Terughoudend met daten etc.

03-03-2019 17:56 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo'n typische saaie zondag. Buiten is het kutweer dus het ideale recept voor een hoop gepieker, althans bij voor mij. Toch besloten om even het volgende van me af te schrijven.

Ik (man, begin 20) zit met het probleem dat ik behoorlijk verlegen ben wanneer het op het gebied van vrouwen aankomt. Je komt nu toch op een leeftijd dat dat meer en meer gaat spelen. Steeds vaker gaan mensen vragen hoe het met je liefdesleven zit enzo. Ik neem dan een stoïcijnse houding aan, dat ik er nog niet mee bezig ben enzo en kap het dan vaak af. Maar diep van binnen doet het me dat wel, natuurlijk. Nooit zal ik eens uitspreken dat ik die en die wel een mooie vrouw vind. Ik durf bijvoorbeeld ook niet echt te daten enzo, laat staan een meid mee naar huis te nemen mocht het er ooit van komen. Wat moet je thuis zeggen? Wat als je bekenden tegenkomt? Het zijn allemaal dingen die me tegenhouden om de wereld van daten/scharrels etc. te betreden.

Gevolg is dat met elke dag die verstrijkt mijn 'achterstand' groter aan het worden is. Ik zou het allemaal wel willen maar heb geen idee hoe. Ik weet me geen houding aan te nemen in de buurt van vrouwen, laat staan dat ik een fatsoenlijk gesprek met een leuke meid/vrouw kan aanknopen. Waar zit het hem nou in? Toch wel grotendeels het altijd tegen laten houden om iets in deze richting te doen. Op de middelbare school, ondanks er wel zeer nieuwsgierig naar te zijn, nooit geflirt e.d. Tegenwoordig wel op tinder bezig. Mag niet klagen over het aantal matches en soms ook best leuke gesprekken. Maar tot een afspraak komt het zelden door bovengenoemde zaken.

Wat zijn nu goede tussenstappen om comfortabel te worden in de omgang met vrouwen? En wat te doen aan verlegenheid op dit gebied t.o.v. familie en bekenden?

Alvast bedankt voor de reacties.
Je kan ook via chatsites of datingapps wat gesprekjes voeren..is makkelijker dan in het echt misschien.
Alle reacties Link kopieren
Als bekenden jou met een date zien, denken ze hoogstwaarschijnlijk iets in de richting van "Wat leuk. [Jouw naam] heeft een date."

Je bent nu nog jong. Als je op een gegeven moment in de 40 bent en nog nooit een vriendin gehad hebt, komt er ook nog de schaamte of drempel bij van "oh crap, en ik ben al 40 inmiddels". Dus je kunt echt het beste nu al door de zure appel heen bijten en wat date-stappen zetten. Als die bal eenmaal aan het rollen is, zal het steeds makkelijker worden en soepeler gaan.

Je kunt digitaal best eerlijk aangeven dat je op date gaan nogal eng vindt. Dat kan meteen sympathie opwekken bij het meisje in kwestie. En zij heeft dan de gelegenheid je wat gerust te stellen. Misschien antwoordt ze wel dat zij het zelf ook eng vindt! Hebben jullie meteen het ijs daarover gebroken. En, je weet ook meteen of ze een beetje een vriendelijk meisje is, gebaseerd op hoe ze reageert op een statement waarin jij je wat kwetsbaar opstelt.

Ik zou adviseren om op een date iets te gaan doen. T.o.v. tegenover elkaar aan een tafeltje zitten. Ga bijvoorbeeld samen poolen of bowlen. Dan is een date veel minder eng, omdat je je altijd kunt richten op de activiteit als je even niets weet te zeggen. Plus, je hebt sowieso een makkelijk praat-onderwerp bij de hand. Heb je al eens eerder gepoold? Oh, je kunt het best goed. Etc. Als het klikt kun je altijd na de activiteit alsnog wat gaan eten of drinken.

Succes en bijt door de zure appel heen! Je kunt dit. :-)
Kennis is macht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven