Slecht gebit, afknapper?

11-03-2019 13:05 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom net weer van een anderhalf uur durende sessie van de tandarts. Alles schoonmaken, bleekbeurtje, 2 gaatjes vullen en een draadje achter mijn voortanden vernieuwen.
Een fatsoenlijk paar bijtertjes vind ik persoonlijk erg mooi. Ik lach veel (ook op werkgebied) en ik moet er niet aan denken dat mensen direct naar slechte tanden kijken.

En toen moest ik ook weer denken aan een date, tijdje geleden. Nou ja, date.. de man in kwestie wilde een drankje doen.
Het eerste waar ik toch naar kijk zijn mensen hun tanden. En deze man had gele, kleine tandjes, op eentje zelfs een randje bruin en er ontbrak een hoektand.
Hoe leuk iemand dan ook is, ik knap erop af. Ik kan mij dan levendig inbeelden hoe het is om te zoenen met zo'n bakkes, laat staan orale seks ofzo.

Knappen jullie af op slechte tanden?

Ik zou bijvoorbeeld ook best wel een rimpel in mijn voorhoofd willen laten botoxen, maar als ik dan moet kiezen tussen mijn gebit verzorgd houden of die rimpel, dan ga ik toch weer voor de tandarts.
Dat is afhankelijk van het feit of iemand goed verzorgd is en een slecht gebit heeft door pech of dat iemand onverzorgd is en dan een slecht/ vies gebit heeft.
Men lijd het meest om het lijden dat men vreest.
2019 schreef:
11-03-2019 13:14
Nee ik vind het altijd flauw gedoe een soort keuringsdienst van waarde.
Maar goed mannen met slecht gebit vallen blijkbaar af.
Next.
Ach, het is toch niet zo gek dat je iemand zoekt die bij je past? Ik vind het fijn als ik er verzorgd bij loop. En dan hoef ik niet iemand naast me die die moeite voor zichzelf niet neemt en stinkt. En dat hoeft echt niet extreem, maar tanden poetsen, jezelf wassen en schone kleren zijn wel een minimum ja.

Net als in huis, wat afwas in de keuken maakt echt niets uit, maar als de schimmel al in de vieze pannen staat dan zegt dat veel over de persoon in kwestie.
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
liefie2003 schreef:
11-03-2019 13:18
Voor mij een afknapper idd. Ik had ooit een ex die nooit naar de tandarts/mondhygiënist ging. Waarom niet? De behandelingen doen erg pijn. Ja dus.. iedereen vindt het vervelend toch.
Nee hoor, ik vind de tandarts niet vervelend.

De persoon in kwestie waar ik het over had had trouwens een hele heftige angst voor de tandarts. Ik zeg ook niet tegen mensen met hoogtevrees ‘wat is dat nou voor moeite, op het dak van dat flatgebouw staan, iedereen vindt dat vervelend.’
StephanieTanner schreef:
11-03-2019 13:19
Een verder gezond gebit gaan ze ook niet in trekken. Ik heb het ook gevraagd aan de tandarts. Dus ik investeer ook in m'n gebit, 3x per jaar ben ik bij de tandarts. Mijn mondzorg is een duur geintje op jaarbasis. Maar wel waard
Same here. Geloof dat ik de afgelopen 8 jaar wel rond de 3K heb geïnvesteerd (eigen deel naast zorgverzekering). En op mijn 20e ook nog een beugel gehad.
liefie2003 schreef:
11-03-2019 13:18
Voor mij een afknapper idd. Ik had ooit een ex die nooit naar de tandarts/mondhygiënist ging. Waarom niet? De behandelingen doen erg pijn. Ja dus.. iedereen vindt het vervelend toch.
Heel veel mensen zijn bang voor de tandarts.
Ik vind de tandarts ook 10 x niks én verschrikkelijke zakkenvullers, maar liever dat dan een slecht gebit. Ik knap er ook op af. Ik heb zelf 2 x een beugel gehad (op jonge leeftijd en op latere leeftijd nogmaals) omdat ik mn tanden niet recht genoeg vond. Mijn omgeving zag er niks geks aan. Na de 2e beugel zien ze wel verschil, maar het "had niet gehoeven". Van mij wel. Ik ben erg ijdel als het om tanden gaat en verwacht dat van de ander dus ook. Zo heeft ieder z'n ding.
Ik ben ook geen fan, maar ik doe het toch maar.
Moet nu nog mijn kaak weer in de plooi duwen, maar wat nodig is nodig. En ik vind het fijn om de hele dag desnoods met mijn mond wagenwijd open te kunnen lopen zonder dat mensen denk "jeetje, dat ziet er niet uit..!"

Ik praat werkgerelateerd veel tegen mensen en ben ook met hun eten bezig (horeca) dus ik wil geen eetlust bederven.
Een slecht gebit is voor mij een dealbreaker. Ik date alleen met mannen die een mooi en verzorgd gebit hebben. Het gebit zegt namelijk alles over iemands persoonlijke hygiëne en verzorging. Voor mij is dat ontzettend belangrijk.
Lotus90 schreef:
11-03-2019 13:29
Een slecht gebit is voor mij een dealbreaker. Ik date alleen met mannen die een mooi en verzorgd gebit hebben. Het gebit zegt namelijk alles over iemands persoonlijke hygiëne en verzorging. Voor mij is dat ontzettend belangrijk.
Dat vind ik dus ook.
Kijk, als je al jaren samen bent en iemand wordt ziek, heeft angst, geen geld, whatever.. dan kijk je er sneller doorheen, denk ik.
Maar ik mag nog kiezen. En dan ga ik toch voor een mooi gebit.
2019 schreef:
11-03-2019 13:17
Misschien deed hij dat ook wel..
Hoe krijgt iemand het dan voor elkaar om binnen zes maanden bruine randen en plakken tandsteen te krijgen?
Er is een verschil tussen gewoon naar de tandarts gaan en neurotisch iedere keer je tanden laten bleken wat mij betreft...
Om de één of andere manier vind ik tanden die scheef staan de de onderkant, maar wel recht boven, heel erg charmant
idd afknapper. Ik hoef heus geen prodent smile maar enige verzorging vind ik een must
ghostly41 schreef:
11-03-2019 13:36
Er is een verschil tussen gewoon naar de tandarts gaan en neurotisch iedere keer je tanden laten bleken wat mij betreft...
Maar dat is met alles toch. Een verschil tussen je kapsel eens in de zoveel tijd weer in model laten knippen/verven of elke week bij de kapper zitten.

Schoon vind ik wel belangrijk, maar het hoeft niet perfect.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Soms hebben ze wel mooie en rechte witte tanden, maar stinken ontzettend uit hun mond en dat vind ik net zo erg, als een vies bruin gebit...
dianaf schreef:
11-03-2019 13:40
Maar dat is met alles toch. Een verschil tussen je kapsel eens in de zoveel tijd weer in model laten knippen/verven of elke week bij de kapper zitten.

Schoon vind ik wel belangrijk, maar het hoeft niet perfect.
De vraag is wat TO vindt.... ik vind mensen die zo ontzettend met hun uiterlijk bezig zijn sowieso nogal meh... en een waardeloos voorbeeld voor hun kinderen.
Ik heb een collega die heeft zo'n bepaalde lach met heel veel tandvlees. Waarschijnlijk in zijn jonge jaren was dat reuze grappig en eigen en charmant.
Maar nu hij zo tegen de 60 is en hij staat daar weer 'boevig' te grijnzen is het echt ieuw.
Het grappige is dat mensen die tegelijk met hem zijn begonnen het nog steeds reuze leuk vinden, er heeft zelfs een foto in de kantine gehangen met een tekst 'ladykiller' eronder en hij met die grijns.
Of de dame van de administratie die roept dat ze helemaal smelt van die smile.
Dus to, wij oudjes weten het vaak zelf niet en zijn blijven hangen in vergane glorie.
ghostly41 schreef:
11-03-2019 13:42
De vraag is wat TO vindt.... ik vind mensen die zo ontzettend met hun uiterlijk bezig zijn sowieso nogal meh... en een waardeloos voorbeeld voor hun kinderen.
Jee, wat een aannames zeg.
Dus omdat ik verzorgde tanden heb en mooi vind, trek jij de conclusie dat ik ontzettend met mijn uiterlijk bezig ben een ook nog eens een waardeloos voorbeeld voor mijn kind.
Wauw.
Echt.
Wauw.
Sorry hoor, 2x per jaar naar de tandarts gaan is één ding, maar wat dacht je van de basis?! Namelijk 2x per dag poetsen en dagelijks flossen/stokeren. En gezond eten en drinken ipv veel teveel suiker. En niet teveel koffie/rode wijn drinken etc.

