Sollicitatiegesprek.
dinsdag 26 februari 2019 om 09:39
Volgende week een sollicitatiegesprek voor een BBL plek VIG. Ik zal zeker de vraag krijgen, waarom ik de zorg in wil. Ik vindt dit heel lastig om te formuleren. Een antwoord als ik wil graag de oudere medemens een fijne tijd bezorgen in de laatste tijd van hun leven, klinkt zo afgezaagd en is ook zo’n allerdaags antwoord wat iedereen kan geven. Ik wil me graag onderscheiden. Hoe kan ik dit het bets formuleren. Het is een kleine organisatie waar ik ga solliciteren.
woensdag 27 februari 2019 om 19:15
Er is niet zo snel iets goed of fout, zo lang je maar jezelf blijft. Uiteindelijk wil men daar alleen maar weten of jij geschikt zou kunnen zijn voor het vak, de opleiding af gaat maken en binnen het team en de organisatie past. De klik is er of niet.
Andere vragen (waar je voor mij geen antwoord op hoeft te geven): hoe ga je werken/leren combineren + de wisselende werktijden, hoe ga je met iemand om die jouw goedbedoelde hulp blijft weigeren (bijv. nooit wil douchen) of met mensen met dementie, hoe ben jij in een team, kun je feedback geven/vragen/ontvangen, je sterke en verbeterpunten?
Heel veel succes alvast!
woensdag 27 februari 2019 om 19:44
Ik heb geen gezin, ben alleen dus ik heb alle tijd om het werken/ leren te combineren. Ik werk in mijn huidig baan, als medewerker leefomgeving in een woonzorgcentrum voor ouderen ook al met mensen met dementie en dat gaat mij goed af en vindt ik ook een zeer interessante groep. Mensen die mijn hulp pertinent weigeren, daar probeer ik zo goed als ik kan op in te praten en ik neem aan dat ik dat zeker ook van evt collega’s hoor of vraag aan collega’s hoe ik hier het beste mee om kan gaan. Ik ben zeer collegeaal, flexibel, straal een bepaalde rust uit, kan tegen kritiek, en ben ook iemand die een ander kritiek durf te geven. Mijn struikelblok zal zijn om niet te collegeaal te zijn en niet overal ja op te zeggen. Zodat ik mezelf op een gegeven moment tegen kom. Hoop dat ik in het gesprek alles goed kan verwoorden en niet stil val.huisduif schreef: ↑27-02-2019 19:15Er is niet zo snel iets goed of fout, zo lang je maar jezelf blijft. Uiteindelijk wil men daar alleen maar weten of jij geschikt zou kunnen zijn voor het vak, de opleiding af gaat maken en binnen het team en de organisatie past. De klik is er of niet.![]()
Andere vragen (waar je voor mij geen antwoord op hoeft te geven): hoe ga je werken/leren combineren + de wisselende werktijden, hoe ga je met iemand om die jouw goedbedoelde hulp blijft weigeren (bijv. nooit wil douchen) of met mensen met dementie, hoe ben jij in een team, kun je feedback geven/vragen/ontvangen, je sterke en verbeterpunten?
Heel veel succes alvast!
woensdag 27 februari 2019 om 19:45
CollegiaalCinderella76 schreef: ↑27-02-2019 19:44Ik heb geen gezin, ben alleen dus ik heb alle tijd om het werken/ leren te combineren. Ik werk in mijn huidig baan, als medewerker leefomgeving in een woonzorgcentrum voor ouderen ook al met mensen met dementie en dat gaat mij goed af en vindt ik ook een zeer interessante groep. Mensen die mijn hulp pertinent weigeren, daar probeer ik zo goed als ik kan op in te praten en ik neem aan dat ik dat zeker ook van evt collega’s hoor of vraag aan collega’s hoe ik hier het beste mee om kan gaan. Ik ben zeer collegeaal, flexibel, straal een bepaalde rust uit, kan tegen kritiek, en ben ook iemand die een ander kritiek durf te geven. Mijn struikelblok zal zijn om niet te collegeaal te zijn en niet overal ja op te zeggen. Zodat ik mezelf op een gegeven moment tegen kom. Hoop dat ik in het gesprek alles goed kan verwoorden en niet stil val.
donderdag 28 februari 2019 om 21:16
Wat ik zélf zo leuk vind aan werken met ouderen is dat het mensen zijn die al een heel leven achter zich hebben. Zij waren ook ooit moeders of vaders met een druk gezin, met banen die hun een gevoel van eigenwaarde gaven, met zelfstandigheid en een sociaal leven. Ik vind het mooi om te proberen die sterke en jongere persoon die zij ooit waren terug te zien in mijn bewoners , dan ga je als vanzelf nog beter met de ouderen om. Dus daar investeer ik graag in als verzorgende. Dat zou ik zelf in een sollicitatiegesprek ook vertellen
maandag 4 maart 2019 om 07:28
maandag 4 maart 2019 om 09:26
Mij werd door een hoge manager eens gevraagd waarom ik mijn werk zo leuk vond. Kwam totaal onverwacht. Ik heb toen als antwoord gegeven dat ik er blij van word als mensen blij de deur uit gaan, dat dat een gevoel was dat ik niet goed kon uitleggen.
Bleek een prima antwoord en hij snapte precies wat ik bedoelde. Misschien kun je daar nog wat mee. Succes.
Bleek een prima antwoord en hij snapte precies wat ik bedoelde. Misschien kun je daar nog wat mee. Succes.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
maandag 4 maart 2019 om 11:11
Maar in de oudereninstelling waar ik ga solliciteren wonen de mensen pertinent en gaan niet meer terug naar een eigen woning. Dus denk niet dat dit een antwoord zal zijn waar ze op zitten te wachten. In iedergeval bedankt.Ceylon schreef: ↑04-03-2019 09:26Mij werd door een hoge manager eens gevraagd waarom ik mijn werk zo leuk vond. Kwam totaal onverwacht. Ik heb toen als antwoord gegeven dat ik er blij van word als mensen blij de deur uit gaan, dat dat een gevoel was dat ik niet goed kon uitleggen.
maandag 4 maart 2019 om 13:01
Cinderella76 schreef: ↑04-03-2019 11:11Maar in de oudereninstelling waar ik ga solliciteren wonen de mensen pertinent en gaan niet meer terug naar een eigen woning. Dus denk niet dat dit een antwoord zal zijn waar ze op zitten te wachten. In iedergeval bedankt.
Dat is uiteraard niet het juiste antwoord, je zult het wat moeten aanpassen. Iets met; ik vind het fijn als anderen zich op hun gemak voelen. Ofzo.
Gevoel is niet altijd in woorden uit te leggen. En dat is nou net wel waar het in de zorg om draait; gevoel. Want puur op verstand zou niemand in de zorg willen werken. Andere mensen willen helpen/verzorgen, dat moet in je zitten.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.