Help ik heb raad nodig

09-03-2019 17:14 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een relatie van bijna 11 jaar is mijn (ex)man drie weken geleden met de noorderzon vertrokken naar zijn nieuwe vriendin. Het liep al even niet zo lekker tussen ons. Hij komt daar in een gespreid bedje terecht en speelt overal het slachtoffer. Terwijl hij sinds hij weg is bij mij, niet meer normaal met me communiceert, hij maakt verwijten, beledigd me, kleineert me, defensief/destructief gedrag en heeft meerdere bedreigingen gedaan.
Samen hebben we 2 kinderen van 9 en 5.
De communicatie rondom de kinderen loopt dus ook heel stroef tot niet. Hij roept voortdurend dat hij van mij de kinderen niet mag zien, terwijl ik dat nooit gezegd heb en ze ook nooit bij hem weggehouden heb.

Vandaag gingen ze voor het eerst met hem mee, hij zou wat leuks met ze gaan doen. Met moeite afspraken gemaakt, dat hij ze nog niet meeneemt naar zijn nieuwe onderkomen en nog niet introduceert aan zijn nieuwe vriendin, aangezien het nog maar 3 weken geleden is dat hij hier weggegaan is.

Nu komen de kinderen net thuis heeft hij ze toch meegenomen naar hun huis en ze hebben haar ook ontmoet. wat moet ik hier nu weer mee.. dit gaat toch gewoon veel te snel!
En dan heeft hij tegen de kinderen gezegd, pas vertellen als in weg ben..
Ze hebben al een kamer voor ze met stapelbed. En ze hebben knuffels gekocht voor ze en ze moesten beide van haar een lijstje maken met spulletjes die ze wilde hebben om mee te spelen als ze daar zijn.. ze hebben ijs gegeten, macdonalds, bubblegum en chip, chocomelk.. ze worden gewoon omgekocht.. of zie ik dat verkeerd?
Jij gaat niet over de tijd dat ze daar zijn. Fijn dat je kinderen er open over vertellen, of dat zo blijft heb jij mede in de hand. Dus kies je reacties op hun zorgvuldig.
Nee, zie je niet verkeerd... Maar kan je er wat mee? Nee.. helaas..

Je hebt er geen enkele invloed op, hoe zuur het ook is.

Sterkte vrouw, zorg goed voor jezelf..
Nou ja.. dat dus..
Wel fijn dat hij al een kamer voor ze heeft en leuke dingen met ze doet. Voor jou even wennen, je hebt er geen invloed op. Naar de kinderen toe kun je het beste positief neutraal blijven, ze gaan jou echt niet minder leuk vinden.
Uhuh.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
that's life
Het regent, waait ... waar had ie dan wel met hen naartoe gemoeten?

Ik vond het niet geheel onlogisch dat ie ze dus meeneemt naar zijn nieuwe thuis.

En als er straks een omgangsregeling is hebben ze daar sowieso een bed en een kast nodig. Niet geheel onlogisch dat dat er al staat.

Natuurlijk is het véél en véél te vroeg om zijn nieuwe vlam erbij te betrekken ... maar als ze kennelijk al samenwonen ...

Je kan hem inwendig naar de maan en nog veel verder vervloeken, maar helaas ... in 't echte leven is er weinig tegen te beginnen vrees ik.
Het zijn ook zijn kinderen. Logisch dat hij hen het naar de zin wil maken. Dat wil je als moeder toch ook? Dat hij gelijk zijn vriendin introduceert vind ik dan weer heel wat anders van, maar ook daar kun je vrij weinig aan doen. Ga leven. :hug:
Kinderen zijn slim. Ze weten dat elk van de ouders zich zo geliefd mogelijk wil maken, wat nooit gelukt was met de ouders bij elkaar.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Hij reageert zich op jou af omdat hij met schuldgevoelens rondloopt. Je hebt geen ideale situatie, maar maak niet de fout om je tegen zijn manier van handelen proberen te verzetten. Wees vrolijk en werk mee, je moet misschien acteren, maar tegenover je kinderen kun je niet laten merken dat het je allemaal erg dwars zit. Laat alles gewoon op zijn beloop gaan, makkelijker gezegd dan gedaan, maar blijf sterk! En blijf dicht bij jezelf. Het is heel goed mogelijk dat zijn relatie stukloopt, na drie weken met iemand gaan samen wonen lijkt allemaal spannend en leuk, tot zij erachter komt dat hij toneel loopt te spelen. Zeg dat je haar graag wil ontmoeten omdat je het belangrijk vind dat je weet wie ze is, en geef haar het gevoel dat je niets liever wil dan dat ze gelukkig worden. Je kunt dit. Blijf niet stil staan, groei door en wanneer de kinderen niet bij je zijn loop dan niet over hen te piekeren, ga iets leuks voor jezelf ondernemen. Sterkte!
Liefde is een werkwoord
Tis een lul en die vriendin wil je eigenlijk met haar hoofd in het toilet stoppen.

Echter is de volwassen reactie om idd blij te zijn dat deze wereld vent een plek voor ze heeft en dat nieuwe partner lief voor ze is.

En je kinderen ook vrij te laten.
Dat omkopen is heel naar om te zien als moeder, vooral als je kinderen er nog superenthousiast over vertellen ook - terwijl jij weet dat ze gemanipuleerd worden waar ze bijstaan, en daarover je mond moest houden.

De nieuwe partner van mijn ex beloofde op dag 1 een hondje aan mijn dochtertje... haar liefste wens. Dan moet je als moeder echt op je handen zitten om daar je mening over te verzwijgen.

Die hond is er overigens nooit gekomen. Dat is maar goed ook, want de dame had een paar jaar geleden al eens een puppy gehad en deze binnen een halfjaar afgestaan omdat hij blafte.
Uh, hoe kun je contact hebben met iemand die met de Noorderzon vertrokken is?
Wat zou er toch in het hoofd van dat soort mensen omgaan hè, dat ze dit wel oké vinden om te doen. Zouden die nou met een goed gevoel gaan slapen aan het eind van de dag?
Dat werd door kinderen van gescheiden ouders als grootste voordeel genoemd: ze krijgen ontzettend veel want elke ouder probeert zo aanlokkelijk mogelijk te zijn dus in elk huis hebben ze volop spullen waar gewone kinderen slechts van kunnen dromen.

Als ze niet voor pappa naar zijn gezin gaan, dan toch wel voor de gave spullen en alles wat daar toegestaan is en thuis niet. Ik weet niet of je mee wil gaan in de competitie. Ik zou heel opgetogen doen. En jezelf nooit verraden.
Per slot van rekening is het aanvulling van je budget. :)
Wat een rotsituatie voor jou..

Ik kan me voorstellen dat je boos bent omdat hij de afspraken niet nakomt. Daar zou ik hem ook zeker op aanspreken. Je mag dan uit elkaar zijn, maar je mag wel van hem verwachten dat hij woord houdt als hij iets belooft omtrent jullie kinderen. Niet meenemen naar een nieuwe partner lijkt me een duidelijke afspraak en ben wel benieuwd waarom hij heeft besloten die belofte te breken. Dat hij aan de kinderen vraagt om dit stil te houden voor jou vind ik ook laag en bovendien verwarrend voor je kinderen.

Ik zou je emoties hierover niet aan je kinderen laten merken. Zij kunnen er niets aan doen. Voor omkopen zou ik niet zo bang zijn. Veiligheid en eerlijk kunnen zijn is voor een kind veel belangrijker dan een pakje kauwgom uiteindelijk.
Omdat hij bij nieuwe partner woont, kan hij natuurlijk niet anders dan ze daar al snel introduceren.
Probeer gewoon blij te zijn voor je kinderen dat het leuk was en dat ze hun best doen.
Er komt nog genoeg gedoe.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Wat had hij anders moeten doen met ze? En wat is er mis mee dat hij er voor wil zorgen dat ze bij hem ook een fijne plek hebben met spullen speciaal voor hen? Wat raar dat je naar de Mac, wat snoep en een eigen plek creëren ziet als omkopen.

Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat dat echt veel fijner is voor een kind dan jarenlang op een kale logeerkamer zonder eigen spullen te moeten slapen.
Ik kan me je verontwaardiging ook goed voorstellen, maar inderdaad, zet dat masker op en wees blij dat ze het er fijn hadden.
die ik wilde bestaat al...
Het klinkt mij een beetje in de oren alsof jij hem hebt verzocht/medegedeeld dat kinderen nog niet aan nieuwe partner mogen worden voorgesteld. Ik snap echt helemaal waarom je het te snel vindt, heus waar... maar met zijn vertrek heb jij ook de zeggenschap verloren over zijn tijd met de kinderen.. je kunt er niets tegen doen... probeer het ook in je hoofd om te draaien: het zijn zijn kinderen, hij heeft een nieuwe plek (wat jij daar dan ook van moge vinden) en hij wil ze laten zien dat ze daar welkom zinn, dat papa dus niet hen verlaten heeft, dat ze altijd welkom zijn en een fijn plekje in hun (deeltijd) nieuwe huis krijgen. Als jouw persoonlijke emoties geen rol zouden spelen, zou het een tipvader zijn die zich ondanks nieuwe vlam zo om kinderen bekommert..
(En ja, als ze slapen mag je echt een groot glas wijn en even flink vloeken, maar wees blij voor je kinderen). Fake it until you make it! Succes vrouw!
Je kan er niets tegen doen. Helaas. Maak er het beste van. Hij is de vader en hij heeft evenveel zeggenschap. Niet een regeling dwarsbomen of je negatief uitlaten over hem of haar. Daar heb je vrienden en familie voor.
Heel veel sterkte. Nare situatie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven