Schadevergoeding
maandag 11 maart 2019 om 17:07
Hallo mensen. Ik heb een vraag. Als je letselschade hebt en je krijgt een bod van de tegenpartij. Hoeveel % is het eerste bod wat ze uiteindelijk uit kunnen keren. En of mogen uitkeren? Je gaat natuurlijk altijd voor het meeste natuurlijk en ze beginnen altijd met een mager bod lijkt me. Dus ben erg benieuwd hoe en wat! Moet ik dan denken aan 5% van het totale bedrag wat ik kan krijgen of een ander percentage?
dinsdag 12 maart 2019 om 07:54
Ik weet niet wie jij in 'dienst' hebt, maar zoek een officiële letselschade-advocaat. Die begeleidt het proces en zorgt voor het maximale voor jou.
En ga niet in zee met beunhazen van het internet.
Een goede advocaat legt een dossier aan met alle bewijzen en communiceert met de tegenpartij.
En hij zal met jou bespreken wat de mogelijkheden zijn. Dan hoef je dat niet op een forum te vragen.
En ga niet in zee met beunhazen van het internet.
Een goede advocaat legt een dossier aan met alle bewijzen en communiceert met de tegenpartij.
En hij zal met jou bespreken wat de mogelijkheden zijn. Dan hoef je dat niet op een forum te vragen.
dinsdag 12 maart 2019 om 08:16
Nogmaals, je moet echt met feiten kunnen aantonen wat je inkomensverlies is. En dat kun je niet. De verzekeraar die je tegenover je hebt staan heeft echt de iconen van de letselschade wereld aan zijn zijde. Je KUNT niet aantonen dat je die opleiding waar je je voor ZOU inschrijven überhaupt zou halen. Je KUNT niet aantonen WAT je zou verdienen want je weet niet of je ooit werk had kunnen vinden in dat beroep. Ook weet niet niet WAT je had verdient als je wel werk had gevonden want dat verschilt per branche, je weet niet waar je had gewerkt of je ooit ergens was aangenomen in dat beroep. Je weet niet eens wel beroep je had gehad NA die studie. Je weet ook niet of je carrière had gemaakt en hogerop had gekomen want je bent nooit met de opleiding gestart, weet niet of je hem had afgemaakt, waar je had gewerkt, of je fulltime had blijven werken tot je pensioen etc. etc. etc.
In de wetgeving vwb inkomensderving draait alles om feiten. Een pianist die leeft van pianospelen en zijn hand kwijtraakt kan met feiten aantonen dat hij dat beroep niet meer kan uitoefenen. Een chirurg die blind wordt... idem. Een zangeres die haar stembanden kwijt is geraakt. En zelfs een ZZP-er die kan aantonen al meer dan een hoeveelheid jaar een bepaald gemiddelde aan inkomen te hebben uit zijn werkzaamheden heeft 'feiten'. Dingen die gewoon echt op papier staan. Jij kunt niet niets staven. Studievertraging. Die kan je staven. Maar oom maar heel misschien. Want je was gestopt met je studie. Het juridisch systeem gaat op het gebied van schadevergoeding alleen uit van feiten. Niet van een 'wat nou als'. Je moet echt aankomen met bewijzen dat je Noooooooit meer kunt werken en noooooit meer een andere studie kunt doen. En dat wordt verdomde moeilijk. Omdat dat met smartengeld moeilijk aan feiten gedaan kan worden zijn daar gewoon 'staffel' bedragen voor. Die zijn al eerder genoemd.
Het UWV neemt neurofatigue niet eens mee in de beoordeling of iemand nog kan werken zelfs. Dus hoe klote dat ook is (en ja ik ken mensen die het hebben en deze mensen werken zelfs), verwacht niet te veel en zoek een goede advocaat. Een goede advocaat doet ook aan verwachtingsmanagement en daar heb je veel meer aan dan zelf gaan lopen rondsnuffelen.
Je hebt hier van ervaringsdeskundigen al gehoord dat het een traject van jaren is. Niet alleen omdat men alleen pas kan beginnen bij het 'eindstation' maar omdat een verzekeraar tegen wie je procedeert een eindeloze stroom aan geld heeft om je helemaal dood te procederen en de beste juristen in dienst heeft die zo lang mogelijk gaan rekken. De meeste particulieren hebben die bronnen helaas niet.
Dus nogmaals de enige tip die mensen je kunnen geven is zoek een hele goede letselschade advocaat. niet zomaar even eentje die er leuk uitziet op het internet maar ga met meerdere advocatenkantoren in gesprek en laat ze je goed voorlichten ook over hun eigen 'succes' cijfers e.d.
In de wetgeving vwb inkomensderving draait alles om feiten. Een pianist die leeft van pianospelen en zijn hand kwijtraakt kan met feiten aantonen dat hij dat beroep niet meer kan uitoefenen. Een chirurg die blind wordt... idem. Een zangeres die haar stembanden kwijt is geraakt. En zelfs een ZZP-er die kan aantonen al meer dan een hoeveelheid jaar een bepaald gemiddelde aan inkomen te hebben uit zijn werkzaamheden heeft 'feiten'. Dingen die gewoon echt op papier staan. Jij kunt niet niets staven. Studievertraging. Die kan je staven. Maar oom maar heel misschien. Want je was gestopt met je studie. Het juridisch systeem gaat op het gebied van schadevergoeding alleen uit van feiten. Niet van een 'wat nou als'. Je moet echt aankomen met bewijzen dat je Noooooooit meer kunt werken en noooooit meer een andere studie kunt doen. En dat wordt verdomde moeilijk. Omdat dat met smartengeld moeilijk aan feiten gedaan kan worden zijn daar gewoon 'staffel' bedragen voor. Die zijn al eerder genoemd.
Het UWV neemt neurofatigue niet eens mee in de beoordeling of iemand nog kan werken zelfs. Dus hoe klote dat ook is (en ja ik ken mensen die het hebben en deze mensen werken zelfs), verwacht niet te veel en zoek een goede advocaat. Een goede advocaat doet ook aan verwachtingsmanagement en daar heb je veel meer aan dan zelf gaan lopen rondsnuffelen.
Je hebt hier van ervaringsdeskundigen al gehoord dat het een traject van jaren is. Niet alleen omdat men alleen pas kan beginnen bij het 'eindstation' maar omdat een verzekeraar tegen wie je procedeert een eindeloze stroom aan geld heeft om je helemaal dood te procederen en de beste juristen in dienst heeft die zo lang mogelijk gaan rekken. De meeste particulieren hebben die bronnen helaas niet.
Dus nogmaals de enige tip die mensen je kunnen geven is zoek een hele goede letselschade advocaat. niet zomaar even eentje die er leuk uitziet op het internet maar ga met meerdere advocatenkantoren in gesprek en laat ze je goed voorlichten ook over hun eigen 'succes' cijfers e.d.
dinsdag 12 maart 2019 om 10:34
Ik denk dat de tegenpartij stijl achterover gaat slaan van het feilloze redeneringsvermogen en direct de portemonnee trekt.JollyRider schreef: ↑12-03-2019 06:25Je bent niet oliedom, in tegendeel. Uit al je reacties, je enorme taalvaardigheid, je zichtbare vermogen tot logisch redeneren en genuanceerd argumenteren blijkt wel dat je extreem intelligent bent. Vlak voor het einde van een zeer zware opleiding stoppen getuigt van wilskracht. Kortom, je hebt gewoon gelijk. 1,8 miljoen us nog aan de bescheiden kant, je kan er veel meer uitslepen.
TO je hoeft ze alleen maar al jouw posts in dit topic te laten lezen, die advocaat heb je ook niet nodig joh. Je hebt toch gewoon gelijk!
dinsdag 12 maart 2019 om 10:54
Dit vind ik wel een pijnlijk onjuiste aanname eigenlijk.
dinsdag 12 maart 2019 om 10:57
Je rekent je zelf echt veel te rijk. Ben zelf ‘ervaringsdeskundige’ en ze kijken echt niet naar wat gemiddeld Nederland verdient, ze kijken naar wat de verwachtingen van jou zouden zijn zonder het ongeluk, en in welke branche je dan zou zitten enz. Smartengeld en schadevergoeding wordt samen uitbetaald, het kan wel dat je al voorschotten krijgt. Maar je krijgt eerst wss heel veel onderzoeken om te bepalen wat je uit eindelijk krijgt.
dinsdag 12 maart 2019 om 11:22
Ze schreef later zelf dat 2 uur op een dag waarschijnlijk wel gaat. Dan concludeert de tegenpartij al snel hetzelfde als ik: een arbeidspotentieel van 25%.
Als je kunt typen kun je bijv wat administratieve taken doen. Ik zie niet wat er onjuist is aan die aanname.
dinsdag 12 maart 2019 om 11:24
Dat eerste heb ik niet gelezen.Marana-- schreef: ↑12-03-2019 11:22Ze schreef later zelf dat 2 uur op een dag waarschijnlijk wel gaat. Dan concludeert de tegenpartij al snel hetzelfde als ik: een arbeidspotentieel van 25%.
Als je kunt typen kun je bijv wat administratieve taken doen. Ik zie niet wat er onjuist is aan die aanname.
Met dat tweede, daar loop ik dus zelf tegenaan. Ik kan wel forummen, maar in werkhouding administratieve taken doen, kan ik zelf niet. Vandaar dat ik toch even aan wil geven dat die aanname wel begrijpelijk is, maar niet voor iedereen opgaat.
En forummen kan ook gewoon liggend, op een smartphone.
dinsdag 12 maart 2019 om 11:31
Dat is appels met peren vergelijken, TO mankeert niets aan zijn benen/rug.lise1985 schreef: ↑12-03-2019 11:24Dat eerste heb ik niet gelezen.
Met dat tweede, daar loop ik dus zelf tegenaan. Ik kan wel forummen, maar in werkhouding administratieve taken doen, kan ik zelf niet. Vandaar dat ik toch even aan wil geven dat die aanname wel begrijpelijk is, maar niet voor iedereen opgaat.
dinsdag 12 maart 2019 om 11:33
Dat is waar, maar mijn opmerking ging puur over de aanname van Marana.
Zolang TO niet volledig arbeidsongeschikt verklaard is, zal ze zich volgens mij alleen maar moeten richten op herstel, niet op schadevergoedingen.
dinsdag 12 maart 2019 om 12:31
Mee eens. Bovendien gaat het bij het beoordelen van arbeidsgeschiktheid en arbeidspotentieel niet alleen om wat je zou willen doen, maar vooral om wat je nog kunt.Marana-- schreef: ↑12-03-2019 12:17Ik wou met die aanname helemaal niet in het algemeen stellen dat iedereen die kan forummen, kan werken, maar veel in dit topic wees er op dat er in TO nog wel enige arbeidspotentieel zou zitten, ook al zag ze dat zelf anders.
Helemaal eens met je laatste zin Lise.
Maar dat lijkt TO vooralsnog ook niet echt te begrijpen.
dinsdag 12 maart 2019 om 15:47
Dit is inderdaad wel een belangrijke. Hier hetzelfde helaas. Voor veel mensen lastig om het onderscheid te maken weet ik uit eigen ervaring.lise1985 schreef: ↑12-03-2019 11:24Dat eerste heb ik niet gelezen.
En nu ontopic:
Klinkt leuk, die rekensom van de schadevergoeding.
Maar zet er maar een dikke streep door. En probeer je op herstel te richten. En ja, ik weet dat dat moeilijk kan zijn.
dinsdag 12 maart 2019 om 16:00
Orangetree schreef: ↑12-03-2019 08:16Nogmaals, je moet echt met feiten kunnen aantonen wat je inkomensverlies is. En dat kun je niet. De verzekeraar die je tegenover je hebt staan heeft echt de iconen van de letselschade wereld aan zijn zijde. Je KUNT niet aantonen dat je die opleiding waar je je voor ZOU inschrijven überhaupt zou halen. Je KUNT niet aantonen WAT je zou verdienen want je weet niet of je ooit werk had kunnen vinden in dat beroep. Ook weet niet niet WAT je had verdient als je wel werk had gevonden want dat verschilt per branche, je weet niet waar je had gewerkt of je ooit ergens was aangenomen in dat beroep. Je weet niet eens wel beroep je had gehad NA die studie. Je weet ook niet of je carrière had gemaakt en hogerop had gekomen want je bent nooit met de opleiding gestart, weet niet of je hem had afgemaakt, waar je had gewerkt, of je fulltime had blijven werken tot je pensioen etc. etc. etc.
Zit deels wat in... wel kan ik aantonen dat ik op zn minst een mbo 4 papiertje heb!! Dat is veel meer waard dan havo of vwo!! Want daar kan je daadwerkelijk iets mee! En na het mag zeker niet zo zijn dat mijn jonge leeftijd ten koste gaat voor de schadevergoeding etc etc! Dat zal een mooie boel zijn.... maar ga maar uit voor een mager modaal inkomen van 1,8 miljoen in je hele leven. Dat is erg realistisch! Bedoel ben geen tokkie ofzo die het vertikt om te gaan werken! Heb vanaf mn 13 altijd al gewerkt. Denk eerst aan folderwijken dan supermarkten en ga zo maar door. Ben niet iemand die alles het erbij neer laat liggen etc etc. Nee zeker niet!! De wil is er zeker wel maar of het lukt don’t think so dusja denk daar maar eens overna wat voor gevolgen het allemaal heeft op je leven! Plus een slachteroffer mag er FINANCIEEL NIET OP ACHTERUITGAAN!!! Zie je wel dat staat in een wetboek dusja! Maar in nederland zijn ze helaas niet zo van de wetten maar toch! Als je daar van uit gaan dan zit je wel goed zegmaar!
dinsdag 12 maart 2019 om 16:03
Heel veel mensen vergelijken het met een staatsloterij prijs heb ik het idee. Zie als je een half miljoen wint zegmaar dan is dat leuk mee genomen. Maar die mensen kunnen gewoon nog op niveau werken etc etc! Als je als slachtoffer een half miljoen bv krijgt wat enorm tegenvalt daar moet je JE HELE LEVEN MEE DOEN!!! Dat vergeten die mensen allemaal!! En daardoor zijn er ook ziveel misverstanden in deze forum... erg jammer is dat..... je hele leven er mee doen met een half miljoen en daarnaast misschien een zielige uitkering van een rooitje is enorm mager hoor. Denk daar maar eens overna! Maar dat denkvermogen hebben de meesten helaas niet en dat is enorm spijtig om te horen! Plus heb niet eens de inflatie meegenomen bij dat bedrag dusja.....drakenvlieg schreef: ↑12-03-2019 15:47Dit is inderdaad wel een belangrijke. Hier hetzelfde helaas. Voor veel mensen lastig om het onderscheid te maken weet ik uit eigen ervaring.
En nu ontopic:
Klinkt leuk, die rekensom van de schadevergoeding.
Maar zet er maar een dikke streep door. En probeer je op herstel te richten. En ja, ik weet dat dat moeilijk kan zijn.
dinsdag 12 maart 2019 om 16:06
Ja zeker begrijp ik dat wel haha. Maar als maar 5u per week kan werken daar kan jij geen droog brood van kopen hoor. Dat is 20u per maand. Nou laten we zeggen je verdient 10€ schoon dan zit je op 200€ schoon. Nou dat levert ook niks op natuurlijk... dusja kijk nou eens verder dat ne neus lang is mensen!
dinsdag 12 maart 2019 om 16:07
Nee hoor, er zitten hier veel meer mensen die permanent arbeidsongeschikt zijn en het moeten doen zonder de miljoenen waar jij het over hebt. En die kunnen ook nog gewoon financieel rondkomen, al is dat bij de een moeilijker dan bij de ander.Cuddlingftw schreef: ↑12-03-2019 16:03Heel veel mensen vergelijken het met een staatsloterij prijs heb ik het idee. Zie als je een half miljoen wint zegmaar dan is dat leuk mee genomen. Maar die mensen kunnen gewoon nog op niveau werken etc etc! Als je als slachtoffer een half miljoen bv krijgt wat enorm tegenvalt daar moet je JE HELE LEVEN MEE DOEN!!! Dat vergeten die mensen allemaal!! En daardoor zijn er ook ziveel misverstanden in deze forum... erg jammer is dat..... je hele leven er mee doen met een half miljoen en daarnaast misschien een zielige uitkering van een rooitje is enorm mager hoor. Denk daar maar eens overna! Maar dat denkvermogen hebben de meesten helaas niet en dat is enorm spijtig om te horen! Plus heb niet eens de inflatie meegenomen bij dat bedrag dusja.....
Waar jij naar toe wil is dat jouw inkomen volledig betaalt gaat worden door de partij die hier volgens jou verantwoordelijk voor is. Je gaat er zelf meteen vanuit dat je volledig arbeidsongeschikt bent en permanent afgekeurd zult worden. Je toont hier op het forum geen enkele wilskracht om toch iets te ondernemen richting herstel of re-integratie. Het enige waar jij op uit lijkt te zijn, is geld.
We hebben in Nederland een sociaal zekerheidsstelsel waar zeker nog verbetering in zit, maar wat voor gevallen zoals jij jezelf omschrijft, prima werkt en jou dus van inkomen zal voorzien.
Maar jij ziet alleen maar eurotekens helaas.
dinsdag 12 maart 2019 om 16:09
Ik zou willen dat ik vijf uur in de week kan werken.Cuddlingftw schreef: ↑12-03-2019 16:06Ja zeker begrijp ik dat wel haha. Maar als maar 5u per week kan werken daar kan jij geen droog brood van kopen hoor. Dat is 20u per maand. Nou laten we zeggen je verdient 10€ schoon dan zit je op 200€ schoon. Nou dat levert ook niks op natuurlijk... dusja kijk nou eens verder dat ne neus lang is mensen!
dinsdag 12 maart 2019 om 16:10
En let maar op, zo zal het tóch gaan lopen en de rest wordt aangevuld. Tijd dat jij je eens heel goed laat voorlichten door die geweldige advocaat van je.Cuddlingftw schreef: ↑12-03-2019 16:06Ja zeker begrijp ik dat wel haha. Maar als maar 5u per week kan werken daar kan jij geen droog brood van kopen hoor. Dat is 20u per maand. Nou laten we zeggen je verdient 10€ schoon dan zit je op 200€ schoon. Nou dat levert ook niks op natuurlijk... dusja kijk nou eens verder dat ne neus lang is mensen!
dinsdag 12 maart 2019 om 16:16
lise1985 schreef: ↑12-03-2019 16:07Nee hoor, er zitten hier veel meer mensen die permanent arbeidsongeschikt zijn en het moeten doen zonder de miljoenen waar jij het over hebt. En die kunnen ook nog gewoon financieel rondkomen, al is dat bij de een moeilijker dan bij de ander.
Waar jij naar toe wil is dat jouw inkomen volledig betaalt gaat worden door de partij die hier volgens jou verantwoordelijk voor is. Je gaat er zelf meteen vanuit dat je volledig arbeidsongeschikt bent en permanent afgekeurd zult worden. Je toont hier op het forum geen enkele wilskracht om toch iets te ondernemen richting herstel of re-integratie. Het enige waar jij op uit lijkt te zijn, is geld.
We hebben in Nederland een sociaal zekerheidsstelsel waar zeker nog verbetering in zit, maar wat voor gevallen zoals jij jezelf omschrijft, prima werkt en jou dus van inkomen zal voorzien.
Maar jij ziet alleen maar eurotekens helaas.
Ja dat is de manier hoe die gene arbeidsongeschikt raakt natuurlijk. Als je door het toedoen van iemand anders arbeidsongeschikt raar en niet meer een prima baan kan krijgen dan is dat natuurlijk anders. Het niveau van je leven gaat dan drastisch omlaag natuurlijk maar dat snappen sommige mensen helaas niet merk ik wel weer. Beetje jammer dit. Bedoel dit komt door het toedoen van iemand anders. Als je voorheen gewoon een prima hbo studie deed en daar krijg je later een baan mee dan kan je keurig een normaal leven lijden. Denk aan een vakantie met het gezin pakken. Je kinderen normaal opvoeden mocht je die krijgen etc etc. Maar dat plaatje vergeten ze allemaal helaas
dinsdag 12 maart 2019 om 16:20
Dit is maar een voorbeeld he van die 5 uren. Daar ben ik nu naar het kijken wat ik aan kan. Maar het verschil tussen vrijwilligerswerk en een echte baan is is dat je bij een echte baan juist moet presteren bij een baas!! Hij of zij heeft verwachtingen van je!!! Vrijwilligers werk kan je om de 10minuten bv even een bakje koffie drinken als het je te veel word en een peukie roken natuurlijk. Want daar hebben ze praktisch geen verwachtingen. Ja het werk moet gedaan worden. Maar of dat nou binnen 1 uur gedaan wordt of binnen 3 uur dat maakt niet uit want ze hebben natuurlijk geen loonkosten voor je dusja. Ga zo maar door... ben alleen bang dat niet iedereen het verschil snapt tussen vrijwilligerswerk en een echte baan...
dinsdag 12 maart 2019 om 16:22
Zo gaat het niet lopen. We gaan nu juist bezig voor een wia oid. Dat is een uitkering die je kan krijgen als je al meer dan 2 jaar niet meer in loondienst bent dusja ben benieuwd wat daar uit komt. Zeg maar soort van afkeuringtraject. Dus ja we zijn er zeker mee bezig allemaal alleen het heeft zn tijd nodig. Kan niet sneller dan snel helaas. En tsjah zo kan je niet leven. Dan kan ne net zo goed vrijwilligerswerk doen natuurlijk