wat kan ik doen?
woensdag 25 maart 2009 om 12:10
Ik heb een probleem waar ik graag eens een andere mening op zou horen.
Komtie.
Ik heb een vriendin. (Anja)
En Anja heeft een ‘gewone’ vriendin (Sabine) die verliefd op haar is.
Sabine had Anja graag ‘gehad’ op het moment dat Anja en ik een relatie kregen.
Daar had het ook wel de schijn van moet ik zeggen maar die schijn verdween dus.
Ik ben van mening dat Sabine afstand zou moeten nemen, net zoals Anja dat zou moeten doen, zodat Sabine over Anja heen kan komen.
Maar dat gebeurt niet echt. En na maanden voelt Sabine nog steeds teveel voor Anja.
En ik voel mij ondertussen telkens K* als ze contact hebben. En jaloers. Terwijl dat toch iets anders dan jaloezie voelt, omdat ik Sabine gewoon niet mag, door de dingen die ze zegt en hoe ze denkt en handelt mbt Anja en onze relatie.
Ik wil ze niet uit elkaar halen als vrienden, (hoewel dit helemaal niet als vriendschap voelt, omdat vrienden een heel andere basis hebben, één die zij nooit zullen krijgen zo)
maar ik voel me er helemaal niet goed bij.
Ik vraag me af of ik dit gewoon moet leren accepteren? En zo ja, hoe dan?
En of ik te jaloers ben door haar te verwensen?
Komtie.
Ik heb een vriendin. (Anja)
En Anja heeft een ‘gewone’ vriendin (Sabine) die verliefd op haar is.
Sabine had Anja graag ‘gehad’ op het moment dat Anja en ik een relatie kregen.
Daar had het ook wel de schijn van moet ik zeggen maar die schijn verdween dus.
Ik ben van mening dat Sabine afstand zou moeten nemen, net zoals Anja dat zou moeten doen, zodat Sabine over Anja heen kan komen.
Maar dat gebeurt niet echt. En na maanden voelt Sabine nog steeds teveel voor Anja.
En ik voel mij ondertussen telkens K* als ze contact hebben. En jaloers. Terwijl dat toch iets anders dan jaloezie voelt, omdat ik Sabine gewoon niet mag, door de dingen die ze zegt en hoe ze denkt en handelt mbt Anja en onze relatie.
Ik wil ze niet uit elkaar halen als vrienden, (hoewel dit helemaal niet als vriendschap voelt, omdat vrienden een heel andere basis hebben, één die zij nooit zullen krijgen zo)
maar ik voel me er helemaal niet goed bij.
Ik vraag me af of ik dit gewoon moet leren accepteren? En zo ja, hoe dan?
En of ik te jaloers ben door haar te verwensen?
woensdag 25 maart 2009 om 12:38
woensdag 25 maart 2009 om 12:40
Volgens mij ben je wel degelijk gewoon jaloers.
Op zich heb je wel een beetje gelijk als je zegt dat anja beter afstand zou kunnen nemen als sabine verliefd is, maar dat is iets wat anja zelf moet beslissen. En aangezien jij blijkbaar de partner van anja bent, sta je er ook niet neutraal in en ben jij niet degene die haar dat advies moet geven. Jaloers zou je ook niet hoeven zijn, als je anja compleet vertrouwd. Sabine wilde haar, maar ze koos voor jou. blijf negatief praten over sabine, en mss bedenkt anja zich dat ze met Sabine eigenlijk meer lol heeft dan met jou, omdat jij steeds zeikt over die vriendschap. Laat Anja zelf bepalen wie haar vrienden zijn, en vertrouw er op dat ze voor jou heft gekozen en niet zal ingaan op avances van Sabine. vertrouw je Anja niet, verbreek dan je relatie.
Op zich heb je wel een beetje gelijk als je zegt dat anja beter afstand zou kunnen nemen als sabine verliefd is, maar dat is iets wat anja zelf moet beslissen. En aangezien jij blijkbaar de partner van anja bent, sta je er ook niet neutraal in en ben jij niet degene die haar dat advies moet geven. Jaloers zou je ook niet hoeven zijn, als je anja compleet vertrouwd. Sabine wilde haar, maar ze koos voor jou. blijf negatief praten over sabine, en mss bedenkt anja zich dat ze met Sabine eigenlijk meer lol heeft dan met jou, omdat jij steeds zeikt over die vriendschap. Laat Anja zelf bepalen wie haar vrienden zijn, en vertrouw er op dat ze voor jou heft gekozen en niet zal ingaan op avances van Sabine. vertrouw je Anja niet, verbreek dan je relatie.
woensdag 25 maart 2009 om 12:44
@Fame, dat is te pas en te onpas in pas nieuwe topics roepen dat iemand wel weer een troll zal zijn, omdat een openingsbericht een tikkeltje vreemd (of soms heel vreemd) is. Niet alleen is dit afschrikwekkend voor de TO, maar het is ook niet bepaald gastvrij en vanuit viva willen we dit gewoon niet meer zien.
Wanneer men vermoedens heeft dat een topic of een forummer fake is, dan willen we dat dat gemeld wordt in de modtopics, of per mail naar de Angel van de betreffende pijler.
@All; en nu weer ontopic alsjeblieft!
Wanneer men vermoedens heeft dat een topic of een forummer fake is, dan willen we dat dat gemeld wordt in de modtopics, of per mail naar de Angel van de betreffende pijler.
@All; en nu weer ontopic alsjeblieft!
woensdag 25 maart 2009 om 12:48
woensdag 25 maart 2009 om 12:54
@fame: de namen zijn natuurlijk niet de juiste.
@ Annie Ooi: Ik ben een vrouw en @marie liselotte: ik beslis helemaal niks.
@return of kreng. je hebt deels wel gelijk ja, al geef ik haar geen advies. We praten erover en ik geef haar mijn mening en gevoel. En zij de mijne. Ik wilde eens een andere horen, vandaar.
@ Annie Ooi: Ik ben een vrouw en @marie liselotte: ik beslis helemaal niks.
@return of kreng. je hebt deels wel gelijk ja, al geef ik haar geen advies. We praten erover en ik geef haar mijn mening en gevoel. En zij de mijne. Ik wilde eens een andere horen, vandaar.