Napraattopic deel 109

02-03-2019 20:37 3026 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
charlottew88 schreef:
20-03-2019 21:50
Klopt mijn collega heeft op de FVD gestemd omdat ze hem een lekker ding vind en in het verleden heeft ze gestemd op PVV omdat ze Geert zo grappig vind :facepalm: . Ja dat zijn echt de reden om te stemmen :facepalm:
Da is wel heel erg en dat ze het ook nog hardop durft te zeggen .
Moire schreef:
20-03-2019 21:55
Daar kwam de puber gisteren al mee. En mijn argument was dat je dan het concept van democratie ondermijnt. Maar daar kom ik nu wel op terug. Democratie moet je verdienen.
Volgens mij is het uitgangspunt van democratie dat burgers in staat zijn om keuzes te maken op basis van rationele overwegingen. Daarom hadden vrouwen ook lang geen kiesrecht: die zouden te emotioneel zijn.

Inmiddels is dat principe van verantwoordelijk burgerschap compleet verloren gegaan.
Yildizlar schreef:
20-03-2019 22:06
Da is wel heel erg en dat ze het ook nog hardop durft te zeggen .
Ja ze vind het helemaal geweldig.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Calamitycat schreef:
20-03-2019 21:51
Ja, klinkt heel logisch :nut: Eigenlijk zouden dit soort mensen helemaal niet mogen stemmen vind ik.
Dat dacht ik vanmiddag ook toen ik vanmiddag las dat een forumster op de fvd ging stemmen omdat die Thierry zo'n puppy was. Ik ben toen opzoek gegaan naar een kotsemmmer.
Phineas schreef:
20-03-2019 21:41
Ik snap ook niet hoe vrouwen lid kunnen zijn van deze partij met zo'n roerganger.
Ik maak me ook zorgen.
Mensen schijnen te denken dat met de komst van de FvD er 'eindelijk iets zal veranderen', alsof het zo vreselijk slecht gaat.

Het bericht dat de Chinese president valse ideeen uit het hoofd wil praten van leerlingen komt nu opeens in een ander daglicht te staan.
https://www.nu.nl/buitenland/5797821/ch ... raten.html

Eigenlijk is dat namelijk best een goed idee. Zodat mensen niet langer denken dat het slecht gaat in Nederland, want over het algemeen gaat het juist erg goed. En natuurlijk zijn er altijd groepen mensen die het minder goed hebben. En gelukkig heb ik dan geld en tijd om iets voor die groepen te betekenen.
Ik ben een beetje mislukt als moeder, want van de drie kinderen is slechts één kind een beetje geïnteresseerd in zoiets saais als stemrecht.
Mijn oudste mag stemmen, maar doet dat niet.
Gevolg van het niet opdringen van mijn overtuigingen (hoewel ik er stiekem wel van overtuigd ben dat ze ooit heus wel alledrie zullen gaan stemmen)

Maar dat ene kind dus, die heeft mijn nietopdringprincipes wel ietwat op de proef gesteld vanavond, met zijn 'stemmen is stom, want stomme mensen stemmen'.
Dan dring ik dus ineens wel op dat iedereen recht heeft op een mening, en dat het als je daar iets tegenover wilt stellen dat je dan juist moet stemmen.

Ik vind mijn eigen mening ook echt de beste en ware. Daar zijn de horden FvDstemmers het vast niet mee eens. Ik hoop wel dat we het eens zijn en blijven dat iedereen zijn of haar stem mag laten horen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Vlinder1963 schreef:
20-03-2019 22:29
Dat dacht ik vanmiddag ook toen ik vanmiddag las dat een forumster op de fvd ging stemmen omdat die Thierry zo'n puppy was. Ik ben toen opzoek gegaan naar een kotsemmmer.
Ja snap ik. Heb vanmiddag wat zitten lezen op dat FvD topic en heb me verbaasd over zoveel domheid.
Calamitycat schreef:
20-03-2019 23:02
Ja snap ik. Heb vanmiddag wat zitten lezen op dat FvD topic en heb me verbaasd over zoveel domheid.
Dat is het nadeel van de democratie he? Iedereen heeft stemrecht.
Wat triest zeg.

Maar het past wel in het globale plaatje, waarin rechts nationalisme heel erg in opkomst is. Waar dat moet eindigen? Ik vind dit een heel zorgelijke trend.
Betty_Slocombe schreef:
20-03-2019 20:47
Daar zou ik een groot voorstander van zijn. Een fijn eenhoornforum waar alleen maar fijne dingen gedeeld worden.
Eenhoorns unite!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Phineas schreef:
20-03-2019 21:36
Daar is Jolly misschien wel voor te porren?
:yes:
(Dead Kennedys)
Jawlensky schreef:
21-03-2019 06:47
Wat triest zeg.

Maar het past wel in het globale plaatje, waarin rechts nationalisme heel erg in opkomst is. Waar dat moet eindigen? Ik vind dit een heel zorgelijke trend.
Ik ook.
Ik ben ook heel benieuwd wie al die plekken moeten gaan vullen, als de mensen die ze tot dusver inzetten maatgevend zijn als de 'toppers' (nanninga, die twee die vinden dat iq samenhangt met ras) vraag ik me af waar ze de rest vandaan trekken.
Phineas schreef:
20-03-2019 22:06
Volgens mij is het uitgangspunt van democratie dat burgers in staat zijn om keuzes te maken op basis van rationele overwegingen. Daarom hadden vrouwen ook lang geen kiesrecht: die zouden te emotioneel zijn.

Inmiddels is dat principe van verantwoordelijk burgerschap compleet verloren gegaan.
Ja, sinds het vrouwenkiesrecht gaat het bergafwaarts.

Correlatie is geen causaliteit, maar wel een feit :biggrin:
(Dead Kennedys)
Maar dit is toch helemaal niet nieuw? De LPF deed destijds iets vergelijkbaars en die is vanzelf weer als een nachtkaars uitgegaan.
Ik zie FvD niet als een nieuwe trend, wel als de zoveelste uitwas van die trend, die vanzelf weer zal uitdoven.
Appreciate the little things in life. They're all you'll ever achieve.
Week 32 van de Extremely Demotivational Calendar
Laten we het hopen solomio
Solomio schreef:
21-03-2019 07:17
Maar dit is toch helemaal niet nieuw? De LPF deed destijds iets vergelijkbaars en die is vanzelf weer als een nachtkaars uitgegaan.
Ik zie FvD niet als een nieuwe trend, wel als de zoveelste uitwas van die trend, die vanzelf weer zal uitdoven.
Ik denk dat de trend al bestaat zolang mensen zich in maatschappijen verenigen. En de organisatie van die trend, wat jij denkelijk bedoelt met uitwassen, is vaak niet zo succesvol, en een enkele keer erg succesvol. Probleem is dat het een trend is die in essentie alleen kan bestaan op een oorlogseconomie omdat de trend niet gericht is op een stabiele, zelfvoorzienende economie. En daarmee blaast het systeem waar naar gestreefd wordt zichzelf op den duur altijd op. Soms snel (NSDAP in Duitsland bijvoorbeeld) soms tergend langzaam (Communistische Partij in de USSR bijvoorbeeld), soms verdwijnt bet stelsel snel, maar laat het heel lang restanten na (het Zulu koninkrijk bijvoorbeeld). Maar het blijft een trend die om oorlog vraagt en daardoor niet kan blijven bestaan. Oorlog creëert niets, netto.
(Dead Kennedys)
Het-groepje schreef:
21-03-2019 06:55
Ik ook.
Ik ben ook heel benieuwd wie al die plekken moeten gaan vullen, als de mensen die ze tot dusver inzetten maatgevend zijn als de 'toppers' (nanninga, die twee die vinden dat iq samenhangt met ras) vraag ik me af waar ze de rest vandaan trekken.
Precies daarom zie ik het nog helemaal niet zo somber in. Ik gok erop dat de hele boel binnen de korste keren implodeert in onkunde en onderling krakeel, zoals dat met de meeste van die opgeblazen trendpartijen gebeurt.

Overigens zag ik ter mijner geruststelling dat 'mijn' partij ook gewonnen heeft in Gelderland, dus alle hoop is nog niet verloren.
anoniem_648c663507eb3 wijzigde dit bericht op 21-03-2019 08:02
10.71% gewijzigd
Solomio schreef:

Dit dus.
Solomio schreef:
Dat was vooral omdat Fortuin dood ging. Hij droeg die partij. Net als Baudet.
Moire schreef:
21-03-2019 08:24
Dat was vooral omdat Fortuin dood ging. Hij droeg die partij. Net als Baudet.
[...]
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 22-03-2019 11:21
Reden: Ongepast/strafbaar feit
8.26% gewijzigd
Solomio schreef:
21-03-2019 08:25
[...]
Dat we daar niet eerder aan gedacht hebben.
10.27% gewijzigd
Solomio schreef:
21-03-2019 08:25
[...]
Wil jij nu aanzetten tot moord? :O
11.02% gewijzigd
Oja Solo, nu zal je wel gestaft worden voor het aanzetten tot een strafbaar feit.
redbulletje schreef:
21-03-2019 08:42
Wil jij nu aanzetten tot moord? :O
Nee joh, ik wil gewoon even overleggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven