Knusselend het nieuwe jaar in! ❤

31-12-2018 12:16 2357 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom (terug) Knussels!

Hier zetten we ons geknuffel onder heerlijke (door Rosa) gehaakte dekentjes voort.

Geloven in de goedheid van mensen, de liefde en genegenheid en die tonen is het doel. Omdat man-vrouw vriendschappen zonder andere intenties wel kunnen en het geloof dat als mensen wat meer van zichzelf laten zien en wat vaker echt contact maken, ook lijfelijk, de wereld mooier maakt. Welkom in het knuffeltopic. Wat intussen het knusseltopic is ----> knuffelen en kussen en gewoon lief zijn voor elkaar en elkaar zien voor wat we zijn zonder oordeel. Niet meer niet minder.

Fijn als je mee komt tetteren!

Liefs,

Kia Ora, Rosanna, Oud Blond, Κιττεηs, Lollypopje, Marana, Shifty, Genie In a Bottle, Snug, Bloosje, Nanny_Gytha_Ogg, Quaintrelle, Twilight, Nachtvlinder, Vieze Hond, Engelke_Kepringelke, Coconuts12, Sgaap_2015, Phoebe-returns, GlitterBep Ceci, Phoolan, Coerage, Bloem en JollyRider.

Boeman, BoeMaman en Tasty Bum zwaaien natuurlijk ook mee :hello: .

Een kleine ode aan de knussels *

Dat mooie groepje mensen
Door toeval, en een forum,
Zijn ze bij elkaar gebracht

Uit alle hoeken van het land
En de diepste Viva krochten
Deelden zij hetzelfde gevoel

Een gevoel van warmte en liefde
Van respect en grote openheid
Van vrijheid om jezelf te mogen zijn

Zo is nu hier dit groepje knussels
Nog altijd samen en gegroeid
In mensen, voor en door elkaar

Mijn allerliefste mooiste knusselswens en geef ik jullie in dit topic :love: .

* Gedicht met dank aan Zusje aka LollyPopje.

.

Lees hier het ontstaan van dit topic.

overig/welke-film-gaan-we-kijken/list_messages/410524
.
En onze tweede editie! overig/knusselen-onder-een-dekentje/lis ... #p28687800

En nummertje drie! overig/onder-een-dekentje/list_messages/429658/119#
.
kia・ora wijzigde dit bericht op 16-04-2019 13:31
6.68% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Beppie, wat fijn!
Oeps Kia :P hopelijk kun je het nog regelen.

Beppie wat fijn en wat goed.

Hier moe, maar moet echt naar een afspraak, maar wel een fijn zonnetje. Gewoon warm in mijn winterjas en de afspraak zal me uiteindelijk wel goed doen 😊
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Hey Glitter, wat goed!

Speciaal voor jou en wie wil een lekker gezonde snack dan. :)

Afbeelding
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Wat goed Glamour!!!! Gefeliciteerd :cheer2: :jump: :blob:

Mijn bestelling is opgelost, had vanmorgen al vroeg een mailtje. Heel netjes!
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
*blubblub blubblubblub blub blubje* Zwemweekend! Tot mijn grote tevredenheid want ik ben al heel mijn leven een waterratje. Man zit nog wat te mokken en tegen te stribbelen. Gelukkig heeft hij zoveel rugpijn dat ik hem met 1 vinger richting voordeur gewezen krijg ;-D Ik Hoop dat de beweging hem uit de spierkramp haalt.

Wat goed Glitter! Niet vergeten om wat je 'verliest' te bewaren en naar mij te sturen!

Kia: Wij kregen gisteren een Ikea bestelling binnen (Popje: echt waar!). Twee jonge mannen die ontzettend veel lol hadden samen. En heel stil werden toen ze in onze slaapkamer (matras gekocht) plots doorkregen hoe hoog ze zaten. Duidelijk onder de indruk en een beetje bangig, maar dan toch vragen of ze even het balkon op mochten. Schuifel schuifel, voorzichtig niet tot aan de balustrade. Schattig!

Fijn, knusselig weekend allemaal!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
@Kia Wat fijn dat het is geregeld.

@Blond arme man van je, moet hij zwemmen. Ik ga weer voor een massage vandaag en dan meteen 90 minuten, want na 60 is dit onrustige typetje altijd verbaasd en teleurgesteld dat het al voorbij is 😝

Ik vind de Ikeajongens dapper, ik zou het niet durven.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Wat een schattige Ikeajongens! Wonen jullie dan zo hoog? Gaaf!
Succes met zwemmen met een mopperman.

Popje, heerlijk een massage! 60 minuten zijn denk ik ook zo om. Hopelijk zijn 90 minuten wel goed genoeg ;)

Kia, fijn dat het geregeld is.

Ik zit nu af te tellen tot de vakantie. Hopelijk blijft mijn stemming zoals hij nu is (te handelen). Ik word weer doorgestuurd wat psychische hulp betreft. Mijn psychiater heeft te weinig middelen om me te helpen. En ik maar denken dat ik er nog niet zo slecht aan toe ben...
@Coco Je kunt het ook zien als dat het niet zijn expertise is. Juist heel fijn dus dat hij het dan toch niet zelf gaat proberen 💋

Normaal kan ik dus nooit een uur stil zitten zonder afgeleid te raken :P Daarom zijn massages zo fijn, niet alleen goed voor mijn lichaam, want alle stress gaat in mijn rug zitten, maar ook voor mijn hoofd. Echt even compleet tot rust komen.
En omdat we in mijn dorp geen fijne Thai hebben, ga ik naar een stad in de buurt. Paar uurtjes winkelen lunchen en dan halverwege de middag een massage 😊
lollypopje schreef:
23-03-2019 10:34
@Coco Je kunt het ook zien als dat het niet zijn expertise is. Juist heel fijn dus dat hij het dan toch niet zelf gaat proberen 💋

Normaal kan ik dus nooit een uur stil zitten zonder afgeleid te raken :P Daarom zijn massages zo fijn, niet alleen goed voor mijn lichaam, want alle stress gaat in mijn rug zitten, maar ook voor mijn hoofd. Echt even compleet tot rust komen.
En omdat we in mijn dorp geen fijne Thai hebben, ga ik naar een stad in de buurt. Paar uurtjes winkelen lunchen en dan halverwege de middag een massage 😊
Ja, dat klopt wel idd. Was ook absoluut niet ten nadele van hem. Ik vind het goed van hem om me door te verwijzen. Maar eerder het besef dat ik er erger aan toe ben dan ik zelf dacht. Al vind ik het wel jammer, begon net aan hem gewend te raken.

Klinkt echt als een fijne dag, Popje! Geniet ervan!
Zie het niet als erger, je hebt gewoon andere hulp nodig 💋

Wel jammer dat zodra ik wegga ik de vermoeidheid weer voel :P Maar ik ga, is goed voor me 😊
Klopt, is goed voor je Popje! Goed zo, dat je voor jezelf zorgt!

Coco, lastig is dat he, hoe dat dan gelijk vast gaat zitten in je hoofd 'zie je wel, het is nóg erger' etc. Terwijl wat Popje zegt zeker waar is, het is niet per sé erger, maar gewoon anders. Meer net zoals mijn man computerprogrammeur in de ene programmeertaal is, en hij kan nog zo goed zijn in zijn vak, en een bug in een programma met een andere programmeertaal kan nog zo simpel op te lossen zijn, maar hij zou iemand dan ook naar een andere programmeur moeten sturen. Of mijn Engels is supergoed en ik ken hier prima de weg, maar als iemand mij in het Spaans de weg vraagt kan ik diegene ook niet helpen. Heeft niets te maken met hoe moeilijk de vraag is. Zoiets. :hug:
Nanny_Gytha_Ogg schreef:
23-03-2019 13:24
Klopt, is goed voor je Popje! Goed zo, dat je voor jezelf zorgt!

Coco, lastig is dat he, hoe dat dan gelijk vast gaat zitten in je hoofd 'zie je wel, het is nóg erger' etc. Terwijl wat Popje zegt zeker waar is, het is niet per sé erger, maar gewoon anders. Meer net zoals mijn man computerprogrammeur in de ene programmeertaal is, en hij kan nog zo goed zijn in zijn vak, en een bug in een programma met een andere programmeertaal kan nog zo simpel op te lossen zijn, maar hij zou iemand dan ook naar een andere programmeur moeten sturen. Of mijn Engels is supergoed en ik ken hier prima de weg, maar als iemand mij in het Spaans de weg vraagt kan ik diegene ook niet helpen. Heeft niets te maken met hoe moeilijk de vraag is. Zoiets. :hug:
Daar heb je een punt!
Coconuts12 schreef:
23-03-2019 14:14
Daar heb je een punt! Ik ben een meester in mezelf beter voor te doen dan ik me voel. En dat vonden ook mijn huisarts als psych. Maar toen ik mijn masker liet vallen en aangaf wat ik werkelijk voel en denk werd besloten dat andere hulp beter zou zijn. En ik moet de lat niet zo hoog leggen, zei de psych. Makkelijk praten, vond ik :$
(ik wil niet slachtofferig overkomen, trouwens)
:hug: lieve Coco

Ik ben na mijn diagnose ook door verwezen naar iemand met meer kennis, daar is niks mis mee.
En goed dat je je masker liet vallen, want alleen dan kunnen ze zien wat er echt speelt en welke hulp je nodig hebt. Maar dat bij jezelf erkennen is niet makkelijk. Ik zat gisteren ook te janken bij de peut, omdat ik erkende hoe erg ik mij schaam dat mijn huishouden niet lukt en hoe erg het er aan toe is. Terwijl ik aan de buiten wereld mooi weer speel. Alle zooi achter een deur gooien is namelijk een prima manier van opruimen en alleen schoonmaken wat de visite ziet heel effectief :P
Lieverd je mag trots op jezelf zijn dat je laat zien hoe het werkelijk gaat, want alleen zo kun je de hulp krijgen die je nodig hebt 💋
lollypopje schreef:
23-03-2019 14:21
:hug: lieve Coco

Ik ben na mijn diagnose ook door verwezen naar iemand met meer kennis, daar is niks mis mee.
En goed dat je je masker liet vallen, want alleen dan kunnen ze zien wat er echt speelt en welke hulp je nodig hebt. Maar dat bij jezelf erkennen is niet makkelijk. Ik zat gisteren ook te janken bij de peut, omdat ik erkende hoe erg ik mij schaam dat mijn huishouden niet lukt en hoe erg het er aan toe is. Terwijl ik aan de buiten wereld mooi weer speel. Alle zooi achter een deur gooien is namelijk een prima manier van opruimen en alleen schoonmaken wat de visite ziet heel effectief :P
Lieverd je mag trots op jezelf zijn dat je laat zien hoe het werkelijk gaat, want alleen zo kun je de hulp krijgen die je nodig hebt 💋
Ik had mijn berichtje al weggehaald. Maar jouw reactie is echt lief! :lips:
Coconuts12 schreef:
23-03-2019 14:30
Ik had mijn berichtje al weggehaald. Maar jouw reactie is echt lief! :lips:
Wil je dat ik de quote aanpas?
lollypopje schreef:
23-03-2019 14:32
Wil je dat ik de quote aanpas?
Nee, hoeft niet. :lips:
Lieverds zijn jullie, stuk voor stuk! :hug: :bigkiss:

OK. Mijn peut vindt dat mijn 'slimmigheid' me in de weg staat. Klopt. Ik ben heel pragmatisch: probleem---> oplossing---->klaar ---->volgende. Maar zo werkt dat natuurlijk niet voor je hoofd en je ziel. Probleem--->stilstaan--->patroon---> waarom?---> uitzoeken---->opruimen---->oefenen---->valkuilen herkennen etc...
Het mooie van deze processen is dat we allemaal in de spiegel kijken, eerlijk moeten zijn over onszelf en onze kantjes. Daar worden we allemaal mooiere mensen van.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Mijn eerste reactie bij mijn psycholoog de vorige keer - bij het kennismakingsgesprek: "ik voel me ontzettend bekeken". Heb dat ook maar direct gezegd want ik had het gevoel dat ik wel een gat kon graven om in te verdwijnen...
Besef nu eens te meer hoe dapper het alleen al is om hulp te vragen en te vertellen waar je mee zit. :bigkiss:
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Lolly, ik doe wel eens een massage als ik naar de sauna ga. Maar los van sauna bij 'Thai' nog nooit gedaan (ben dan bang dat ik per ongeluk in een happy ending Thai naar binnen zou stappen ;-D). Is het ook betaalbaarder dan in een wellness-setting? 90 minuten lijkt mij heaven. :A:
Coerage schreef:
23-03-2019 15:14
Lolly, ik doe wel eens een massage als ik naar de sauna ga. Maar los van sauna bij 'Thai' nog nooit gedaan (ben dan bang dat ik per ongeluk in een happy ending Thai naar binnen zou stappen ;-D). Is het ook betaalbaarder dan in een wellness-setting? 90 minuten lijkt mij heaven. :A:
:rofl:
Coerage schreef:
23-03-2019 15:11
Mijn eerste reactie bij mijn psycholoog de vorige keer - bij het kennismakingsgesprek: "ik voel me ontzettend bekeken". Heb dat ook maar direct gezegd want ik had het gevoel dat ik wel een gat kon graven om in te verdwijnen...
Besef nu eens te meer hoe dapper het alleen al is om hulp te vragen en te vertellen waar je mee zit. :bigkiss:
Van dat gat is wel herkenbaar. Goed dat je het hebt uitgesproken!
Oudblond schreef:
23-03-2019 15:07

OK. Mijn peut vindt dat mijn 'slimmigheid' me in de weg staat. Klopt. Ik ben heel pragmatisch: probleem---> oplossing---->klaar ---->volgende. Maar zo werkt dat natuurlijk niet voor je hoofd en je ziel. Probleem--->stilstaan--->patroon---> waarom?---> uitzoeken---->opruimen---->oefenen---->valkuilen herkennen etc...
Het mooie van deze processen is dat we allemaal in de spiegel kijken, eerlijk moeten zijn over onszelf en onze kantjes. Daar worden we allemaal mooiere mensen van.

Klopt! :bigkiss:
Coerage schreef:
23-03-2019 15:14
Zelfs 90 min waren te kort :( Wel heerlijk 😊

Thaise massages zijn sowieso goedkoper dan sport of ontspanningsmassages. Meestal 45/50 per uur, betaalde nu 65 voor 90 minuten.

Er is wel veel kwaliteitsverschil, daarom ga ik niet in mijn eigen dorp. Vandaag in Amersfoort en die was super en ken ook een heerlijke in Haarlem.

En die happy ending, meestal vermelden ze heel duidelijk dat ze dat niet doen, dus daar hoef je niet bang voor te zijn ;)
Oudblond schreef:
23-03-2019 15:07

Mooie les Blond, gaat helemaal goedkomen 💋

Het analyseren lukt me prima, bij mij gaat het mis bij het tijd nemen om te voelen. Niet dat ik niet voel, maar ik voel of heel veel of heel weinig en beiden zijn lastig daarbij. Maar ik ga het leren 😊 Zo'n massage helpt voor mij ook echt daarbij. Uit mijn hoofd, mijn lichaak voelen en opeens beseffen hoe fijn die aanrakingen zijn nu ik lichamelijke intimiteit zo mis.

Hoe was het zwemmen trouwens?
Coerage schreef:
23-03-2019 15:11
Echt wel dapper stoer Dappertje dat je bent 💋

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven