Zwangerschap buik
donderdag 28 februari 2019 om 19:06
Het is wat moeilijk om dit te zeggen
Omdat ik mij schuldig voel
Ik ben heel blij dat we eindelijk een zoontje verwachten,
Het heeft vele jaren geduurd voor het eindelijk gelukt is
Maar nu we zwanger zijn
Begrijp me niet verkeerd zijn nog steeds super gelukkig
Maar nu na 20 weken begint mijn buik te groeien
Kan ik er moeilijk mee omgaan dat mijn buik groeit
Vindt het zo erg om dit te moeten schrijven
Zijn er nog die hiermee moeite gehad hebben
Omdat ik mij schuldig voel
Ik ben heel blij dat we eindelijk een zoontje verwachten,
Het heeft vele jaren geduurd voor het eindelijk gelukt is
Maar nu we zwanger zijn
Begrijp me niet verkeerd zijn nog steeds super gelukkig
Maar nu na 20 weken begint mijn buik te groeien
Kan ik er moeilijk mee omgaan dat mijn buik groeit
Vindt het zo erg om dit te moeten schrijven
Zijn er nog die hiermee moeite gehad hebben
donderdag 28 februari 2019 om 19:17
Een vriendin van mij had er veel moeite mee (in dit geval is dit geen verkapte poging om mezelf aan te duiden). Ze heeft ooit een maagverkleining gehad waardoor ze enorm was afgevallen. Door het zwanger zijn voelde ze zich weer dik en de daarmee gepaarde minderwaardigheidsgevoelens. Uiteindelijk is ze bij een dietist terecht gekomen omdat ze niet meer wist wat ze wel en niet mocht eten. Het feit dat mensen zeiden: 'maar het is voor de baby', hielp haar niet.
Zorg dat je hulp vraagt, even langs de huisarts etc, want je moet nog 20 weken (als het er niet 22 zijn), en je zult alleen maar dikker worden.
Zorg dat je hulp vraagt, even langs de huisarts etc, want je moet nog 20 weken (als het er niet 22 zijn), en je zult alleen maar dikker worden.
donderdag 28 februari 2019 om 19:24
donderdag 28 februari 2019 om 19:26
Hahah ja dat heb ik nu ook steeds. Of dat ik iets ergens vanaf wil pakken, maar er niet meer bij kan omdat ik door mijn buik niet dichterbij kan komen.florence13 schreef: ↑28-02-2019 19:17ik had er voornamelijk last van dat ik overall tegenaan liep, ik was gewoon niet gewend aan zoveel buik.
@to, je gaat alleen maar dikker worden, dus als je er nu al zo’n moeite mee hebt, lijkt het me verstandig om dit met je verloskundige te bespreken. Ze zal het dik worden niet voor je tegen kunnen houden, maar wellicht kun je hulp krijgen om met de veranderingen in je lijf om te leren gaan.
donderdag 28 februari 2019 om 19:50
Wat vind je er precies vervelend aan?
Ik hou er ook niet van, ik ben nu bijna 15 weken zwanger van een tweeling. Dit is mijn tweede zwangerschap en na mijn eerste bleef ik een buikje houden. Na een paar maanden werd ik nog steeds gefeliciteerd met mijn zwangerschap. Ik heb daar gewoon geen zin in, al helemaal niet in formaatje tweeling. Ik vind het verder ook heel bijzonder hoor dat mijn lijf dit doet, maar ik vind het esthetisch geen fijn idee.
Ik hou er ook niet van, ik ben nu bijna 15 weken zwanger van een tweeling. Dit is mijn tweede zwangerschap en na mijn eerste bleef ik een buikje houden. Na een paar maanden werd ik nog steeds gefeliciteerd met mijn zwangerschap. Ik heb daar gewoon geen zin in, al helemaal niet in formaatje tweeling. Ik vind het verder ook heel bijzonder hoor dat mijn lijf dit doet, maar ik vind het esthetisch geen fijn idee.
donderdag 28 februari 2019 om 19:55
Je hebt zo lang op deze zwangerschap gewacht, wees dus trots op het feit dat je je kindje daadwerkelijk kunt zien groeien, het is even wennen, maak foto's van die mooie moederbuik, en met rechte rug en kin omhoog mag je deze metamorphose meemaken...het is het mooiste dat er bestaat!
