Draagmoederschap
zaterdag 2 maart 2019 om 20:46
In het ‘Vergoeding vruchtbaarheidbehandeling verdwijnt!!’ topic schreef ik dat ik draagmoeder ben en ondanks dat ik PCOS heb en dus verminderd vruchtbaar ben, niet geholpen werd want draagmoeder.
Daarop kreeg ik een aantal vragen, positieve opmerkingen, maar ook een paar kritische noten. Met name over de de ethische kant. Om dat draadje niet verder te vervuilen hier een afsplitsing.
zwanger/vergoeding-vruchtbaarheidsbehan ... ?start=350
Edit: mijn baby is inmiddels geboren, augustus 2019.
Daarop kreeg ik een aantal vragen, positieve opmerkingen, maar ook een paar kritische noten. Met name over de de ethische kant. Om dat draadje niet verder te vervuilen hier een afsplitsing.
zwanger/vergoeding-vruchtbaarheidsbehan ... ?start=350
Edit: mijn baby is inmiddels geboren, augustus 2019.
sanne_a wijzigde dit bericht op 22-09-2019 22:24
4.96% gewijzigd
dinsdag 5 maart 2019 om 14:01
Wantrouwen in de mensheid? Het is gewoon de realiteit die iedereen kan constateren. Jij begint hier over zoogdieren en wat heeft opeten er nu weer mee te maken?MarvelousMrsMaisel schreef: ↑05-03-2019 13:43Wat een wantrouwen in de mensheid. Niet iedereen staat er zo in. En houd eens op mensen te vergelijken met dieren. Er zitten ook zoogdieren bij die we opeten, bijvoorbeeld. Dus er is wel degelijk een verschil.
Daarbij, waarom moet een kind per se gewenst zijn door de moeder? Het is super gewenst door twee vaders. En ja, kinderen worden geproduceerd. Ook in jouw geval heb je een kind geproduceerd. Er is input, er is een proces en er is output.
Als je zelf niet eens kunt bedenken waarom een kind gewenst zou moeten zijn door zijn moeder dan vind ik dat best ernstig.
dinsdag 5 maart 2019 om 14:04
Ik vind de situatie waarin de vader/ moeder weggaat, of om een of andere reden wegvalt, verre van ideaal.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑05-03-2019 12:19Dat kind is bij één van de biologische ouders. Niet heel veel ouders dan een kind dat bij een stiefouder opgroeit, feitelijk. Ik ben wel benieuwd waarom je vindt dat je niet bewust op moet zoeken. Er wordt door veel mensen hier nogal veel ingevuld voor het kind in kwestie. Ik vind het zelf niet zo'n ding. Het is een hele andere situatie dan een kind laten komen dat niet gewenst is en dan ter adoptie aanbieden, of door grootouders laten opvoeden. Dit kind is super gewenst. Alleen niet elk echtpaar / koppel kan zelf een kind produceren. Dan is het toch mooi dat een ander daarbij wil helpen?
Soms is het niet anders, maar ik vind het waanzin om zelf voor zo'n situatie te kiezen. Daarmee zeg ik niet dat het verboden moet zijn, ofzo iets, maar ik sta er zelf niet positief tegenover en ik vind zo'n verhaal dus ook niet mooi, want de gevolgen voor het kind zijn nog niet duidelijk en dat is voor mij het belangrijkste.
dinsdag 5 maart 2019 om 14:13
dinsdag 5 maart 2019 om 14:29
Hier zit wel iets in. Puur altruïsme bestaat niet, dus waarom doet TO dit?
Sommige vrouwen krijgen een gigantische boost van de zwangerschap, door alle hormonen, dus dat is al een reden, dat ze nog eens negen maanden high kan zijn.
En dan nog alle lof die ze zal krijgen, want wat is het prachtig dat ze dit doet, wat liefdevol en mooi en zuiver.
