Uitstel van Executie

dinsdag 26 februari 2019 om 21:35
Gelukkig voor ze dat ze schuldenvrij eindigen. Maar hier is zonder hulp, voor die kinderen toch echt niet uit te komen. Wat een ellende met naheffingen uit 2016 en 2017. Wat lief dat ze nu met zijn drieen gaan samenwonen. Ik hoop dat ze zo lief voor elkaar blijven.
dinsdag 26 februari 2019 om 21:37
Maar veel van die senioren hebben hun huis lang geleden gekocht, toen de huizen nog betaalbaar waren en zullen hun huis dus met grote winst kunnen verkopen in het geval ze de aflossingsvrije hypotheek niet kunnen aflossen en ze moeten verkopen. Ik ken een aantal van die senioren, die hebben zich al lang geleden ingeschreven bij een wbv en gaan dus gewoon huren als het huis verkocht moet worden. Die komen echt niet om van armoede en hoeven niet onder een brug te wonen. Vaak willen ouderen de zorgen die komen kijken bij een koophuis ook niet meer, hoe fijn is het dan als je gewoon kan gaan huren.daenerys79 schreef: ↑21-02-2019 09:41ach, de meeste mensen weten helemaal niet wat ze tekenen. ze hebben gezien wat de maandlast wordt en dat is het dan. Ze werden/worden ook helemaal niet zo goed voorgelicht wanneer ze een huis kopen van de gevolgen wanneer hun persoonlijke situatie verandert. Dat zie je in al die programma's. Ik heb het idee dat mensen tegenwoordig veel meer onderzoek doen en beter op de hoogte zijn dan 20 jaar geleden. maar dat soort informatie is ook veel toegankelijker dan toen. dan was het gewoon wat 1 makelaar en een adviseur je vertelde. Ik kocht mijn eerste huis toen ik 20 was toen wist ik ook niet goed waar het allemaal over ging, ben nu bijna 40 en een aantal huizen verder. Inmiddels ben ik heel wat beter op de hoogte.
Er is nog een hele grote groep mensen, voornamelijk senioren, die nu nog in huizen wonen en een aflossingsvrije hypotheek hebben, die over een tijdje afloopt. dan hebben ze dus niets afgelost, en kunnen ook niet meer oversluiten. moeten dan dus verhuizen maar waarheen? dat wordt over een jaar of 10 echt nog een ding, let maar op.
Ik heb zelf ook een deel hypotheek nog steeds aflossingsvrij, maak me daar totaal geen zorgen over, ik woon hier al bijna 30 jaar en mijn huis is bijna twee ton meer waard dan het bedrag dat ik nu aan hypotheek heb. De hypotheek loopt over 17 jaar af, tegen die tijd ga ik ook lekker huren, ik heb net zo'n grote tuin als in de aflevering van vanavond, no way dat ik die nog kan onderhouden als ik 70 ben.
Het wordt pas een probleem voor diegenen die in de dure tijd hebben gekocht en voor een aflossingsvrije hypotheek hebben gekozen en vervolgens ook nog de hypotheek hebben opgehoogd voor verbouwingen etc. toen dat nog mogelijk was. In die gevallen is het huis dan niet meer waard dan het hypotheekbedrag of staat zelfs onder water, tja.. dan heb je dus echt een probleem.
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.

woensdag 27 februari 2019 om 10:36
Ze moeten ook ergens wonen he, nadat dat huis verkocht is en dat gaat dus echt wel problemen opleveren strakjes.Calamitycat schreef: ↑26-02-2019 21:37Maar veel van die senioren hebben hun huis lang geleden gekocht, toen de huizen nog betaalbaar waren en zullen hun huis dus met grote winst kunnen verkopen in het geval ze de aflossingsvrije hypotheek niet kunnen aflossen en ze moeten verkopen. Ik ken een aantal van die senioren, die hebben zich al lang geleden ingeschreven bij een wbv en gaan dus gewoon huren als het huis verkocht moet worden. Die komen echt niet om van armoede en hoeven niet onder een brug te wonen. Vaak willen ouderen de zorgen die komen kijken bij een koophuis ook niet meer, hoe fijn is het dan als je gewoon kan gaan huren.
Ik heb zelf ook een deel hypotheek nog steeds aflossingsvrij, maak me daar totaal geen zorgen over, ik woon hier al bijna 30 jaar en mijn huis is bijna twee ton meer waard dan het bedrag dat ik nu aan hypotheek heb. De hypotheek loopt over 17 jaar af, tegen die tijd ga ik ook lekker huren, ik heb net zo'n grote tuin als in de aflevering van vanavond, no way dat ik die nog kan onderhouden als ik 70 ben.
Het wordt pas een probleem voor diegenen die in de dure tijd hebben gekocht en voor een aflossingsvrije hypotheek hebben gekozen en vervolgens ook nog de hypotheek hebben opgehoogd voor verbouwingen etc. toen dat nog mogelijk was. In die gevallen is het huis dan niet meer waard dan het hypotheekbedrag of staat zelfs onder water, tja.. dan heb je dus echt een probleem.
woensdag 27 februari 2019 om 10:39
Daarom op tijd inschrijven bij een woningbouwvereniging. Na pakweg 15 jaar kom je echt wel in aanmerking voor een huurwoning.Lucifer2018 schreef: ↑27-02-2019 10:36Ze moeten ook ergens wonen he, nadat dat huis verkocht is en dat gaat dus echt wel problemen opleveren strakjes.
Ik heb me nu al ingeschreven omdat ik hier over 17 jaar wel weg wil.
Dierproeven.

woensdag 27 februari 2019 om 11:16
Vraagprijs 365?? Verkocht onder voorbehoud?
Dacht dat ze gisteren zeiden dat het verkocht was...en voor 380...?

woensdag 27 februari 2019 om 11:17

woensdag 27 februari 2019 om 11:24
Ow oké, dat wist ik niet. Dacht altijd "eind goed, al goed" , maar dat is dus niet zo. Er kan nog van alles misgaan na de aftiteling

woensdag 27 februari 2019 om 11:25
Ik weet het niet zeker natuurlijk, maar volgens mij moet de kopende partij dusdanig zeker zijn, anders sluiten ze het niet af. Soms is verkoop onder voorbehoud slechts een formaliteit.

woensdag 27 februari 2019 om 12:00
Dit is niet waar. Dat ligt aan de bank welke spelregels er zijn. Bij onze vorige aflssingsvrije hypotheek was er een maximaal bedrag wat je mocht aflossen per jaar en dan max 2 x per jaar meen ik. Nu zijn de regels bij onze bank versoepelt. Maar er zullen er vast nog zijn waar je niet zomaar zonder boete mag aflossen. Wij hebben ook gewacht met oversluiten omdat we anders ook fikse boete kregen.mienbillekesjeuken schreef: ↑21-02-2019 06:48Dat is overigens oerstom van die mensen. Ze tekenen immers zelf.
Het mooie van (al dan niet gedeeltelijk) aflossingsvrij is bovendien dat je júist zoveel als je wil kan en mag aflossen, extra. Zonder boete. Maar dan moet je daar wel de discipline voor hebben.
woensdag 27 februari 2019 om 12:37
Echt niet! Dat hangt af van de voorwaarden van de bank. Zeker als je de rente vastgezet hebt kan dat vaak niet onbeperkt boetevrij.mienbillekesjeuken schreef: ↑21-02-2019 06:48Dat is overigens oerstom van die mensen. Ze tekenen immers zelf.
Het mooie van (al dan niet gedeeltelijk) aflossingsvrij is bovendien dat je júist zoveel als je wil kan en mag aflossen, extra. Zonder boete. Maar dan moet je daar wel de discipline voor hebben.
woensdag 27 februari 2019 om 12:40
Zus en broer volgens mij.
Volwassen, ja technisch gezien. Ik zou mijn neven/nichten van ca 20 jaar echt niet laten aanmodderen hoor. Ze hebben al zoveel voor hun kiezen gekregen en ze overzien het toch niet allemaal. Daarvoor zijn ze echt wel jong. Het is niet alleen een huis verkopen maar ook de belastingdienst etc. Ik had daar op mijn 20e echt geen ervaring mee hoor.
zaterdag 2 maart 2019 om 19:57
Dat had ik ook totaal niet verwacht . Dat je erfbelasting betaalt, dat is logisch.... maar inkomstenbelasting voor iemand na 2 jaar terwijl die persoon al dood is, lijkt me vreemd
Daar heb ik in ieder geval totaal geen rekening mee gehouden toen vorig jaar een van mijn ouders overleed. Vond de erfbelasting (+/-5000) al genoeg om overstuur van te raken. Ik erf idd een half huis maar t zijn bakstenen en geen contanten. Maar als daar nog 30.000 achterstallige belastingschuld bij komt en ik woon niet in een koophuis... dan zou ikzelf ook vet in de problemen zitten. Terwijl het al ongelofelijk k#$@%t is dat je vader of moeder niet meer leeft.
koekie1980 wijzigde dit bericht op 02-03-2019 20:04
0.26% gewijzigd
zaterdag 2 maart 2019 om 20:02
Nou die kinderen zijn wel volwassen met je bent zo emotioneel als de pest als je moeder gestorven is en je ook geen vader hebt.
Ik ben al bijna 40 en mis 1 ouder. Gelukkig heb ik de andere ouder nog maar als ik in hun situatie zat, ook met mijn volwassen leeftijd, dan is het echt verstandig dat een goede vriend of tante/oom meedenkt over zo'n gigantisch grote bedragen.
Je leeft het eerste jaar zonder jouw lieve moeder/vader niet.... je overleeft! En daar is alles mee gezegd...
zaterdag 2 maart 2019 om 20:49
Die kinderen zijn 18 en 20. Studeren nog. Zijn op papier volwassen , maar ik denk dat menig 40+ er nog hulp nodig zou hebben om dit geregeld te krijgen. Die jongen had wel een vriendin, maar dat is ook nog een heel jong meisje.
Het feit dat broer en zus samen gaan wonen zegt mi dat ze er nog niet klaar voor zijn om helemaal op eigen benen te staan. Ook heel lief dat ze kerst en zo bij de zus van Hedwig doorbrengen want ze hebben verder geen familie die voor ze zorgt. Dat is toch echt wel heel eenzaam wanneer je nog te jong bent om een eigen gezin / leven opgebouwd te hebben.
Ik denk dat ze heel blij zijn met hun tante en oom.

dinsdag 12 maart 2019 om 21:56
Iemand gekeken?
Ik verbaas me in deze aflevering over de 'gelatenheid' van de deelnemers.... al 10 jaar proberen te verkopen en niet eens contact opgenomen met de bank over of ze wel met een restschuld mogen verkopen en wat daarin eventueel mogelijk is.
Huis is wel mooi opgeknapt, maar je moet maar net zoiets zoeken met tuin achter je garage.
Ik verbaas me in deze aflevering over de 'gelatenheid' van de deelnemers.... al 10 jaar proberen te verkopen en niet eens contact opgenomen met de bank over of ze wel met een restschuld mogen verkopen en wat daarin eventueel mogelijk is.
Huis is wel mooi opgeknapt, maar je moet maar net zoiets zoeken met tuin achter je garage.
dinsdag 12 maart 2019 om 22:09
Ik vond het echt heel mooi opgeknapt, maar wat een chaos. Zo'n lelijke schuur, recht op overpad etc .post-it schreef: ↑12-03-2019 21:56Iemand gekeken?

woensdag 13 maart 2019 om 13:21
nou ik ook niet. ik heb een erg bijzonder pand gekocht, en door de opsplitsing zit er een achterdeur van de woning naast ons in onze tuin. ik heb heel erg goed nagevraagd en uitgezocht of er recht van overpad was. dat is er niet, anders was dat echt een no-go geweest.mienbillekesjeuken schreef: ↑13-03-2019 08:46Lekker ruim huis met extra garage enzovoort, maar ik zou dus NOOIT een huis met recht van overpad kopen. Echt never, gezien de burenissues die tegenwoordig steeds erger worden. Je bent dan nooit vrij op je éigen duurbetaalde leefruimte.
Don't cry, buy a bag and move on.
woensdag 13 maart 2019 om 13:28
Vond ik ook. En later bleek dat ze gewoon met haar partner in die woning woonde. En hij ook met zijn partner.COtweepuntnul schreef: ↑12-03-2019 22:15Ik vond haar nogal dramatisch doen. Huilen omdat haar leven op pauze stond. Maar ze had niet echt nog actie ondernomen inderdaad.
In het begin deden ze het voorkomen alsof ze daar samen woonden.