Napraattopic deel 109
zaterdag 2 maart 2019 om 20:37
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
maandag 4 maart 2019 om 15:49
https://www.youtube.com/watch?v=GYk14hnua8k
Graag gedaan!
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
maandag 4 maart 2019 om 15:49
Ana_Isabel** schreef: ↑04-03-2019 15:41Bij Nouschi zou het dus 3x zo lang duren voordat krattenjongen haar huis verlaat.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
maandag 4 maart 2019 om 15:52
maandag 4 maart 2019 om 16:05
Oh, dat wist ik ook niet!fashionvictim schreef: ↑04-03-2019 15:51oh god ik zie nu pas dat die sito nog wat ook weer een alterego is. Waarom zou iemand in vredesnaam verschillende nicknames tegelijk willen gebruiken?
Probeer het positief te zien: wellicht struinen er hier veel minder sneue mensen rond dan je denkt!
maandag 4 maart 2019 om 16:31
Het krat - en er is bijna geen regio in Nederland waar ik niet heb gewoond.
Maar als jullie toch bezig zijn, hoe zit het met dat 'verschut' wat ik hier overal lees? Moet dat niet zijn 'voor schut'? Of is het een gebbetje a la seauïseau?
Maar als jullie toch bezig zijn, hoe zit het met dat 'verschut' wat ik hier overal lees? Moet dat niet zijn 'voor schut'? Of is het een gebbetje a la seauïseau?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
maandag 4 maart 2019 om 16:33
Voorschut. Is tienertaal. En dom. Komt inderdaad van voor schut staan, maar wordt misbruikt
maandag 4 maart 2019 om 16:37
Voor schut is een verbastering van het woord verschut. Verschutten was een Bargoens woord dat 'betrappen bij een misdrijf' betekende; verschut was hier het voltooid deelwoord van. Wie betrapt werd, werd dus 'verschut'.
maandag 4 maart 2019 om 16:40
Onbegrijpelijk dat steeds minder jongeren Nederlands studeren. Hartstikke leuk, zo'n levende taal.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
maandag 4 maart 2019 om 16:43
Idem.fashionvictim schreef: ↑04-03-2019 15:27De krat en het kratje. Dus tegen je zoon zeg je: breng jij dat kratje even terug naar de winkel. Maar je stopt de lege flessen in de boodschappenkrat die in de schuur staat.