Carnaval
woensdag 27 februari 2019 om 12:34
Hoi allemaal.
Mijn eerste topic op het viva forum.
Wat vinden jullie nou eigenlijk van carnaval ? Ik vind het persoonlijk een fake pruts feest.
Ik heb altijd het idee dat het alleen maar om het los gaan gaat. Als in zuipen en vreemdgaan. Of zie ik dat nou helemaal verkeerd ? Wat is jullie ervaring/ mening over dit 'feest' ?
Mijn eerste topic op het viva forum.
Wat vinden jullie nou eigenlijk van carnaval ? Ik vind het persoonlijk een fake pruts feest.
Ik heb altijd het idee dat het alleen maar om het los gaan gaat. Als in zuipen en vreemdgaan. Of zie ik dat nou helemaal verkeerd ? Wat is jullie ervaring/ mening over dit 'feest' ?
zaterdag 2 maart 2019 om 08:28
https://youtu.be/0eBKkyCBaNkJoanjett schreef: ↑02-03-2019 00:03Even serieus...carnaval muziek is toch vreselijk? Niet om aan te horen en al die idiote pakken en kostuums er nog eens bij.
Als ik een nummer van Willie en Rene van de Kerkhof moet aanhoren spring ik net zo lief van een flat. Maar ja ik ben van boven de rivieren he.
Mensen boven de rivieren

zaterdag 2 maart 2019 om 08:36
Er waren stickers te koop waarop Rotterdammer vrije zone stond. Veel cafe's hadden zo'n sticker gekocht. Het idee kwam af van de Nac supporters. Ik heb het even na gekeken en het was in 2010. Ik weet dat nog heel goed.

zaterdag 2 maart 2019 om 08:46
Gezellig, dat afgeven op alles van boven de 'sloot'. Ze snappen er niets van daarboven maar als ze dan het feest willen leren kennen is het ook weer niet goed. Wat doen al die noorderlingen dan concreet voor vreselijks dat ze het feest zo verpesten? Ik hoor nou nooit in het journaal dat honderden noorderlingen zich als een vandaal gedragen hebben met carnaval. Raddraaiers zullen ertussen zitten maar dat is niet gebonden aan de ligging van je woonplaats.paggy schreef: ↑02-03-2019 00:10Ik kom uit het Kielegat. En ik blijf thuis op vrijdag- en zaterdagavond. Waarom? Omdat de mensen van boven de sloot het dan komen verzieken, omdat ze denken dat carnaval zuipen, vreemdgaan en ruzie maken betekend. Heel jammer.......
Maar alle andere dagen is het één groot feest. En dat valt niet uit te leggen aan mensen die dit niet ( willen) snappen.
Iedereen is er altijd als de kippen bij om te vertellen dat carnaval draait om saamhorigheid en het wij-gevoel in plaats van om bier. Maar dat geldt dan blijkbaar wel alleen voor de plaatselijke bevolking?

zaterdag 2 maart 2019 om 08:52
Zo dan. Ieder cafe dat een sticker op zijn deur plakt met verzin een willekeurige religie/bevolkingsgroep/minderheidsvrije zone kan binnen no-time een enkeltje rechter verwachten (en terecht) maar met carnaval mag alles, dus ook mensen uitsluiten op basis van hun woonplaats.Blondie456 schreef: ↑02-03-2019 08:36Er waren stickers te koop waarop Rotterdammer vrije zone stond. Veel cafe's hadden zo'n sticker gekocht. Het idee kwam af van de Nac supporters. Ik heb het even na gekeken en het was in 2010. Ik weet dat nog heel goed.
zaterdag 2 maart 2019 om 09:13
Ik kom ook uit Brabant. Zelf vier ik het overigens al jaren niet meer. Ik vind de muziek vreselijk, de drukte, het verkleden en ik hou niet van bier. Dus ja, waarom zou ik gaan?
Over Rotterdammers hoor ik ook altijd veel negatiefs. Maar het is wel van de zotte om die hele groep nu over één kam te scheren. Maar het schijnt wel een probleem te zijn.
Over Rotterdammers hoor ik ook altijd veel negatiefs. Maar het is wel van de zotte om die hele groep nu over één kam te scheren. Maar het schijnt wel een probleem te zijn.
zaterdag 2 maart 2019 om 10:00
Ah joh dat was toen een ludieke actie om mensen op de hak te nemen en op die manier te laten weten dat hun gedrag als vervelend wordt ervaren. En juist met carnaval is het de gelegenheid daarvoor. Wat denk je dat er met al die optochten gebeurd?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zaterdag 2 maart 2019 om 10:24
Maar dat is het nou juist. Er wordt echt gedacht dat het om zuipen en vreemdgaan gaat....door de mensen die het feest niet kennen. En als de mensen die het feest niet kennen, hier komen om het te vieren, gaat het vaak mis ja. Die beginnen bier te drinken of hun leven er vanaf hangt, zijn binnen 3 uur straalbezopen. Denken dan dat ze overal aan mogen zitten en worden agressief als dit niet de bedoeling blijkt te zijn. En nee, ik wil ze echt niet allemaal over één kam scheren. Maar...... er gebeurt hier altijd heel veel narigheid. Vooral op zaterdagavond, als ze komen om het feest ook een keer mee te maken. Ontzettend jammer,maar hier blijven heel veel mensen thuis op zaterdagavond, om die reden.made@kate schreef: ↑02-03-2019 08:46Gezellig, dat afgeven op alles van boven de 'sloot'. Ze snappen er niets van daarboven maar als ze dan het feest willen leren kennen is het ook weer niet goed. Wat doen al die noorderlingen dan concreet voor vreselijks dat ze het feest zo verpesten? Ik hoor nou nooit in het journaal dat honderden noorderlingen zich als een vandaal gedragen hebben met carnaval. Raddraaiers zullen ertussen zitten maar dat is niet gebonden aan de ligging van je woonplaats.
Iedereen is er altijd als de kippen bij om te vertellen dat carnaval draait om saamhorigheid en het wij-gevoel in plaats van om bier. Maar dat geldt dan blijkbaar wel alleen voor de plaatselijke bevolking?

zaterdag 2 maart 2019 om 13:49
Apart, dat dat massale ernstige wangedrag van alles boven de rivieren met carnaval het journaal nooit haalt.paggy schreef: ↑02-03-2019 10:24Maar dat is het nou juist. Er wordt echt gedacht dat het om zuipen en vreemdgaan gaat....door de mensen die het feest niet kennen. En als de mensen die het feest niet kennen, hier komen om het te vieren, gaat het vaak mis ja. Die beginnen bier te drinken of hun leven er vanaf hangt, zijn binnen 3 uur straalbezopen. Denken dan dat ze overal aan mogen zitten en worden agressief als dit niet de bedoeling blijkt te zijn. En nee, ik wil ze echt niet allemaal over één kam scheren. Maar...... er gebeurt hier altijd heel veel narigheid. Vooral op zaterdagavond, als ze komen om het feest ook een keer mee te maken. Ontzettend jammer,maar hier blijven heel veel mensen thuis op zaterdagavond, om die reden.
zaterdag 2 maart 2019 om 13:52
Omdat ze daar boven de sloot, waar de journalistiek ook bijhoort, denken dat dat geen nieuws is omdat ze denken dat dat normaal is.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

zaterdag 2 maart 2019 om 14:14
Als hetzelfde op een Duitse feestavond gebeurt dan haalt het wel degelijk het journaal. Dus nog selectief ook, dat volk van boven de sloot.
zaterdag 2 maart 2019 om 14:38
Zekers, als de zomervakantie hier al lang aan de gang is, en 2 weken later begint die in het noorden dan pas komt er op het journaal: de vakanties zijn begonnen
zaterdag 2 maart 2019 om 14:39
MevrouwJack schreef: ↑02-03-2019 14:20Ik wil graag een lans breken voor mensen als ik, de mensen tussen de sloten. Daar hoor je nou nooit iets over.

zaterdag 2 maart 2019 om 18:28
Nee, want in de Achterhoek (dat is wéér een andere hoek) vieren ze ook Carnaval.
Dat is vanuit Brabant en Limburg gezien: twee sloten over en dan rechtsaf over enkele bruggen.
Ik zag Sinterklaas zelfs lopen. Hoe laag kan je gaan? Over sloten ...
Zwarte Piet zag ik niet. Die had dus geen zin of zo?
Nou ja, prachtige kostuums. Deels uit de kledingkast van vrouwen ... transgenders.
Het kan allemaal.
Dus waar doen ze zo moeilijk over?
Wat eten ze en wat is de verkleding?
Dat is vanuit Brabant en Limburg gezien: twee sloten over en dan rechtsaf over enkele bruggen.
Ik zag Sinterklaas zelfs lopen. Hoe laag kan je gaan? Over sloten ...
Zwarte Piet zag ik niet. Die had dus geen zin of zo?
Nou ja, prachtige kostuums. Deels uit de kledingkast van vrouwen ... transgenders.
Het kan allemaal.
Dus waar doen ze zo moeilijk over?
Wat eten ze en wat is de verkleding?
zaterdag 2 maart 2019 om 21:55
Andersom gebeurt dat toch net zo goed? 'Provinciaaltjes' en met Brabanders en Limburgers wordt vaak een beetje de draak gestoken omdat ze 'dommer' zouden zijn en vanwege het accent.made@kate schreef: ↑02-03-2019 08:46Gezellig, dat afgeven op alles van boven de 'sloot'. Ze snappen er niets van daarboven maar als ze dan het feest willen leren kennen is het ook weer niet goed. Wat doen al die noorderlingen dan concreet voor vreselijks dat ze het feest zo verpesten? Ik hoor nou nooit in het journaal dat honderden noorderlingen zich als een vandaal gedragen hebben met carnaval. Raddraaiers zullen ertussen zitten maar dat is niet gebonden aan de ligging van je woonplaats.
zaterdag 2 maart 2019 om 22:13
Wangedrag op zich haalt het journaal niet

zondag 3 maart 2019 om 01:10
Wat dan ? Kom net binnen gerold

zondag 3 maart 2019 om 01:27
Als kind vond ik het geweldig. Lekker hossen, veel snoepen en koukleumen bij de optocht. Op mijn 18de aangerand tijdens Carnaval door iemand die te veel gezopen had en sindsdien hoeft het van mij niet meer. Eens in de paar jaar ga ik met mijn kinderen naar de optocht en verder blijf ik vooral thuis. Wilde aanstaande maandag ergens gaan winkelen, maar alles zal wel gesloten zijn door die k*tcarnaval

zondag 3 maart 2019 om 02:49
Je ontzegt jezelf dus de lol omdat 1 of andere sukkel het niet snapte?nachtvlinder1977 schreef: ↑03-03-2019 01:27Op mijn 18de aangerand tijdens Carnaval door iemand die te veel gezopen had en sindsdien hoeft het van mij niet meer.
zondag 3 maart 2019 om 04:43
Wat doe jij nou raar en moeilijk .Natuurlijk wordt er op scholen al dagen van te voren aan kerst en Pasen gedaan in de vorm van een thema. Daarbij is de school gewoon dicht tijdens feestdagen en vieren ze oa kerst op 18 december. Zal met carnaval niet anders zijn.pejeka schreef: ↑27-02-2019 22:15Volgens mij is dat nooit geweest dat al een hele week voorafgaande aan carnaval op die manier op scholen werd gevierd, hooguit de laatste dag voor de carnavalsvakantie dat alle kinderen dan verkleed konden komen ofzo, maar een hele week gek doen op school heb ik nog nooit meegemaakt, is volgens mij echt iets van de laatste tijd. Een feest begint gewoon op een bepaalde datum, dan is het toch onzin om de week daarvoor al te beginnen? Je gaat toch ook niet een week vóór Pasen al Pasen vieren, of op 18 december Kerst vieren?