Te lieve uitstraling
woensdag 13 maart 2019 om 21:28
Hoi iedereen,
Ik start dit topic omdat ik merk dat mijn lieve uitstraling mij steeds meer in de weg zit op onder andere mijn werk.
Ik krijg vaak terug dat ik er een stuk jonger uit zie dan ik ben en een lieve uitstraling heb. Dat is natuurlijk een mooi compliment, maar ik merk dat ik hierdoor ook vaak minder serieus genomen word.
Ik ben benieuwd of jullie tips hebben voor een sterker uiterlijk.
Ik start dit topic omdat ik merk dat mijn lieve uitstraling mij steeds meer in de weg zit op onder andere mijn werk.
Ik krijg vaak terug dat ik er een stuk jonger uit zie dan ik ben en een lieve uitstraling heb. Dat is natuurlijk een mooi compliment, maar ik merk dat ik hierdoor ook vaak minder serieus genomen word.
Ik ben benieuwd of jullie tips hebben voor een sterker uiterlijk.
donderdag 14 maart 2019 om 07:02
Precies dit. Mensen die heel zacht en lief overkomen hebben vaak een bepaalde afwachtende houding, tikje onzeker. Of (glim)lachen veel in zakelijke situaties. Of zijn niet op de juiste manier assertief. Ik vermoed dat dit bij TO ook zo is, anders zouden ze bij de eerste zin uit haar mond hun oordeel op basis van uiterlijk al herzien. De opmerkingen als”dat had ik van jou niet verwacht” komen vast later dan na de eerste zin bij kennismaking,
Ik heb een collega gehad met een heel meisjesachtig uiterlijk, klein van stuk ook, het lijf van rank kind en een gezichtje van een engel, je zou haar ook consequent 10 jaar jonger schatten. Maar die kwam helemaal niet als 1e indruk ‘lief’ over. Ook niet bitchy, maar gewoon professioneel. Vriendelijk zakelijk, competent.
Dus TO, misschien eens kijken of je via e werk een cursus positioneren of profileren ofzo kan doen?
donderdag 14 maart 2019 om 07:06
viva-amber schreef: ↑14-03-2019 06:34Een bob is een zakelijke kapsel. Ik draag vaak een broekpak en ik heb bijna altijd een colbert bij mij.
Tja, ik draag lang haar in een paardenstaart of losse knot en loop de helft van de tijd op gympies, en ik zie er ook jonger uit. Ik heb nooit het probleem van TO. Wel gehad trouwens, toen ik net begon met werken en nog niet zo volwassen in mijn professionele rol was. Dit zit hem echt niet in kleding.
donderdag 14 maart 2019 om 07:12
Ik denk dat je hier een punt hebt.Bedjeindezon schreef: ↑14-03-2019 07:02Dus TO, misschien eens kijken of je via e werk een cursus positioneren of profileren ofzo kan doen?
Ik glimlach vaak veel, wat mij inderdaad een open en zachte uitstraling geeft. Vaak handig maar niet altijd natuurlijk.
Qua uiterlijk ben ik vrij lang, draag een lange bob tot net over de schouders. Verder mascara, lijntje bij de ogen en ik teken altijd mijn wenkbrauwen bij. Soms een lippenstift maar nooit heel uitgesproken.
donderdag 14 maart 2019 om 07:28
Het kan wel helpen. Kleed je sowieso naar de functie die je ambieert.Bedjeindezon schreef: ↑14-03-2019 07:06Tja, ik draag lang haar in een paardenstaart of losse knot en loop de helft van de tijd op gympies, en ik zie er ook jonger uit. Ik heb nooit het probleem van TO. Wel gehad trouwens, toen ik net begon met werken en nog niet zo volwassen in mijn professionele rol was. Dit zit hem echt niet in kleding.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
donderdag 14 maart 2019 om 09:27
Pastella schreef: ↑14-03-2019 07:12Ik denk dat je hier een punt hebt.
Ik glimlach vaak veel, wat mij inderdaad een open en zachte uitstraling geeft. Vaak handig maar niet altijd natuurlijk.
Qua uiterlijk ben ik vrij lang, draag een lange bob tot net over de schouders. Verder mascara, lijntje bij de ogen en ik teken altijd mijn wenkbrauwen bij. Soms een lippenstift maar nooit heel uitgesproken.
Dat kan onderdanig/verontschuldigend overkomen op een ander (misschien geheel onbewust van beide kanten, maar het wordt wel opgepikt door de omgeving).
anoniem_63ed2e0ad2db9 wijzigde dit bericht op 14-03-2019 09:29
1.52% gewijzigd
donderdag 14 maart 2019 om 09:28
viva-amber schreef: ↑14-03-2019 07:28Het kan wel helpen. Kleed je sowieso naar de functie die je ambieert.
Ja, vooral schoenen zijn belangrijk.