Napraattopic deel 109
zaterdag 2 maart 2019 om 20:37
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
donderdag 21 maart 2019 om 20:57
Ik ben er nog steeds hoor. Alsof jij deelneemt aan de discussie, zonder persoonlijk te worden.the_Wicked_Witch schreef: ↑21-03-2019 20:53Eens.
Discussies aanslingeren, een potje uit je nek gaan lullen en dan weer verdwijnen. Heel constructief.
donderdag 21 maart 2019 om 20:59
DuchessMeganMarkle schreef: ↑21-03-2019 20:57Ik ben er nog steeds hoor. Alsof jij deelneemt aan de discussie, zonder persoonlijk te worden.
Ik zie je dit vaker doen, met gestrekt been een discussie ingaan, alleen maar omwille van de discussie. En dat geblaat over opvoeden? Ga het zelf eerst eens doen joh, spreken we elkaar over 18 jaar weer of ie stemt zoals jij hem opgedragen hebt.
donderdag 21 maart 2019 om 21:01
donderdag 21 maart 2019 om 21:02
Ik heb het helemaal niet over, dat je voor je kind moet bepalen op wie ze gaan stemmen. Er is hier geschreven dat: “als mijn kind op FVD of de PVV stemt, dan gooi ze het huis uit. Ik haak daar op in door te zeggen van als je normen en waarden in de opvoeding mee hebt gegeven, dan denk ik niet dat de kinderen op die partijen zullen stemmen. Natuurlijk denkt je kind zelf na op wie ze willen stemmen.
donderdag 21 maart 2019 om 21:04
Zou je alsjeblieft je persoonlijke issues die je blijkbaar met mij hebt bij jezelf willen houden? Ik heb je al eerder gevraagd zet mij op negeer of ga niet met mij in gesprek. Ik kan toch niets goeds of fout doen in jou ogen. En dat is niet constructief. Je maakt het persoonlijk, terwijl mijn reacties niet op de man of persoonlijk zijn.the_Wicked_Witch schreef: ↑21-03-2019 20:59Ik zie je dit vaker doen, met gestrekt been een discussie ingaan, alleen maar omwille van de discussie. En dat geblaat over opvoeden? Ga het zelf eerst eens doen joh, spreken we elkaar over 18 jaar weer of ie stemt zoals jij hem opgedragen hebt.
donderdag 21 maart 2019 om 21:06
DuchessMeganMarkle schreef: ↑21-03-2019 21:04Zou je alsjeblieft je persoonlijke issues die je blijkbaar met mij hebt bij jezelf willen houden? Ik heb je al eerder gevraagd zet mij op negeer of ga niet met mij in gesprek. Ik kan toch niets goeds of fout doen in jou ogen. En dat is niet constructief. Je maakt het persoonlijk, terwijl mijn reacties niet op de man of persoonlijk zijn.
Nope. Ik heb geen enkel persoonlijk issue met jou, ik vind dat je blaat. En daar wijs ik je op.
Vind ik zelf heel constructief alhoewel ik betwijfel of je er iets van leert.
donderdag 21 maart 2019 om 21:21
Als je kind op school en op straat ziet waar het allemaal misgaat en waarschijnlijk meer opmerkt dan jij in je veilige bubbel dan gaat hij een eigen mening vormen die misschien niet overeenkomt met de jouwe. Ik begrijp dat als je in een dorpje in de Achterhoek of Drenthe woont, je weinig tot niets merkt van de problemen die er in het westen van het land wel degelijk zijn. Als een juwelier overdag tijdens openingstijden zijn deur op slot moet houden voor de veiligheid dan is er echt wel iets mis.DuchessMeganMarkle schreef: ↑21-03-2019 21:02Ik heb het helemaal niet over, dat je voor je kind moet bepalen op wie ze gaan stemmen. Er is hier geschreven dat: “als mijn kind op FVD of de PVV stemt, dan gooi ze het huis uit. Ik haak daar op in door te zeggen van als je normen en waarden in de opvoeding mee hebt gegeven, dan denk ik niet dat de kinderen op die partijen zullen stemmen. Natuurlijk denkt je kind zelf na op wie ze willen stemmen.
donderdag 21 maart 2019 om 21:24
Dan hoop ik alsnog dat mijn fictieve “kind” ZELF gaat nadenken dat het niet de schuld is van alle ‘immigranten en ‘moslims’ dat de juweliers de deuren op slot houden.Fizz schreef: ↑21-03-2019 21:21Als je kind op school en op straat ziet waar het allemaal misgaat en waarschijnlijk meer opmerkt dan jij in je veilige bubbel dan gaat hij een eigen mening vormen die misschien niet overeenkomt met de jouwe. Ik begrijp dat als je in een dorpje in de Achterhoek of Drenthe woont, je weinig tot niets merkt van de problemen die er in het westen van het land wel degelijk zijn. Als een juwelier overdag tijdens openingstijden zijn deur op slot moet houden voor de veiligheid dan is er echt wel iets mis.
donderdag 21 maart 2019 om 21:26
Ik begrijp er ook helemaal niets van. Mijn zus is kinderpsychiater. Zij ziet de patronen van de ouders. Haar grote frustratie: 'Ik kan kinderen opnemen, begeleiden, behandelen, houvast en zelfvertrouwen helpen opbouwen maar als ze weer op een rit zitten, lekkerder in hun vel en klaar voor verder.... Moeten ze ook weer een eerste keer (soms maar een paar uurtjes) alleen zijn met de ouders. Vaak zijn die kinderen dan weer helemaal bij 'af'. En geen instantie of wetgeving die in die gevallen de ouders verplicht in behandeling kan plaatsen. Te triest.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
donderdag 21 maart 2019 om 21:29
Het kind is zo overduidelijk het zwarte schaap en aan alles zie je dat ze op haar tenen loopt. Hartbrekend.Oudblond schreef: ↑21-03-2019 21:26Ik begrijp er ook helemaal niets van. Mijn zus is kinderpsychiater. Zij ziet de patronen van de ouders. Haar grote frustratie: 'Ik kan kinderen opnemen, begeleiden, behandelen, houvast en zelfvertrouwen helpen opbouwen maar als ze weer op een rit zitten, lekkerder in hun vel en klaar voor verder.... Moeten ze ook weer een eerste keer (soms maar een paar uurtjes) alleen zijn met de ouders. Vaak zijn die kinderen dan weer helemaal bij 'af'. En geen instantie of wetgeving die in die gevallen de ouders verplicht in behandeling kan plaatsen. Te triest.
donderdag 21 maart 2019 om 21:31
Nou, zeg dat.
Om eenieder op te vrolijken, wellicht een leuk liedje? https://www.youtube.com/watch?v=8-bgiiTxhzM
donderdag 21 maart 2019 om 21:35
Dit. Alsof men in Drenthe open huis heeft bij de juwelier trouwensDuchessMeganMarkle schreef: ↑21-03-2019 21:24Dan hoop ik alsnog dat mijn fictieve “kind” ZELF gaat nadenken dat het niet de schuld is van alle ‘immigranten en ‘moslims’ dat de juweliers de deuren op slot houden.
En alsof in de stad het fvd zo succesvol was onder jongeren met 'realiteitszin die buiten de bubbel van hun ouders leven'.
donderdag 21 maart 2019 om 21:38
Echt. Het raakt me zo diep. Tegelijk zie ik ook de onmacht van 'ouders' die de naam niet waardig zijn. Die zelf ook vaak beschadigd zijn. Maar het is nooit een excuus. In onze samenleving is er hulp. Hoe er ook gezeikt wordt over instanties. Er is hulp. Alleen ontwijken veel mensen die die hulp het meest kunnen gebruiken 'bemoeinis'. Ook ten koste van kinderen. Intriest word ik daar van.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
donderdag 21 maart 2019 om 21:39
Het-groepje schreef: ↑21-03-2019 21:35Dit. Alsof men in Drenthe open huis heeft bij de juwelier trouwens
En alsof in de stad het fvd zo succesvol was onder jongeren met 'realiteitszin die buiten de bubbel van hun ouders leven'.
Nou, ik woon in het oosten in een gemiddelde stad, geen enkele juwelier heeft zijn deur op slot hier.
donderdag 21 maart 2019 om 21:39
Betty_Slocombe schreef: ↑21-03-2019 21:31Nou, zeg dat.
Om eenieder op te vrolijken, wellicht een leuk liedje? https://www.youtube.com/watch?v=8-bgiiTxhzM