Misschien heeft het daar iets mee te maken?
dinsdag 5 maart 2019 om 14:29
Heel erg eens, bewondering voor TO!sneeuwwitje86 schreef: ↑05-03-2019 08:06Hee, een bekende! TO, wat zijn sommige reacties in dit topic kortzichtig zeg, ik vind het echt schokkend. Ik heb verder niet echt behoefte aan discussies maar wil wel nog even zeggen dat ik het heel mooi vind van je dat je dit doet. En ik heb bewondering voor de manier waarop je reageert op iedereen hier. Lekker bezig!![]()
dinsdag 5 maart 2019 om 14:35
De gevolgen van jouw opvoeding op jouw kinderen (als je die hebt) zijn nu ook nog niet bekend, toch? De meeste mensen beginnen met de beste intenties aan kinderen. Maar je weet nooit hoe het loopt. Niets persoonlijks, maar misschien bezorg jij je kinderen onbedoeld ook wel een enorm trauma met je opvoeding of je gedrag. Ieder huisje heeft z'n kruisje immers.Z0MER schreef: ↑05-03-2019 14:04Ik vind de situatie waarin de vader/ moeder weggaat, of om een of andere reden wegvalt, verre van ideaal.
Soms is het niet anders, maar ik vind het waanzin om zelf voor zo'n situatie te kiezen. Daarmee zeg ik niet dat het verboden moet zijn, ofzo iets, maar ik sta er zelf niet positief tegenover en ik vind zo'n verhaal dus ook niet mooi, want de gevolgen voor het kind zijn nog niet duidelijk en dat is voor mij het belangrijkste.
dinsdag 5 maart 2019 om 14:37
TO schrijft zelf dat ze graag nog een keer zwanger wilde zijn en wilde bevallen, maar het kind hoeft ze niet. Ik vind dat een heel slechte reden om een kind op de wereld te zetten. Door het af te staan aan een kinderloos stel, probeert ze haar actie goed te praten. En daar gaan dus nog heel wat forummers in mee.Z0MER schreef: ↑05-03-2019 14:29Hier zit wel iets in. Puur altruïsme bestaat niet, dus waarom doet TO dit?
Sommige vrouwen krijgen een gigantische boost van de zwangerschap, door alle hormonen, dus dat is al een reden, dat ze nog eens negen maanden high kan zijn.
En dan nog alle lof die ze zal krijgen, want wat is het prachtig dat ze dit doet, wat liefdevol en mooi en zuiver.
Misschien heeft het daar iets mee te maken?
dinsdag 5 maart 2019 om 14:41
Dat zeg ik toch ook niet? Het valt me op, en ik vind er wat van.lothlorien schreef: ↑05-03-2019 14:36Maakt dat wat uit? Op de rest van het forum boeit dat toch ook niet? Daar mag ook iedereen maar wat roeptoeteren zonder enige kennis. Waarom hier niet dan?
dinsdag 5 maart 2019 om 15:00
dinsdag 5 maart 2019 om 15:18
Omdat dit onderwerp mijn belangstelling heeft? Heb eerder ook inhoudelijk gereageerd.
Of mag je alleen je mening geven als je in alle topics je mening geeft?
dinsdag 5 maart 2019 om 15:30
dinsdag 5 maart 2019 om 15:55
Maar wat heeft mijn mening over andere onderwerpen dan te maken met deze mening?lothlorien schreef: ↑05-03-2019 15:30Neuhh. Maar het is wel erg subjectief.
Maar goed, daar hebben er meer last van![]()
dinsdag 5 maart 2019 om 16:00
Mocht je hoog technologisch willen dragen (dus met behulp van het ziekenhuis) dan zijn daar strenge eisen aan. Een van die eisen is dat je een voltooid gezin hebt, oftewel: dat je zelf niet nog een kind wilt.Fizz schreef: ↑05-03-2019 14:37TO schrijft zelf dat ze graag nog een keer zwanger wilde zijn en wilde bevallen, maar het kind hoeft ze niet. Ik vind dat een heel slechte reden om een kind op de wereld te zetten. Door het af te staan aan een kinderloos stel, probeert ze haar actie goed te praten. En daar gaan dus nog heel wat forummers in mee.
Het is dus niet alleen gewenst, het is bij HT zelfs verplicht.
(Stukje info voor mensen die het topic nog steeds volgen voor informatie)