Wat eten we vandaag ?

12-09-2018 17:51 3122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een zoveelste deel van een topic over koken, eten en alles wat daarmee samenhangt - of niet…

Afbeelding

Het vorige deel vind je hier : eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/377891
irmaladouce wijzigde dit bericht op 03-09-2019 10:21
Reden: Het oude plaatje is niet meer beschikbaar
19.33% gewijzigd
Morgen eet ik op mijn werk de pasta die over is van gisteren en man trekt een bakje bami oid uit de diepvries.
Vanavond worden het pannenkoeken! Met kaas, met appel en met rozijnen, want week zonder vlees: lief moet het dus even zonder z'n geliefde spekpannenkoeken doen.
Teigera schreef:
14-03-2019 20:08
@rastan: en, wat is het geworden? Je 'moet' niks hè, behalve eten, drinken en ademhalen ;-)
:rofl: ja je hebt gelijk hoor. En t is pizza geworden, zo’n kant en klaar bodem van de super, zelf belegd met tomaatjes, paprika, chipotle (yum) en mozzarella. Na het bakken nog verse rucola.

Vandaag ben ik vrij, ga even naar de kapper en vanmiddag koffie met een vriendin bij een leuke tent hier in de buurt. Verder zie ik wel
Ja, dat fryske restaurant is wel een aanrader. Kleine kaart, maar wel leuke dingen. En het is ook een sfeervolle tent. Zeker een aanrader.

Klinkt lekker,Teig, die linguine.

En Rast, idd, je moet niks. En eensch wbt de chipotle! Heerlijk.

Gisteren maakte ik op verzoek van Brown paddestoelen risotto. Vandaag ga ik denk ik roerbakken met de groente die ik nog heb liggen. Spruitjes, wortel, champignons en oesterzwammen. En peterselie.
Gefeliciteerd Sneeuwball.

Afgelopen dagen chili sin carne en toscaanse carre met quinoa en geroosterde groenten gegeten.
Vanavond wordt het portobello gevuld met geitenkaas met krieltjes uit de oven en ik heb nog wat groenten over (bloemkool, courgette, paprika) dus die rooster ik er weer bij.
Ik heb me bedacht. Ik denk dat ik Siciliaanse pasta ga maken.
Vanavond lekker makkelijk afhaalchinees. Samen met man vanmiddag de boiler vervangen en we waren pas om 18 uur klaar met opruimen. Tjap tjoy met kip en nasi en we delen een beker tomatensoep.
We zouden bij vrienden eten, maar dat ging op het laatste moment niet door. Dus zaten we in huis zonder eten en het regende echt heel hard, dus geen zin om naar buiten te gaan.

Dus we hebben grieks besteld: gyros schotel met pitabrood. Maar dan echt pitabrood.
Was erg lekker en heb nog een restje over voor de lunch morgen :)

Morgen eet ik alleen met zoon, dat gebeurt niet vaak. Hij is gek op wraps, dus ik ga wraps voor hem maken. Met gehakt, mais, kidneybonen, prei, paprika en ui. Hopelijk eet hij meer als de afgelopen week, want hij was elke keer na 2 happen al klaar met eten.
Vandaag heb ik udon noodles gegeten met een roerbak van knof, chili,gember, champignons en paksoi. Afgeblust met beetje mirin en wat geroosterde pindastukjes erover voor de knapper. Prima.
Ik ga nu aan de marinade voor de verse kip saté beginnen en warm daarbij een bakje nasi die ik een keer eerder maakte op met kroekpoek en augurken erbij.
Wij eten, net als sneeuwball, vandaag wraps omdat de frutjes dat zo lekker vinden :). Wij eten het met falafel, homemade tzatziki, cherrytomaten, komkommer, gebakken paprika, spinazie en een koelkastrestje champignons kan er vast ook nog wel bij.
Wij eten de broodjes kipshoarma die ik van de week al van plan was te eten. Lekker met sla, saus en ui en een stukje feta erbij.
Ik ga lekker Grieks bestellen op Thuisbezorgd, een suflaki giros schotel en stokbrood met kruidenboter. Ben alleen thuis en heb echt geen zin om weer die storm in te gaan!
Ik eet pita's shoarma! Heb er echt zin in.
Vanavond patat met chicken wings uit de oven, komkommer met dip en een boerensalade.
Heeft een van jullie wel eens Arabische auberginesoep gemaakt (en gegeten)?
Nasi goreng, met wat ik eigenlijk gisteren wilde gebruiken (spruitjes, wortel, ui, knof, gember, champignons, oesterzwam, lente ui)
renske1975 schreef:
16-03-2019 17:49

Heeft een van jullie wel eens Arabische auberginesoep gemaakt (en gegeten)?
Nee nooit maar ik :heart: soep dus als je een recept hebt hoor ik het graag.
Hier flied lice vanavond. Want flink wat restjes in de groentela en eieren die op moeten. Evengoed lekker!
dolfje schreef:
16-03-2019 18:58
Nee nooit maar ik :heart: soep dus als je een recept hebt hoor ik het graag.
Ik heb gegoogled en een recept van 24 kitchen (dacht ik) gevonden die me lekker lijkt met kikkererwten en harrissa. Misschien dat ik die morgen ga maken.
Man vroeg ernaar, of dat bestond en toen kwam ik deze tegen . Leek me lekker .
Ik laat het weten!!
https://www.24kitchen.nl/recepten/arabi ... erginesoep
Klinkt lekker!
Grappig renske1975, auberginesoep. Ik had er nog nooit van gehoord.

Ik maak vanavond iets met paneer, want dat vond ik (eindelijk!) in de supermarkt. Ik denk dat het 'saag paneer kedgeree' wordt, beetje fusionachtig gerecht.
Verder ga ik bloemkool roosteren voor een lunchsalade deze week o.a. met spinazie, linzen, falafel, tomaten en munt.
Wij eten japanse pannenkoek.
Ik heb weer eens geen inspiratie. En eigenlijk ook niet echt ergens zin in. Moet straks nog boodschappen doen dus misschien komt er dan iets.
Nou de soep staat op, zal straks mijn oordeel en dat van mijn (wat kritischer )gezinsleden geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven