Stromingen in de architectuur

25-03-2019 21:23 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geïnteresseerd in boeken over verschillende architect stijlen en kenmerken/stromingen.

Echter zie ik door de bomen het bos niet meer, of is het allemaal niet zo overzichtelijk als ik hoop dat het is.

Ik denk dat ik zoek naar een soort van lesboek, waarin op grote lijnen alle stromingen staan uitgewerkt en daar dan weer alle vormen van (Amsterdamse school en dan late Amsterdamse school bijvoorbeeld).

Wie weet wat voor boek ik zoek en helpt me aan een (of een aantal) goede titels? Boeken vind ik prettiger dan het www :)
Kijk gewoon even alle afleveringen van bob de bouwer
Is Architectuurgeschiedenis van D. De Boer wat voor je?
pergamon wijzigde dit bericht op 25-03-2019 21:42
7.69% gewijzigd
S-Meds schreef:
25-03-2019 21:26
Kijk gewoon even alle afleveringen van bob de bouwer
Allemaal al gezien en nog niet verzadigt ;)
Pergamon schreef:
25-03-2019 21:39
Is Architectuurgeschiedenis van P. De Boer wat voor je?
Precies wat ik zoek, Thanks Pergamon!
Vivasviezesokken schreef:
25-03-2019 21:42
Precies wat ik zoek, Thanks Pergamon!

Graag gedaan :)
Als je architectuur wat meer wil plaatsen in combi met (toegepaste) kunst (gaat inmmers redelijk gelijk op) dan kan ik ook Algemene Kunstgeschiedenis van Honour and Fleming aanraden. Uitgebreider en met meer verbanden / voorbeelden.
Pergamon schreef:
25-03-2019 21:45
Graag gedaan :)
Als je architectuur wat meer wil plaatsen in combi met (toegepaste) kunst (gaat inmmers redelijk gelijk op) dan kan ik ook Algemene Kunstgeschiedenis van Honour and Fleming aanraden. Uitgebreider en met meer verbanden / voorbeelden.
Op dit moment denk ik dat dat nog een stapje te ver is. Ben het overigens wel met je eens dat kunst en architectuur gelijk op gaan!
Vivasviezesokken schreef:
25-03-2019 22:00
Op dit moment denk ik dat dat nog een stapje te ver is. Ben het overigens wel met je eens dat kunst en architectuur gelijk op gaan!

Voor de toekomst dan :) Eén van de beste verzamelwerken m.i.
Op dit moment is er een tentoonstelling van Bauhaus in Boijmans in Rotterdam. Hier is de periode van Bauhaus te zien en wat daar uit voort gekomen is. Zoals de stijl. Welke invloed het heeft gehad en hoe het nog steeds een rol speelt.

Tegen over het museum is het nieuwe instituut, met een goede boekenwinkel!
NorthCape schreef:
27-03-2019 18:56
Op dit moment is er een tentoonstelling van Bauhaus in Boijmans in Rotterdam. Hier is de periode van Bauhaus te zien en wat daar uit voort gekomen is. Zoals de stijl. Welke invloed het heeft gehad en hoe het nog steeds een rol speelt.

Tegen over het museum is het nieuwe instituut, met een goede boekenwinkel!
Ah heel tof! Bedankt voor de tip.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven