no buy challenge
vrijdag 11 januari 2019 om 20:33
Ik wil gaan verhuizen en daar heb ik geld voor nodig. Helaas heb ik momenteel maar 525 euro op mijn spaarrekening staan. Nu zie ik op YouTube vaak de no buy challenge voorbij komen en dat lijkt me wel een goed plan om zo mijn verhuizing te kunnen financieren. No buy kun je op allerlei manieren invullen zoals alleen op boodschappen budgetteren of ook op kleding en andere zaken. Zelf heb ik echt nooit kunnen sparen en wil ik nu eens een jaar proberen mijn verlangen naar weer een bestelling te negeren en te kijken naar de lange termijn.
Ik wil 50 euro per week uit gaan geven aan boodschappen( woon alleen) en 200 euro per maand gaan sparen. Ik hoop dan over anderhalf jaar te kunnen verhuizen. Zijn er mensen die het leuk vinden mee te doen met een no buy year ( of maand of andere periode) Wat is je doel? Minder consumeren is op zich ook al een mooi doel met als gevolg een buffer op je spaarrekening. Ik mag van mezelf ook geen nieuwe gadgets zoals telefoon of bluetooth boxen van Bose, planten alleen stekjes ruilen en alleen cosmetica vervangen die op is en me goed bevalt. Meeste bevalt me trouwens ook niet zoals meerdere flesjes van The ordinary die ik in een opwelling kocht. Kleding ga ik tweedehands kopen en alleen als er iets versleten is. En verder ga ik wss kleiner wonen want ik heb nu 3 slaapkamers en een woonkamer van 33 vierkante meter en ga naar 1 of hooguit 2 slaapkamers en kleinere woonkamer. Dus kan ook nog veel spullen gaan verkopen zoals vintage meubeltjes en planten ( heb er ruim 100) Wie heeft er al ervaring mee en vinden mensen het leuk om mee te doen en elkaar te motiveren en op de hoogte te houden?
Ik wil 50 euro per week uit gaan geven aan boodschappen( woon alleen) en 200 euro per maand gaan sparen. Ik hoop dan over anderhalf jaar te kunnen verhuizen. Zijn er mensen die het leuk vinden mee te doen met een no buy year ( of maand of andere periode) Wat is je doel? Minder consumeren is op zich ook al een mooi doel met als gevolg een buffer op je spaarrekening. Ik mag van mezelf ook geen nieuwe gadgets zoals telefoon of bluetooth boxen van Bose, planten alleen stekjes ruilen en alleen cosmetica vervangen die op is en me goed bevalt. Meeste bevalt me trouwens ook niet zoals meerdere flesjes van The ordinary die ik in een opwelling kocht. Kleding ga ik tweedehands kopen en alleen als er iets versleten is. En verder ga ik wss kleiner wonen want ik heb nu 3 slaapkamers en een woonkamer van 33 vierkante meter en ga naar 1 of hooguit 2 slaapkamers en kleinere woonkamer. Dus kan ook nog veel spullen gaan verkopen zoals vintage meubeltjes en planten ( heb er ruim 100) Wie heeft er al ervaring mee en vinden mensen het leuk om mee te doen en elkaar te motiveren en op de hoogte te houden?

vrijdag 1 maart 2019 om 20:13
Vandaag niks uitgegeven op wat boodschappen voor het eten vandaag en morgen na. Morgen een dagje weg en we nemen broodjes mee zoals altijd, maar als het lekker weer is gaan we wel een ijsje eten. Of er na ergens nog een drankje doen. Geen no buy, maar ik heb er wel zin in. Zondag denk ik wel een thuis dag, maar eigenlijk wil ik ook weer een keer naar het zwembad (hebben we nog niet gedaan met de jongste) en zondag ochtend is gezinszwemmen hier in de buurt dus wie weet dat ik dat er ook nog in prop dit weekend.

vrijdag 1 maart 2019 om 20:16
Wat leuk van de gewonnen tegoedbon! Hopelijk kan je er iets leuks voor halen. Kom je vaak in die winkel?Truusjemier schreef: ↑01-03-2019 20:10Vrije dag vandaag. Wilde in de stad neuzen, op mijn gemak naar de bieb en naar de kapper. Maar uiteindelijk veel te druk in het huis en tuin geweest. Dus naar de winkels gesjeesd en alleen het hoognodige gekocht zoals kaas e.d. Goed voor de portemonnee, maar ergens baal ik wel. Ben niet erg opgeladen en ondanks dat ik druk ben geweest zie ik nog zat klussen om te doen (bijnaam is niet voor niets truusjemier)![]()
Had nog allemaal mazzeltjes vandaag: tegoedbon kledingwinkel gewonnen t.w.v. €20 en in totaal denk ik een tientje bespaard op de dingen die ik nodig had. Stond bij de kassa met sokken voor €4, bleek het oude collectie dus hoefde maar €1 af te rekenen. Smeersels op een toastje (krijgen visite) waren flink afgeprijsd. Gymschoenen vriend €3 korting. En heb gebukt voor een euro die op straat lag![]()

vrijdag 1 maart 2019 om 20:20
Bekeuringen of geld verliezen zou ik echt heel erg van balen, gelukkig heb ik alleen een keer in mijn leven als puber een bekeuring gekregen. Mijn vriend wel eens een parkeerboete omdat hij over het hoofd gezien had dat je daar moest betalen of kosten voor een te laat betaalde rekening (lang leve zo veel mogelijk automatisch laten afschrijven).
vrijdag 1 maart 2019 om 20:21
Ik kan me drukker maken om geld dat ik verlies buiten mijn schuld om. Energiemaatschappij die failliet ging afgelopen jaar. Dat kostte me 560 euro. Daar baalde ik echt van. Was in maart overgestapt, dus alleen de goedkope zomer daar gezeten. Verbruik was dus heel laag geweest, maar voorschot was natuurlijk hoger vanwege de winterperiode die nog moest komen. En daar doe je dus helemaal niks aan.
vrijdag 1 maart 2019 om 20:36
Yellow... Zo ben je toch ook verstandig bezig met het geld, door 'toch gewoon broodjes mee te nemen' en daar iets lekkers te halen. En zondag naar het zwembad klinkt wel als een goede keuze hoor, even ontspannen. Heb je vandaag nog nieuws gekregen of helemaal niet? Hoop dat je/jullie wel kan genieten van dit weekend.YellowLemonTree schreef: ↑01-03-2019 20:13Vandaag niks uitgegeven op wat boodschappen voor het eten vandaag en morgen na. Morgen een dagje weg en we nemen broodjes mee zoals altijd, maar als het lekker weer is gaan we wel een ijsje eten. Of er na ergens nog een drankje doen. Geen no buy, maar ik heb er wel zin in. Zondag denk ik wel een thuis dag, maar eigenlijk wil ik ook weer een keer naar het zwembad (hebben we nog niet gedaan met de jongste) en zondag ochtend is gezinszwemmen hier in de buurt dus wie weet dat ik dat er ook nog in prop dit weekend.
vrijdag 1 maart 2019 om 20:43
Heb er al eens eerder besteld, ze hebben heel leuke dingen! Heb geen bikini meer dus komt goed van pasYellowLemonTree schreef: ↑01-03-2019 20:16Wat leuk van de gewonnen tegoedbon! Hopelijk kan je er iets leuks voor halen. Kom je vaak in die winkel?

Boetes gelukkig nog niet gehad, maar ik kan mij voorstellen dat je daar van baalt. Wel eens een dag weggeweest dat bij thuiskomst bleek dat we de kraan niet goed hadden uitgezet. Echt zonde.
zaterdag 2 maart 2019 om 07:58
Naar de bioscoop met dochter vandaag. De ochtendvoorstelling, die is in 2D. Ik kan niet zo goed tegen 3D films, word er altijd misselijk van om de een of andere reden. En hij is dan ook nog goedkoper, ook mooi meegenomen. De film blijft tenslotte hetzelfde, of ik hem nou om 10 uur of 16 uur bekijk. Ik neem drinken en snacks mee, dat kan in deze bioscoop gewoon. Dus vandaag 16 euro voor de bioscoop. En nog even langs de bieb en de markt. Dat zal max 5 euro zijn op de markt bij de bakker. Verder is het voornemen vandaag om de hand op de knip te houden. Niet even gauw dit of dat halen tussendoor. Ik heb niets nodig vandaag dat "moet", dus dat zou prima moeten lukken.
Had gisteren bosui nodig in een recept. Nu heb ik de onderkantjes dus in een vaasje water gezet op de vensterbank in plaats van in de vuilnisbak te gooien. Had ik op internet gezien, dat je dat heel makkelijk kan kweken weer. En het begint nu al te groeien! Leuk om te zien en scheelt weer kopen de volgende keer.
Had gisteren bosui nodig in een recept. Nu heb ik de onderkantjes dus in een vaasje water gezet op de vensterbank in plaats van in de vuilnisbak te gooien. Had ik op internet gezien, dat je dat heel makkelijk kan kweken weer. En het begint nu al te groeien! Leuk om te zien en scheelt weer kopen de volgende keer.
zaterdag 2 maart 2019 om 08:41
Oh dat scheelt! Hier vaak tassen controle dus durf dat niet. En drinken en iets te snacken is er heel duur. Je bent zo naast de tickets een paar tientjes verder als je niet oplet.nicksen80 schreef: ↑02-03-2019 07:58Naar de bioscoop met dochter vandaag. De ochtendvoorstelling, die is in 2D. Ik kan niet zo goed tegen 3D films, word er altijd misselijk van om de een of andere reden. En hij is dan ook nog goedkoper, ook mooi meegenomen. De film blijft tenslotte hetzelfde, of ik hem nou om 10 uur of 16 uur bekijk. Ik neem drinken en snacks mee, dat kan in deze bioscoop gewoon. Dus vandaag 16 euro voor de bioscoop. En nog even langs de bieb en de markt. Dat zal max 5 euro zijn op de markt bij de bakker. Verder is het voornemen vandaag om de hand op de knip te houden. Niet even gauw dit of dat halen tussendoor. Ik heb niets nodig vandaag dat "moet", dus dat zou prima moeten lukken.
Leuk, dat van de bosui wist ik niet! Ga ik ook eend proberen want gebruik het regelmatig.

zaterdag 2 maart 2019 om 09:01
YellowLemmonTree, heel veel sterkte met alles!
Ik ga een dure week tegemoet. Vandaag winkelen met mijn man. Hij heeft nieuwe schoenen nodig. Daarnaast hebben we een nieuwe pan nodig, gaan we lunchen en is mijn man door zijn sokken heen. Volgende week wordt de belastingaangifte gedaan, dat kost ook weer geld en ik heb een lunch staan met ex-klasgenoten. De auto moet binnenkort gekeurd worden en daar moeten ook nog wat kosten voor gemaakt worden. Die blijven beperkt, wat mijn man kan alles zelf gelukkig. En dan komt de rekening van de ortho ook nog en wat tandartskosten, want ik heb slechte vullingen waarvan 1 direct vervangen gaat worden omdat de ortho hier ook een slotje op wil hebben.
Ik ga het meeste van het gewone budget betalen. De tandartskosten van mijn potje ziektekosten, dat scheelt dus weer. De rest van de maand maar even goed de hand op de knip.
Ik ga een dure week tegemoet. Vandaag winkelen met mijn man. Hij heeft nieuwe schoenen nodig. Daarnaast hebben we een nieuwe pan nodig, gaan we lunchen en is mijn man door zijn sokken heen. Volgende week wordt de belastingaangifte gedaan, dat kost ook weer geld en ik heb een lunch staan met ex-klasgenoten. De auto moet binnenkort gekeurd worden en daar moeten ook nog wat kosten voor gemaakt worden. Die blijven beperkt, wat mijn man kan alles zelf gelukkig. En dan komt de rekening van de ortho ook nog en wat tandartskosten, want ik heb slechte vullingen waarvan 1 direct vervangen gaat worden omdat de ortho hier ook een slotje op wil hebben.
Ik ga het meeste van het gewone budget betalen. De tandartskosten van mijn potje ziektekosten, dat scheelt dus weer. De rest van de maand maar even goed de hand op de knip.
zaterdag 2 maart 2019 om 09:27
Is inderdaad heel fijn truusjemier. Hier is nooit controle. Ik zie iedereen altijd van alles meenemen en er wordt nooit iets van gezegd. Prijzen zijn inderdaad erg hoog ter plaatse. En ergens vind ik het ook onzin, ik kan best 95 minuten zonder snacks of drinken 
Pfoe raindrop, dat zijn behoorlijke kosten allemaal. Had laatste maand ook van die "moetjes", poes moest gesteriliseerd en gechipt, 4 nieuwe banden onder de auto. En heb ook de gemeentelijke belastingen maar gelijk betaald. Tikt wel aan, maar allemaal dingen die toch moesten. Vond de belastingen trouwens reuze meevallen. Nu geen koopwoning meer, dat scheelt behoorlijk.
Belastingaangifte 2018 heb ik gisteren gedaan. Krijg nog 240 extra terug. Duurt natuurlijk nog wel wat maanden, maar wel een prettig extraatje in het verschiet

Pfoe raindrop, dat zijn behoorlijke kosten allemaal. Had laatste maand ook van die "moetjes", poes moest gesteriliseerd en gechipt, 4 nieuwe banden onder de auto. En heb ook de gemeentelijke belastingen maar gelijk betaald. Tikt wel aan, maar allemaal dingen die toch moesten. Vond de belastingen trouwens reuze meevallen. Nu geen koopwoning meer, dat scheelt behoorlijk.
Belastingaangifte 2018 heb ik gisteren gedaan. Krijg nog 240 extra terug. Duurt natuurlijk nog wel wat maanden, maar wel een prettig extraatje in het verschiet

zaterdag 2 maart 2019 om 11:05
Noki Zwemmen zo dag is nu even geen geld overweging nu, maar alle 3 de kinderen zijn al een paar dagen verkouden en vriend ook. Dan is zwemmen misschien niet zo handig dus we kijken even aan hoe iedereen zich morgen ochtend voelt.
Gisteren gehoord dat de neuroloog op dit moment geen reden ziet voor neurologische schade (wat motoriek en ogen testjes moeten doen en dat ging goed) dus dat is erg positief. Maandag de mri en die zal moeten uitwijzen wat er zit en waar helemaal precies. Dus tot die uitslag er is nog even in onzekerheid.
Truusjemier Altijd fijn om dan een bon te hebben, ik heb bij een vaste winkel en een koffie tentje waar we vaak kwamen ook spaarkaarten. Altijd een leuke verrassing als je dan een bon of een drankje gratis krijgt en we kooen daar niks extra omdat we toch een bon hebben dus het bespaart dan toch even wat.
Bioscoop doe ik vaak ook zonder eten of alleen mee gebrachte spullen. Bij de kleuter bios is het inclusief (8 euro pp en dan inclusief kidscombo of koffie/thee en wat lekkers) en anders heb ik sowieso altijd water voor mezelf en een bidon met water of diksap voor een/de kinderen bij me. Ik ben nog nooit gecontroleerd en de ene keer dat ik mijn flesje in mijn hand had om het kaartje in mijn tas te zoeken was het geen probleem toen ik vertelde dat ik dat altijd bij me heb ivm medicatie die gewoon op vaste tijden ingenomen moest worden. Neem je echt een tad met eten mee zetten ze hem bij de ingang weg voor je en krijg je een nummertje om hem na de film weer op te halen, dat doen ze ook met bv de step of loopfiets van kleine kinderen. Daar maak ik graag gebruik van want een step in de bios is helemaal niet handig, maar onderweg er heen wel.
Moetjes Altijd jammer, maar kosten die nodig zijn zijn gewoon nodig. De gemeentelijke belasting vind ik stevig, maar we hebben een koop woning. Ik baal alleen een beetje dat hij nu binnen komt en niet volgende maand, komende maand kinderbijslag, de bonus van vriend en zijn vakantiegeld komen er ook aan dan hadden we het niet gevoeld. Wel zullen we aardig wat terug krijgen na de aangifte door aftrekposten, ik moet nog wat laten ondertekenen door de ka en dan kunnen we alle aftrekposten invullen (dieet op medisch advies heeft een standaard aftrekbaar bedrag per maand).
Gisteren gehoord dat de neuroloog op dit moment geen reden ziet voor neurologische schade (wat motoriek en ogen testjes moeten doen en dat ging goed) dus dat is erg positief. Maandag de mri en die zal moeten uitwijzen wat er zit en waar helemaal precies. Dus tot die uitslag er is nog even in onzekerheid.
Truusjemier Altijd fijn om dan een bon te hebben, ik heb bij een vaste winkel en een koffie tentje waar we vaak kwamen ook spaarkaarten. Altijd een leuke verrassing als je dan een bon of een drankje gratis krijgt en we kooen daar niks extra omdat we toch een bon hebben dus het bespaart dan toch even wat.
Bioscoop doe ik vaak ook zonder eten of alleen mee gebrachte spullen. Bij de kleuter bios is het inclusief (8 euro pp en dan inclusief kidscombo of koffie/thee en wat lekkers) en anders heb ik sowieso altijd water voor mezelf en een bidon met water of diksap voor een/de kinderen bij me. Ik ben nog nooit gecontroleerd en de ene keer dat ik mijn flesje in mijn hand had om het kaartje in mijn tas te zoeken was het geen probleem toen ik vertelde dat ik dat altijd bij me heb ivm medicatie die gewoon op vaste tijden ingenomen moest worden. Neem je echt een tad met eten mee zetten ze hem bij de ingang weg voor je en krijg je een nummertje om hem na de film weer op te halen, dat doen ze ook met bv de step of loopfiets van kleine kinderen. Daar maak ik graag gebruik van want een step in de bios is helemaal niet handig, maar onderweg er heen wel.
Moetjes Altijd jammer, maar kosten die nodig zijn zijn gewoon nodig. De gemeentelijke belasting vind ik stevig, maar we hebben een koop woning. Ik baal alleen een beetje dat hij nu binnen komt en niet volgende maand, komende maand kinderbijslag, de bonus van vriend en zijn vakantiegeld komen er ook aan dan hadden we het niet gevoeld. Wel zullen we aardig wat terug krijgen na de aangifte door aftrekposten, ik moet nog wat laten ondertekenen door de ka en dan kunnen we alle aftrekposten invullen (dieet op medisch advies heeft een standaard aftrekbaar bedrag per maand).
zaterdag 2 maart 2019 om 11:15
Wauw, wat een leuke tip!!nicksen80 schreef: ↑02-03-2019 07:58Had gisteren bosui nodig in een recept. Nu heb ik de onderkantjes dus in een vaasje water gezet op de vensterbank in plaats van in de vuilnisbak te gooien. Had ik op internet gezien, dat je dat heel makkelijk kan kweken weer. En het begint nu al te groeien! Leuk om te zien en scheelt weer kopen de volgende keer.

Ga ik ook eens proberen.

zaterdag 2 maart 2019 om 12:28
Nitflex schreef: ↑28-02-2019 09:22gemberpannekoek ^ Daarom is het wat betreft budgetten betreft ook heel belangrijk dat je nooit vergelijkt en alleen naar je eigen portemonnee kijkt. We hebben allemaal heel andere inkomens en leefsituaties, dus gewoon een los bedrag zegt helemaal niets. Zelfs “een keer uit eten” zegt nog niets. De één eet voor €35 pp, een ander is minimaal €80 kwijt. Iedereen geeft zijn geld anders uit en heeft andere prioriteiten.
Ik zal mijn gemiddelde jaarlijkse kledingbudget van de afgelopen jaren hier dus ook niet gauw delen!

zaterdag 2 maart 2019 om 12:41
Die bosui ga ik ook proberen, bedankt voor de tip!
Ik heb nog niet veel uitgegeven sinds mijn salaris binnen is, maar ik merk wel dat ik weer wat makkelijker begin te worden met boodschappen doen. Toch weer vaker cola light in die kar gooien, duur fruit en gisteren sushi. Dus de hand moet weer meer op de knip.
Ik heb weer 750 euro overgemaakt naar de spaarrekening, leuk om te zien dat daar al best wat op staat in korte tijd. Dus nu even vol proberen te houden.
Ik heb nog niet veel uitgegeven sinds mijn salaris binnen is, maar ik merk wel dat ik weer wat makkelijker begin te worden met boodschappen doen. Toch weer vaker cola light in die kar gooien, duur fruit en gisteren sushi. Dus de hand moet weer meer op de knip.
Ik heb weer 750 euro overgemaakt naar de spaarrekening, leuk om te zien dat daar al best wat op staat in korte tijd. Dus nu even vol proberen te houden.
zaterdag 2 maart 2019 om 13:19
Yellow allereerst wens ik jou sterkte in deze rollercoaster, begrijpelijk dat je geschrokken bent en dat je hoofd nu niet staat naar bezuinigen. Gelukkig heb je geen neurologische schade, dat is alvast een geruststelling.
Hier verschuift het sparen voor een andere auto naar het afbetalen van mijn ouders, zij kunnen me nu geld lenen zodat ik nu al een andere auto kan kopen ipv pas over 2 jaar, omdat mijn huidige auto steeds meer gebreken vertoont en ik ook steeds meer te maken krijg met de dieselverboden hier in dld.
Hier verschuift het sparen voor een andere auto naar het afbetalen van mijn ouders, zij kunnen me nu geld lenen zodat ik nu al een andere auto kan kopen ipv pas over 2 jaar, omdat mijn huidige auto steeds meer gebreken vertoont en ik ook steeds meer te maken krijg met de dieselverboden hier in dld.

zaterdag 2 maart 2019 om 18:24
De bosui is idd een leuke! Ik ga het ook weer een keer doen, ook voor de kinderen om een keer te zien. Ik deed het wel maar 1 keer met dezelfde vroeger dacht ik omdat in het water geen voedingsstoffen zitten dus de opgekweekte bosui die ook veel minder bevat.
Dagje uit is duurder uitgevallen dan gedacht. De kinderen waren snel door de broodjes heen en hadden nog hongen dus er is niet alleen een ijsje gehaald. Daarnaast hebben de oudste 2 wat mogen uitzoeken (de een 5 kleine diertjes voor 2 euro en de ander 1 groter diertje voor 1,5 gekozen) en kwamen we het lievelingsknuffeltje van de jongste tegen. Die kreeg ze toen ze in het ziekenhuis lag en nu zagen we hem liggen in een 3 euro bak. Daar hebben we 2 reserve van gekocht. Ook zijn we nog ergens wat gaan drinken waar ook een vriendin even langs kwam. Totaal aan leuke dingen was 30 euro en we hebben ook nog moeten tanken. De kinderen hebben genoten en ik vond het ook heel fijn er juist nu even uit te zijn.
Edit: en ik heb speltjes gekocht waar ik een tijd terug over twijfelde en ze met moeite weg gelegd heb. Ik was blij dat ze er nog waren (wel bijna op want dit was de op een na laatste en toen waren er meer en ook nog meer in amdere kleuren). Even alles opgeteld en het totaal was 32,02
Dagje uit is duurder uitgevallen dan gedacht. De kinderen waren snel door de broodjes heen en hadden nog hongen dus er is niet alleen een ijsje gehaald. Daarnaast hebben de oudste 2 wat mogen uitzoeken (de een 5 kleine diertjes voor 2 euro en de ander 1 groter diertje voor 1,5 gekozen) en kwamen we het lievelingsknuffeltje van de jongste tegen. Die kreeg ze toen ze in het ziekenhuis lag en nu zagen we hem liggen in een 3 euro bak. Daar hebben we 2 reserve van gekocht. Ook zijn we nog ergens wat gaan drinken waar ook een vriendin even langs kwam. Totaal aan leuke dingen was 30 euro en we hebben ook nog moeten tanken. De kinderen hebben genoten en ik vond het ook heel fijn er juist nu even uit te zijn.
Edit: en ik heb speltjes gekocht waar ik een tijd terug over twijfelde en ze met moeite weg gelegd heb. Ik was blij dat ze er nog waren (wel bijna op want dit was de op een na laatste en toen waren er meer en ook nog meer in amdere kleuren). Even alles opgeteld en het totaal was 32,02

zaterdag 2 maart 2019 om 19:42
zaterdag 2 maart 2019 om 22:00
Wat fijn dat jullie gezinsuitje geslaagd was Yellow. Vooral van nagenieten dus en niet teveel blijven stil staan bij de extra kosten.
En lizenlotte, ik zou zelf niet gauw geld lenen voor een auto. Zou bang zijn dat als ik hem total loss rijd, ik nog jaren aan het betalen ben voor een auto die ik niet rijd. Maar ja, als je nu steeds tegen hogere kosten aanloopt (en dieselverboden) én je kunt het gunstig lenen, dan snap ik je overweging ook wel. En als dit voor jou een mooie oplossing is, dan is het fijn dat het zo kan.
Ik moet ook nog maar eens zien of het echt gaat werken met die bosui. Maar voor nu is het leuk om te zien groeien. Dochter staat er regelmatig naar te kijken. En de katten blijven eraf, dus eindelijk iets in de vensterbank dat er niet af gegooid wordt. Vaasje bosuistengels naast het kattengras en de poezenkleedjes dus
. Nou ja, het huis hoeft gelukkig niet in de VT wonen ofzo.
Ik ben dus in november verhuisd naar een appartement. Niks aan balkon gedaan nog natuurlijk maar het begint behoorlijk te kriebelen. Dus al wat aan het rondkijken geweest voor balkonbakken, wilgenmat (glazen afscheiding dicht maken) en iets van kunstgras ofzo. Kreeg ik bericht van mijn ouders dat ze heleboel balkonbakken hebben staan voor me. Gratis en voor niets. Daar ben ik dus hartstikke blij mee! Die dingen zijn niet goedkoop en heb er toch wel wat nodig. Mooie meevaller dus. Nou de vulling nog. Zag dat ze bij action ook bloembollen hebben. Dus daar ook maar eens kijken. Niet echt no buy allemaal, maar wil wel een béétje aangeklede buitenruimte hebben
. Maar ik ga wel stukje bij beetje doen in plaats van alles in één keer vol te zetten. Rustig opbouwen. Zo groot is het immers niet daar
En lizenlotte, ik zou zelf niet gauw geld lenen voor een auto. Zou bang zijn dat als ik hem total loss rijd, ik nog jaren aan het betalen ben voor een auto die ik niet rijd. Maar ja, als je nu steeds tegen hogere kosten aanloopt (en dieselverboden) én je kunt het gunstig lenen, dan snap ik je overweging ook wel. En als dit voor jou een mooie oplossing is, dan is het fijn dat het zo kan.
Ik moet ook nog maar eens zien of het echt gaat werken met die bosui. Maar voor nu is het leuk om te zien groeien. Dochter staat er regelmatig naar te kijken. En de katten blijven eraf, dus eindelijk iets in de vensterbank dat er niet af gegooid wordt. Vaasje bosuistengels naast het kattengras en de poezenkleedjes dus

Ik ben dus in november verhuisd naar een appartement. Niks aan balkon gedaan nog natuurlijk maar het begint behoorlijk te kriebelen. Dus al wat aan het rondkijken geweest voor balkonbakken, wilgenmat (glazen afscheiding dicht maken) en iets van kunstgras ofzo. Kreeg ik bericht van mijn ouders dat ze heleboel balkonbakken hebben staan voor me. Gratis en voor niets. Daar ben ik dus hartstikke blij mee! Die dingen zijn niet goedkoop en heb er toch wel wat nodig. Mooie meevaller dus. Nou de vulling nog. Zag dat ze bij action ook bloembollen hebben. Dus daar ook maar eens kijken. Niet echt no buy allemaal, maar wil wel een béétje aangeklede buitenruimte hebben

zondag 3 maart 2019 om 05:34
Ik weet niet of je een kringloopwinkel in de buurt hebt, nicksen?
daar vind je vaak potten voor heel lage prijzen (hier in België toch).
Kringloop aankopen vallen voor mij buiten de No buy. Ik koop bijna nooit iets dat ik niet nodig heb, en de prijzen zijn er zo laag... Ook is herbruik goed voor het milieu.
Gisteren stond ik echter in het Kruidvat te twijfelen over een tapijtje. Het was leuk bedrukt en misschien leuk om aan de muur te hangen. Slechts 5 euro.
Toch maar niet gedaan, en maar goed ook want thuis nog eens de zaak bekeken en het zou veel te druk worden.
daar vind je vaak potten voor heel lage prijzen (hier in België toch).
Kringloop aankopen vallen voor mij buiten de No buy. Ik koop bijna nooit iets dat ik niet nodig heb, en de prijzen zijn er zo laag... Ook is herbruik goed voor het milieu.
Gisteren stond ik echter in het Kruidvat te twijfelen over een tapijtje. Het was leuk bedrukt en misschien leuk om aan de muur te hangen. Slechts 5 euro.
Toch maar niet gedaan, en maar goed ook want thuis nog eens de zaak bekeken en het zou veel te druk worden.
zondag 3 maart 2019 om 07:59
Er zitten hier twee kringloopwinkels in de buurt, heel fijn. Heb een klein balkon, dus ik moet de hoogte in. Daarom ook die hangende balkonbakken en die heb ik nog niet veel gezien daar. Maar kringloopwinkels vind ik echt heel fijn. Zowel voor halen als brengen van spullen.
Potten voor binnen heb ik daar ook al gekocht. En had 2 maanden terug zwarte suède hoge laarzen gekocht voor 6 euro. Schoongemaakt, nieuw zooltje erin en klaar. En die had ik ook nodig, want mijn oude laarzen waren aan het verpulveren leek wel, niet mooi meer.
Of het buiten de no buy valt bij mij weet ik niet. Ligt aan de aankoop denk ik. Mijn idee is eigenlijk om een lijstje bij te houden met dingen die ik nodig heb. Mocht ik ergens tegen aan lopen dat op 'de lijst' staat, dan valt het buiten no buy voor mij (want nodig). Maar de winkel inlopen en naar buiten komen met iets dat ik niet van tevoren heb bedacht, is voor mij wel no buy. En ik heb het voornemen om bij de gewenste artikelen op de lijst eerst inderdaad bij de kringloop te kijken of ik daar kan slagen.
Goed van dat tapijtje aliva. Als je het eigenlijk niet eens kwijt kan, is dat dus een goede beslissing geweest
Ik stond bij Wibra vorige week met een macrame wandhanger in mijn handen. Vind ik zo mooi. Maar ja, 20 euro...dat is me echt te veel voor 'zomaar'. Er hangt nog niks aan de muren hier, op een klok en 2 fotolijstjes na. Maar bij twijfel gewoon niet doen bedacht ik me.
Vandaag boodschappen halen. Maar even een lijstje maken nu dus. En bedenken wat we gaan eten de komende dagen. Vriezer zit behoorlijk vol, dus ik verwacht weinig nodig te hebben.
Potten voor binnen heb ik daar ook al gekocht. En had 2 maanden terug zwarte suède hoge laarzen gekocht voor 6 euro. Schoongemaakt, nieuw zooltje erin en klaar. En die had ik ook nodig, want mijn oude laarzen waren aan het verpulveren leek wel, niet mooi meer.
Of het buiten de no buy valt bij mij weet ik niet. Ligt aan de aankoop denk ik. Mijn idee is eigenlijk om een lijstje bij te houden met dingen die ik nodig heb. Mocht ik ergens tegen aan lopen dat op 'de lijst' staat, dan valt het buiten no buy voor mij (want nodig). Maar de winkel inlopen en naar buiten komen met iets dat ik niet van tevoren heb bedacht, is voor mij wel no buy. En ik heb het voornemen om bij de gewenste artikelen op de lijst eerst inderdaad bij de kringloop te kijken of ik daar kan slagen.
Goed van dat tapijtje aliva. Als je het eigenlijk niet eens kwijt kan, is dat dus een goede beslissing geweest

Ik stond bij Wibra vorige week met een macrame wandhanger in mijn handen. Vind ik zo mooi. Maar ja, 20 euro...dat is me echt te veel voor 'zomaar'. Er hangt nog niks aan de muren hier, op een klok en 2 fotolijstjes na. Maar bij twijfel gewoon niet doen bedacht ik me.
Vandaag boodschappen halen. Maar even een lijstje maken nu dus. En bedenken wat we gaan eten de komende dagen. Vriezer zit behoorlijk vol, dus ik verwacht weinig nodig te hebben.
zondag 3 maart 2019 om 08:10
Goed plan!nicksen80 schreef: ↑03-03-2019 07:59Mijn idee is eigenlijk om een lijstje bij te houden met dingen die ik nodig heb. Mocht ik ergens tegen aan lopen dat op 'de lijst' staat, dan valt het buiten no buy voor mij (want nodig). Maar de winkel inlopen en naar buiten komen met iets dat ik niet van tevoren heb bedacht, is voor mij wel no buy. En ik heb het voornemen om bij de gewenste artikelen op de lijst eerst inderdaad bij de kringloop te kijken of ik daar kan slagen.
Ik heb ook zo'n lijstje van dingen die ik nu (nog) niet echt nodig heb, maar die ik wel wil kopen als ik er ergens spotgoedkoop tegenaan loop.