Slecht gebit, afknapper?
maandag 11 maart 2019 om 13:05
Ik kom net weer van een anderhalf uur durende sessie van de tandarts. Alles schoonmaken, bleekbeurtje, 2 gaatjes vullen en een draadje achter mijn voortanden vernieuwen.
Een fatsoenlijk paar bijtertjes vind ik persoonlijk erg mooi. Ik lach veel (ook op werkgebied) en ik moet er niet aan denken dat mensen direct naar slechte tanden kijken.
En toen moest ik ook weer denken aan een date, tijdje geleden. Nou ja, date.. de man in kwestie wilde een drankje doen.
Het eerste waar ik toch naar kijk zijn mensen hun tanden. En deze man had gele, kleine tandjes, op eentje zelfs een randje bruin en er ontbrak een hoektand.
Hoe leuk iemand dan ook is, ik knap erop af. Ik kan mij dan levendig inbeelden hoe het is om te zoenen met zo'n bakkes, laat staan orale seks ofzo.
Knappen jullie af op slechte tanden?
Ik zou bijvoorbeeld ook best wel een rimpel in mijn voorhoofd willen laten botoxen, maar als ik dan moet kiezen tussen mijn gebit verzorgd houden of die rimpel, dan ga ik toch weer voor de tandarts.
Een fatsoenlijk paar bijtertjes vind ik persoonlijk erg mooi. Ik lach veel (ook op werkgebied) en ik moet er niet aan denken dat mensen direct naar slechte tanden kijken.
En toen moest ik ook weer denken aan een date, tijdje geleden. Nou ja, date.. de man in kwestie wilde een drankje doen.
Het eerste waar ik toch naar kijk zijn mensen hun tanden. En deze man had gele, kleine tandjes, op eentje zelfs een randje bruin en er ontbrak een hoektand.
Hoe leuk iemand dan ook is, ik knap erop af. Ik kan mij dan levendig inbeelden hoe het is om te zoenen met zo'n bakkes, laat staan orale seks ofzo.
Knappen jullie af op slechte tanden?
Ik zou bijvoorbeeld ook best wel een rimpel in mijn voorhoofd willen laten botoxen, maar als ik dan moet kiezen tussen mijn gebit verzorgd houden of die rimpel, dan ga ik toch weer voor de tandarts.
maandag 11 maart 2019 om 13:55
Dat is mijn gedachte ook. Tot nu toe heeft kind dan ook nooit gaatjes gehad en poetst 2 keer per dag. Volgend jaar een beugel. Alleen boven vind ik nodig. Een heel plastische nepgebit vind ik ook weer niks.Lotus90 schreef: ↑11-03-2019 13:53Ik vind dat je juist een fantastisch voorbeeld bent voor je kinderen als mondhygiëne belangrijk voor je is. Het gaat in de eerste plaats om gezondheid. In de tweede plaats over uiterlijk.
Je bent m.i. een waardeloze ouder als je de tanden van je kinderen niet 2x per dag poetst en je je kinderen veel teveel zooi te eten en drinken geeft. Zodat je hun gebitjes verziekt. Zoals mensen die hun kinderen zuigflesjes met limonade/appelsap/cola/etc geven. Zelfs mee naar bed. Krankzinnig.
Ik vind het zelfs kindermishandeling als kleine kinderen gaatjes moeten laten vullen of erger, alleen omdat de ouders te achterlijk zijn om hun kinderen te voorzien in een gezonde levensstijl en goede mondhygiëne.
Gewoon netjes, fris en verzorgd.
maandag 11 maart 2019 om 13:56
Waarom 3x per jaar naar de tandarts en waarom laat je het draadje vernieuwen?
Ik denk dat de tandarts een goede inkomstenbron heeft gevonden in jou!
maandag 11 maart 2019 om 13:57
Kun je even dimmen zeg.Lotus90 schreef: ↑11-03-2019 13:53Ik vind dat je juist een fantastisch voorbeeld bent voor je kinderen als mondhygiëne belangrijk voor je is. Het gaat in de eerste plaats om gezondheid. In de tweede plaats over uiterlijk.
Je bent m.i. een waardeloze ouder als je de tanden van je kinderen niet 2x per dag poetst en je je kinderen veel teveel zooi te eten en drinken geeft. Zodat je hun gebitjes verziekt. Zoals mensen die hun kinderen zuigflesjes met limonade/appelsap/cola/etc geven. Zelfs mee naar bed. Krankzinnig.
Ik vind het zelfs kindermishandeling als kleine kinderen gaatjes moeten laten vullen of erger, alleen omdat de ouders te achterlijk zijn om hun kinderen te voorzien in een gezonde levensstijl en goede mondhygiëne.
Hier een kind wat voor haar 12e al 2x een kies moest laten trekken en zeker 4/5 gaatjes had. Ondanks poetsen, weinig zoetigheid enz. Is lullig genoeg.
Kindermishandeling....
maandag 11 maart 2019 om 13:58
Doe je aan selectief lezen ofzo? ik schreef dat ik het ooit overwoog om een fronsrimpel te laten botoxen, maar dat ik de voorkeur geef aan goede tandverzorging.
Ik draag trouwens ook make-up.
maandag 11 maart 2019 om 13:59
En je haalt overal je haar weg... en wellicht epileer je je wenkbrauwen in een fijn streepje.KataTonDemonaEaytoy schreef: ↑11-03-2019 13:58Doe je aan selectief lezen ofzo? ik schreef dat ik het ooit overwoog om een fronsrimpel te laten botoxen, maar dat ik de voorkeur geef aan goede tandverzorging.
Ik draag trouwens ook make-up.
maandag 11 maart 2019 om 13:59
Waar lees je drie keer per jaar?
En als een draadje afbreekt, dan is het handig om het te laten vervangen. Anders dan is het nogal zonde van de beugel die er ooit heeft gezeten.
maandag 11 maart 2019 om 14:01
Ik heb een kerngezond gebit. Afgelopen 30 jaar maar twee gaatjes gehad, maar toch mis ik een kies.StephanieTanner schreef: ↑11-03-2019 13:19Een verder gezond gebit gaan ze ook niet in trekken. Ik heb het ook gevraagd aan de tandarts. Dus ik investeer ook in m'n gebit, 3x per jaar ben ik bij de tandarts. Mijn mondzorg is een duur geintje op jaarbasis. Maar wel waard
maandag 11 maart 2019 om 14:03
Nou da's erg. Ik ken geen enkele vrouw die dat niet doet. Behalve dan epileren tot een "fijn streepje". Dat is wel geweest, maar natuurlijk epileer je je wenkbrauwen..Of je moet echt heel veel geluk hebben met mooi gevormde wenkbrauwen van jezelf.
maandag 11 maart 2019 om 14:03
Aangezien een verrot karakter slechter te verhelpen is dan een verrot gebit.. nee.KataTonDemonaEaytoy schreef: ↑11-03-2019 13:10Nee, afknappen in real life.
Vraag mij af of voor meer mensen een verzorgd gebitje een voorwaarde voor aantrekkingskracht is.
Toevallig zoiets meegemaakt. Jongen die in de buurt werkte had wolf. Hij ontmoette een meisje die daar idd op afknapte. De nieuwe vriendin nam hem mee naar de tandarts en dus heeft de eerste vriendin vreselijk spijt. Tis echt een leuke gozer om te zien, verdient goed, gouden handjes en een lief karakter..
Ik vind karakter altijd wel voorgaan op uiterlijk eigenlijk.
maandag 11 maart 2019 om 14:04
Echt wel. Ongeveer 1 keer per week een zonnebankje, gelnageltjes laten zetten. Kan ook niet wachten op mooi weer, dan doe ik mijn teennagels ook in de french manicure.
Ik heb ook een hekel aan slecht zittend haar, dus elke maand een beetje puntjes eraf en een kleurtje erin.
Als ik geld over hou na de tandarts, dan ga ik een keer voor definitief alles ontharen en dan laat ik mijn wenkbrauwen tatoeëren, met zo'n stripetechniek.
maandag 11 maart 2019 om 14:06
Als ik eerlijk ben is het uiterlijk wel gewoon het eerste wat mij opvalt. Als een man dan uitlegt wolf te hebben (ben ik wel mee bekend, is echt heel kut) dan kan daar wel wat mee gedaan worden, toch.nina1966 schreef: ↑11-03-2019 14:03Aangezien een verrot karakter slechter te verhelpen is dan een verrot gebit.. nee.
Toevallig zoiets meegemaakt. Jongen die in de buurt werkte had wolf. Hij ontmoette een meisje die daar idd op afknapte. De nieuwe vriendin nam hem mee naar de tandarts en dus heeft de eerste vriendin vreselijk spijt. Tis echt een leuke gozer om te zien, verdient goed, gouden handjes en een lief karakter..
Vorige week met peuter naar de tandarts geweest: twee gevaarlijke kiezen. Nu nog geen gaatjes, maar het glazuur is slecht ontwikkelt op die specifieke kiezen (waarschijnlijk lage weerstand op moment doorkomen), dus de kans is groot dat daar gaatjes in komen, hoe goed en veel we ook poetsen
Die van mij was ook als de dood voor de tandarts, vreselijke trauma's er aan overgehouden van zijn kindertijd . Ik heb hem letterlijk aan het handje mee genomen naar de tandarts maar goed vele waren er hier al bij de eerste date op afgeknapt.nina1966 schreef: ↑11-03-2019 14:03Aangezien een verrot karakter slechter te verhelpen is dan een verrot gebit.. nee.
maandag 11 maart 2019 om 14:07
Als je pech hebt met je gebit, is dat ontzettend naar. Zelf heb ik nog nooit een gaatje gehad. Als kind kregen wij fluor behandelingen. En mijn moeder liet ons alleen op woensdag middag zoet beleg eten op brood/beschuit. Dat zal ook veel invloed gehad hebben.
Ik drink mijn hele leven al water in plaats van de hele dag door appelsap/fristi/chocomel/limonade/sap/frisdrank. Ik ben ervan overtuigd dat dat heel erg veel invloed heeft op de kwaliteit van je gebit. Erfelijkheid is het bij mij in ieder geval niet.
Mijn beide ouders hebben namelijk helemaal niet zo’n goed gebit. Mijn moeder is in Engeland opgegroeid en daar had je barbaarse schooltandartsen die meerdere kiezen bij haar getrokken hebben. Ze was wel altijd heel zorgvuldig op gebied van mondhygiëne. Ze poetste onze tanden ook altijd heel goed. We mochten het nóóit overslaan. Mijn vaders gebit is bijzonder slecht. Hij poetste zijn tanden als kind/tiener/jong volwassene niet. Hij mist nu meerdere kiezen en ook een paar tanden. Horror!
Ik drink mijn hele leven al water in plaats van de hele dag door appelsap/fristi/chocomel/limonade/sap/frisdrank. Ik ben ervan overtuigd dat dat heel erg veel invloed heeft op de kwaliteit van je gebit. Erfelijkheid is het bij mij in ieder geval niet.
Mijn beide ouders hebben namelijk helemaal niet zo’n goed gebit. Mijn moeder is in Engeland opgegroeid en daar had je barbaarse schooltandartsen die meerdere kiezen bij haar getrokken hebben. Ze was wel altijd heel zorgvuldig op gebied van mondhygiëne. Ze poetste onze tanden ook altijd heel goed. We mochten het nóóit overslaan. Mijn vaders gebit is bijzonder slecht. Hij poetste zijn tanden als kind/tiener/jong volwassene niet. Hij mist nu meerdere kiezen en ook een paar tanden. Horror!
maandag 11 maart 2019 om 14:08
Hoe weet je dat ontbrekende tanden verkleurd of rottend zijn?Vergeetmenietje1980 schreef: ↑11-03-2019 14:04Ja, knap ik op af. scheve tanden niet, ontbrekende tanden die verkleurd, afgebroken of rottend zijn wel. sowieso hygiëne bij de mond, spuug of eten in de mondhoeken e.d.
maandag 11 maart 2019 om 14:09
maandag 11 maart 2019 om 14:11
Nou je knapt al af en geeft hem geen eens kans om wat uit te leggen.KataTonDemonaEaytoy schreef: ↑11-03-2019 14:06Als ik eerlijk ben is het uiterlijk wel gewoon het eerste wat mij opvalt. Als een man dan uitlegt wolf te hebben (ben ik wel mee bekend, is echt heel kut) dan kan daar wel wat mee gedaan worden, toch.
maandag 11 maart 2019 om 14:12
Ja.kopjechino schreef: ↑11-03-2019 14:09Ik drink en eet heel veel suiker, poets niet dagelijks en heb nog nooit een gaatje gehad. Puur genetisch, sterk gebit.
To, wat verwacht je van een man? Alleen een mooi gebit of ook qua ontharing? Omdat je zelf ook goed verzorgd bent, verwacht je dan beetje zelfde niveau?
Geen lichaamsgeur, geen rugmat, geen vieze tanden, leuk kapsel.
maandag 11 maart 2019 om 14:14
Nee. Jij moet beter lezen. Er staat duidelijk dat ik het kindermishandeling vind als het dus wél de schuld is van de ouders. Willens en wetens het gebit van je kinderen verzieken (want iedereen weet tegenwoordig heus wel dat poetsen en gezond eten en drinken noodzakelijk is voor een gezond gebit) is gewoon debiel. Arme kinderen. Vaak zijn ze ontzettend bang voor de verdovingsspuit en de boor etc. Als het voorkomen had kunnen worden door de ouders vind ik dat onvergefelijk. Kan me daar echt heel erg boos om maken!Anoniem11032019140849 schreef: ↑11-03-2019 13:57Kun je even dimmen zeg.
Hier een kind wat voor haar 12e al 2x een kies moest laten trekken en zeker 4/5 gaatjes had. Ondanks poetsen, weinig zoetigheid enz. Is lullig genoeg.
Kindermishandeling....
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 11-03-2019 14:16
7.97% gewijzigd
maandag 11 maart 2019 om 14:15
Is dat een doodzonde?
Ik date heel weinig en ben selectief. Daar doe ik toch niemand kwaad mee?
Ik zal vast en zeker ook enorm onaantrekkelijke kanten hebben en een uiterlijk dat ook niet iedereen aanspreekt. Ik kan er niet mee zitten en zou niet weten waarom ik geen voorkeur mag hebben.
maandag 11 maart 2019 om 14:17
Ik denk zomaar dat je heel lang verder moet daten eer je de perfecte man heb gevonden.KataTonDemonaEaytoy schreef: ↑11-03-2019 14:15Is dat een doodzonde?
Ik date heel weinig en ben selectief. Daar doe ik toch niemand kwaad mee?
Ik zal vast en zeker ook enorm onaantrekkelijke kanten hebben en een uiterlijk dat ook niet iedereen aanspreekt. Ik kan er niet mee zitten en zou niet weten waarom ik geen voorkeur mag hebben.