Krassen op ruiten
maandag 25 februari 2019 om 19:40
Hallo allemaal,
Twee jaar geleden kochten wij een woning. Helaas kwamen wij er later achter dat er meerdere ruiten beschadigd zijn, er zitten flink wat krassen op. Sommige krassen zijn ondiep, andere een stuk dieper. Dit stoort ons enorm, het is geen gezicht. Zeker niet wanneer de zon zich laat zien.
Inmiddels heb ik al van alles opgezocht, o.a. tandpasta zou helpen maar dit werkt dus niet. Wie heeft de tip? Alle weetjes en tips zijn welkom. Alvast bedankt!
Twee jaar geleden kochten wij een woning. Helaas kwamen wij er later achter dat er meerdere ruiten beschadigd zijn, er zitten flink wat krassen op. Sommige krassen zijn ondiep, andere een stuk dieper. Dit stoort ons enorm, het is geen gezicht. Zeker niet wanneer de zon zich laat zien.
Inmiddels heb ik al van alles opgezocht, o.a. tandpasta zou helpen maar dit werkt dus niet. Wie heeft de tip? Alle weetjes en tips zijn welkom. Alvast bedankt!
woensdag 27 februari 2019 om 19:08
Zonde he? Wat je zegt, daar zit zeker wat in. Zou heel goed kunnen. Hebben jullie al een idee hoe jullie het oplossen? Of laten jullie het zo? Ik hoor het graag.Adelaar81 schreef: ↑27-02-2019 19:01Bij ons idem dito; nieuwbouwhuis en toen we uiteindelijk de lagen stof etc er af geboend hadden kwamen er idd aardig wat krassen tevoorschijn. Helaas.
Polijsten idd wel eens opgezocht maar dat was erg prijzig.
Mijn theorie is dat het tijdens de bouw door de korrels die in spuitstuc zitten is gekomen...
woensdag 27 februari 2019 om 19:11
We wonen er nu bijna 2 jaar. We hebben het toen direct gemeld maar kregen geen medewerking. Ook hier deden ze nog een rondje om de puntjes op de i te zetten, maar de ruiten vielen niet meer onder de garantie werd er gezegd.S0LEIL schreef: ↑27-02-2019 19:01Hoe lang woon je er al? Als het niet al te lang is, kun je er bij nieuwbouw waarschijnlijk nog wel iets mee.
Mijn vorige huis was nieuwbouw en daar hadden we best lang garantie op dingen en moest de aannemer nog lang na oplevering vanalles fixen in diverse woningen.
woensdag 27 februari 2019 om 19:14
Bij ons wilde de projectontwikkelaar er niets aan doen omdat we het niet ten tijde vd oplevering gezien en gemeld hebben. Inmiddels is mijn zoon een fervent voetballer dus ik gok dat het aan de achtertuinkant wel eens neer kan komen op vervangen van een kapotte ruit;-) meerdere offertes voor polijsten opvragen staat nog ervan op mijn to do lijstjeLoveyourownlife schreef: ↑27-02-2019 19:08Zonde he? Wat je zegt, daar zit zeker wat in. Zou heel goed kunnen. Hebben jullie al een idee hoe jullie het oplossen? Of laten jullie het zo? Ik hoor het graag.
woensdag 27 februari 2019 om 19:38
Aha, ja met een voetballer zal dat vast een keer gebeuren. Hopelijk meteen door de ruit met krassen heen dan, haha. Oké, jullie laten het door een bedrijf doen. Dat zou ook nog kunnen, kan verder weinig vinden over middelen om het zelf te doen.Adelaar81 schreef: ↑27-02-2019 19:14Bij ons wilde de projectontwikkelaar er niets aan doen omdat we het niet ten tijde vd oplevering gezien en gemeld hebben. Inmiddels is mijn zoon een fervent voetballer dus ik gok dat het aan de achtertuinkant wel eens neer kan komen op vervangen van een kapotte ruit;-) meerdere offertes voor polijsten opvragen staat nog ervan op mijn to do lijstje
woensdag 27 februari 2019 om 19:38
Aha, ja met een voetballer zal dat vast een keer gebeuren. Hopelijk meteen door de ruit met krassen heen dan, haha. Oké, jullie laten het door een bedrijf doen. Dat zou ook nog kunnen, kan verder weinig vinden over middelen om het zelf te doen.Adelaar81 schreef: ↑27-02-2019 19:14Bij ons wilde de projectontwikkelaar er niets aan doen omdat we het niet ten tijde vd oplevering gezien en gemeld hebben. Inmiddels is mijn zoon een fervent voetballer dus ik gok dat het aan de achtertuinkant wel eens neer kan komen op vervangen van een kapotte ruit;-) meerdere offertes voor polijsten opvragen staat nog ervan op mijn to do lijstje
donderdag 28 februari 2019 om 10:05
Zoek even uit wat in het koopcontract staat en wat de garantie termijnen zijn.Loveyourownlife schreef: ↑27-02-2019 19:04Zo horen ze zeker te handelen! We hebben direct toen we het zagen gebeld, volgens de aannemer was er al niets meer aan te doen. Meerdere klachten gedaan maar zonder resultaat. Dus nu maar geaccepteerd en zoekende naar een andere oplossing.
Wij hebben gedoe gehad met een douchecabine die binnen 5 jaar ging afbladderen. Verkoper zei letterlijk: dat is jouw probleem, had je het maar niet schoon moeten maken met schuurmiddel (dat hebben we niet eens).
Het ging ons niet om een gratis vervanging, maar binnen 5 jaar dit soort problemen mag niet. Het is een eindeloos getouwtrek geworden en de leverancier vondt me een irritante trut, maar uiteindelijk is er wel tegen inkoopsprijs een nieuwe gekomen.
Probleem is wel dat het heel lastig zal zijn om te bewijzen dat de krassen al bij de oplevering in het glas zaten. En voor je eigen rust kun je soms beter zelf de kosten dragen dan eindeloos gaan bakkeleien met een aannemer.
zaterdag 2 maart 2019 om 14:15
Krassen op ruiten, wist niet dat het bestond.
Tot mijn toenmalige
aan het schuifpui-glas bij m'n familie ging krassen omdat hij een vogel in de tuin zag lopen... Nu staan er dus krassen op het glas en is mijn hond er nooit meer welkom....
Heel vervelend.
Geen idee of dit bij de verzekering ingediend had kunnen worden, maar het zelfde glas zit er, járen later, nog steeds in.
Tot mijn toenmalige
Heel vervelend.
Geen idee of dit bij de verzekering ingediend had kunnen worden, maar het zelfde glas zit er, járen later, nog steeds in.
zaterdag 2 maart 2019 om 21:29
Ik heb ook krassen in het glas van de achterdeur. Mijn hond heeft jarenlang tegen de deur aan gesprongen als hij weer naar binnen wou en dat x 30 op een dag ofzo. Hondenluik gemaakt maar dat snapte hij niet. Hij is inmiddels overleden en nu heb ik een nieuwe hond die hetzelfde doet. Pas als wij nooit meer een hond nemen ( of een hele kleine) laten we een nieuwe ruit plaatsen.pejeka schreef: ↑25-02-2019 20:53Ik vraag me af hoe mensen diepe krassen in ruiten kunnen krijgen. Dan moet je toch minstens met een flinke diamant tekeer zijn gegaan, of opzettelijk met een stalen pen in de weer. Dat is niet door even per ongeluk een doekje met verontreiniging over de ruiten halen ofzo...