Het heeft allemaal invloed op je gebit. Je hebt over het algemeen (uitzonderingen daar gelaten!) echt zelf in de hand hoe je gebit eraan toe is. Als je erg scheve tanden hebt en als kind geen beugel hebt gehad, is het m.i. de moeite waard om er zelf in te investeren.

Een van mijn grootste nachtmerries is mijn mooie gezonde gebit verliezen. Ik droom weleens dat ik keihard huilend voor de spiegel sta en zie dat mijn tanden en kiezen los staan en één voor één uitvallen. :'(
Ongeacht of het door pech of eigen schuld komt: ik vind bruine en slechte tanden onaantrekkelijk. Heel jammer voor de pechvogels.

Niettemin: mijn man had ook slechte tanden toen ik hem leerde kennen. En het is toch goedgekomen, eerst met de relatie en toen ook nog met de tanden.
KataTonDemonaEaytoy schreef:
11-03-2019 13:45
Jee, wat een aannames zeg.
Dus omdat ik verzorgde tanden heb en mooi vind, trek jij de conclusie dat ik ontzettend met mijn uiterlijk bezig ben een ook nog eens een waardeloos voorbeeld voor mijn kind.
Wauw.
Echt.
Wauw.
Je overweegt toch ook botox... en 3k aan de tandarts uitgeven omdat je toevallig in de horeca werkt en veel moet praten... mwah ik zeg veel met uiterlijk bezig zijn.
Een onverzorgd, vies, slecht gebit is voor mij een afknapper. Mega afknapper zelfs.

Ik moet er niet aan denken dat ik zo iemand moet zoenen.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
ghostly41 schreef:
11-03-2019 13:49
Je overweegt toch ook botox... en 3k aan de tandarts uitgeven omdat je toevallig in de horeca werkt en veel moet praten... mwah ik zeg veel met uiterlijk bezig zijn.
Ja hoor. Wat jij wil.
ghostly41 schreef:
11-03-2019 13:42
Ik vind dat je juist een fantastisch voorbeeld bent voor je kinderen als mondhygiëne belangrijk voor je is. Het gaat in de eerste plaats om gezondheid. In de tweede plaats over uiterlijk.

Je bent m.i. een waardeloze ouder als je de tanden van je kinderen niet 2x per dag poetst en je je kinderen veel teveel zooi te eten en drinken geeft. Zodat je hun gebitjes verziekt. Zoals mensen die hun kinderen zuigflesjes met limonade/appelsap/cola/fristi/chocomel etc geven. Zelfs mee naar bed. Krankzinnig.

Ik vind het zelfs kindermishandeling als kleine kinderen gaatjes moeten laten vullen of erger, alleen omdat de ouders te achterlijk zijn om hun kinderen te voorzien in een gezonde levensstijl en goede mondhygiëne.
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 11-03-2019 13:56
1.11% gewijzigd
Lotus90 schreef:
11-03-2019 13:53
Ik vind dat je juist een fantastisch voorbeeld voor je kinderen als mondhygiëne belangrijk voor je is. Het gaat in de eerste plaats om gezondheid. In de tweede plaats over uiterlijk.

Je bent m.i. een waardeloze ouder als je de tanden van je kinderen niet 2x per dag poetst en je je kinderen veel teveel zooi te eten en drinken geeft. Zodat je hun gebitjes verziekt. Zoals mensen die hun kinderen zuigflesjes met limonade/appelsap/cola/etc geven. Zelfs mee naar bed. Krankzinnig.

Ik vind het zelfs kindermishandeling als kleine kinderen gaatjes moeten laten vullen of erger, alleen omdat de ouders te achterlijk zijn om hun kinderen te voorzien in een gezonde levensstijl en goede mondhygiëne.
Poetsen en het goede voorbeeld geven is 1 ding... je tanden laten bleken omdat je dat mooier vindt, botox in rimpels zetten is een ander ding.

Overigens heeft oudste dochter hier (onder de 10) al 3 gaatjes... en ja die poetst 2x per dag, gaat 3x per jaar naar de tandarts, eet nagenoeg geen zoetigheid en drinkt al helemaal geen rommel. Je kan dus ook gewoon pech hebben.
anoniem_314453 wijzigde dit bericht op 11-03-2019 13:56
11.18% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven