Napraattopic deel 109

02-03-2019 20:37 3026 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Malagueña schreef:
04-03-2019 15:38
Ja dat is dus mijn punt.
Het punt of de punt?
Nouschi schreef:
04-03-2019 15:31
Maar zeg jij, de krat bier staat op het balkon of het krat bier staat op het balkon?
De balkon, toch?
Malagueña schreef:
04-03-2019 15:32
'Ey mooie fietskrat a niffo!' zo klopt ie weer wel
:P mijn srraattaal is niet helemaal up to date
Het krat, midden dertig, oosten des lands.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Thordis* schreef:
04-03-2019 15:46
:P mijn srraattaal is niet helemaal up to date
https://www.youtube.com/watch?v=GYk14hnua8k

Graag gedaan!
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Ana_Isabel** schreef:
04-03-2019 15:41
Bij Nouschi zou het dus 3x zo lang duren voordat krattenjongen haar huis verlaat.
:HA:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Phineas schreef:
04-03-2019 15:43
Het punt of de punt?
Dat is dus die punt die ik maak niffo, snap je broer
oh god ik zie nu pas dat die sito nog wat ook weer een alterego is. Waarom zou iemand in vredesnaam verschillende nicknames tegelijk willen gebruiken?
Am Yisrael Chai!
Malagueña schreef:
04-03-2019 15:00
Breng een krat terug naar de winkel klinkt ook een beetje als een vage opdracht...
Dan zeg ik: dat kratje.
Limits only exist in your mind. And in your bank account.
Week 30 van de Extremely Demotivational Calendar
Het krat. 50 +'er die een paar keer een andere afslag heeft genomen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Het krat. Nederlander
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
fashionvictim schreef:
04-03-2019 15:51
oh god ik zie nu pas dat die sito nog wat ook weer een alterego is. Waarom zou iemand in vredesnaam verschillende nicknames tegelijk willen gebruiken?
Oh, dat wist ik ook niet!

Probeer het positief te zien: wellicht struinen er hier veel minder sneue mensen rond dan je denkt!
Solomio schreef:
04-03-2019 15:52
Dan zeg ik: dat kratje.
Akkoord.
Het krat, Nederland.
Ik vind msn nieuws vervelend.
Ik constateer dat HET krat gewonnen heeft :cheer2:
Het krat - en er is bijna geen regio in Nederland waar ik niet heb gewoond.
Maar als jullie toch bezig zijn, hoe zit het met dat 'verschut' wat ik hier overal lees? Moet dat niet zijn 'voor schut'? Of is het een gebbetje a la seauïseau?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Dana schreef:
04-03-2019 16:31
Het krat - en er is bijna geen regio in Nederland waar ik niet heb gewoond.
Maar als jullie toch bezig zijn, hoe zit het met dat 'verschut' wat ik hier overal lees? Moet dat niet zijn 'voor schut'? Of is het een gebbetje a la seauïseau?

Voorschut. Is tienertaal. En dom. Komt inderdaad van voor schut staan, maar wordt misbruikt :cry:
Star² schreef:
04-03-2019 16:33
Voorschut. Is tienertaal. En dom.
Zonder spatie? Mijn hele taalgevoel raakt door 't warretje vandaag.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Dana schreef:
04-03-2019 16:31
Voor schut is een verbastering van het woord verschut. Verschutten was een Bargoens woord dat 'betrappen bij een misdrijf' betekende; verschut was hier het voltooid deelwoord van. Wie betrapt werd, werd dus 'verschut'.
Dana schreef:
04-03-2019 16:37
Zonder spatie? Mijn hele taalgevoel raakt door 't warretje vandaag.

Ja, zonder spatie.
alkemade schreef:
04-03-2019 16:37
Voor schut is een verbastering van het woord verschut. Verschutten was een Bargoens woord dat 'betrappen bij een misdrijf' betekende; verschut was hier het voltooid deelwoord van. Wie betrapt werd, werd dus 'verschut'.
:HA: Dus eerst had je verschut, toen voor schut staan en nu voorschut.
Onbegrijpelijk dat steeds minder jongeren Nederlands studeren. Hartstikke leuk, zo'n levende taal.
fashionvictim schreef:
04-03-2019 15:27
De krat en het kratje. Dus tegen je zoon zeg je: breng jij dat kratje even terug naar de winkel. Maar je stopt de lege flessen in de boodschappenkrat die in de schuur staat.
Idem.
Voorschut klinkt een beetje als juf-Ankige voorlichtingstaal.
Die Sito, die is compleet knetter. Dat die nog geen perma heeft is een wonder. Post alleen maar over buitenlanders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven