Woedende Urker jongeren dringen huis van Soufyan (18) binnen

12-03-2019 19:24 290 berichten
De politie moest gisteravond massaal uitrukken na een geëscaleerde ruzie op Urk waarbij een kleine honderd jongeren betrokken waren. De woede van de grote groep was gericht op de 18-jarige Soufyan Boukhizzou. Tientallen jongeren drongen het huis van zijn familie binnen. Zijn moeder werd tegen de grond gewerkt, zelf liep hij klappen op. ,,We zijn doodsbang.’’

Het liep finaal uit de hand op Urk. Aan het begin van de avond drong een grote groep jongeren - schattingen lopen uiteen van 70 tot ver in de 100 - het huis van de familie Boukhizzou aan de Noorderpalen binnen. Op zoek naar Soufyan. Zijn moeder probeerde haar gezin te beschermen, maar werd tegen de grond gewerkt en raakte gewond. Soufyan kreeg klappen, zijn zus ook. De jongeren gooiden met vuurwerk en stenen en volgens de familie riepen ze 'Geertje Wilders’. De politie op Urk riep de hulp in van collega’s uit andere gemeenten om de meute te verdrijven met de wapenstok.

Waarom gebeurde dit? Er gaan twee versies rond op Urk. Volgens buurtbewoners zou Soufyan vervelend hebben gedaan tegen de vriendin van een plaatsgenoot. Dit verhaal wordt razendsnel gedeeld via apps en gesprekken op straat. ,,Dat moet je niet doen als Marokkaan, dan heb je de poppen aan het dansen op Urk’’, zegt een vrouw die de hond uitlaat in de buurt van de Noorderpalen. Volgens Soufyan (,,Ik ben gewoon geboren op Urk’’) is er iets anders aan de hand. Bovengenoemde kwestie is afgelopen weekend al opgelost, zegt hij. ,,Het gaat om wraak.’’
Hij is twee jaar geleden in elkaar geslagen door een plaatsgenoot en heeft daarop aangifte gedaan met zijn moeder. ,,Nu denken mensen dat we een schadevergoeding hebben gekregen omdat mijn vader een poosje geleden een Mercedes heeft gekocht.’’ Een misvatting, zegt zijn vader Saïd. ,,Ik heb hard gewerkt voor die auto! We hebben nooit meer iets gehoord van de politie na die aangifte.’’

De politie onderzoekt de zaak. Voor zover bekend, zijn er nog geen aanhoudingen verricht. Soufyan en zijn familie gaan aangifte doen.


Er is ook een journalist lastig gevallen.

Dit is het zóveelste incident in korte tijd. Hoofdredacteur Allard Berends van Omroep Flevoland is helemaal klaar met het geweld richting zijn journalisten. Maandagavond werd een collega op Urk aangevallen. ,,We maken ons hier heel erg zorgen over.’’

https://www.destentor.nl/flevoland/woed ... ~a5128f15/
https://www.destentor.nl/flevoland/poli ... ~a22cad2d/
https://www.ad.nl/binnenland/woedende-j ... ~a5128f15/
https://www.destentor.nl/flevoland/jour ... ~a1cc87c4/
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... ncidenten/
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3281613 ... nval-jeugd
anoniem_367263 wijzigde dit bericht op 12-03-2019 19:28
2.32% gewijzigd
Fizz schreef:
13-03-2019 22:41
In het andere topic verdedigt de forummer de islam zo fanatiek, dat dat een verklaring voor haar reacties zou kunnen zijn. In jouw geval bedoelde ik eigenlijk of je als Urker (autochtoon) of als Marokkaanse erbij was.

Wat was nu eigenlijk de precieze oorzaak voor al die toestanden? Het eerste wat in mij opkwam was iets met drugs, maar dat is het dus niet. (Vissersboten, mocromaffia, zoiets)
In dit stuk staat een screenshot van de whatsapp die aanleiding gaf tot het gebeuren.
https://www.destentor.nl/flevoland/hoe- ... a0dba081//
Ik kan er werkelijk met mijn pet niet bij dat er mensen zijn die het binnendringen van een huis door een groep agressieve jongeren zitten te vergoelijken of te sussen "dat het heus zo erg niet was want de moeder was slechts lichtgewond". Dat je er in één zin achteraan schrijft dat je het "natuurlijk" niet goedkeurt, doet daar niets aan af. De eerste reactie zegt namelijk hoe je er werkelijk over denkt.
Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat er mensen zijn die denken een oordeel te kunnen hebben over een gebeurtenis waar ze niet bij zijn geweest, die niet is onderzocht, en waarover een brij van ware en onware beweringen gedaan is. Suggestieve postings , al bij voorbaat in de slachtofferrol óf tegenovergesteld, tjongejonge, denk eens ná.....
Feiten zijn: een Jan Willem heeft ruzie gehad met een Soufyan, en ze zaten allebei op de visserijschool. Daar zit niét het intellect van Urk....
Enfin,Soufyan verandert van school, maar de ruzie krijgt deze week een vervolg. Nu is de politie erbij gehaald, en wat die ervan maakt, horen we nog.
Alle reacties Link kopieren
forsyth schreef:
14-03-2019 07:08
In dit stuk staat een screenshot van de whatsapp die aanleiding gaf tot het gebeuren.
https://www.destentor.nl/flevoland/hoe- ... a0dba081//

Duidelijk verhaal. Dank voor de link.

Wat een aso om dit op social media te roepen. Provoceren en zelf een megaruzie uitlokken en het dan op racisme laten lijken.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
47084 schreef:
14-03-2019 09:01
Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat er mensen zijn die denken een oordeel te kunnen hebben over een gebeurtenis waar ze niet bij zijn geweest, die niet is onderzocht, en waarover een brij van ware en onware beweringen gedaan is. Suggestieve postings , al bij voorbaat in de slachtofferrol óf tegenovergesteld, tjongejonge, denk eens ná.....
Feiten zijn: een Jan Willem heeft ruzie gehad met een Soufyan, en ze zaten allebei op de visserijschool. Daar zit niét het intellect van Urk....
Enfin,Soufyan verandert van school, maar de ruzie krijgt deze week een vervolg. Nu is de politie erbij gehaald, en wat die ervan maakt, horen we nog.

Ongepaste opmerking. Menige laagopgeleide of menige vakman heeft meer intelligentie en fatsoen in zich dan een hoogopgeleide leugenaar of crimineel.
missie_m wijzigde dit bericht op 14-03-2019 09:43
0.73% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
14-03-2019 09:05
Duidelijk verhaal. Dank voor de link.

Wat een aso om dit op social media te roepen. Provoceren en zelf een megaruzie uitlokken en het dan op racisme laten lijken.
Ja én? Is dat dan een excuus om een huis binnen te vallen? Pubers maken continu ruzie. Bovendien zegt hij zelf dat de ruzie tussen hen al was bijgelegd, dus als dat groepje tuig alsnog naar het huis van die ouders gaat is overduidelijk wel terreur.
Dat je dit nog goed wil praten, bah
Alle reacties Link kopieren
Ik praat helemaal niets goed. Ik vind het zelfs schokkend. Maar ik blijf wel zoveel mogelijk bij de waarheid. Iemand schreef dat de politie niets deed. Daar reageerde ik op. Ik ga dit niet opblazen of het op het stokpaardje-racisme gooien. Het is zo al erg genoeg..

missie_m schreef:
14-03-2019 00:27
De politie doet niets??????????

Ik heb meerdere berichten gelezen, PLUS heb ik een filmpje gezien op Stentor. Abnormaal druk in die straat tjonge jonge. Best dreigend. Veel kijkers op fietsen, scooters en er staan ook veel auto's. Ik vind het schokkend om te zien dat er bij de open voordeur word gemept. Tenminste ik zie een arm omhoog en omlaag gaan. Wiens arm dat is weet ik niet. Op dat moment komen agenten aan gestormd en grijpen meteen in. De lui voor het huis rennen weg. Daarna zie ik een leger agenten door de straat achter de jongelui aan rennen, jongelui die weg rennen of weg fietsen. En ik zag agenten die met honden lopen.

Maar dat de moeder buiten bewust zijn is geraakt heb ik verder nergens gelezen. Wel dat ze licht gewond is geraakt.

ps.Oeps ik zie nu dat de moeder in jouw bericht 38 jaar is (in alle andere berichten is ze 36) en dat zij zegt dat de jongelui racistische leuzen riepen. Op het filmpje heb ik dat echt niet gehoord en het geluid van dat filmpje is echt duidelijk.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-03-2019 13:40
Reden: Off topic
98.00% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Hanaa schreef:
14-03-2019 09:17
Ja én? Is dat dan een excuus om een huis binnen te vallen? Pubers maken continu ruzie. Bovendien zegt hij zelf dat de ruzie tussen hen al was bijgelegd, dus als dat groepje tuig alsnog naar het huis van die ouders gaat is overduidelijk wel terreur.
Dat je dit nog goed wil praten, bah
Ze praat niets goed, maar laten we nu niet doen alsof dat Marokkaanse knulletje een engeltje is.

Jammer ook dat je al die Marokkaanse jongeren die nu wraak roepen, nooit hoort als er weer eens autochtone bejaarden beroofd en in elkaar geslagen zijn of als homo’s in elkaar gebeukt zijn door hun mede-Marokkaanse “broeders”. Ik lees ook nooit in de krant dat bejaarde Marokkanen in huis overvallen en beroofd worden of dat hun sieraden op straat worden afgerukt. Hoe zit dat eigenlijk?
missie_m schreef:
14-03-2019 09:28
[...]
[...]

Hou het gewoon bij het onderwerp namelijk Urk.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-03-2019 14:08
Reden: Off topic
49.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
In Amsterdam West zijn de marrokkaanse jongens de baas en gebeuren dit soort dingen daar aan de lopende van en in urk zijn de urker jongens de baas en die laten zich echt niet in de maling nemen, niemand rekent nog op de politie want die doen toch niks dus gaan mensen het recht in eigen hand nemen.
Gaat vast vaker gebeuren
Politie doet niks?! Ze hebben arrestaties verricht en een heel dorp hermetisch afgesloten van de buitenwereld om meer ellende te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
forsyth schreef:
14-03-2019 11:56
Politie doet niks?! Ze hebben arrestaties verricht en een heel dorp hermetisch afgesloten van de buitenwereld om meer ellende te voorkomen.
Ja nu het uit de hand loopt, maar verder moeten er meestal eerst doden vallen en daarom zijn veel mensen toch teleurgesteld en als ze onrecht voelen gaan ze zelf groepen vormen.
MissMaran schreef:
14-03-2019 11:44
In Amsterdam West zijn de marrokkaanse jongens de baas en gebeuren dit soort dingen daar aan de lopende van en in urk zijn de urker jongens de baas en die laten zich echt niet in de maling nemen, niemand rekent nog op de politie want die doen toch niks dus gaan mensen het recht in eigen hand nemen.
Gaat vast vaker gebeuren
Ja aan de lopende band? 100 man tegen 1 moeder? Kijk ik woon niet in Amsterdam dus ik weet het niet maar lijkt me sterk.
MissMaran schreef:
14-03-2019 11:59
Ja nu het uit de hand loopt, maar verder moeten er meestal eerst doden vallen en daarom zijn veel mensen toch teleurgesteld en als ze onrecht voelen gaan ze zelf groepen vormen.
Ach kom nou, het zijn gewoon rellende pubers die elkaar lekker ophitsen. En dan bedoel ik aan beide kanten.
missie_m schreef:
14-03-2019 09:15
Ongepaste opmerking. Menige laagopgeleide of menige vakman heeft meer intelligentie en fatsoen in zich dan een hoogopgeleide leugenaar of crimineel.
Daar zit niét het intellect van Urk. Dat is een feit.
Ikzegookwat schreef:
14-03-2019 12:03
Ach kom nou, het zijn gewoon rellende pubers die elkaar lekker ophitsen. En dan bedoel ik aan beide kanten.
Lijkt mij ook. De groep die ruzies oplost met handgemeen. Niét die erover nadenkt, of die erover in gesprek wil.
Alle reacties Link kopieren
47084 schreef:
14-03-2019 12:12
Lijkt mij ook. De groep die ruzies oplost met handgemeen. Niét die erover nadenkt, of die erover in gesprek wil.
Inderdaad, grote bekken en onnadenkendheid aan beide kanten. Het zal ook de leeftijd zijn. Pubers overzien hun gedrag nog niet goed en zo loopt een scheldpartij volledig uit de klauwen. Arme moeder...
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
Alle reacties Link kopieren
kopjechino schreef:
14-03-2019 11:04
Werkt 2 kanten op he schatje
https://youtu.be/FBRUVFelzOs

Hou het gewoon bij het onderwerp namelijk Urk.

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-03-2019 13:44
Reden: Off topic
54.25% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-03-2019 13:42
Reden: Off topic
98.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
kopjechino schreef:
14-03-2019 12:01
Ja aan de lopende band? 100 man tegen 1 moeder? Kijk ik woon niet in Amsterdam dus ik weet het niet maar lijkt me sterk.

100 man waren op het bericht van haar zoon afgekomen. Die zoon wou vechten. Die 100 man stonden op straat en echt niet tegen 1 moeder.

:sherlock:
forsyth schreef:
14-03-2019 07:08
In dit stuk staat een screenshot van de whatsapp die aanleiding gaf tot het gebeuren.
https://www.destentor.nl/flevoland/hoe- ... a0dba081//
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
kopjechino schreef:
14-03-2019 12:01
Ja aan de lopende band? 100 man tegen 1 moeder? Kijk ik woon niet in Amsterdam dus ik weet het niet maar lijkt me sterk.
In teveel wijken in Nederland durven mensen niet eens meer hun mond open te doen, omdat ze dan het doelwit worden van wraakacties van tereurjeugd met een tintje. Helaas de dagelijkse praktijk en niet eens alleen in Amsterdam.
Alle reacties Link kopieren
Hoe een bijgelegde ruzie tussen Jan Willem (17) en Soufyan (18) uitmondt in een ‘oorlog’ op Urk https://www.destentor.nl/dossier-jeugd- ... haring_web

[Video]


Hoe een bijgelegde ruzie tussen Jan Willem (17) en Soufyan (18) uitmondt in een ‘oorlog’ op Urk

video

De ruzie tussen Jan Willem (17) en Soufyan (18) was al lang bijgelegd, toch liep het maandagavond uit op een vechtpartij bij het huis van Soufyan. Zelf heeft Jan Willem nog nergens zijn verhaal gedaan, maar nu vertelt hij het wel. Op Urk zijn ze niet blij met de framing die ontstaat op social media. Alsof het ging om PVV-jongeren en Urk racistisch is. ,,Nu is het uitgelopen op een soort oorlog.”

Phaedra Werkhoven 13 mrt. 2019 Laatste update: 22:36

Een simpele ruzie in een Urker whatsappgroep, die de ruziemakers Jan Willem en Soufyan al hadden bijgelegd, liep maandagavond alsnog uit op een vechtpartij bij het huis van Soufyan Boukhizzou (18). Een groep van rond de honderd jongeren stond voor het huis en een aantal drong het huis ook binnen.

Excuses

,,Ik heb niks gedaan’’, zegt de 17-jarige Jan Willem. Met de politie is hij niet in aanraking geweest. Hij kent Soufyan niet eens echt goed, ze zitten niet bij elkaar op school. ,,Maar we zitten wel met zijn allen in een appgroep met 125 Urkers. Op een gegeven moment zei Souff in die groep allemaal vervelende dingen over mijn moeder en mijn vriendin. Hij kent mijn vriendin geeneens. Daar werd ik boos over. Later bood hij zijn excuses aan, dat het niet zo bedoeld was. Hij zei dat hij die dingen moest zeggen van iemand anders. We hadden het opgelost en ik was er toen wel klaar mee. Maar even later roept hij in diezelfde groep, waar dus honderd man in zit, dat hij wil vechten bij de snackbar. Dan moet je niet verbaasd zijn dat die groep komt om inderdaad te vechten.”

[foto]

Uitvechten

Er wordt afgesproken bij snackbar Snack-Plaza Willem de Boer om de ruzie uit te vechten. Soufyan vlucht echter de snackbar in als blijkt dat vijftien tot twintig jongeren zich tegen hem keren. De politie komt ter plaatse om Soufyan weg te halen uit de snackbar. Dat de politie erbij werd gehaald, is niet handig, meent Jan Willem. Want toen zochten de jongeren Soufyan alsnog bij zijn huis op. Dat deze kleine ruzie, die niet eens een echte ruzie tussen hem en Soufyan was, uitmondt in een landelijk issue, en dat ook Geert Wilders erbij wordt gehaald, dat boeit hem niet zo. ,,Er wordt hier op Urk zo vaak iemand op zijn bek geslagen, daar hoor je niemand over. Maar nu het een Marokkaan is, is het ineens landelijk nieuws. Het heeft niets met zijn Marokkaanse afkomst te maken. Hier op Urk wonen meer Marokkanen en Turken, daar hebben we helemaal geen problemen mee. Iedereen gaat met elkaar om, dat gaat gewoon goed.”

etc.etc.etc.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Ikzegookwat schreef:
14-03-2019 12:03
Ach kom nou, het zijn gewoon rellende pubers die elkaar lekker ophitsen. En dan bedoel ik aan beide kanten.
Yep, niets meer en niets minder.
Maar erg vervelend als je er ongewild tussen zit.
Alle reacties Link kopieren
Dus een puberende grootbek roept "Kom maar op, ik wil vechten".
Er "komen" een paar puberende mensen "op".

De grootbek krijgt 7 kleuren stront in de broek, vlucht de cafetaria binnen en jankt om politie-assistentie.

De politie komt, dit trekt aandacht van meer mensen en de grootbek gaat af als een lekke gieter.

Het was verstandig geweest om het bij die lekke gieter te laten, en de grootbek daarmee voor schut te zetten.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven