Laatste loodjes topic
zondag 30 september 2018 om 20:24
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten
.Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!
Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo
) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?
TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat
!
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten
Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo
TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat
maandag 11 maart 2019 om 21:31
maandag 11 maart 2019 om 21:34
Ja heb me gisteren op fb alweer opnieuw aangemeld bij de donor groepAnadyomene schreef: ↑11-03-2019 16:51Aanbieden als donormelk een optie?![]()
Gefeliciteerd met de nieuwe baby's! Hier gaat alles goed, ben nog lekker actief maar merk wel dat ik er steeds meer naar uitkijk.
dinsdag 12 maart 2019 om 12:53
Hoi allemaal! Ik ben nog 'maar' 31+3 weken zwanger, maar het voelt voor mij al wel als de laatste loodjes. Ben er eigenlijk vanaf een week of 15 al helemaal klaar mee, maar dat was wel heel erg vroeg om me al bij jullie aan te sluiten..
Zwangerschap gaat verder prima maar had al heel erg vroeg (vanaf week 6 ongeveer) veel last van mijn rug en bekken. Dat is gelukkig nu wel stabiel dus daardoor voel ik me een stuk beter. Nog maar 2,5e week werken en dan begint mijn verlof. Aftellen dus!
Mijn eerste dochter is met 37+6 geboren en ergens hou ik er toch wel rekening mee dat deze ook zo vroeg komt. Hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn, maar dat blijft dan toch in je hoofd zitten.
Allen gefeliciteerd met jullie newborns! Je bevallingsverhaal klinkt heel fijn Teckeltje! Leuk om te lezen!
En jij gaat al lekker met de borstvoeding Aapje! Binnen een halve week al 300gram boven geboortegewicht is echt enorm snel. Heb je niet enorm last van stuwing etc daardoor? Kan me herinneren dat ik ook heel snel veel melk produceerde en dat deed me toch een pijn steeds!
Vervelend dat het bij jou juist minder lekker loopt Syrinx! Hopelijk kun je de productie weer een beetje opkrikken en gewoon je verlofperiode BV blijven geven.
Mijn eerste dochter is met 37+6 geboren en ergens hou ik er toch wel rekening mee dat deze ook zo vroeg komt. Hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn, maar dat blijft dan toch in je hoofd zitten.
Allen gefeliciteerd met jullie newborns! Je bevallingsverhaal klinkt heel fijn Teckeltje! Leuk om te lezen!
En jij gaat al lekker met de borstvoeding Aapje! Binnen een halve week al 300gram boven geboortegewicht is echt enorm snel. Heb je niet enorm last van stuwing etc daardoor? Kan me herinneren dat ik ook heel snel veel melk produceerde en dat deed me toch een pijn steeds!
Vervelend dat het bij jou juist minder lekker loopt Syrinx! Hopelijk kun je de productie weer een beetje opkrikken en gewoon je verlofperiode BV blijven geven.
dinsdag 12 maart 2019 om 14:14
Welkom Lulu! Opzich zou je dan misschien nog maar 6 weken hoeven, dus ik vind het ook echt de laatste loodjes hoor! Je zwangerschap klinkt verder bekend in de oren, ik had ook bekkenpijn vanaf ongeveer 6 weken. Moet zeggen dat het nu niet veel erger meer wordt en nu de laatste loodjes ingegaan zijn, ik het toch mentaal beter vol te houden vind.
Hebben de vrouwen met een tweede zwangerschap ook dat je eerder al een beetje menstruatieachtige krampen krijgt? ik weet dat ik vorige zwangerschap rond week 39 een beetje krampen kreeg, niets bijzonders, maar nu heb ik ze al een week ofzo! Krijg je dat eerder bij een tweede? Ja zeker?
Hebben de vrouwen met een tweede zwangerschap ook dat je eerder al een beetje menstruatieachtige krampen krijgt? ik weet dat ik vorige zwangerschap rond week 39 een beetje krampen kreeg, niets bijzonders, maar nu heb ik ze al een week ofzo! Krijg je dat eerder bij een tweede? Ja zeker?
dinsdag 12 maart 2019 om 19:05
Welkom Lulu! Vervelend die klachten...
En wat goed Aapje, dat je wil doneren. Ik zou daar echt enorm dankbaar voor zijn als bv niet lukt.
Ik heb een heel soepele zwangerschap gehad en tot voor kort was ik er nog helemaaaaaal niet klaar mee, maar de afgelopen dagen is de buik wel erg ongemakkelijk en loop ik echt dag en nacht over van het maagzuur... Beetje een dipje daardoor vandaag. En toen zei de vk ook nog dat hij nog ruimte zat heeft en er dus nog lang niet uit hoeft... Oke, dat klinkt alsof het nog wel een poosje gaat duren haha.
En wat goed Aapje, dat je wil doneren. Ik zou daar echt enorm dankbaar voor zijn als bv niet lukt.
Ik heb een heel soepele zwangerschap gehad en tot voor kort was ik er nog helemaaaaaal niet klaar mee, maar de afgelopen dagen is de buik wel erg ongemakkelijk en loop ik echt dag en nacht over van het maagzuur... Beetje een dipje daardoor vandaag. En toen zei de vk ook nog dat hij nog ruimte zat heeft en er dus nog lang niet uit hoeft... Oke, dat klinkt alsof het nog wel een poosje gaat duren haha.
dinsdag 12 maart 2019 om 21:19
Die ruimte zegt niks. Mijne had op maandag nog ruimte zat, maar wilde er dinsdag toch echt zelf uitAnadyomene schreef: ↑12-03-2019 19:05En toen zei de vk ook nog dat hij nog ruimte zat heeft en er dus nog lang niet uit hoeft... Oke, dat klinkt alsof het nog wel een poosje gaat duren haha.
dinsdag 12 maart 2019 om 21:42
Ik begreep het ook niet helemaal, eerlijk gezegd. Want hij is al best flink (blijkt uit de echo's en voelen ze), dus wat zegt die ruimte dan eigenlijk? Soms ligt hij ook een stukkie hoger (ondanks al ingedaald) en dan is er juist echt geen ruimte meer voor mijn gevoel. Misschien is hij gewoon erg lenig en lag hij vandaag tijdens het voelen gewoon flink gevouwen?
woensdag 13 maart 2019 om 14:28
Hoe gaat het met iedereen?
Hier echt begonnen aan de laatste loodjes. Mijn hb is gelukkig weer op niveau, nog steeds laag maar wel net hoog genoeg. En de nachten zijn zo ruk, tussen 1.00u en 5.00u lig ik standaard wakker
morgen weer controle, hopelijk is de baby dan helemaal goed ingedaald, de laatste keer lag ie een beetje scheef voor het bekken
Hier echt begonnen aan de laatste loodjes. Mijn hb is gelukkig weer op niveau, nog steeds laag maar wel net hoog genoeg. En de nachten zijn zo ruk, tussen 1.00u en 5.00u lig ik standaard wakker
donderdag 14 maart 2019 om 08:42
Hoe ver ben je nu?freexx schreef: ↑13-03-2019 14:28Hoe gaat het met iedereen?
Hier echt begonnen aan de laatste loodjes. Mijn hb is gelukkig weer op niveau, nog steeds laag maar wel net hoog genoeg. En de nachten zijn zo ruk, tussen 1.00u en 5.00u lig ik standaard wakkermorgen weer controle, hopelijk is de baby dan helemaal goed ingedaald, de laatste keer lag ie een beetje scheef voor het bekken
![]()
Hier gaat het z'n gangetje. Ik had ook een paar slechte nachten met heel veel maagzuur maar de laatste twee waren gelukkig weer goed
donderdag 14 maart 2019 om 09:17
Wat balen dat je zo slecht slaapt Freexx! Heb je wel de mogelijkheid om uit te slapen/gedurende dag wat slaap in te halen?
Ha Lulu! Wat vervelend dat je zoveel klachten hebt. Nog een paar weken.. knap dat je het werken toch nog zo lang hebt volgehouden dan. Wat kan je uitkijken naar je eerste verlofdag hè?
Anadyomene, fijn dat je een paar goede nachten hebt gehad.. ik vind dat een wereld van verschil.
Hier ook zn gangetje. Heb net dochter naar kinderdagverblijf gebracht en er zit weer een wasje in. Het voelt alsof ik de marathon heb gelopen haha. En dan is t pas 9.15
Mijn man heeft vanmiddag vrij genomen voor wat klusjes (plinten, dingen ophangen, box & co-sleeper in elkaar zetten) dus dat is lekker. Ondertussen doe ik wat baby-wasjes en ga ik nog ff koffie drinken met mn collegas. Heel misschien tuf ik nog even naar Ikea/Hema
kan nog wel wat bakjes/kratjes gebruiken om de kasten helemaal op orde te krijgen.
Maar nu eerst een cappuccino en even uithijgen van 2 keer de trap op en neer, haha.
Ha Lulu! Wat vervelend dat je zoveel klachten hebt. Nog een paar weken.. knap dat je het werken toch nog zo lang hebt volgehouden dan. Wat kan je uitkijken naar je eerste verlofdag hè?
Anadyomene, fijn dat je een paar goede nachten hebt gehad.. ik vind dat een wereld van verschil.
Hier ook zn gangetje. Heb net dochter naar kinderdagverblijf gebracht en er zit weer een wasje in. Het voelt alsof ik de marathon heb gelopen haha. En dan is t pas 9.15
Mijn man heeft vanmiddag vrij genomen voor wat klusjes (plinten, dingen ophangen, box & co-sleeper in elkaar zetten) dus dat is lekker. Ondertussen doe ik wat baby-wasjes en ga ik nog ff koffie drinken met mn collegas. Heel misschien tuf ik nog even naar Ikea/Hema
Maar nu eerst een cappuccino en even uithijgen van 2 keer de trap op en neer, haha.
donderdag 14 maart 2019 om 11:48
Hahah Suze, klinkt ook tamelijk vermoeid zo.
Uitslapen met een zoon van 14 maanden zit er helaas niet in. Gelukkig een redelijk goede nacht gehad. M'n moeder heeft zoon vanmorgen opgehaald, dus ik heb een dagje voor mezelf, alleen straks even op controle bij de vk.
Fijn dat je weer 2 goede nachten hebt gehad Anadyomene!
Ik ben nu 36.2 dus nog even. Jij?
Uitslapen met een zoon van 14 maanden zit er helaas niet in. Gelukkig een redelijk goede nacht gehad. M'n moeder heeft zoon vanmorgen opgehaald, dus ik heb een dagje voor mezelf, alleen straks even op controle bij de vk.
donderdag 14 maart 2019 om 12:14
Lekker even tijd voor jezelf.. gooi dan ook even je benen omhoog hè! Dat heb je wel verdiend!
donderdag 14 maart 2019 om 15:02
freexx schreef: ↑14-03-2019 11:48Hahah Suze, klinkt ook tamelijk vermoeid zo.
Fijn, even voor jezelf
Ik ben vandaag 38+6, dus het schiet op.
Ondanks de goede nachten vandaag wel erg moe en rondje met de honden viel enorm tegen... Ik kwam amper vooruit en kreeg steken bovenin mijn buik (net zoals soms in je zij bij het sporten, dat gevoel). Dus heb eieren voor mijn geld gekozen en avondje met beste vriendin afgezegd. Even pas op de plaats... Is voor het eerst dat ik zo'n keuze moet maken.
donderdag 14 maart 2019 om 16:02
Aj vervelend dat jij hetzelfde had met je bekken, kiwimeisje. Hoop dat het nu stabiel blijft tot het einde!
Die nachten klinken echt vreselijk, freexx! Kan me dat ook wel herinneren van mijn vorige zwangerschap, dat lange wakker liggen 's nachts. Daar kun je je zo beroerd door voelen!
Ik klopt het af, want slaap tot nu toe eigenlijk nog wel goed. Hoop zo dat het blijft!
Haha Suze, je verhaal klinkt zooo bekend! Haha. Hier ook volledig buiten adem als ik 1 ding heb gedaan. Lekker rustig aan kunnen doen is dan wel erg fijn! Ben je nog geslaagd voor de bakjes/kratjes?
Wat vervelend dat je je zo vermoeid voelt anadyomene. Kun je overdag nog een beetje extra slapen wellicht? Die steken herken ik trouwens ook wel. Ik krijg daar vooral last van als ik echt te druk ben geweest. Dus de enige tip die ik je kan geven is: benen omhoog en even niets doen. Al blijft het natuurlijk wel rot dat je de plannen met je vriendin hebt moeten afzeggen. Hoop dat je je morgen beter voelt!
Iemand trouwens de ultieme tip voor rusteloze benen? Gek word ik er van!
Die nachten klinken echt vreselijk, freexx! Kan me dat ook wel herinneren van mijn vorige zwangerschap, dat lange wakker liggen 's nachts. Daar kun je je zo beroerd door voelen!
Ik klopt het af, want slaap tot nu toe eigenlijk nog wel goed. Hoop zo dat het blijft!
Haha Suze, je verhaal klinkt zooo bekend! Haha. Hier ook volledig buiten adem als ik 1 ding heb gedaan. Lekker rustig aan kunnen doen is dan wel erg fijn! Ben je nog geslaagd voor de bakjes/kratjes?
Wat vervelend dat je je zo vermoeid voelt anadyomene. Kun je overdag nog een beetje extra slapen wellicht? Die steken herken ik trouwens ook wel. Ik krijg daar vooral last van als ik echt te druk ben geweest. Dus de enige tip die ik je kan geven is: benen omhoog en even niets doen. Al blijft het natuurlijk wel rot dat je de plannen met je vriendin hebt moeten afzeggen. Hoop dat je je morgen beter voelt!
Iemand trouwens de ultieme tip voor rusteloze benen? Gek word ik er van!
donderdag 14 maart 2019 om 16:07
@lulu Ja, terwijl ik vandaag dus echt niet veel had gedaan, maar het ging echt voor geen meter dus ben door partner op de bank geparkeerd en hoef er niet meer af. Voel me soms zo lullig als ik zo weinig kan helpen in huis... Ik laat ook constant van alles vallen en laat het dan meestal maar liggen omdat ik alleen met volledig hurken iets kan oppakken en dat na een paar keer toch ook vervelend begint te worden. Dus als partner uit werk komt, kan die eerst alle vorken, verpakkingen, sokken etc die ik in de tussentijd heb laten vallen gaan oprapen :').
Kan magnesium niet ook tegen rusteloze benen helpen? Dat moet de spieren ontspannen. Tegen kuitkramp heeft het mij goed geholpen in ieder geval
.
Kan magnesium niet ook tegen rusteloze benen helpen? Dat moet de spieren ontspannen. Tegen kuitkramp heeft het mij goed geholpen in ieder geval
donderdag 14 maart 2019 om 17:45
hahaha Anadyomene, zo herkenbaar! Ik laat ook alles vallen
moet er wel om lachen, maar maak ook veel vlekken en dat is wel irritant natuurlijk. Je laatste dagen he! Echt even rustig aandoen hoor, je mag nu ook gewoon lekker op de bank liggen. 
Magnesium helpt inderdaad tegen rusteloze benen, voor wie het vroeg!
Ik moest weer naar verloskundige, ijzer veel te laag dus morgen naar ziekenhuis om bloed te prikken. Bloeddruk zakt wel weer! Verder voel ik me vandaag belabberd en ben ik daar emotioneel van, hoop dat ik me morgen beter voel
Ik moest weer naar verloskundige, ijzer veel te laag dus morgen naar ziekenhuis om bloed te prikken. Bloeddruk zakt wel weer! Verder voel ik me vandaag belabberd en ben ik daar emotioneel van, hoop dat ik me morgen beter voel
donderdag 14 maart 2019 om 17:58
Goed om te horen dat ik niet de enige ben haha, echt alles klettert uit mijn handen... Zo irritant, haha. Ik had vorige week echt een soort paniekaanval nadat ik een halve liter frambozesmoothie over ons nieuwe kleed gooide. Ik moest ineens zó enorm huilen daarom... Maar toen had ik dagen last van mijn been gehad en was ik er denk ik gewoon even te moe van. Dan komt het er op zo'n moment allemaal ineens uit, terwijl ik weet dat ik me aanstel.Kiwimeisje schreef: ↑14-03-2019 17:45hahaha Anadyomene, zo herkenbaar! Ik laat ook alles vallenmoet er wel om lachen, maar maak ook veel vlekken en dat is wel irritant natuurlijk. Je laatste dagen he! Echt even rustig aandoen hoor, je mag nu ook gewoon lekker op de bank liggen.
Ik moest weer naar verloskundige, ijzer veel te laag dus morgen naar ziekenhuis om bloed te prikken. Bloeddruk zakt wel weer! Verder voel ik me vandaag belabberd en ben ik daar emotioneel van, hoop dat ik me morgen beter voel![]()
Dat emo zijn van belabberd zijn, ken ik dus ook. Ik heb op zich echt geen erge klachten, maar alles kost nu gewoon veel energie en soms lukt het dan even niet om in de plooi te blijven. Dus gun jezelf dat ook
donderdag 14 maart 2019 om 19:30
Haha ik zie nu echt een heel spoor van spullen en viezigheid voor me
Ik laat altijd al veel uit mijn handen vallen dus geen idee of het nu erger is.
Rusteloze benen is zwaar vervelend ik heb daar ook last van, ook als ik niet zwanger ben. Heb eigenlijk nooit wat voor genomen, goed om te weten dat er iets is dat helpt!
Anadyomene een frambozensmoothie op een nieuw kleed.. daar zou ik ook van huilen. Heb je het schoon gekregen?
Zijn jullie verder 'klaar' thuis?
Ik heb wat kratjes van de Hema weten te scoren
totaal overbodig maar zo leuk.
Eens kijken of ik man nog kan motiveren om de box in elkaar te zetten. Ik vrees van niet
Rusteloze benen is zwaar vervelend ik heb daar ook last van, ook als ik niet zwanger ben. Heb eigenlijk nooit wat voor genomen, goed om te weten dat er iets is dat helpt!
Anadyomene een frambozensmoothie op een nieuw kleed.. daar zou ik ook van huilen. Heb je het schoon gekregen?
Ik heb wat kratjes van de Hema weten te scoren
Eens kijken of ik man nog kan motiveren om de box in elkaar te zetten. Ik vrees van niet
donderdag 14 maart 2019 om 20:35
Ja, echt heel wonderlijk want het was echt een gigantische roze plas maar heb er echt een hele fles HG overheen gespoten en dat werkte!Suze27 schreef: ↑14-03-2019 19:30Haha ik zie nu echt een heel spoor van spullen en viezigheid voor me![]()
Ik heb wat kratjes van de Hema weten te scorentotaal overbodig maar zo leuk.
Eens kijken of ik man nog kan motiveren om de box in elkaar te zetten. Ik vrees van niet![]()
En klaar thuis... Op zich wel, alleen de klossen staan al een week naast het bed omdat we geen idee hebben hoe we ze eronder krijgen zonder het bed te slopen... Boxspring bestaat aan de onderkant uit twee delen die wel samen aan het - al behoorlijk loshangende - hoofdeind zitten en er zitten 12 poten onder. Dus... Geen idee nog hoe we dat gaan oplossen.
donderdag 14 maart 2019 om 20:44
Ik had ook een veel te laag hb, heb toen ijzertabletten van de Ha gekregen, maar daar werd ik niet goed van. Heb bij de Etos pillen gehaald op natuurlijke wijze + neem elke morgen een lepel cevitam ferro (puur en das gooooor) en het is nu binnen 2 weken gestegen van 5.5/6 naar 6.4, dus het doet wel wat.. maar
Fijn is anders, moet zeggen dat ik me gelukkig wel weer wat fitter voel nu.
Ik heb vandaag de laatste dingetjes klaar gemaakt toen zoon bij oma was. Ziekenhuistas staat deels gereed maar hopelijk heb ik hem niet nodig. Alleen het ledikantje moet nog omhoog, maar dat komt van het weekend wel..
De VK zij dat de meeste bevallen tussen de 39.4 en 41.2 dus nog even volhouden dames! Ik hoop dat ik bij die 39 hoor
Ik heb vandaag de laatste dingetjes klaar gemaakt toen zoon bij oma was. Ziekenhuistas staat deels gereed maar hopelijk heb ik hem niet nodig. Alleen het ledikantje moet nog omhoog, maar dat komt van het weekend wel..
De VK zij dat de meeste bevallen tussen de 39.4 en 41.2 dus nog even volhouden dames! Ik hoop dat ik bij die 39 hoor
donderdag 14 maart 2019 om 20:47
Wil je (ook) thuis bevallen?freexx schreef: ↑14-03-2019 20:44Ik had ook een veel te laag hb, heb toen ijzertabletten van de Ha gekregen, maar daar werd ik niet goed van. Heb bij de Etos pillen gehaald op natuurlijke wijze + neem elke morgen een lepel cevitam ferro (puur en das gooooor) en het is nu binnen 2 weken gestegen van 5.5/6 naar 6.4, dus het doet wel wat.. maar
De VK zij dat de meeste bevallen tussen de 39.4 en 41.2 dus nog even volhouden dames! Ik hoop dat ik bij die 39 hoor![]()
Hier ook.. ga voor de zekerheid ook maar een tas in orde maken binnenkort. En een koffertje voor dochter.
Ik hoop ook rond de 39.. duimen..