Napraattopic deel 109

02-03-2019 20:37 3026 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Het-groepje schreef:
21-03-2019 13:19
Bij een vorige verkiezing hadden veel mensen in mijn buurt PVV gestemd.
Een donkerharige jongen en een meisje werden afgesneden door een redelijk opgefokte twintiger in een scootmobiel voor de supermarkt
Die jongen ging eerst belachelijk tekeer en het hele relaas eindigde in tranen met:
Ik dacht dat Wilders zou winnen en jullie er allemaal uit zou zetten en nou zitten jullie er allemaal nog.
Een aantal mensen vond dat heel begrijpelijk en zeiden: ja dat had ik ook zo gehoopt.
Sta je daar voor de supermarkt met je bruine hoofd en tussen de dames in hoofddoek. Heel raar dat mensen (ok niet echt rolmodellen voor de samenleving) je dus gewoon actief weg willen hebben.
En ik had een beetje medelijden met die types. Die jongen was echt sneu.
Maargoed, die mogen dus ook stemmen met de verwachting dat er de dag na de stemming een grote opruimactie plaatsvindt als hun mannetje wint.
:woa:

In dit opzicht ligt er nog wel een taak voor scholen, om jongeren meer besef bij te brengen over wat stemmen nu eigenlijk inhoudt, en wat ze ervan kunnen verwachten. Op enige opvoeding in deze door de ouders hoeven we blijkbaar niet te rekenen.
Moire schreef:
21-03-2019 12:54
ik hoop vooral dat mijn kind stemt op basis van argumenten en op de partij die hij graag wil.
Zou een beetje kolder zijn als hij moet stemmen wat ik stem en dat ik daar dan trots op ga zitten zijn.
Mijn kinderen stemmen op de Sp omdat die voor hun goed is niet omdat ik er op stem.
Ik heb mijn dochters geleerd dat stemrecht een bangrijk goed is en ze volgen de politiek ze zijn geen puber meer maar volwassen vrouwen van30en 32.
Phineas schreef:
21-03-2019 13:23

In dit opzicht ligt er nog wel een taak voor scholen, om jongeren meer besef bij te brengen over wat stemmen nu eigenlijk inhoudt, en wat ze ervan kunnen verwachten. Op enige opvoeding in deze door de ouders hoeven we blijkbaar niet te rekenen.
Serieus?
We doen niet anders met dat achterlijke Burgerschap.
Moire schreef:
21-03-2019 13:28
Serieus?
We doen niet anders met dat achterlijke Burgerschap.
Weet jij een betere manier? (serieuze vraag)
Yildizlar schreef:
20-03-2019 22:06
Da is wel heel erg en dat ze het ook nog hardop durft te zeggen .

Ik heb het werkelijk nog nooit iemand horen zeggen.
LOEP ME MAAR aub.
Phineas schreef:
21-03-2019 13:31
Weet jij een betere manier? (serieuze vraag)
Hoe dan? Nog meer tijd verspillen aan wat ouders horen te doen? Zaterdagschool? 's Avonds lessen?
redbulletje schreef:
21-03-2019 09:01
Tja, ik staf niet, maar weet wel dat als je zo'n opmerking zou maken over ene S.S. die Denk op had gericht je voor zo'n opmerking een ban zou krijgen.
Dit.
LOEP ME MAAR aub.
Yildizlar schreef:
21-03-2019 09:05
Nou hier ging de thee via mijn neusgaten naar buiten hoor .
Omdat je moest lachen?
LOEP ME MAAR aub.
missie_m schreef:
21-03-2019 13:38
Omdat je moest lachen?
Olifantenneus. Zo wast ze zichzelf.
Het-groepje schreef:
Een donkerharige jongen en een meisje werden afgesneden door een redelijk opgefokte twintiger in een scootmobiel voor de supermarkt
Die jongen ging eerst belachelijk tekeer en het hele relaas eindigde in tranen met:
Ik dacht dat Wilders zou winnen en jullie er allemaal uit zou zetten en nou zitten jullie er allemaal nog.
Een aantal mensen vond dat heel begrijpelijk en zeiden: ja dat had ik ook zo gehoopt.
Sta je daar voor de supermarkt met je bruine hoofd en tussen de dames in hoofddoek. Heel raar dat mensen (ok niet echt rolmodellen voor de samenleving) je dus gewoon actief weg willen hebben.
Maargoed, die mogen dus ook stemmen met de verwachting dat er de dag na de stemming een grote opruimactie plaatsvindt als hun mannetje wint.
En dan heel boos worden en zie je wel roepen, als moslims uit hun pannetje gaan.
Het is toch vreselijk als je jarenlang als een ongewenste groepering wordt beschouwd door heel veel mensen.
Mijn kinderen hoeven niet op dezelfde partij te stemmen als ik. Mijn man bevindt zich ook op een andere plek in het politieke spectrum. Het is wel een fatsoenlijke kerel, met intelligente denkbeelden en een aangenaam karakter. Dat vind ik het belangrijkste.
Moire schreef:
21-03-2019 13:40
Olifantenneus. Zo wast ze zichzelf.
Gelukkig dan maar.
LOEP ME MAAR aub.
missie_m schreef:
21-03-2019 13:38
Omdat je moest lachen?
Ja inderdaad en omdat ik prima kan begrijpen dat degene die de opmerking maakte het niet serieus bedoelde .
RikM schreef:
21-03-2019 10:43
Wat zitten jullie je toch allemaal druk te maken over dat stemmen. Alsof dat ook maar ene ruk uitmaakt. Volgende week zijn alle verkiezingsbeloftes heel spontaan weer vergeten en is alles weer precies zoals het was.
Natuurlijk maakt dat wel uit. In een versplinterd politiek landschap als Nederland, is het voor geen enkele partij mogelijk om alle verkiezingsbeloften in te lossen. (Gelukkig maar)
Concessies doen, is de enige manier om tot een regering te komen. Daarom komen partijen als PVV en FvD ook niet in een regering: ze zijn niet bereid om concessies te doen. En ook daarom zijn dergelijke (populistische) partijen (die vooral op onderbuikgevoelens van mensen inspelen) ook geen lang leven beschoren.
Yildizlar schreef:
21-03-2019 09:31
Voor degene die stemgerechtigd kinderen hebben , stemmen die in dezelfde richting ?
Bij ons wijken de stemmen best af ( godzijdank geen van allen PVV of FvD )
Maar zie om me heen vaak hetzelfde stemgedrag als de ouders.
Geen idee. Maar als ze FVD of PVV stemmen gooi ik ze buiten
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Het-groepje schreef:
Ik weet niet of ik geschokt, verdrietig of woedend hiervan moet worden of gewoon heel hard moet lachen.

Dit dan maar: :facepalm: :facepalm: :facepalm:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
JollyRider schreef:
21-03-2019 15:25
Mijn idee ! Dan zou ik ook ernstig aan hun verstandelijke vermogens twijfelen .
JollyRider schreef:
Eens :hihi:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Yildizlar schreef:
21-03-2019 15:26
Mijn idee ! Dan zou ik ook ernstig aan hun verstandelijke vermogens twijfelen .
Plus mijn eigen opvoed vaardigheden...
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Kia•Ora schreef:
21-03-2019 15:33
Plus mijn eigen opvoed vaardigheden...
Ook dat ja
JollyRider schreef:
Groot gelijk!
JollyRider schreef:
Hoe intolerant.... :nope:

En dan anderen met het probleem opzadelen, mooie boel.
Phineas schreef:
21-03-2019 15:52
Hoe intolerant.... :nope:

En dan anderen met het probleem opzadelen, mooie boel.
Met 18 kunnen ze best voor zichzelf zorgen. En anders..
Blijkbaar zijn er zat die net zo stemmen en denken, dus dan is het voor hen vast geen probleem. :-D
Phineas schreef:
21-03-2019 13:23

Ik pas.
Niet nog meer doen dan nu al gedaan wordt.

Het lijkt me wél een taak voor partijen die meer stemmen willen behouden.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
JollyRider schreef:
Mijn ouders dachten zo over de VVD.
Ik ben er later pas achter gekomen dat dat niet per definitie graaiende duivels waren.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven