Ik wil hem vergeten

23-03-2019 11:02 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Verwijderd ivm herkenbaarheid...
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-03-2019 17:23
Reden: maatregelen genomen ivm OP verwijderd
95.20% gewijzigd
Je hebt een rare obsessie. Ga in therapie want het is echt heel raar om zo geobsedeerd te zijn door iemand die je maar twee maanden hebt gekend.
Zat je in een moeilijke periode toen en liet hij je je beter of geliefd voelen? Het kan dat je die tijd met hem associeert . Heeft mi eerder met associatie te maken dan met liefde. Hij maakte iets los en daar zou ik in gaan graven wat dat was.
Je hebt hem waarschijnlijk geidealiseerd, in je hoofd heb je hem mooier en leuker gemaakt dan hij in het echt is. Je hebt hem maar 2 maanden gekend en dan leer je iemand niet echt goed kennen.
Je hebt een ideaalbeeld gecreëerd van B. Een soort droomprins, hij was destijds jouw redder in nood. Je rouwt niet werkelijk om de persoon B maar om het idee van hoe het had kunnen (of kan) zijn met hem.

Weleens jaren later iemand tegengekomen waar je straal verliefd op was? Ik wel, mijn jeugdliefde en ik dacht... HUH? Hoe kon ik hier zo verliefd op zijn!

Kortom, je rouwt om het gevoel dat jij toen had, niet om hem.
Oef 10 jaar.. klinkt alsof je professionele hulp nodig hebt als dit je nog zo dwars zit en je daar iets aan wilt doen. Sterkte!
Ja je hebt hem maar 2 maanden gekend.
Zoals al gezegd heb je het in je hoofd mooier gemaakt dan het waarschijnlijk
In werkelijkheid was.
Misschien een idee om hem IRL te ontmoeten.?
Kijken hoe je je dan voelt?
Anoniempjerosso schreef:
23-03-2019 12:57
Je hebt een rare obsessie. Ga in therapie want het is echt heel raar om zo geobsedeerd te zijn door iemand die je maar twee maanden hebt gekend.
Niet alleen 'slechts 2 maanden gekend'.. .ze heeft zoals ik het lees, ook nooit iets met hem gehad!
Waar haal je in Hemelsnaam zulk een obsessie vandaan? 10 jaar lang?
Dit moet je jezelf niet aandoen TO.
Wil je er überhaupt van af? Aangezien je ook de dag dat je hem ontmoette blijft herdenken? Hoe kenden jullie elkaar?
Het klinkt niet alleen onvolwassen maar ook obsessief om op deze manier hiermee bezig te zijn. Je leven is verder gegaan maar jij bent blijven hangen. Bovendien moeten je nieuwe relaties het opboksen tegen een geidealiseerde persoon uit het verleden. En dat gaan ze in jouw ogen altijd verliezen. Kom op joh, je bent 27, geen puber van 16.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven