40 en onverwachts zwanger.. wat nu?

18-03-2019 10:44 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is vast al eens voorbij gekomen maar toch. Ik ben bijna 40 en heb twee schatten van dochters van 10 en 8. Afgelopen week kwam ik er totaal onverwachts achter dat ik zwanger ben.. dwars door de pil heen. Totale shock, ook omdat ik bij mijn andere meiden direct wist dat ik zwanger was en nu niets aanvoelde of merkte. Ja, wat buikpijn en zere borsten maar die klachten heb ik iha ook voordat ik ongesteld moet worden dus nam dat niet zo serieus. Allerlei praktische zaken komen als een tornado om de hoek: is het leeftijdsverschil niet te groot met de andere twee, de kans op complicaties en afwijkingen is nu veel groter wegens mijn leeftijd, weer van voor af aan alles doorleveb terwijl net alles goed en wel op rolletjes loopt.. en maar te zwijgen over de reacties van de omgeving.. mijn man en ik komen net uit een heel zwaar relationeel jaar. Het is absoluut geen goedmakertje oid. Gaat dit niet weer een heel zware wissel op ons trekken? Dat soort dingen. Pff. Wie heeft hier ook ervaring mee? Ben heel benieuwd naar de ervaringen. Vooral het leeftijdsverschil en alles opnieuw combineren is echt een ding en de impact op onze relatie. Ik heb ook nog een eigen zaak. Allemaal niet het belangrijkste tov een nieuw leven maar toch!! Ik twijfel echt. Thanks xx
IlseMaike schreef:
18-03-2019 11:54
Klopt. Dat is het grootste dilemma. We zijn ok maar het is wankel. Abortus is zeker een optie maar dat doe je ook niet zomaar. Het is een echt dilemma
Wat je ook kiest, je moet er beiden echt achterstaan, anders gaat dat echt grote invloed op je relatie hebben.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Ik vermoed dat een abortus ook weegt op je relatie, maar in jouw situatie zou dat denk ik wel mijn keuze zijn.

Zoals al gezegd: wil je het risico lopen om straks alleenstaande moeder van 3 te zijn?
IlseMaike schreef:
18-03-2019 11:54
Klopt. Dat is het grootste dilemma. We zijn ok maar het is wankel. Abortus is zeker een optie maar dat doe je ook niet zomaar. Het is een echt dilemma
als je iets wil weten over abortus, mag je me een PB sturen
Kia•Ora schreef:
18-03-2019 11:59
Wat je ook kiest, je moet er beiden echt achterstaan, anders gaat dat echt grote invloed op je relatie hebben.
To en haar man zijn twee verschillende individuen

Heel fijn als je beiden het zelfde wil en beiden achter de uiteindelijke bedlissi g kan staan.

Maar de mogelijkheid dat de 1 wat anders wil dan de ander ijft een mogelijkheid.

Dit kan je niet aeen verstandelijk benaderen. Er komt ook gevoel bij kijken.
Wat moeilijk! Mijn man is heel stellig, twee kinderen en geen derde. Hoe staat jouw man er in? Als hij er niet heel positief in staat zou ik er in combinatie met jullie relatie problemen voor kiezen om het af te breken (hoe moeilijk me dat ook lijkt!). Maar je hebt ook nog 2 dochters en die verdienen ook een vader en moeder die tijd hebben om aan hun relatie te werken. Dat lijkt me erg moeilijk met de stress van zo'n kleine..
je gebruikte de pil om niet zwanger te worden. Ligt daarin dan ook niet het antwoord op dit dilemma? Je wilde blijkbaar geen baby meer..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven