20:11
je noemt nu zo’n beetje de fysieke beperkingen op. Niets is nog hetzelfde, niet wat we eten, hoe vaak we poepen, waar we poepen, doodgaan deed je veel eerder en hoe oud oermensen neukten weten we niet.
Begrijp je niet wat ik bedoel of wil je het niet begrijpen eigenlijk?
S-Meds schreef:
25-02-2019 20:12
dit is echt heel onnozel
Oh enlighten me
sam1968 schreef:
25-02-2019 20:13
het is te dom om er op in te gaan eigenlijk, maar ik heb het geprobeerd
SallySpectra* schreef:
25-02-2019 19:45
Dat mag je niet met elkaar vergelijken, lees ik net ergens.
Dat van bedjeindezon was juist wel weer een goede vergelijking, zie je dat verschil nou echt niet tussen jullie opmerkingen? Loop nog maar een rondje over dat schaakbord, ik geef het op met jou :facepalm:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
sam1968 schreef:
25-02-2019 20:13
Het niet begrijpen ligt toch echt bij jou hoor.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
25-02-2019 20:14
Het niet begrijpen ligt toch echt bij jou hoor.
Ja jij en Meds zijn de twee meest intelligente van het hele viva forum dat weet ik nu wel.
Malagueña schreef:
25-02-2019 20:14
Dat van bedjeindezon was juist wel weer een goede vergelijking, zie je dat verschil nou echt niet tussen jullie opmerkingen? Loop nog maar een rondje over dat schaakbord, ik geef het op met jou :facepalm:

Het was helemaal geen vergelijking...
sam1968 schreef:
25-02-2019 20:16
Ja jij en Meds zijn de twee meest intelligente van het hele viva forum dat weet ik nu wel.
eindelijk erkenning Solo!
S-Meds schreef:
25-02-2019 20:19
eindelijk erkenning Solo!
Nou, dat werd tijd.

David Dunning
Bedjeindezon schreef:
25-02-2019 20:18
Het was helemaal geen vergelijking...
Oké niet een concrete vergelijking nee. Wel een ander voorbeeld van hoe de natuur werkt die je tegenover/naast het eerder gegeven voorbeeld kan zetten. Maakt dit nou echt uit? Het was iig inhoudelijk relevant voor de discussie in tegenstelling tot een aantal dingen die zij uitkraamde, zoals een vergelijking over het wel of niet innemen van medicijnen als je ziek bent.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Twee doe-het-zelf wetenschappers.
sam1968 schreef:
25-02-2019 20:25
Ik heb hier inmiddels gemerkt dat de ervaring van het zelf groot gebracht hebben van kinderen, evenveel waarde heeft als wetenschappelijk onderzoek.
sam1968 schreef:
25-02-2019 20:25
O ja, waar bleef jij ook alweer met je bewijzen?

David Dunning
Malagueña schreef:
25-02-2019 20:27
Ik heb hier inmiddels gemerkt dat de ervaring van het zelf groot gebracht hebben van kinderen, evenveel waarde heeft als wetenschappelijk onderzoek.
Dat is meestal zo in dit soort discussies.
Ik geloof alleen niet dat jij de discussie erg wetenschappelijk gevoerd hebt.

David Dunning
Solomio schreef:
25-02-2019 20:29
Hallo! We poepen nog steeds hoor. Net als in de oertijd. Zo. Nu jij weer.
Naar aanleiding van de discussie over de oermoeder in dit topic vind ik dit
https://www.babyenkind.nl/aan-de-tiet-i ... ehistorie/ artikel over borstvoeding in de prehistorie.
Solomio schreef:
25-02-2019 20:30
Dat is meestal zo in dit soort discussies.
Ik geloof alleen niet dat jij de discussie erg wetenschappelijk gevoerd hebt.
Nee, dat geef ik ruiterlijk toe. Ik zit hier ook niet namens mn werk maar als moeder, had ik al eerder gezegd. Ik heb op verzoek wel naar een aantal dingen verwezen, maar daar is dan uiteindelijk toch weer geen interesse voor helaas. En wat betreft de gehechtheidstheorie: Ik geloof er zeker in, net zo goed als de evolutietheorie. Maar wellicht duurt het nog wat jaartjes voordat de eerste ook algemeen geaccepteerd is door het merendeel.
Solomio schreef:
25-02-2019 20:29
de oermens liep ook op twee benen dussssss
SallySpectra* schreef:
25-02-2019 20:31
Hallo! We poepen nog steeds hoor. Net als in de oertijd. Zo. Nu jij weer.
Gelukkig wel zeg.

Maar we gaan niet meer massaal dood tijdens het baren.

We leven ietsje langer.

En zo nog een paar dingetjes.

David Dunning
Malagueña schreef:
25-02-2019 20:34
Nee, dat geef ik ruiterlijk toe. Ik zit hier ook niet namens mn werk maar als moeder, had ik al eerder gezegd. Ik heb op verzoek wel naar een aantal dingen verwezen, maar daar is dan uiteindelijk toch weer geen interesse voor helaas. En wat betreft de gehechtheidstheorie: Ik geloof er zeker in, net zo goed als de evolutietheorie. Maar wellicht duurt het nog wat jaartjes voordat de eerste ook algemeen geaccepteerd is door het merendeel.
Ik geloof dat er verschillende manieren van hechting zijn.
Ik geloof alleen niet dat dat alleen afhangt van de moeder en ik geloof ook niet dat er één goede hechtingsmanier is.

David Dunning
Solomio schreef:
25-02-2019 20:39
Ik geloof dat er verschillende manieren van hechting zijn.
Ik geloof alleen niet dat dat alleen afhangt van de moeder en ik geloof ook niet dat er één goede hechtingsmanier is.
Dat klopt ook zeker. Maar de hechtingsrelatie met moeder is vaak de eerste en de maatschappij is er (gezien verlofregeling e.d.) ook zo op ingesteld dat deze het meest bevorderd wordt. Daarom denk ik ook dat het wel degelijk stressvol is als je de primaire hechtingsfiguur (in dit verhaal zo te lezen moeder) weghaalt. Niet lange termijn schadelijk, wel stressvol. (En dus egoïstisch en een beetje ontaard van moeder. Maar deze laatste zin is mijn volledig persoonlijke en niet wetenschappelijke mening.)
Gaan we elkaar weer cijfers geven vanavond?
S-Meds schreef:
25-02-2019 20:37
de oermens liep ook op twee benen dussssss
Misschien kun jij op je twee benen richting napraat sjokken?
Tijdens mijn zoektocht naar hoe baby's in de prehistorie werden opgevoed struikelde ik over dit artikel: https://www.nrc.nl/nieuws/2019/01/24/in ... g-a3651624

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven