Gezondheid alle pijlers

Nog steeds chronische pijnen

29-12-2018 22:05 2913 berichten
Een vast aantal groepje forummers die praten over pijnen, werk, thuis en ook algemeen.
Voel je vrij om mee te schrijven.

Niets moet en respect naar elkaar

Weet helaas niet hoe je een link plakt
anoniem_329315 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 18:45
12.57% gewijzigd
Dat van die steunzolen klinkt best logisch ja. Ik zat er voor mezelf ook aan te denken.

Succes vanmiddag bij de arbo-arts!
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
26-02-2019 11:00
Het was geen griep.
Maar inderdaad, fijn dat we weer thuis zijn en ons weer iets beter voelen.
Sorry, ik lees mee maar sommige dingen komen niet helemaal binnen :')

Wel fijn dat het beter gaat hoor!
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Ok nu snap ik wat er was ;)
Ik was ff abuis.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Kohaku schreef:
26-02-2019 11:52
Sorry, ik lees mee maar sommige dingen komen niet helemaal binnen :')

Wel fijn dat het beter gaat hoor!
Dat ken ik ;-)
Lientje, je hebt een pb
Ik moet me even als een zeikwijf gedragen...

Als mijn wond ver genoeg genezen was zou ik naar de kapper gaan. Want de brainwash had een aanbieding voor knippen en verven in een. En al sinds ik Regenboog ken zeg ik dat ik het donkerbruin wil verven.

Nou had ik op Facebook wat gedoe over de actie gelezen wat er wel of niet bijhoorde. Dus ik zeg nadrukkelijk dat ik daar gebruik van wil maken... Maar nee mijn uiteindes waren te blond dat kon niet voor die prijs.

Nou zit er een budget kapsalon in het dorp die net iets duurder is. Dus ik daar gaan vragen. Maar daar willen ze mijn haar drie keer in de verf zetten en dus ook drie keer de prijs voor verven. :rofl:

Ben naar huis gegaan. Heb mijn oude instagram er eens bijgepakt. Mijn thuiskapster heeft vroeger toch echt mijn haar van veel blonder net terug uit Griekenland naar dezelfde kleur donkerbruin geverfd... Ik heb haar een berichtje gestuurd of dat ze een toverstokje gebruikt. Van mn ouders mag ik een keer los van mijn broers haar een keer daar laten komen.

100 euro voor een effen kleur is toch geen budgetprijs. En een kleurtint lichter of donkerder kun je toch geen serieuze verfbehandeling noemen.

En dan die awkwardheid van, ik heb dat geld gewoon niet dus ik hoef het niet eens te overwegen. :nut: Ik zal wel van een andere planeet komen omdat ik altijd door een thuiskapper gedaan ben.
Ik zou het ook te duur vinden hoor Yellow.

Ik wil mijn haar eigenlijk ook weer gaan kleuren, omdat ik echt teveel grijze haren krijg, maar budgettair is dat toch lastig momenteel.
Ik kleur mijn haar al zeker twintig jaar zelf. Met l’Oreal haarverf die ik voor €5,95 in Duitsland haal. Elke vijf à zes weken en daarna laat ik het bij de kapper knippen.
Het scheelt natuurlijk dat ik mijn haar niet lang is.
100 euro vind ik echt teveel.
cesium24 schreef:
26-02-2019 14:41
Ik kleur mijn haar al zeker twintig jaar zelf. Met l’Oreal haarverf die ik voor €5,95 in Duitsland haal. Elke vijf à zes weken en daarna laat ik het bij de kapper knippen.
Het scheelt natuurlijk dat ik mijn haar niet lang is.
100 euro vind ik echt teveel.
Ik heb zelfs mijn maatschappelijk werkster gevraagd of ze mijn haar wil verven maar niemand heeft echt ervaring en durft dus die bos van mij aan, inclusief ikzelf. Het is zoveel.

En ik weet nu dus ook wat ik kwijt ben als het echt mislukt en gefixed zou moeten worden. :facepalm:
YellowLemon schreef:
26-02-2019 14:57
Ik heb zelfs mijn maatschappelijk werkster gevraagd of ze mijn haar wil verven maar niemand heeft echt ervaring en durft dus die bos van mij aan, inclusief ikzelf. Het is zoveel.

En ik weet nu dus ook wat ik kwijt ben als het echt mislukt en gefixed zou moeten worden. :facepalm:
Ik had dat vroeger, met mijn lange dikke haren, ook niet gedurfd.
Ik durf het wel zelf, maar vind het teveel gedoe.
Ik heb ook jaren mijn haar zelf geverfd.
Tip is om als beginner vaseline op je je huid bij je haargrens, achter je oren en in je nek te smeren. Mocht er dan iets lekken, veeg je het zo weg.

Er zitten vaak al handschoenen in de verpakking.

Je zou het kunnen proberen met een spoeling verf. Die er tijdelijk in blijft.

Gaat dat goed, qua zelf het doen, dan kun je daarna een permanente verf gebruiken.
Verder kan een tip zijn om het bij een school met kappers in opleiding te doen.

Vaak staan er oproepjes op Facebook.

Het word dan gecontroleerd door een ervaren kapper.

Soms is het zelfs gratis of voor een kleine vergoeding.
Gele_Suikerspin schreef:
26-02-2019 15:47
Verder kan een tip zijn om het bij een school met kappers in opleiding te doen.

Vaak staan er oproepjes op Facebook.

Het word dan gecontroleerd door een ervaren kapper.

Soms is het zelfs gratis of voor een kleine vergoeding.
Als het goed is gaat mijn ma hun thuiskapster vragen of ze voor mij alleen langs wil komen... Ik vind het gewoon rot dat het weer via familie moet gaan.

Die oproepjes op Facebook zie ik ook vaak voorbij komen. Opzich vind ik dat principe wel leuk, alleen mijn angst klachten houden me tegen. Ik hoopte vandaag gewoon te ontdekken wat de betaalbare vaste kapsalon in het dorp was..

Wat zou je dan trouwens bij een “A” kapsalon wel niet betalen? O_O

Ik kan trouwens nog steeds niet pijnloos op mijn rug liggen. Of echt lekker recht op zitten. En op internet staat dat je 1 week na de operatie weer kan werken of naar school kan. Ik heb vrijdag mijn laatste controle, dan ga ik erachter komen of ik nou zo wattig ben of dat mijn wond langzaam geneest. Want van de hele dag op zo’n wond zitten raak je toch uitgeput, en hoe ga je spoelen op je werk? Je mag nr 2 niet ophouden maar je moet wel gelijk spoelen na nr 2. Nu heb ik geen werk dus maakt het niet uit. Maar de richtlijnen voelen gewoon surreëel met mijn ervaring.
Ik ben terug van de bedrijfsarts.
Ik heb het idee dat hij niet wist wat hij met me aan moest. Ik heb hem verteld dat ik vorig jaar een tijdje heb thuis gezeten, 'maar omdat ik alweer snel aan het werk was, was het dus geen heel groot probleem'. Ik heb het idee dat hij vind, dat jongeren/jongvolwassenen niet met overspannenheid/burn-out thuis kunnen zitten.

Hij adviseerde wel om inderdaad minder te gaan werken, en om meer aan mezelf te blijven denken. Onderweg naar huis voelde ik me nog rotter. Kan gewoon ook niet van dit prachtige weer genieten. Ik weet ook even niet wat ik met mezelf aanmoet zeg maar.
Heftig Kwebbel. Ik vind het wel heel goed dat je de bedrijfsarts ingeschakeld hebt, maar zo ervaar je ook weer eens dat bedrijfsartsen niet allemaal hetzelfde zijn. (Ik wilde wat anders tikken, maar kon het even niet netjes formuleren.)
@yellow, die richtlijnen raken vaak de praktijk totaal niet.
Ja klopt je moet het ook maar net treffen met de bedrijfsarts. Ik moest ook aan jou denken, toen ik in de auto zat.
Kwebbeltje91 schreef:
26-02-2019 16:41
Ja klopt je moet het ook maar net treffen met de bedrijfsarts. Ik moest ook aan jou denken, toen ik in de auto zat.
:hug:
Nartjie, pb terug
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Yellow, mijn ervaring is ook dat de richtlijnen op herstel, online erg kort zijn.

Het verschil ook gewoon per persoon. Neem je tijd voor je herstel.

Thuis kapper, ook goede oplossing zeg. Goed idee.
Goedemiddagavond :hello:

Ik verf m'n haar al zo'n 15 jaar niet meer, te lui. Nu word ik langzamerhand grijs en ik vind het nog mooi ook :)
(grijze krulletjes, ben benieuwd wanneer een willekeurig kind me voor het eerst oma noemt :hihi: Zoon deed dat ooit toen hij klein was tegen een mevrouw, die dame was helemaal vereerd. Zo lief)

Verder las ik vanalles, maar wat wilde ik er ook alweer op zeggen?

Nouja, fijne avond iedereen!
Later is nu
Ik heb (nog) geen last van grijs haar gelukkig :P
Ik heb blond haar en nog geen spoortje grijs te bekennen. Of je ziet het niet, dat kan ook.
Heb wel eens overwogen het te verven, maar had geen zin in dat uitgroeigedoe enzo.
Dus ik behoor denk ik tot de weinige vrouwen die echt nog nooit haar hasr geverfd heeft./ hebben.

Leuke dag gehad.
Museum was leuk, expositie van Floris en een van de Flinstones en verder veel herkenbare oudheden uit vorige eeuw ( museum van de 20e eeuw in Hoorn )
Lekker gewandeld, oude geveltjes bekeken en op een terras gezeten.
Helaas...zoals dat dan gaat na een leuke dag, moet ik dat nu bezuren met veel pijn.
Dus ik ga er nog maar even een pijnstiller ingooien.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Jammer is dat he. Maar in elk geval pijn doordat je iets leuks en voor jezelf gedaan hebt.

Ik had ook genoeg van de uitgroei. Ik had als 15-25 jarige 's winters (kort) rood haar. Was toen eigenlijk dus het karikatuur van de oudere vrouw tegenwoordig. Rugzakje op :-]
(tenminste, dat wordt altijd gezegd: zo'n vrouw met een pittig kort roodgeverfd kapsel... ik denk dat die in mijn tijd jong waren en er toen ook al zo bij liepen :D )
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven