Problemen jongste zoon
zaterdag 9 februari 2019 om 19:17
Hallo allemaal!
Ik ben een moeder van vijf kinderen (vier dochters en een zoon). Mijn zoon is de jongste en dit gaat over hem. Ik merk dat ik het lastig vind om het te begeleiden. Hij is erg druk en snel afgeleid. Ook van de school krijg ik dit terug. Hij zit momenteel in groep zeven. Ik vind het nu toch wel belangrijk om hem meer te stimuleren zodat hij na groep acht ook op het vwo kan starten. Bij zijn zussen is dit nooit nodig geweest. Zij deden altijd het huiswerk zelf en ook op de middelbare school gaat het prima. Hoe stimuleren jullie jongens met het maken van schoolwerk? Ik wil namelijk niet elke dag de strijd aangaan. Het is niet dat hij het niet kan. Hij wil gewoon niet. Heeft iemand tips om schoolwerk leuker te maken of zodat hij minder snel afgeleid is? Alvast bedankt.
Groetjes,
Linda
Ik ben een moeder van vijf kinderen (vier dochters en een zoon). Mijn zoon is de jongste en dit gaat over hem. Ik merk dat ik het lastig vind om het te begeleiden. Hij is erg druk en snel afgeleid. Ook van de school krijg ik dit terug. Hij zit momenteel in groep zeven. Ik vind het nu toch wel belangrijk om hem meer te stimuleren zodat hij na groep acht ook op het vwo kan starten. Bij zijn zussen is dit nooit nodig geweest. Zij deden altijd het huiswerk zelf en ook op de middelbare school gaat het prima. Hoe stimuleren jullie jongens met het maken van schoolwerk? Ik wil namelijk niet elke dag de strijd aangaan. Het is niet dat hij het niet kan. Hij wil gewoon niet. Heeft iemand tips om schoolwerk leuker te maken of zodat hij minder snel afgeleid is? Alvast bedankt.
Groetjes,
Linda
woensdag 27 februari 2019 om 04:59
En toch zou het mss ook geen kwaad kunnen om je zoon te laten bekijken.LindaWitte schreef: ↑26-02-2019 23:41Ik heb ondertussen een afspraak bij de huisarts gehad. De huisarts heeft mij ook (nogmaals, zie ook de feedback hier) duidelijk gemaakt dat het probleem bij mij ligt en niet bij mijn zoon. Hij heeft mij doorverwezen naar een psycholoog. Ik hoop zo beter te leren omgaan met het gedrag van mijn zoon. Het lijkt mij ook gewoon fijn om dit met iemand te bespreken. Ik hoop dat ik er veel aan ga hebben. Nogmaals heel erg bedankt iedereen! Jullie hebben mij net het steuntje in de rug gegeven om meer zelfinzicht te krijgen. Ik hoop dat ik zo een betere moeder voor mijn kinderen (en vooral voor mijn zoon!) kan zijn. Ik ben vooral heel dankbaar dat ik ga leren hoe ik hem beter kan helpen. Dat is hij zo ontzettend waard.![]()
Niet alles hoeft bij jou te liggen.
Je verwachtingen aanpassen is prima, zeker doen, maar mss kan je zoon ook op andere manieren geholpen worden.
The best things in life are the ones you can't afford.
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar
woensdag 27 februari 2019 om 05:31