Slecht gebit, afknapper?
maandag 11 maart 2019 om 13:05
Ik kom net weer van een anderhalf uur durende sessie van de tandarts. Alles schoonmaken, bleekbeurtje, 2 gaatjes vullen en een draadje achter mijn voortanden vernieuwen.
Een fatsoenlijk paar bijtertjes vind ik persoonlijk erg mooi. Ik lach veel (ook op werkgebied) en ik moet er niet aan denken dat mensen direct naar slechte tanden kijken.
En toen moest ik ook weer denken aan een date, tijdje geleden. Nou ja, date.. de man in kwestie wilde een drankje doen.
Het eerste waar ik toch naar kijk zijn mensen hun tanden. En deze man had gele, kleine tandjes, op eentje zelfs een randje bruin en er ontbrak een hoektand.
Hoe leuk iemand dan ook is, ik knap erop af. Ik kan mij dan levendig inbeelden hoe het is om te zoenen met zo'n bakkes, laat staan orale seks ofzo.
Knappen jullie af op slechte tanden?
Ik zou bijvoorbeeld ook best wel een rimpel in mijn voorhoofd willen laten botoxen, maar als ik dan moet kiezen tussen mijn gebit verzorgd houden of die rimpel, dan ga ik toch weer voor de tandarts.
Een fatsoenlijk paar bijtertjes vind ik persoonlijk erg mooi. Ik lach veel (ook op werkgebied) en ik moet er niet aan denken dat mensen direct naar slechte tanden kijken.
En toen moest ik ook weer denken aan een date, tijdje geleden. Nou ja, date.. de man in kwestie wilde een drankje doen.
Het eerste waar ik toch naar kijk zijn mensen hun tanden. En deze man had gele, kleine tandjes, op eentje zelfs een randje bruin en er ontbrak een hoektand.
Hoe leuk iemand dan ook is, ik knap erop af. Ik kan mij dan levendig inbeelden hoe het is om te zoenen met zo'n bakkes, laat staan orale seks ofzo.
Knappen jullie af op slechte tanden?
Ik zou bijvoorbeeld ook best wel een rimpel in mijn voorhoofd willen laten botoxen, maar als ik dan moet kiezen tussen mijn gebit verzorgd houden of die rimpel, dan ga ik toch weer voor de tandarts.
maandag 11 maart 2019 om 14:17
Heel veel van die stralende witte lach tanden zijn ook nep.StephanieTanner schreef: ↑11-03-2019 13:14Ik heb helaas een slecht gebit![]()
Hoe vaak ik naar de tandarts ga, hoe goed ik ook poets en stoker, niet meer dan 6/7 eet momenten per dag, het haalt vrij weinig uit.
Volgens de tandarts heb ik gewoon pech. Ik doe er alles aan en het maakt me ook vrij onzeker. Inmiddels heb ik wel geaccepteerd dat ik er alles aan doe en dit het gewoon is.
Bleken is niet mogelijk bij mij door zwakke tanden, gelukkig geen kanariegele tanden of bruine plekken maar ben wel jaloers op mensen met een stralende witte lach. Ik heb iig nog al m'n tanden![]()
Ik verbaasde mij ook over al die mooie tanden op tv, blijken heel vaak facings te zijn.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
maandag 11 maart 2019 om 14:18
Ja, daar heb je gelijk in. Als het nalatigheid is vanuit de ouders is dat kwalijk, maar een opmerkzame tandarts zal bij vermoeden van verwaarlozing ook een melding maken bij veilig thuis.Lotus90 schreef: ↑11-03-2019 14:14Nee. Jij moet beter lezen. Er staat duidelijk dat ik het kindermishandeling vind als het dus wél de schuld is van de ouders. Willens en wetens het gebit van je kinderen verzieken (want iedereen weet tegenwoordig heus wel dat poetsen en gezond eten en drinken noodzakelijk is voor een gezond gebit) is gewoon debiel. Arme kinderen. Vaak zijn ze ontzettend bang voor de verdovingsspuit en de boor etc. Als het voorkomen had kunnen worden door de ouders vind ik dat onvergefelijk. Kan me daar echt heel erg boos om maken!
maandag 11 maart 2019 om 14:20
Ik ben dan ook helemaal niet op zoek naar een man, dank u. En soms komt er weleens een interessant iemand op mijn pad en dan val ik op een persoon of niet. En in mijn voorbeeld viel ik niet op die persoon vanwege het gebit.
Ik vind je reacties echt bijzonder.
maandag 11 maart 2019 om 14:22
Dat ook. Het hoeft echt geen Jolingsmile te zijn, maar wel fris en verzorgd en zoenbaar.
maandag 11 maart 2019 om 14:23
Op scheve tanden of iets gelige knap ik niet af. Dat is niet persé een teken van slechte mondhygiene. De tanden van mijn echtgenoot staan scheef, maar ik weet hoe goed hij voor zijn gebit zorgt.
Wat ik wel vies vind, is een laag tandsteen tot halverwege de tandhoogte. Dat is bij sommigen duidelijk zichtbaar.
Ik heb (in mijn leeftijdsgroep en jonger (< 60) nog nooit iemand ontmoet met een bruin afgebrokkeld gebit.
Wat ik wel vies vind, is een laag tandsteen tot halverwege de tandhoogte. Dat is bij sommigen duidelijk zichtbaar.
Ik heb (in mijn leeftijdsgroep en jonger (< 60) nog nooit iemand ontmoet met een bruin afgebrokkeld gebit.
maandag 11 maart 2019 om 14:25
Helaas doen tandartsen dat niet. Het voormalige buurmeisje van mijn zus moest toen ze een jaar of 4-5 was onder narcose al haar zwarte tandjes laten trekken. Die moeder gaf dat kind namelijk altijd flesjes met cola, fristi en appelsap etc. Ook mee naar bed. En het meisje vond tandenpoetsen “niet leuk”. Wat mij betreft ben je dan een afschuwelijk slechte ouder.TijdvoorTaart schreef: ↑11-03-2019 14:18Ja, daar heb je gelijk in. Als het nalatigheid is vanuit de ouders is dat kwalijk, maar een opmerkzame tandarts zal bij vermoeden van verwaarlozing ook een melding maken bij veilig thuis.
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 11-03-2019 14:26
1.44% gewijzigd
maandag 11 maart 2019 om 14:26
KataTonDemonaEaytoy schreef: ↑11-03-2019 14:15Is dat een doodzonde?
Ik date heel weinig en ben selectief. Daar doe ik toch niemand kwaad mee?
Ik zal vast en zeker ook enorm onaantrekkelijke kanten hebben en een uiterlijk dat ook niet iedereen aanspreekt. Ik kan er niet mee zitten en zou niet weten waarom ik geen voorkeur mag hebben.
Stoere instelling. Zelfverzekerdheid siert een vrouw vind ik. Wees echter wel voorzichtig dat je geen hele leuke, geschikte mannen mis loopt, door de focus te veel op uiterlijk te leggen. Uiterlijk is vergankelijk.
maandag 11 maart 2019 om 14:26
KataTonDemonaEaytoy schreef: ↑11-03-2019 14:12Ja.
Geen lichaamsgeur, geen rugmat, geen vieze tanden, leuk kapsel.
Vind ik logisch. Moet jij als vrouw eens doen, jaartje niet naar de kapper, geen make-up, geen luchtje, niet onthaard of geëpileerd en in je lubberskinny en ongestreken blouse op date.
Maar als je wat meer van een man verwacht ben je oppervlakkig.
maandag 11 maart 2019 om 14:27
TijdvoorTaart schreef: ↑11-03-2019 14:08Hoe weet je dat ontbrekende tanden verkleurd of rottend zijn?
dat was een typfoutje, ontbrekende tanden of tanden die verkleurd zijn
maandag 11 maart 2019 om 14:28
Bij mij is het omgekeerde het geval. Mijn tanden zijn recht en redelijk wit. Echter, mijn gebit, en met name mijn kiezen, is zwak. Op al mijn kiezen heb ik kronen.StephanieTanner schreef: ↑11-03-2019 13:14Ik heb helaas een slecht gebit![]()
Hoe vaak ik naar de tandarts ga, hoe goed ik ook poets en stoker, niet meer dan 6/7 eet momenten per dag, het haalt vrij weinig uit.
Volgens de tandarts heb ik gewoon pech. Ik doe er alles aan en het maakt me ook vrij onzeker. Inmiddels heb ik wel geaccepteerd dat ik er alles aan doe en dit het gewoon is.
Bleken is niet mogelijk bij mij door zwakke tanden, gelukkig geen kanariegele tanden of bruine plekken maar ben wel jaloers op mensen met een stralende witte lach. Ik heb iig nog al m'n tanden![]()
Ik moet iedere 3 maanden naar de mondhygieniste omdat mijn tandvlees omhoog kruipt (= leeftijdsprobleem), ondanks dagelijks stokeren, flossen en spoelen.
maandag 11 maart 2019 om 14:30
In mijn werkveld kom ik ze toch regelmatig tegen. Ouders die een opvoedingscursus of persoonlijke begeleiding krijgen, omdat de tandarts zag dat verwaarlozing plaats vond.Lotus90 schreef: ↑11-03-2019 14:25Helaas doen tandartsen dat niet. Het voormalige buurmeisje van mijn zus moest toen ze een jaar of 4-5 was onder narcose al haar zwarte tandjes laten trekken. Die moeder gaf dat kind namelijk altijd flesjes met cola, fristi en appelsap etc. Ook mee naar bed. En het meisje vond tandenpoetsen “niet leuk”. Wat mij betreft ben je dan een afschuwelijk slechte ouder.
Zelf ook zo'n moeder gehad die zei: "Ja, maar hij zegt nee.'
Die heeft dus moeten leren wat het belang is van grenzen stellen en een 7- jarige niet de baas laten zijn in huis
Edit: Niet zélf zo'n moeder gehad, maar als cliënt
maandag 11 maart 2019 om 14:32
Heb ik altijd zo gedaan, moet de mannen nog altijd van me afslaan. En met 32 pas voor het eerst naar de tandarts. Aan de andere kant houd ik ook echt van mannen die echt mens zijn. Dus zonder luchtje, in kleding die ze het lekkerst vinden zitten, warrig haar etc etc.Het-groepje schreef: ↑11-03-2019 14:26Vind ik logisch. Moet jij als vrouw eens doen, jaartje niet naar de kapper, geen make-up, geen luchtje, niet onthaard of geëpileerd en in je lubberskinny en ongestreken blouse op date.
Maar als je wat meer van een man verwacht ben je oppervlakkig.
maandag 11 maart 2019 om 14:32
Ik heb -heel eerlijk- helemaal geen behoefte aan een man.TijdvoorTaart schreef: ↑11-03-2019 14:26Stoere instelling. Zelfverzekerdheid siert een vrouw vind ik. Wees echter wel voorzichtig dat je geen hele leuke, geschikte mannen mis loopt, door de focus te veel op uiterlijk te leggen. Uiterlijk is vergankelijk.
Ik noemde het een date omdat het een drankje drinken was op uitnodiging.
Al loop ik alles mis, boeit mij niet.
Niemand is geschikt voor mij.
Maar dat betekent niet dat er nooit behoefte is aan een flirt of lichamelijk contact. En vanuit die context heb ik de lat misschien wel heel hoog liggen, ja. Dat vind ik mijn basisrecht. Ik ga niet voor minder dan voor mij aantrekkelijk is en ik doe geen concessies daarin omdat ik juist geen behoefte aan een relatie heb.
maandag 11 maart 2019 om 14:33
Dat is ook balen, dan.amarna schreef: ↑11-03-2019 14:28Bij mij is het omgekeerde het geval. Mijn tanden zijn recht en redelijk wit. Echter, mijn gebit, en met name mijn kiezen, is zwak. Op al mijn kiezen heb ik kronen.
Ik moet iedere 3 maanden naar de mondhygieniste omdat mijn tandvlees omhoog kruipt (= leeftijdsprobleem), ondanks dagelijks stokeren, flossen en spoelen.
Zo hebben we allemaal wat. Ik wilde juist rechte en witte tanden en jij ben waarschijnlijk blij met die paardenkiezen van mij.
maandag 11 maart 2019 om 14:35
Dan snap ik het wel. KudosKataTonDemonaEaytoy schreef: ↑11-03-2019 14:32Ik heb -heel eerlijk- helemaal geen behoefte aan een man.
Al loop ik alles mis, boeit mij niet.![]()
Niemand is geschikt voor mij.En dat ligt niet aan de mannen.
Maar dat betekent niet dat er nooit behoefte is aan een flirt of lichamelijk contact. En vanuit die context heb ik de lat misschien wel heel hoog liggen, ja. Dat vind ik mijn basisrecht. Ik ga niet voor minder dan voor mij aantrekkelijk is en ik doe geen concessies daarin omdat ik juist geen behoefte aan een relatie heb.
maandag 11 maart 2019 om 14:37
Ik knap daar wel op af ja.
Ikzelf heb vroeger niet echt de juiste mondhygiëne geleerd maar ging meestal wel naar de tandarts. Toen ik ouder werd heb ik mijzelf (weer) aangeleerd om te poetsen en minimaal 1 keer per jaar naar de tandarts te gaan.
Ik heb bizar lang geduimd en (boven) tanden stonden scheef maar wilde als kind en jongvolwassene echt geen beugel.
5 jaar geleden ben ik naar een andere tandarts gegaan ivm verhuizing en vanaf toen ben ik ieder half jaar gegaan. En hij zei dat hij mijn tanden wel recht kon zetten als ik dat wilde, dat heb ik ruim 2 jaar geleden laten doen. In anderhalf uur tijd herkende ik mijzelf niet meer terug! Weet nog steeds niet hoe hij het precies gedaan heeft (geen neptanden ook niet over mijn eigen tanden heen) maar wat ben ik er blij mee.
Als ik mensen voor het eerst sinds een tijd zie zie ik vaak dat ze naar me kijken en zien dat er wat anders is. Onlangs zag ik iemand die mij jaren niet gezien had en die zei: uh hallo heb jij wat aan je tanden gedaan?
Ikzelf heb vroeger niet echt de juiste mondhygiëne geleerd maar ging meestal wel naar de tandarts. Toen ik ouder werd heb ik mijzelf (weer) aangeleerd om te poetsen en minimaal 1 keer per jaar naar de tandarts te gaan.
Ik heb bizar lang geduimd en (boven) tanden stonden scheef maar wilde als kind en jongvolwassene echt geen beugel.
5 jaar geleden ben ik naar een andere tandarts gegaan ivm verhuizing en vanaf toen ben ik ieder half jaar gegaan. En hij zei dat hij mijn tanden wel recht kon zetten als ik dat wilde, dat heb ik ruim 2 jaar geleden laten doen. In anderhalf uur tijd herkende ik mijzelf niet meer terug! Weet nog steeds niet hoe hij het precies gedaan heeft (geen neptanden ook niet over mijn eigen tanden heen) maar wat ben ik er blij mee.
Als ik mensen voor het eerst sinds een tijd zie zie ik vaak dat ze naar me kijken en zien dat er wat anders is. Onlangs zag ik iemand die mij jaren niet gezien had en die zei: uh hallo heb jij wat aan je tanden gedaan?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
maandag 11 maart 2019 om 14:38
maandag 11 maart 2019 om 14:40
Gaaf is dat toch?IBIopviva schreef: ↑11-03-2019 14:37Ik knap daar wel op af ja.
Ik had voortanden die over elkaar stonden, ik vind het nu ook een enorm verschil. Als kind schaamde ik mij een beetje voor die voortanden en dan ging ik moeilijk lachen enzo. Ik wilde als puber geen beugel, want ik had ook al een bril.
Die beugel kwam met de contactlenzen, zeg maar.
maandag 11 maart 2019 om 14:43
Wow! In anderhalf uur tijd zonder beugel????IBIopviva schreef: ↑11-03-2019 14:37Ik knap daar wel op af ja.
Ik ben heel benieuwd hoe hij dat gedaan heeft.
maandag 11 maart 2019 om 14:47
Gelukkig zijn er tandartsen die er wel iets mee doen. Vroeger heb ik echt de gekste dingen gezien. En niemand die een melding deed.TijdvoorTaart schreef: ↑11-03-2019 14:30In mijn werkveld kom ik ze toch regelmatig tegen. Ouders die een opvoedingscursus of persoonlijke begeleiding krijgen, omdat de tandarts zag dat verwaarlozing plaats vond.
Zelf ook zo'n moeder gehad die zei: "Ja, maar hij zegt nee.'
Die heeft dus moeten leren wat het belang is van grenzen stellen en een 7- jarige niet de baas laten zijn in huis
Edit: Niet zélf zo'n moeder gehad, maar als cliënt![]()
Ik heb ruim 10 jaar geleden stage gelopen bij o.a een grote tandartspraktijk in Rotterdam Zuid. Daar kwamen kinderen met de klas naar de tandarts. Omdat veel ouders zelf gewoon niet gingen met hun kind. Als je die gebitjes soms zag.. Ik kreeg steeds groepjes van 4 kinderen in mijn behandelkamer. Met de roze tabletjes liet ik ze zien wat ze nog beter moesten poetsen. Daarna gaf ik ze een poetsinstructie en liet ik de kinderen zelf oefenen met een grote tandenborstel op een groot gebit. En daarna op zichzelf, voor de spiegel. Tenslotte gaf ik ze een fluoride behandeling. Daarna kregen ze een tandenborstel mee en als ze goed mee hadden gedaan ook een cadeautje. Die kindjes vertelden vaak dat hun ouders hun tanden niet poetsen en deden het dus zelf.
Daar hebben ze ook een keer met drie assistentes een kindje van 2-3 jaar moeten vasthouden, eentje het hoofdje, omdat het zo lag te spartelen, gillen en huilen van angst voor de anesthesie. Ik weigerde daaraan mee te werken. Die ouders wilden dat het kiesje daar direct getrokken zou worden. Ze zaten er super rustig bij en gaven gewoon toe dat ze nooit de tandjes poetsten van hun kind. Dat moesten ze ook wel toegeven. Want de roze tabletjes die wij bij elk kindje gebruikten, zorgden ervoor dat de tandjes van hun kind groenig/bruinig kleurde in plaats van roze. Echt heel erg vies. Arm arm kind.
maandag 11 maart 2019 om 15:02
maandag 11 maart 2019 om 15:04
maandag 11 maart 2019 om 15:05
Een draadje achter de tanden is standaard na een beugel. Ter voorkoming dat ze weer scheef gaan staan en zo.
Ik kan er van alles van vinden, maar op zich heb je ook wel gelijk. Concessies doen, leidt toch vaak naar onvrede en onvrede naar gedoe.KataTonDemonaEaytoy schreef: ↑11-03-2019 14:32Ik heb -heel eerlijk- helemaal geen behoefte aan een man.
Al loop ik alles mis, boeit mij niet.![]()
Niemand is geschikt voor mij.En dat ligt niet aan de mannen.
dianaf wijzigde dit bericht op 11-03-2019 15:06
1.00% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.