Knusselend het nieuwe jaar in! ❤
maandag 31 december 2018 om 12:16
Welkom (terug) Knussels!
Hier zetten we ons geknuffel onder heerlijke (door Rosa) gehaakte dekentjes voort.
Geloven in de goedheid van mensen, de liefde en genegenheid en die tonen is het doel. Omdat man-vrouw vriendschappen zonder andere intenties wel kunnen en het geloof dat als mensen wat meer van zichzelf laten zien en wat vaker echt contact maken, ook lijfelijk, de wereld mooier maakt. Welkom in het knuffeltopic. Wat intussen het knusseltopic is ----> knuffelen en kussen en gewoon lief zijn voor elkaar en elkaar zien voor wat we zijn zonder oordeel. Niet meer niet minder.
Fijn als je mee komt tetteren!
Liefs,
Kia Ora, Rosanna, Oud Blond, Κιττεηs, Lollypopje, Marana, Shifty, Genie In a Bottle, Snug, Bloosje, Nanny_Gytha_Ogg, Quaintrelle, Twilight, Nachtvlinder, Vieze Hond, Engelke_Kepringelke, Coconuts12, Sgaap_2015, Phoebe-returns, GlitterBep Ceci, Phoolan, Coerage, Bloem en JollyRider.
Boeman, BoeMaman en Tasty Bum zwaaien natuurlijk ook mee
.
Een kleine ode aan de knussels *
Dat mooie groepje mensen
Door toeval, en een forum,
Zijn ze bij elkaar gebracht
Uit alle hoeken van het land
En de diepste Viva krochten
Deelden zij hetzelfde gevoel
Een gevoel van warmte en liefde
Van respect en grote openheid
Van vrijheid om jezelf te mogen zijn
Zo is nu hier dit groepje knussels
Nog altijd samen en gegroeid
In mensen, voor en door elkaar
Mijn allerliefste mooiste knusselswens en geef ik jullie in dit topic
.
* Gedicht met dank aan Zusje aka LollyPopje.
.
Lees hier het ontstaan van dit topic.
overig/welke-film-gaan-we-kijken/list_messages/410524
.
En onze tweede editie! overig/knusselen-onder-een-dekentje/lis ... #p28687800
En nummertje drie! overig/onder-een-dekentje/list_messages/429658/119#
.
Hier zetten we ons geknuffel onder heerlijke (door Rosa) gehaakte dekentjes voort.
Geloven in de goedheid van mensen, de liefde en genegenheid en die tonen is het doel. Omdat man-vrouw vriendschappen zonder andere intenties wel kunnen en het geloof dat als mensen wat meer van zichzelf laten zien en wat vaker echt contact maken, ook lijfelijk, de wereld mooier maakt. Welkom in het knuffeltopic. Wat intussen het knusseltopic is ----> knuffelen en kussen en gewoon lief zijn voor elkaar en elkaar zien voor wat we zijn zonder oordeel. Niet meer niet minder.
Fijn als je mee komt tetteren!
Liefs,
Kia Ora, Rosanna, Oud Blond, Κιττεηs, Lollypopje, Marana, Shifty, Genie In a Bottle, Snug, Bloosje, Nanny_Gytha_Ogg, Quaintrelle, Twilight, Nachtvlinder, Vieze Hond, Engelke_Kepringelke, Coconuts12, Sgaap_2015, Phoebe-returns, GlitterBep Ceci, Phoolan, Coerage, Bloem en JollyRider.
Boeman, BoeMaman en Tasty Bum zwaaien natuurlijk ook mee

Een kleine ode aan de knussels *
Dat mooie groepje mensen
Door toeval, en een forum,
Zijn ze bij elkaar gebracht
Uit alle hoeken van het land
En de diepste Viva krochten
Deelden zij hetzelfde gevoel
Een gevoel van warmte en liefde
Van respect en grote openheid
Van vrijheid om jezelf te mogen zijn
Zo is nu hier dit groepje knussels
Nog altijd samen en gegroeid
In mensen, voor en door elkaar
Mijn allerliefste mooiste knusselswens en geef ik jullie in dit topic

* Gedicht met dank aan Zusje aka LollyPopje.
.
Lees hier het ontstaan van dit topic.
overig/welke-film-gaan-we-kijken/list_messages/410524
.
En onze tweede editie! overig/knusselen-onder-een-dekentje/lis ... #p28687800
En nummertje drie! overig/onder-een-dekentje/list_messages/429658/119#
.
kia・ora wijzigde dit bericht op 16-04-2019 13:31
6.68% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
zaterdag 23 maart 2019 om 17:00
Ja, volgens mij zit het hier vol dappere mensen. 
Heeeerlijk Lolly - ik snap helemaal dat zelfs 90 minuten te kort is.
Ik ga dit toch eens in mijn achterhoofd houden.

Heeeerlijk Lolly - ik snap helemaal dat zelfs 90 minuten te kort is.
Ik ga dit toch eens in mijn achterhoofd houden.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
zaterdag 23 maart 2019 om 17:08
Gewoon doen Dappertje, het doet mij altijd erg goed. Wel heel anders dan een westerse massage, wat meer sjorren en trekken 
Wilde morgen misschien naar een kinky zondagmiddagfeestje, maar gaat hem niet worden. Mijn hoofd voelt niet goed. Alsof ik mijn tinitus niet hoor, maar voel trillen in mijn hoofd. Niet fijn. Das teken dat ik rustig aan moet doen en vooral niks druks
Wilde morgen misschien naar een kinky zondagmiddagfeestje, maar gaat hem niet worden. Mijn hoofd voelt niet goed. Alsof ik mijn tinitus niet hoor, maar voel trillen in mijn hoofd. Niet fijn. Das teken dat ik rustig aan moet doen en vooral niks druks

I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
zaterdag 23 maart 2019 om 19:57
Mooie gesprekken en inzichten hier!
Man was wel blij toen hij eindelijk dobberde. Het aan- en weer uitkleden, in de auto stappen, stukje lopen en dus de kleedhokjes vielen hem zwaar. De lieverd heeft echt veel pijn. Maar eenmaal in het water voelde hij echt ontspanning! Alleen al het kunnen bewegen zonder weerstand of druk vond hij fijn. Hij heeft in elk geval de intentie om morgen weer te gaan. En ik hoop dat ons nieuwe matras ook helpt!
En ik, eh, ik realiseer me maar weer eens wat een verwend prinsesje ik ben! Man doet normaliter zoveel in het huishouden en voor mij omdat ik fysiek altijd niet helemaal ok ben. Ik moet mezelf nu ook echt streng toespreken dat ik alleen het noodzakelijke op mag pakken. En zelfs dat vind mijn lijf al best zwaar. Gelukkig komt woensdag onze fantastische ramenlapperT. En die is niet te beroerd om (natuurlijk tegen betaling) ook even te stofzuigen, dweilen en de oude matras naar het grof vuil te slepen. Heerlijk Amsterdams kereltje is het!
Man was wel blij toen hij eindelijk dobberde. Het aan- en weer uitkleden, in de auto stappen, stukje lopen en dus de kleedhokjes vielen hem zwaar. De lieverd heeft echt veel pijn. Maar eenmaal in het water voelde hij echt ontspanning! Alleen al het kunnen bewegen zonder weerstand of druk vond hij fijn. Hij heeft in elk geval de intentie om morgen weer te gaan. En ik hoop dat ons nieuwe matras ook helpt!
En ik, eh, ik realiseer me maar weer eens wat een verwend prinsesje ik ben! Man doet normaliter zoveel in het huishouden en voor mij omdat ik fysiek altijd niet helemaal ok ben. Ik moet mezelf nu ook echt streng toespreken dat ik alleen het noodzakelijke op mag pakken. En zelfs dat vind mijn lijf al best zwaar. Gelukkig komt woensdag onze fantastische ramenlapperT. En die is niet te beroerd om (natuurlijk tegen betaling) ook even te stofzuigen, dweilen en de oude matras naar het grof vuil te slepen. Heerlijk Amsterdams kereltje is het!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zaterdag 23 maart 2019 om 20:05

zaterdag 23 maart 2019 om 20:10
Inderdaad, wat een mooie, dappere mensen hier 
Ik moet nodig weer aanzwengelen dat ik naar de peut ga trouwens. Na mijn diagnose wist ik even gewoon echt niet waar ik dat voor zou willen hebben. Omdat ik al met een autist getrouwd ben en er dus relatief veel van weet, is gewoon maar bij het begin beginnen omdat dat nou eenmaal het begin is niet handig. De basis van waar ik tegenaan loop weet ik wel, en heb ik dankzij man ook al allemaal foefjes voor om me te helpen. Maar sowieso, ik moet mijn eigen weg leren kennen, leren waar ik zelf tegenaan loop en hoe ik daar mee om moet gaan in plaats van hoe we omgaan met waar we tegenaan lopen. Zeg maar.

Ik moet nodig weer aanzwengelen dat ik naar de peut ga trouwens. Na mijn diagnose wist ik even gewoon echt niet waar ik dat voor zou willen hebben. Omdat ik al met een autist getrouwd ben en er dus relatief veel van weet, is gewoon maar bij het begin beginnen omdat dat nou eenmaal het begin is niet handig. De basis van waar ik tegenaan loop weet ik wel, en heb ik dankzij man ook al allemaal foefjes voor om me te helpen. Maar sowieso, ik moet mijn eigen weg leren kennen, leren waar ik zelf tegenaan loop en hoe ik daar mee om moet gaan in plaats van hoe we omgaan met waar we tegenaan lopen. Zeg maar.
zaterdag 23 maart 2019 om 20:16
@Nanny Goed dat je toch hulp zoekt. Ook omdat het zich bij iedereen anders uit en het je niet alleen foefjes leert voor hoe er mee om te gaan, maar ook wat het met jou doet en wat het voor jou betekent. En met een professional praten over waar je tegenaan loopt is echt heel fijn. Alleen al om je hart te luchten.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
zaterdag 23 maart 2019 om 21:21
Wat Popje zegt Nanny. Je bent ervaringsdeskundige. Maar vooral naar je man toe. En daar 'pikte' je veel van mee voor jezelf. Ik denk dat het belangrijk is om nu te focussen op jezelf (zover dat kan) en daar eerlijk mee naar een professional te stappen.
Hier is het intussen echt wel lachen! Katjes vinden het nieuwe matras da bomb! Pikken het ook helemaal in: over mekaar buitelen, rondrazen en languit gaan. En man ligt eronder
Wacht tot ik straks 'mijn' terrein inpik! *Bereid vast de omkoop snoepjes in de woonkamer en gang voor zodat het lijkt alsof ik 'overwicht' heb
*
Hier is het intussen echt wel lachen! Katjes vinden het nieuwe matras da bomb! Pikken het ook helemaal in: over mekaar buitelen, rondrazen en languit gaan. En man ligt eronder

zaterdag 23 maart 2019 om 21:28
Haha, Blondje, ik zie het voor me.
Ik weet dat die van jou al wat ouder zijn, maar deze is ook vrij anarchistisch.
Ik weet dat die van jou al wat ouder zijn, maar deze is ook vrij anarchistisch.

Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
zondag 24 maart 2019 om 14:02
@Blond Het is dat jij volgens mij geen sokkentype bent, maar ik moest aan je denken 
https://www.happysocks.com/nl/cheese-socks/

https://www.happysocks.com/nl/cheese-socks/

maandag 25 maart 2019 om 07:22
Gisteren bij mijn zieke dierbare op bezoek geweest. Ik kreeg een heel lief kadootje in de vorm van woorden. Wat raakte me dat! Deze woorden betekenen echt veel voor me. Maar maakt me ook verdrietig. Ik wil hem nog niet verliezen.
Het zal niet zo lang meer duren voordat hij komt te overlijden, gok ik. Eind deze week gaan we op vakantie voor een paar weken. Hij heeft beloofd te wachten tot we terug zijn.
Het zal niet zo lang meer duren voordat hij komt te overlijden, gok ik. Eind deze week gaan we op vakantie voor een paar weken. Hij heeft beloofd te wachten tot we terug zijn.
anoniem_370063 wijzigde dit bericht op 25-03-2019 10:00
1.00% gewijzigd

maandag 25 maart 2019 om 10:00
Ja, daar ben ik ook heel dankbaar voor! En dank je.GlitterBep schreef: ↑25-03-2019 09:08Sterkte Coco! Fijn dat de dierbare je nog mooie woorden heeft kunnen meegeven.
Jullie allemaal een fijn weekend gehad?
maandag 25 maart 2019 om 14:24
Heel fijn weekend, vrijdagmiddag gezellig geluncht met mijn moeder, daarna in de auto richting mijn lief. Zaterdag met lief naar een food en bier festival in Eindhoven geweest, was heel gezellig en het bier smaakte goed alleen zonde van het weer. Zondag een heerlijk luie dag gehad en weer een aantal Marvel films gekeken.
Eat glitter for breakfast and shine all day
maandag 25 maart 2019 om 22:06
Glittertje: Wat klinkt jouw balans fijn. Lief om lezen dat jij en lief zo'n fijne modus hebben.
Lieve Coco. Ik weet hoe belangrijk die omslag naar wel gezien is. En weet maar zeker dat je geliefde geen loze belofte heeft gedaan. Spreek je nog voor je vakantie
Man heeft minder pijn! Nieuw matras lijkt te helpen. Ook voor mij trouwens. Zwemmen en drie keer per dag op zijn matje oefeningen doen (Dat laatste deed hij al die tijd al) lijkt vruchten af te werpen. Heel fijn! Duimen jullie mee dat hij in die opwaartse blijft!
En nu rol ik mijn bed in, mijn nieuwe bed dat lekker hard is. En we weer tegen elkaar kunnen liggen zoals we graag doen en niet meer deden. Wij hebben weer een knusselbedje!!!!!!
Lieve Coco. Ik weet hoe belangrijk die omslag naar wel gezien is. En weet maar zeker dat je geliefde geen loze belofte heeft gedaan. Spreek je nog voor je vakantie

Man heeft minder pijn! Nieuw matras lijkt te helpen. Ook voor mij trouwens. Zwemmen en drie keer per dag op zijn matje oefeningen doen (Dat laatste deed hij al die tijd al) lijkt vruchten af te werpen. Heel fijn! Duimen jullie mee dat hij in die opwaartse blijft!

En nu rol ik mijn bed in, mijn nieuwe bed dat lekker hard is. En we weer tegen elkaar kunnen liggen zoals we graag doen en niet meer deden. Wij hebben weer een knusselbedje!!!!!!
dinsdag 26 maart 2019 om 09:03
Blond, lief en ik gaan die fijne modus (juist omdat hij dus zo fijn is) testen door over 2 weken een week te gaan proefsamenwonen. Ik heb daar veel zin in, maar vind het ook enorm spannend (ik heb nog nooit eerder samengewoond). Hopelijk kunnen we ook tijdens de werkweek de fijne modus van in het weekend volhouden.
Fijn om te horen dat man minder pijn heeft! Ik duim heel hard mee
Fijn om te horen dat man minder pijn heeft! Ik duim heel hard mee

Eat glitter for breakfast and shine all day

dinsdag 26 maart 2019 om 11:24
Wat fijn dat man minder pijn heeft, Blond!
Coco, wat mooi maar moeilijk zijn dat soort momenten he
Ik heb een maf maar fijn weekend gehad. Zaterdag een dag helemaal alleen thuis, ik heb een hoop dingen kunnen doen die ik wilde doen en ben heerlijk tot rust gekomen. Zondag vanaf begin van de middag tot 's avonds D&D gespeeld, wat best even intensief was - zeker omdat we er op het laatste moment nog achter kwamen dat we ons character nog een level hoger moesten maken, en eeps, en een systeem dat ik niet zo goed in de vingers heb qua regels, dus een paniekaanval voor we gingen. Maar het spelen zelf was weer heel tof gelukkig, al ben ik wel nog steeds aan het bijkomen.
Coco, wat mooi maar moeilijk zijn dat soort momenten he

Ik heb een maf maar fijn weekend gehad. Zaterdag een dag helemaal alleen thuis, ik heb een hoop dingen kunnen doen die ik wilde doen en ben heerlijk tot rust gekomen. Zondag vanaf begin van de middag tot 's avonds D&D gespeeld, wat best even intensief was - zeker omdat we er op het laatste moment nog achter kwamen dat we ons character nog een level hoger moesten maken, en eeps, en een systeem dat ik niet zo goed in de vingers heb qua regels, dus een paniekaanval voor we gingen. Maar het spelen zelf was weer heel tof gelukkig, al ben ik wel nog steeds aan het bijkomen.
woensdag 27 maart 2019 om 16:18
Nanny: "maf weekend"... Dat klinkt gewoon heel leuk!
Ik heb een aantal motivatiebrieven en cv's van +/- 20 jarige MBO 4 studenten voor mijn neus liggen. Ondanks een stevige voorbereiding zie ik NIETS van dit alles terug in de schrijfsels. Dubbele spaties, mijn naam verkeerd gespeld, overmatig komma gebruik, zinnen die plots stoppen (vul ik later wel in????), geen lay out, bijna alle zinnen starten met 'ik'.... en zo kan taalkundig/grammaticaal nog wel even doorgaan. En daarbij (ze zoeken een stageplek en sturen open sollicitaties ----> binnen mijn netwerk dus ik kan wel wat sturen) is de toon van ELKE brief: 'Ik wil bij jullie stage lopen----> daar moeten jullie heel blij om zijn en jullie staan te springen om mij te helpen.
Ik schrik hier erg van. Had wel een en ander verwacht maar echt niet dit. Aan de jongere knusselaars hier: Herkennen jullie dit? Waren jullie op die leeftijd ook nog zo laks, slordig en van mening dat iedereen hoppa voor je moet rennen/ je moet helpen?
Ik heb een aantal motivatiebrieven en cv's van +/- 20 jarige MBO 4 studenten voor mijn neus liggen. Ondanks een stevige voorbereiding zie ik NIETS van dit alles terug in de schrijfsels. Dubbele spaties, mijn naam verkeerd gespeld, overmatig komma gebruik, zinnen die plots stoppen (vul ik later wel in????), geen lay out, bijna alle zinnen starten met 'ik'.... en zo kan taalkundig/grammaticaal nog wel even doorgaan. En daarbij (ze zoeken een stageplek en sturen open sollicitaties ----> binnen mijn netwerk dus ik kan wel wat sturen) is de toon van ELKE brief: 'Ik wil bij jullie stage lopen----> daar moeten jullie heel blij om zijn en jullie staan te springen om mij te helpen.
Ik schrik hier erg van. Had wel een en ander verwacht maar echt niet dit. Aan de jongere knusselaars hier: Herkennen jullie dit? Waren jullie op die leeftijd ook nog zo laks, slordig en van mening dat iedereen hoppa voor je moet rennen/ je moet helpen?

woensdag 27 maart 2019 om 16:32
@Coco Wat fijn en waardevol, die woorden zul je koesteren 
@Nanny Klinkt als een leuk weekend, sl weet ik alleen in theorie wat D&D is
@Blond Wat ontzettend frustrerend lijkt me dat. Als je wilt kom ik wel even boos en teleurgesteld kijken naar ze
Maar voor mij heel erg niet herkenbaar, maar ik was dan ook een mega onzekere perfectionist
En afstuderen in de crisis helpt ook wel met blij zijn met alle kansen die je krijgt
@Nanny Klinkt als een leuk weekend, sl weet ik alleen in theorie wat D&D is

@Blond Wat ontzettend frustrerend lijkt me dat. Als je wilt kom ik wel even boos en teleurgesteld kijken naar ze

woensdag 27 maart 2019 om 16:38
Hmmmm.... Niks goede oude tijd, maar op m'n 20ste had ik er al 1 studie op zitten, startte ik de 2de, was aan het freelancen en hield mijn eigen broek op. Ander niveau, maar ook de mensen rond me die MBO niveau deden waren een stuk verder in het 'volwassen' leven dan een deel van deze groep. Jeetje, zij gaan het echt nog zo moeilijk krijgen als hun kwartje niet heel snel valt!
woensdag 27 maart 2019 om 16:44
Ik was op mijn 20e een thuiswonende, maar wel hardwerkende student met een bijbaan en verantwoordelijkheidsgevoel. Ik kan me er ook zo niks bij voorstellen, maar helaas herken ik het wel van de sollicitanten die ik ooit ontving tijdens een baan. Ik zag er meerdere per week en heb de ergste dingen binnen zien komen, van te grote joggingbroeken tot veel te korte rokjes en iemand die dacht dat hij tegen mij niet professioneel hoefde te doen, want in zijn ogen geen belangrijke functie