Schoonfamilie
maandag 25 maart 2019 om 13:52
Hallo,
Ik moet even stoom afblazen hoor. Zullen waarschijnlijk de zwangerschapshormonen zijn maar zit me hier zo over op te vreten al de hele dag.
Gisteren hebben wij doormiddel van een high tea aan mijn ouder en schoonouders onthult wat het geslacht is van ons derde kindje. Ik heb die High tea zelf gemaakt en er de hele ochtend voor in de keuken gestaan. Omdat ik best wat complicties heb in mijn zwangerschap nam mijn vriend het gastheerschap van me over. We hadden iedereen een maand geleden al uitgenodigd en waren al druk bezig met de voorbereidingen. Ik vind dat altijd erg leuk om te doen.
Het begon van de week al. Schoonouders belde op of ze niet om 11 uur al konden komen want ze zaten dan in een hotel (hadden ze gepland na onze uitnodiging) en ze moesten op tijd de kamer uit. MIjn vriend zegt je mag best eerder komen maar de high tea begint pas om 2 uur zoals afgesproken. Dus dan kun je best een broodje krijgen kopje koffie of wat dan ook maar dan verklappen we nog niks. Puntje bij paaltje komen zowel mijn ouders als schoonouders om 2 uur aanrijden. Helemaal goed. Maar eerst moet mijn vriend van zijn vader echt mee naar buiten om even de nieuwe fietsendrager op de auto te bewonderen. Ze zijn binnen ploffen neer op de bank van mijn schoonvader geen boe of ba tegen mijn twee andere kinderen. Die uiteindelijk gewoon lekker bij de andere opa en oma die 10 minuten later binnen komen op schoot kruipen.
Afijn de High tea begint en we onthullen een taart met blauw witte muisjes. Mijn ouders super enthousiast van wat leuk gefeliciteerd. Schoonmoeder: oh weer een stamhouder. Schoonvader: was dit het want wil graag naar huis ben moe van mijn weekend weg. Ik probeer het een beetje te negeren want het zijn aparte mensen. Schoonvader is vooral aan het praten over het salaris en het werk van zijn jongste zoon (niet mijn vriend) Over hoe knap het is en hoe had hij werkt en hoe trots hij daar wel niet op is. Daarna gaat het over de week vakantie die mijn schoonouders aan hun zoons gegeven hebben. Nadat ik mijn zwangerschap onthulde want daarna kan het echt nooit meer. Dus is vriend lief volgende wee een week op vakantie. Wat hij allemaal mee moet nemen ze gaan van maandag tot vrijdag. En hoe laat hij zondag naar hun komt (wonen in de buurt van het vliegtuig). Vriend zegt na het avond eten want dan kan ik stacey even op weg helpen. Nou dat was ongezellig en ze stond erop dat hij met de lunch al zou komen dan kon hij even in de vakantiestemming komen in plaats van in de thuisstress. Hij heeft gelukkig geweigert. Maar oke na een uur is de high tea net op schoonvader staan op en zegt kom schat we gaan we moeten nog genoeg doen vandaag En weg zijn ze. Geen felicitatie niks er is geen woord met mij gewisseld behalve dat schoonmoeder me niet op de foto bij de taart wil alleen de kleinzoons en haar zoon maar dat is niks persoonlijks ik ben gewoon geen eigen.
Dit gaat nu al jaren zo en ik ben er zo klaar mee. Bij elk bezoek het verwijt dat ik geen eigen ben. En dat ze best snapt dat mijn moeder elke week komt want dat is eigen, terwijl mijn moeder hier nu elke week is om er voor te zorgen dat mijn huishouden gebeurt want ik mag niet te veel doen niet te veel staan en vooral geen grote huishoudelijke klussen. Normaal zie ik haar eens per maand want wij zijn ver weg van iedereen gaan wonen. Mijn schoonouders daarin tegen komen elke 14 dagen op zondag.
Ik ben op ik kan gewoon niet meer. Iedere keer doe ik mijn best om het gezellig te maken maar mijn vriend en ik kunnen het gewoon niet goed genoeg doen. volgende week stond ik er compleet alleen voor terwijl ik de helft van de dingen die echt moet gebeuren op dit moment gewoon echt niet kan. Mijn moeder komt nu twee dagen helpen. Maar als ik bij hun ook maar laat vallen dat ik hulp nodig heb die week en het echt even niet alleen kan zeggen ze dat ik het mijn vriend niet gun.
Sorry ik moest het even kwijt en mensen die hun niet persoonlijk kennen.
Ik moet even stoom afblazen hoor. Zullen waarschijnlijk de zwangerschapshormonen zijn maar zit me hier zo over op te vreten al de hele dag.
Gisteren hebben wij doormiddel van een high tea aan mijn ouder en schoonouders onthult wat het geslacht is van ons derde kindje. Ik heb die High tea zelf gemaakt en er de hele ochtend voor in de keuken gestaan. Omdat ik best wat complicties heb in mijn zwangerschap nam mijn vriend het gastheerschap van me over. We hadden iedereen een maand geleden al uitgenodigd en waren al druk bezig met de voorbereidingen. Ik vind dat altijd erg leuk om te doen.
Het begon van de week al. Schoonouders belde op of ze niet om 11 uur al konden komen want ze zaten dan in een hotel (hadden ze gepland na onze uitnodiging) en ze moesten op tijd de kamer uit. MIjn vriend zegt je mag best eerder komen maar de high tea begint pas om 2 uur zoals afgesproken. Dus dan kun je best een broodje krijgen kopje koffie of wat dan ook maar dan verklappen we nog niks. Puntje bij paaltje komen zowel mijn ouders als schoonouders om 2 uur aanrijden. Helemaal goed. Maar eerst moet mijn vriend van zijn vader echt mee naar buiten om even de nieuwe fietsendrager op de auto te bewonderen. Ze zijn binnen ploffen neer op de bank van mijn schoonvader geen boe of ba tegen mijn twee andere kinderen. Die uiteindelijk gewoon lekker bij de andere opa en oma die 10 minuten later binnen komen op schoot kruipen.
Afijn de High tea begint en we onthullen een taart met blauw witte muisjes. Mijn ouders super enthousiast van wat leuk gefeliciteerd. Schoonmoeder: oh weer een stamhouder. Schoonvader: was dit het want wil graag naar huis ben moe van mijn weekend weg. Ik probeer het een beetje te negeren want het zijn aparte mensen. Schoonvader is vooral aan het praten over het salaris en het werk van zijn jongste zoon (niet mijn vriend) Over hoe knap het is en hoe had hij werkt en hoe trots hij daar wel niet op is. Daarna gaat het over de week vakantie die mijn schoonouders aan hun zoons gegeven hebben. Nadat ik mijn zwangerschap onthulde want daarna kan het echt nooit meer. Dus is vriend lief volgende wee een week op vakantie. Wat hij allemaal mee moet nemen ze gaan van maandag tot vrijdag. En hoe laat hij zondag naar hun komt (wonen in de buurt van het vliegtuig). Vriend zegt na het avond eten want dan kan ik stacey even op weg helpen. Nou dat was ongezellig en ze stond erop dat hij met de lunch al zou komen dan kon hij even in de vakantiestemming komen in plaats van in de thuisstress. Hij heeft gelukkig geweigert. Maar oke na een uur is de high tea net op schoonvader staan op en zegt kom schat we gaan we moeten nog genoeg doen vandaag En weg zijn ze. Geen felicitatie niks er is geen woord met mij gewisseld behalve dat schoonmoeder me niet op de foto bij de taart wil alleen de kleinzoons en haar zoon maar dat is niks persoonlijks ik ben gewoon geen eigen.
Dit gaat nu al jaren zo en ik ben er zo klaar mee. Bij elk bezoek het verwijt dat ik geen eigen ben. En dat ze best snapt dat mijn moeder elke week komt want dat is eigen, terwijl mijn moeder hier nu elke week is om er voor te zorgen dat mijn huishouden gebeurt want ik mag niet te veel doen niet te veel staan en vooral geen grote huishoudelijke klussen. Normaal zie ik haar eens per maand want wij zijn ver weg van iedereen gaan wonen. Mijn schoonouders daarin tegen komen elke 14 dagen op zondag.
Ik ben op ik kan gewoon niet meer. Iedere keer doe ik mijn best om het gezellig te maken maar mijn vriend en ik kunnen het gewoon niet goed genoeg doen. volgende week stond ik er compleet alleen voor terwijl ik de helft van de dingen die echt moet gebeuren op dit moment gewoon echt niet kan. Mijn moeder komt nu twee dagen helpen. Maar als ik bij hun ook maar laat vallen dat ik hulp nodig heb die week en het echt even niet alleen kan zeggen ze dat ik het mijn vriend niet gun.
Sorry ik moest het even kwijt en mensen die hun niet persoonlijk kennen.
maandag 25 maart 2019 om 15:19
ik kom op de leeftijd (en ben echt nog geen 50) dat mijn eerste vriendinnen kleinkinderen krijgen....Lucifer2018 schreef: ↑25-03-2019 15:16Ik zou ook geen zin hebben in gender revealgeleuter. Of nou 1e of 3e kind is.
Bij beiden geslachten is iedereen 'blij'.
Nou fantastisch.
en die vinden zonder uitzondering het gender-reveal-gedoe volstrekte waanzin, en gênant
Ben heel benieuwd, hoe ik het ga vinden, als mijn dochter het ooit zou wagen zoiets te organiseren
maandag 25 maart 2019 om 15:21
Natuurlijk moet je elkaar wat gunnen, maar je vriend weet zelf toch ook wel dat jij het niet trekt in je eentje?Stacey86 schreef: ↑25-03-2019 15:12
En ja mijn vriend mag van mij op vakantie de timing is enorm slecht. konden we ook niet anders doen want pa en ma hadden al geboekt. Maar he soms moet je elkaar wat gunnen. En nee het huis schoonmaken hoeven mijn schoonouders echt niet te doen. Maar bijv. de jongste mee nemen een dagje of een nachtje dat zou al heel fijn zijn en dat doen ze vaak gewoon gelukkig wel. Maar deze week kan het niet want ze passen op kat andere zoon en volgens schoonmoeder is kat te veel werk om kleinzoon erbij te hebben voor een nachtje.
Waarom neemt hij jullie kinderen niet lekker mee eigenlijk? Dan gunt hij jou ook een rustig weekje.
maandag 25 maart 2019 om 15:22
Ik kan er niets aan doen, maar ik vind je een lieverdStacey86 schreef: ↑25-03-2019 15:12Bedankt voor alle reacties zowel de positieve als negatieve reacties. Dat ik lang van stof bent komt door mijn asperger ben niet zo goed in het bepalen wat belangrijk is en wat omslachtig is. Die high tea was ook gewoon voor de gezelligheid had over elk onderwerp gepraat mogen worden. Als het af en toe ook maar iets positiefs is naar de kleinkinderen toe bijv. En van de onthulling van de zwangerschap hebben we niks bijzonders gedaan omdat het heel spannend is geweest of het kindje wel of niet in mijn buik blijft zitten.
Waarom ik ze uitnodig als ik heel eerlijk ben denk ik omdat ik het toch fijn vind aardig gevonden te worden.
En ja mijn vriend mag van mij op vakantie de timing is enorm slecht. konden we ook niet anders doen want pa en ma hadden al geboekt. Maar he soms moet je elkaar wat gunnen. En nee het huis schoonmaken hoeven mijn schoonouders echt niet te doen. Maar bijv. de jongste mee nemen een dagje of een nachtje dat zou al heel fijn zijn en dat doen ze vaak gewoon gelukkig wel. Maar deze week kan het niet want ze passen op kat andere zoon en volgens schoonmoeder is kat te veel werk om kleinzoon erbij te hebben voor een nachtje.
het huishouden wat ik niet kan doen gaat om stofzuigen, bedden verschonen en dergelijke de zware taken. broodje smeren en koken kan ik nog best.
Je reageert zo netjes
Frankly my dear, I don"t give a damn
maandag 25 maart 2019 om 15:23
Precies dit. Schoonouders houden niet van gedoe en hebben een vrij duidelijke mening over wat gedoe is. Je kunt ze toch niet veranderen.Star² schreef: ↑25-03-2019 13:59Tsja aan de ene kant lijken die mensen niet erg aardig, aan de andere kant snap ik ook wel dat niet iedereen zin heeft in zwangerschaps- en geslachtsonthullingen met zoveel poeha, zeker niet als het de derde is.
Wees blij dat je vriend aan jouw kant staat en maak je niet druk over die mensen verder.
maandag 25 maart 2019 om 15:25
Nogmaals: jullie gezin, jullie verantwoordelijkheid.Stacey86 schreef: ↑25-03-2019 15:12En ja mijn vriend mag van mij op vakantie de timing is enorm slecht. konden we ook niet anders doen want pa en ma hadden al geboekt. Maar he soms moet je elkaar wat gunnen. En nee het huis schoonmaken hoeven mijn schoonouders echt niet te doen. Maar bijv. de jongste mee nemen een dagje of een nachtje dat zou al heel fijn zijn en dat doen ze vaak gewoon gelukkig wel. Maar deze week kan het niet want ze passen op kat andere zoon en volgens schoonmoeder is kat te veel werk om kleinzoon erbij te hebben voor een nachtje.
het huishouden wat ik niet kan doen gaat om stofzuigen, bedden verschonen en dergelijke de zware taken. broodje smeren en koken kan ik nog best.
Je schoonouders vangen je jongste kind regelmatig op maar deze week kan het niet en dat vind je zo te lezen stom. Waarom?
En waarom moeten je ouders stofzuigen en bedden verschonen? Dat kan je man toch doen?
maandag 25 maart 2019 om 15:36
Persoonlijk vind ik het ook een overgewaaide gewoonte waar we hier denk ik te nuchter voor zijn.lilalinda schreef: ↑25-03-2019 15:19ik kom op de leeftijd (en ben echt nog geen 50) dat mijn eerste vriendinnen kleinkinderen krijgen....
en die vinden zonder uitzondering het gender-reveal-gedoe volstrekte waanzin, en gênant
Ben heel benieuwd, hoe ik het ga vinden, als mijn dochter het ooit zou wagen zoiets te organiseren
Maar als mijn kinderen dit met plezier zouden willen doen, dan zit ik er gewoon om hun enthousiasme te delen en geen haar op mijn hoofd die het voor ze zou gaan verpesten vanwege wat ik er zelf van vind.
Waarom zou je je eigen kind er mee gaan kwetsen omdat je het zelf maar onzin zou vinden?
Nee, ik zou de moeite die ze er in steken dan hartelijk ontvangen en dat ook lief vinden dat ze het met mij willen delen, en als dat met taart is ben ik sowieso van de partij
maandag 25 maart 2019 om 15:41
Mijn vriendinnen verpesten ook niks hoorconsuelabananahammok schreef: ↑25-03-2019 15:36Persoonlijk vind ik het ook een overgewaaide gewoonte waar we hier denk ik te nuchter voor zijn.
Maar als mijn kinderen dit met plezier zouden willen doen, dan zit ik er gewoon om hun enthousiasme te delen en geen haar op mijn hoofd die het voor ze zou gaan verpesten vanwege wat ik er zelf van vind.
Waarom zou je je eigen kind er mee gaan kwetsen omdat je het zelf maar onzin zou vinden?
Nee, ik zou de moeite die ze er in steken dan hartelijk ontvangen en dat ook lief vinden dat ze het met mij willen delen, en als dat met taart is ben ik sowieso van de partij![]()
En ik zal ook net doen, of ik het geweldig vindt, maar kan me best voorstellen, dat schoonouders van TO, nog weer decennia ouder, het echt niet meer snappen kunnen
En ook niet snappen Hoe zich te gedragen.
maandag 25 maart 2019 om 15:45
Mijn ouders pasten ook altijd met veel plezier op mijn katten, maar op de kinderen van mijn zus niet. Niet iedereen is enthousiast grootouder!Stacey86 schreef: ↑25-03-2019 15:12Maar he soms moet je elkaar wat gunnen. En nee het huis schoonmaken hoeven mijn schoonouders echt niet te doen. Maar bijv. de jongste mee nemen een dagje of een nachtje dat zou al heel fijn zijn en dat doen ze vaak gewoon gelukkig wel. Maar deze week kan het niet want ze passen op kat andere zoon en volgens schoonmoeder is kat te veel werk om kleinzoon erbij te hebben voor een nachtje.
maandag 25 maart 2019 om 15:45
Waar moet je dan enthousiast over zijn? Wat maakt het geslacht nou uit?Doubletree20 schreef: ↑25-03-2019 14:49Mij maakt het ook geen zak uit hoor of iemand een jongen of een meisje krijgt (sowieso niet als er iemand zwanger is) maar van je ouders / schoonouders mag je toch wel een beetje enthousiasme verwachten? Als de reactie inderdaad zo is gegaan zoals TO beschrijft vind ik het zeer onbeschoft en onaardig.
maandag 25 maart 2019 om 16:45
Tsja, uiteindelijk maakt het geslacht weinig uit, maar dat iemand op exact een bepaalde datum geboren of getrouwd is evenmin en dan nog is het wel zo respectvol om iemand te feliciteren en het een beetje feestelijk te houden. Zeker als iemand er blijkbaar zelf wel iets speciaals van wil maken en daar moeite voor heeft gedaan.
Ikzelf heb nooit een gender reveal gedaan (WhatsApp isvoor mij heel geschikt om zulk nieuws te delen) maar ik vond het zeker wel een bijzonder moment. Vooral wanneer, zoals TO aangeeft, het spannend is geweest of het wel goed zat met de zwangerschap.
Het kon mij zelf na vele miskramen werkelijk niets schelen of het een jongen of een meisje zou worden, maar het feit dat het van iets 'angstigs en abstracts' veranderde in een jongen waarvan zijn komst met de dag waarschijnlijker werd, was voor mij wel echt een omslagpunt in de zwangerschap waarvan ik blij was dat ik na alle stress ook het geluk kon delen met m'n familie. Hoe iemand dat verder wil aankleden lijkt mij bijzaak.
@TO, zoals hierboven gezegd, ik vind je reactie ook heel lief en eerlijk. Ik vind het zelf ook lastig als mensen niet reageren zoals je verwacht of hoopt, zelfs als je eigenlijk weet dat je niet veel van ze kúnt verwachten. Toch heb je vooral jezelf ermee als je je daar heel rot over gaat voelen. Ik zou denk ik vooral samen met je vriend gaan bekijken en regelen hoe je de week dat hij weg is zo goed mogelijk kunt doorkomen met (betaalde of onbetaalde) hulp van anderen. En dan heel pragmatisch vanuit jouw behoeftes en niet vanuit de verwachting dat het bepaalde mensen moeten zijn.
maandag 25 maart 2019 om 16:56
Ik vind je echt ontroerend eerlijk en supercute!
Ik gun je een olifantenhuidje, je schoonouders zijn gewoon niet van die hele leuke mensen, daar doet niemand iets aan. Maak er volgende keer maar gewoon niet zoveel werk meer van, dan ben je ook minder teleurgesteld, tenminste dat hoop ik voor je.
Ik wens je in elk geval heel veel succes tijdens deze spannende en zware zwangerschap! Fijn dat je ouders je helpen, meis. En fijn dat je vriend het best wel voor je opneemt.
maandag 25 maart 2019 om 17:19
Maar hoe vaak moet je iemand met zoiets normaals als een zwangerschap en geboorte feliciteren?appelstroop_88 schreef: ↑25-03-2019 16:45Tsja, uiteindelijk maakt het geslacht weinig uit, maar dat iemand op exact een bepaalde datum geboren of getrouwd is evenmin en dan nog is het wel zo respectvol om iemand te feliciteren en het een beetje feestelijk te houden. Zeker als iemand er blijkbaar zelf wel iets speciaals van wil maken en daar moeite voor heeft gedaan.
Eerst als iemand "onthult" in verwachting te zijn, dan met het geslacht blijkbaar en dan met de geboorte?
Vreemd!
maandag 25 maart 2019 om 17:44
Even nog een korte reactie op waarom een onthulling van het geslacht. Dit was voor een ons ook een moment om de omslag van een zware bange zwangerschap om te zetten naar een positieve zwangerschap. Wij hebben in het verleden nooit een show gemaakt van onthulligen of een babyshower gedaan. Hadden ook duidelijk gezegt dat we graag een gezellig samen zijn wilde hebben gewoon met zijn alle eten kletsen en weet ik veel wat. Zijn ook geen kado's gegeven want heb troep genoeg en dat hadden we ook duidelijk aangegeven. Willen ook geen kraamkado's straks.
Ik moet zeggen dat ook de negatieve reacties hoewel lang niet allemaal leuk om te lezen me wel helpen te relativeren en ik er nu zelf ook wel een beetje achter ben dat vooral de opmerkingen waar mijn kinderen bij zijn van jij bent geen eigen. Mij het meeste steken. Wij proberen de kinderen juist te leren dat iedereen erbij hoort. Hier ga ik vanavond met mijn vriend eens goed over zitten. Want hier moet hij gewoon een keer zijn mond over open trekken. Hij zegt alleen zo is ze nu eenmaal.
Maar lief Viva forum ik waardeer jullie eerlijkheid. Ook al is het niet altijd even vriendelijk en tactisc. Daarom kom ik hier zo graag.
Ik moet zeggen dat ook de negatieve reacties hoewel lang niet allemaal leuk om te lezen me wel helpen te relativeren en ik er nu zelf ook wel een beetje achter ben dat vooral de opmerkingen waar mijn kinderen bij zijn van jij bent geen eigen. Mij het meeste steken. Wij proberen de kinderen juist te leren dat iedereen erbij hoort. Hier ga ik vanavond met mijn vriend eens goed over zitten. Want hier moet hij gewoon een keer zijn mond over open trekken. Hij zegt alleen zo is ze nu eenmaal.
Maar lief Viva forum ik waardeer jullie eerlijkheid. Ook al is het niet altijd even vriendelijk en tactisc. Daarom kom ik hier zo graag.
maandag 25 maart 2019 om 17:50
Sommige (schoon)ouders zijn helaas gewoon helemaal niet zo leuk. En dat is verdrietig en ruk, vooral als je ziet dat ze bij andere (klein)kinderen wél leuk zijn. Je kunt er verder ook weinig mee, behalve duidelijk je grenzen aangeven, van het minste uitgaan en het vooral heel erg leuk hebben met je eigen gezin. Maar dat het rot is, dat begrijp ik best.
maandag 25 maart 2019 om 17:55
Stacey86 schreef: ↑25-03-2019 17:44Even nog een korte reactie op waarom een onthulling van het geslacht. Dit was voor een ons ook een moment om de omslag van een zware bange zwangerschap om te zetten naar een positieve zwangerschap. Wij hebben in het verleden nooit een show gemaakt van onthulligen of een babyshower gedaan. Hadden ook duidelijk gezegt dat we graag een gezellig samen zijn wilde hebben gewoon met zijn alle eten kletsen en weet ik veel wat. Zijn ook geen kado's gegeven want heb troep genoeg en dat hadden we ook duidelijk aangegeven. Willen ook geen kraamkado's straks.
Ja prima, maar dat hoeft ze niet elke keer te benoemen.
maandag 25 maart 2019 om 18:08
Eens.moon_beam schreef: ↑25-03-2019 14:06Lang verhaal met veel details, het zijn rare snuiters en ze accepteren jou niet en laten dat blijken in commentaar en door je te negeren.
Waarom erger je je dan in vredesnaam aan het feit dat ze je nu niet komen helpen met het huishouden? Je zou het jezelf een stuk makkelijker maken door niks te verwachten van deze mensen en het contact tot zo min mogelijk te beperken. Je kan ze niet uit staan maar wil wel dat ze langs komen en blij gaan zitten doen op je "gender reveal" party. Ondertussen gaat vriend lekker een week weg.. als je dan toch ergens over wil zeiken zou ik bij vriend beginnen. Die moet het maar eens voor je op nemen met dat gezeik over "niet eigen" en niet op vakantie gaan terwijl jij het huishouden niet aan kan.
De relatie met je schoonouders gaat niet beter worden, zij gaan niet veranderen. Dus accepteer dat het niet meer wordt dan dit en beperk contact, en als er contact is stel je jezelf erop in dat het nooit over jou zal gaan en anderen altijd interessanter zullen zijn.
Richt je op je vriend, zolang hij het met je eens is geen problemen maken van iets dat toch niet verandert.
Edit: maar ik zou er idd wel wat van zeggen dat schoonmoeder je geen eigen noemt waar de kinderen bij zijn: prima als ze dat vindt maar als het niet past bij jullie opvoeding moet ze dat maar even voor zich houden. Daar mag vriend best wat van zeggen.
pijnboompitje25 wijzigde dit bericht op 25-03-2019 18:12
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
9.58% gewijzigd
maandag 25 maart 2019 om 18:30
Je legt elke actie van je schoonouders tot in het minuscule op een gouden weegschaal. Waarom? Praten over een fietsendrager mag niet, over vakantie ook niet het moet allemaal draaien om zwangerzilla.
En waarom zou je een uitgebreide gender feest moeten geven en zou iedereen je daarbij moeten feliciteren? Het is geen melding van een nieuwe zwangerschap, er is nog geen kind geboren. Het is allemaal gedoe om niets. Een beetje zoals klappen wanneer een vliegtuig is geland op de heen weg (brengt ongeluk).
M.b.t. die vakantie heb je wellicht een punt maar het is in de eerste plaats een probleem tussen jouw en je vriend.
En waarom zou je een uitgebreide gender feest moeten geven en zou iedereen je daarbij moeten feliciteren? Het is geen melding van een nieuwe zwangerschap, er is nog geen kind geboren. Het is allemaal gedoe om niets. Een beetje zoals klappen wanneer een vliegtuig is geland op de heen weg (brengt ongeluk).
M.b.t. die vakantie heb je wellicht een punt maar het is in de eerste plaats een probleem tussen jouw en je vriend.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 25 maart 2019 om 18:40
Exact dat kun je de volgende keer tegen hun zeggen! Snoert ze gelijk de mond hoop ik. Dan vriend nog zijn mond open doen en heel misschien dat het dan wat beter gaat. Probeer er in ieder geval boven te gaan staan en concentreer je lekker op je eigen gezin, dan vinden ze je maar wat minder aardig. Hun verlies!Stacey86 schreef: ↑25-03-2019 17:44
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
maandag 25 maart 2019 om 19:07
Lees jij wel? Want ben jij onaardig zeg.viva-amber schreef: ↑25-03-2019 18:30Je legt elke actie van je schoonouders tot in het minuscule op een gouden weegschaal. Waarom? Praten over een fietsendrager mag niet, over vakantie ook niet het moet allemaal draaien om zwangerzilla.
Ik snap TO heel goed dat het pijn doet om zo behandeld te worden. Al helemaal als ze zeggen dat ze niet eigen is terwijl zij de moeder is van de kleinkinderen. Gênant zelfs! Ik denk ook zeker niet dat TO bedoelt dat er over niets anders gepraat mag worden. het gaat hier waarschijnlijk niet over een gesprek maar een melding, vaak negatief of over een ander.
maandag 25 maart 2019 om 21:31
Mijn vriend en onze virtuele kinderen zouden niet op de foto zijn gegaan na zo'n opmerking. 'Niet eigen' is echt te belachelijk, mijn vriend zou dat niet accepteren van zijn ouders. En ik ook niet van mijn ouders. Heel begrijpelijk dat dit jou pijn doet.
Verder vind ik je verwachtingen mbt de genderreveal en de waardering van de high tea vrij hoog liggen. Maar dat heb je inmiddels al gelezen in andere reacties.
Verder vind ik je verwachtingen mbt de genderreveal en de waardering van de high tea vrij hoog liggen. Maar dat heb je inmiddels al gelezen in andere reacties.
maandag 25 maart 2019 om 21:41
Dat ja, en je vriend mag best wel wat zeggen van het gedrag van je schoonouders wanneer ze te ver gaan. .
Voor mij lijkt het een high tea maken from scratch voor mensen die je niet waarderen terwijl je klachten hebt en het huishouden niet alleen aan kunt een nogal perfectionistische onderneming die gedoemd is om niet bij jou tot bevrediging te leiden. Je kan jezelf ook ontevreden maken door de lat altijd net op een plek te leggen waar je niet bij kunt zeker wanneer dat soort verwachtingen niet alleen van jezelf hebt maar ook van anderen.
Die mensen gaan nooit precies zo reageren als jij graag zou willen al bak een gouden taart voor ze en voer je ze terwijl je vriend ze met palmbladeren toe waait.
Voor mij lijkt het een high tea maken from scratch voor mensen die je niet waarderen terwijl je klachten hebt en het huishouden niet alleen aan kunt een nogal perfectionistische onderneming die gedoemd is om niet bij jou tot bevrediging te leiden. Je kan jezelf ook ontevreden maken door de lat altijd net op een plek te leggen waar je niet bij kunt zeker wanneer dat soort verwachtingen niet alleen van jezelf hebt maar ook van anderen.
Die mensen gaan nooit precies zo reageren als jij graag zou willen al bak een gouden taart voor ze en voer je ze terwijl je vriend ze met palmbladeren toe waait.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 27 maart 2019 om 08:17
datviva-amber schreef: ↑25-03-2019 21:41
Lorem Ipsum