Liefde is een werkwoord
donderdag 28 februari 2019 om 20:08
Kazuko schreef: ↑28-02-2019 19:55Je hebt zo lang op deze zwangerschap gewacht, wees dus trots op het feit dat je je kindje daadwerkelijk kunt zien groeien, het is even wennen, maak foto's van die mooie moederbuik, en met rechte rug en kin omhoog mag je deze metamorphose meemaken...het is het mooiste dat er bestaat!
Jij vindt het het mooiste dat bestaat, ik kan wel mooiere dingen verzinnen. Net als die reportage hiernaast met de trotse moeders op hun striae, etc. Ik heb ook striae tot aan mijn voorhoofd en ik had toch echt liever nog een mooi strak lijf gehad. Wat overigens niks afdoet aan de liefde voor mijn kind.
To: ik zou het bespreken met de verloskundige, er zijn meer zwangere vrouwen die moeite hebben met het aankomen en groeien. Ik had dat zelf niet, maar ik vond het wel eng wat er allemaal met mijn lijf gebeurde.
donderdag 28 februari 2019 om 20:23
Ik vond vooral de overgang 'is ze zwanger of dik' vervelend. M'n buik liet zich niet meer verbergen maar het was ook nog geen duidelijk zwangere buik. Pas met 28 weken durfde iemand (die mij redelijk kent) te vragen of ik zwanger was. Daarna zag ik m'n buik ook echt als 'zwangere buik' en liet ik t wat meer zien.
donderdag 28 februari 2019 om 20:28
14 kilo erbij is heel normaal, heel gemiddeld en zeker niet veel. Bijzonder dat je het als heel veel hebt ervaren.MinkeDeWit schreef: ↑28-02-2019 19:24Ik was toen net van mijn eetstoornis af (soort van) dus ik vond het echt geen pretje. Daarbij werd ik ook nog eens heel erg dik (+ 14 kg), dus ik heb mijn spiegelbeeld een paar maanden gemeden. Er is ook maar een foto van me met zwangere buik. De baby erin vond ik dan wel weer heel bijzonder.
Ik vond de overgang van is ze nou dik of zwanger niet zo top. Maar toen het duidelijk een zwangere buik was, had ik er geen moeite mee. Behalve dan inderdaad tegen dingen aanlopen, omdat je uitsteekt!
donderdag 28 februari 2019 om 20:43
Ik vind dit echt een dooddoener. Ik ben echt heel blij dat ik ieder moment een tweede zoon krijg maar ik vind zwanger zijn strontvervelend en zie het als noodzakelijk kwaad. Juist door reacties zoals de jouwe voelen mensen zich schuldig die zwanger zijn niet leuk vinden.Kazuko schreef: ↑28-02-2019 19:55Je hebt zo lang op deze zwangerschap gewacht, wees dus trots op het feit dat je je kindje daadwerkelijk kunt zien groeien, het is even wennen, maak foto's van die mooie moederbuik, en met rechte rug en kin omhoog mag je deze metamorphose meemaken...het is het mooiste dat er bestaat!
donderdag 28 februari 2019 om 20:45
14 kilo is gemiddeld en dus niet heel erg dik ookal vond je dat misschien zo.MinkeDeWit schreef: ↑28-02-2019 19:24Ik was toen net van mijn eetstoornis af (soort van) dus ik vond het echt geen pretje. Daarbij werd ik ook nog eens heel erg dik (+ 14 kg), dus ik heb mijn spiegelbeeld een paar maanden gemeden. Er is ook maar een foto van me met zwangere buik. De baby erin vond ik dan wel weer heel bijzonder.
vrijdag 1 maart 2019 om 09:11
Ja, voor iemand die net (soort van) van een eetstoornis af is, is 14 kg aankomen enorm veel... en wat voor de ene het meest bijzondere is wat je kan doormaken is voor de ander noodzakelijk kwaad.
To: ik vond zwanger zijn heel erg lastig, vooral mijn veranderende lijf en het feit dat mijn lijf niet meer van mij was. Praat erover, je zult mensen tegenkomen die je cliché’s toewerpen, maar er zijn er genoeg die zich net zo voelen als jou... je bent niet alleen!
To: ik vond zwanger zijn heel erg lastig, vooral mijn veranderende lijf en het feit dat mijn lijf niet meer van mij was. Praat erover, je zult mensen tegenkomen die je cliché’s toewerpen, maar er zijn er genoeg die zich net zo voelen als jou... je bent niet alleen!
vrijdag 1 maart 2019 om 11:18
1-Aapje. Om mijn reactie op dit bericht een dooddoener te noemen vind ik ietwat overdreven. Ik vind het ook jammer dat er zoveel vrouwen zijn die ontevreden zijn met die zwangere buik. Jullie willen kinderen maar het process er naartoe wordt als vervelend beschouwd. Maar zonder buik geen baby.
Liefde is een werkwoord
vrijdag 1 maart 2019 om 11:25
Dit ja. Ik ben gek op m'n kinderen maar ik ben echt verdrietig over hoe m'n buik, borsten en bovenbenen eruit zien. Vol met striae en daar ben ik echt niet trots op, ik word er eerder intens verdrietig van.Tinkeltje33 schreef: ↑28-02-2019 20:08Jij vindt het het mooiste dat bestaat, ik kan wel mooiere dingen verzinnen. Net als die reportage hiernaast met de trotse moeders op hun striae, etc. Ik heb ook striae tot aan mijn voorhoofd en ik had toch echt liever nog een mooi strak lijf gehad. Wat overigens niks afdoet aan de liefde voor mijn kind.
vrijdag 1 maart 2019 om 12:05
Tja zonder werk geen inkomen maar genoeg mensen die met tegenzin werken. Idem voor oa studie etc. Jij vond het de mooiste tijd, maar het is niet per definitie de mooiste tijd.Kazuko schreef: ↑01-03-2019 11:181-Aapje. Om mijn reactie op dit bericht een dooddoener te noemen vind ik ietwat overdreven. Ik vind het ook jammer dat er zoveel vrouwen zijn die ontevreden zijn met die zwangere buik. Jullie willen kinderen maar het process er naartoe wordt als vervelend beschouwd. Maar zonder buik geen baby.
vrijdag 1 maart 2019 om 13:44
Heel erg eens met Aapje. Ik hou niet minder van mijn kind maar vind zwanger zijn vreselijk om verschillende redenen. Inderdaad een noodzakelijk kwaad.1-Aapje schreef: ↑28-02-2019 20:43Ik vind dit echt een dooddoener. Ik ben echt heel blij dat ik ieder moment een tweede zoon krijg maar ik vind zwanger zijn strontvervelend en zie het als noodzakelijk kwaad. Juist door reacties zoals de jouwe voelen mensen zich schuldig die zwanger zijn niet leuk vinden.
TO: ik herken dit! En onverwacht, maar ik vind het makkelijker worden met de termijn. Met 20 weken voelde ik me gewoon dik, nu met 33 voel ik me vooral héél erg zwanger. Maar zal blij zijn als de baby eruit is. Als je er echt heel ongelukkig van wordt is het misschien wel goed te bespreken met je verloskundige!
vrijdag 1 maart 2019 om 13:48
Zwangerschap duurt maar negen maanden, in de meeste gevallen, een studie kost jaren en brengt je waar je wil zijn, werk waar je niet van houd, een leven lang. Ik zeg ook niet dat het 'per definitie' een mooie tijd is. Het verbaasd me alleen dat er zoveel tegenzin bestaat tegen het process. Ik ken vrouwen die aan de lijn gaan terwijl ze zwanger zijn, funest voor de gezondheid van moeder en kind. Mijn tweede kind was 11 weken te vroeg geboren, hij woog amper drie pond, niemand die zelfs kon zien dat ik zwanger was. Dus helemaal geen leuke tijd. Je snapt dat ik er alles voor over had gehad om een mooie dikke buik te kweken.
Liefde is een werkwoord