Napraattopic deel 109
zaterdag 2 maart 2019 om 20:37
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
donderdag 21 maart 2019 om 21:42
Deze ouders zijn beiden psycholoog en vinden zichzelf vooral geweldig. Maar wat een zure koppen, geen een keer heb ik ze zien lachen. En dan nagenoeg gelijk al besloten dat het meisje misbruikt moet zijn, omdat ze niet vastgehouden wil worden. Nee zeg, dat kind is net uit haar hele bestaan weggerukt! Allebei zo dominant en zo op de lip van het kind. Mijn nekharen overeind van die twee. En dat arme kind van gezin naar gezin.Oudblond schreef: ↑21-03-2019 21:38Echt. Het raakt me zo diep. Tegelijk zie ik ook de onmacht van 'ouders' die de naam niet waardig zijn. Die zelf ook vaak beschadigd zijn. Maar het is nooit een excuus. In onze samenleving is er hulp. Hoe er ook gezeikt wordt over instanties. Er is hulp. Alleen ontwijken veel mensen die die hulp het meest kunnen gebruiken 'bemoeinis'. Ook ten koste van kinderen. Intriest word ik daar van.
donderdag 21 maart 2019 om 21:44
Als iemand in 1930 een bepaalde politicus met een snorretje had vermoord, zou hij dan net zo verguisd worden als bijvoorbeeld Volkert? Let wel, we hebben het dan over een politicus die zich weliswaar tegen het systeem keert maar zich wel aan het democratische proces houdt en veel kiezers achter zich heeft staan. En deze snorremans werd ook gedemoniseerd door de Lügenpresse zeer kritisch bejegend door de pers.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
donderdag 21 maart 2019 om 21:51
donderdag 21 maart 2019 om 21:52
En dat is dus de verborgen groep van hulpweigeraars. De 'opgeleide' volwassenen, vol van zichzelf. Met nul oog voor andere omstandigheden. Zelfs niet van (hun eigen- geadopteerde) kind. Want dat hoort niet zo te zijn want wij zijn...Moire schreef: ↑21-03-2019 21:42Deze ouders zijn beiden psycholoog en vinden zichzelf vooral geweldig. Maar wat een zure koppen, geen een keer heb ik ze zien lachen. En dan nagenoeg gelijk al besloten dat het meisje misbruikt moet zijn, omdat ze niet vastgehouden wil worden. Nee zeg, dat kind is net uit haar hele bestaan weggerukt! Allebei zo dominant en zo op de lip van het kind. Mijn nekharen overeind van die twee. En dat arme kind van gezin naar gezin.
Ik heb een jaar of tien gewerkt met professionals rond geboortezorg. Hun grootste frustratie: hoger opgeleide ouders die het allemaal wel weten en neerkijken op de verloskundige, kraamverzorgende en verpleegkundigen. Want zij hebben zich ingelezen en zijn veel intelligenter dan deze zorgprofessionals. Velen ontdekken dat ze die mening bij moeten stellen in de kraamweken. Anderen sturen de hulp wandelen terwijl het helemaal niet ok gaat.
oudblond wijzigde dit bericht op 21-03-2019 21:57
7.01% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
donderdag 21 maart 2019 om 21:56
Het is intens triest. Ik hoop dat er een wereldwijd verbod komt op internationale adoptie.Oudblond schreef: ↑21-03-2019 21:52En dat is dus de verborgen groep van hulpweigeraars. De 'opgeleide' volwassenen, vol van zichzelf. Met nul oog voor andere omstandigheden. Zelfs niet van hun eigen kind. Want dat hoort niet zo te zijn want wij zijn...
Ik heb een jaar of tien gewerkt met professionals rond geboortezorg. Hun grootste frustratie: hoger opgeleide ouders die het allemaal wel weten en neerkijken op de verloskundige, kraamverzorgende en verpleegkundigen. Want zij hebben zich ingelezen en zijn veel intelligenter dan deze zorgprofessionals. Velen ontdekken dat ze die mening bij moeten stellen in de kraamweken. Anderen sturen de hulp wandelen terwijl het helemaal niet ok gaat.
donderdag 21 maart 2019 om 21:57
Oudblond schreef: ↑21-03-2019 21:52En dat is dus de verborgen groep van hulpweigeraars. De 'opgeleide' volwassenen, vol van zichzelf. Met nul oog voor andere omstandigheden. Zelfs niet van hun eigen kind. Want dat hoort niet zo te zijn want wij zijn...
Heel herkenbaar. Ik ken een aantal gedragswetenschappers die ik echt nog geen uur op mijn kinderen zou laten passen.
donderdag 21 maart 2019 om 21:58
Een aantal? Ik ken er heel wat die ik niet in de buurt van mijn kind zou laten.the_Wicked_Witch schreef: ↑21-03-2019 21:57Heel herkenbaar. Ik ken een aantal gedragswetenschappers die ik echt nog geen uur op mijn kinderen zou laten passen.
donderdag 21 maart 2019 om 22:02
Ik wilde een onwijs grappige reactie posten, maar mijn humor wordt niet door iedereen gewaardeerd lees ik net.
Dus
One day everything will be fine. Or not. Either way.
Week 33 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 33 van de Extremely Demotivational Calendar
donderdag 21 maart 2019 om 22:03
Ik wel iets meer. Maar nog geen 6 die wel in de buurt van mijn kind zouden mogen komen.
donderdag 21 maart 2019 om 22:04
GeweldigBetty_Slocombe schreef: ↑21-03-2019 21:31Nou, zeg dat.
Om eenieder op te vrolijken, wellicht een leuk liedje? https://www.youtube.com/watch?v=8-bgiiTxhzM
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.