Gezondheid alle pijlers

De pil

12-03-2019 13:18 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,

Ik ben vorige maand met de pil begonnen, nu is mijn strook, nu las ik dat ik 1 week moet stoppen, maar ook lees ik dat ik weer moet beginnen met de pil zodra ik ongesteld ben. Ik ben vandaag ongesteld geworden, met ik hem dan nu nemen of moet ik hem nemen wanneer de week voorbij is?!
Wat zegt de bijsluiter? Indien daar onduidelijk, wat zegt je huisarts?
Wat staat er in de bijsluiter? Waarom ga je af op wat je gehoord hebt? Bovendien heb je dan foute info gehoord, want je bent niet ongesteld, je hebt een onttrekkingsbloeding.
Ik neem aan dat je gewoon een stopweek moet inlassen, maar nogmaals, lees de bijsluiter.
En verder, in de regel is het zo dat als je begint met de pil, je dat op de eerste dag van je menstruatie doet. Daarna slik je je strip, hou je een stopweek van zeven dagen en begint dan met de nieuwe strip.
Waar lees je het een en waar lees je het ander?
Welke pil slik je?

Bij de meeste is het zo dat je een stopWEEK houdt, dus 7 dagen. Van weer beginnen met de volgende strip op de dag dat je onttrekkingsbloeding begint heb ik persoonlijk nog nooit gehoord. Maar het juist antwoord zal in je bijsluiter staan, als we weten welke pil je slikt kunnen we met je meekijken
Even naar de apotheek om het te vragen.
Volgens mij (maar zeg even welke pil, dan weten we het zeker), haal jij 2 dingen door elkaar:
1. Als je nog nooit een pil geslikt hebt, begin je met de eerste op de eerste dag van je menstruatie (dan ben je direct beschermd)
2. Als je de pil slikt, dan slik je hem 3 weken en dan een week niet. Je let niet op de bloeding, enkel op de dagen van de week
Het heet een stopWEEK.

Je begint opnieuw op de aansluitende dag van de laatste pil van de vorige strip. Dus als je afgelopen zaterdag de laatste pil hebt geslikt, dan begin je komende zondag met je nieuwe strip.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven