Pakket bezorger vervalst handtekening

donderdag 7 maart 2019 om 17:18
Gisteren verwachtten wij een pakketje waarvoor getekend moest worden. Aangezien mijn bevalling dinsdagavond begon waren we niet thuis. Omdat er voor getekend moest worden, verwachtte ik de melding in de app dat ze nogmaals terug zouden komen of dat het bij PostNL punt was afgeleverd. Tot mijn verbazing zag ik echter dat pakket bij mijn buren is bezorgd en in de app zie ik een handtekening die op mijne lijkt maar dus niet de mijne is. Mijn buurvrouw kent mijn handtekening niet naar pakketbezorger ziet me wel vaker tekenen.
Man vindt dat we een klacht moeten indienen. Wat zouden jullie doen? Het pakket was niet echt waardevol maar op deze manier zegt het niks dus dat er getekend moet worden voor ontvangst. Man vindt het een principekwestie.
Edit: Man heeft buurvrouw gesproken en die heeft inderdaad niet getekend en zou het pakket niet hebben aangenomen als ze ervoor moest tekenen. Wat wij al dachten.
Man vindt dat we een klacht moeten indienen. Wat zouden jullie doen? Het pakket was niet echt waardevol maar op deze manier zegt het niks dus dat er getekend moet worden voor ontvangst. Man vindt het een principekwestie.
Edit: Man heeft buurvrouw gesproken en die heeft inderdaad niet getekend en zou het pakket niet hebben aangenomen als ze ervoor moest tekenen. Wat wij al dachten.
anoniem_370071 wijzigde dit bericht op 07-03-2019 18:01
10.23% gewijzigd

donderdag 7 maart 2019 om 17:42
Als ik moet tekenen dan moet ik met mijn vinger een krabbel zetten op zo'n apparaatje. No way dat die krabbel op mijn echte handtekening lijkt. Heel vreemd dat die krabbel dan zo op jouw echte handtekening lijkt.
Maar......heb je de buurvrouw al gevraagd of zij een krabbel heeft gezet? Voordat je een bezorger beschuldigt van fraude lijkt me dat toch wel goed om na te vragen.
Maar......heb je de buurvrouw al gevraagd of zij een krabbel heeft gezet? Voordat je een bezorger beschuldigt van fraude lijkt me dat toch wel goed om na te vragen.
donderdag 7 maart 2019 om 17:45

donderdag 7 maart 2019 om 17:45
Misschien een stomme vraag maar hoe zit dat als maar één van beide namen op het pakketje staat?poldervrouw schreef: ↑07-03-2019 17:42klagen, iemand anders dan jij of je man heeft getekend dus pakketje mag niet worden bezorgd
Mag de ander er dan wel voor tekenen omdat die op hetzelfde adres woont?

donderdag 7 maart 2019 om 17:47
poldervrouw schreef: ↑07-03-2019 17:42klagen, iemand anders dan jij of je man heeft getekend dus pakketje mag niet worden bezorgd
Dat is volgens mij niet waar. Een pakket waarvoor getekend moet worden mag ook bij de buren of een huisgenoot o.i.d. bezorgd worden. Tenzij er staat dat een persoonlijke handtekening vereist is, zoals bij een bankpas.
Die handtekening betekent voor de ontvanger helemaal niets, het is puur voor de verzender een bewijs dat het pakket bezorgd is.

donderdag 7 maart 2019 om 17:50
Omdat de handtekening op de mijne lijkt. Lijkt me dat als ze het bij buren mogen afgeven, buurvrouw ook gewoon haar handtekening mag zetten.ririanneke schreef: ↑07-03-2019 17:24Het is afgegeven bij de buren dus hebben zij er voor getekend? Waarom zou postbezorger tekenen als hij het bij hen heeft afgeleverd?

donderdag 7 maart 2019 om 17:52

donderdag 7 maart 2019 om 17:54
RikM zegt hierboven iets anders erover. Maar ik weet niet of dat waar is.

donderdag 7 maart 2019 om 17:58
Aangetekend mag alleen worden getekend door de geadresseerde of een volwassen huisgenoot,niet door de buren.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.

donderdag 7 maart 2019 om 18:01
Ik ontving vorig jaar een vrij duur pakket. Pas toen het was afgeleverd en de bezorger weer weg was vroeg ik me af of ik er niet voor had hoeven tekenen. Toen ik in de app keek zag ik dat er 'getekend' was met mijn voornaam (die in de adressering stond). Dat had de bezorger dus zelf gedaan. Superstorm van hem, want hij had zo geen enkel bewijs dat hij het pakket bij mij had afgeleverd. Iemand die kwaad wil kan dus zo een pakje achterover drukken.
Ik heb hierover een vraag gesteld aan post.nl. Dit werd blijkbaar zo hoog opgenomen dat ze er intern een klacht van hebben gemaakt en de bezorger erop hebben aangesproken. Die stond de volgende dag kwaad bij mij voor de deur: waarom ik een klacht had ingediend. Uit wraak heeft hij toen maandenlang geen enkel pakketje voor ons meer bij de buren afgegeven, want dat was volgens hem ook niet volgens de regels. Gelukkig is hij er inmiddels achter dat hij daar zelf de meeste last van heeft, omdat hij dan ook niet betaald krijgt voor zo'n pakje, maar ik geloof niet dat het ooit nog goed komt tussen ons.
Ik heb hierover een vraag gesteld aan post.nl. Dit werd blijkbaar zo hoog opgenomen dat ze er intern een klacht van hebben gemaakt en de bezorger erop hebben aangesproken. Die stond de volgende dag kwaad bij mij voor de deur: waarom ik een klacht had ingediend. Uit wraak heeft hij toen maandenlang geen enkel pakketje voor ons meer bij de buren afgegeven, want dat was volgens hem ook niet volgens de regels. Gelukkig is hij er inmiddels achter dat hij daar zelf de meeste last van heeft, omdat hij dan ook niet betaald krijgt voor zo'n pakje, maar ik geloof niet dat het ooit nog goed komt tussen ons.
trotter wijzigde dit bericht op 07-03-2019 18:02
0.19% gewijzigd

donderdag 7 maart 2019 om 18:02
Buurvrouw heeft niet getekend zoals wij al verwacht hadden. Is namelijk iemand die strikt van de regels is.

donderdag 7 maart 2019 om 18:03

donderdag 7 maart 2019 om 18:10
Lastig, ik had in mijn vorige woning, 1 hoog met intercom, de deur opengebuzzed en gezegd dat ik eraan kwam, maar dat het 1 moment zou duren (ik had geen broek aan). Dus hoor ik van beneden "Oh dan zet ik 'm zelf wel even". hij heeft het pakket binnen gezet en de deur weer dichtgedaan voor ik eigenlijk kon reageren.
Ik heb daar geen halszaak van gemaakt destijds, maar de situatie hoe jij het beschrijft kan echt niet. Sowieso een pakket waarvoor getekend moet worden afgeven bij de buren is al fout.
Ik heb daar geen halszaak van gemaakt destijds, maar de situatie hoe jij het beschrijft kan echt niet. Sowieso een pakket waarvoor getekend moet worden afgeven bij de buren is al fout.

donderdag 7 maart 2019 om 18:24
Ik heb dat ook een keer gehad met een duur pakket.
Bezorger had getekend, pakket lag bij de buren.
Klacht ingediend bij postnl: Ik kreeg letterlijk te horen dat ik niet moest zeuren, want ik had het pakket toch.........Dat dat meer aan de buren dan aan hun te danken was (want ook geen briefje in de brievenbus dat het bij de buren lag), daar mocht ik ook niets over zeggen.
Als postnl zou met klachten omgaat, is het zonde van je tijd en energie.
Geniet vooral van je kleine, TO! En voor jezelf een goed herstel toegewenst!
Bezorger had getekend, pakket lag bij de buren.
Klacht ingediend bij postnl: Ik kreeg letterlijk te horen dat ik niet moest zeuren, want ik had het pakket toch.........Dat dat meer aan de buren dan aan hun te danken was (want ook geen briefje in de brievenbus dat het bij de buren lag), daar mocht ik ook niets over zeggen.
Als postnl zou met klachten omgaat, is het zonde van je tijd en energie.
Geniet vooral van je kleine, TO! En voor jezelf een goed herstel toegewenst!