Eneco Business sluit twee keer contract met eigen provider

donderdag 14 maart 2019 om 10:35
Wij hebben in December 2018 een huis gekocht en daarvoor een energiecontract afgesloten bij Energiedirect. De vorige bewoonster was zzp'er en had een eigen bedrijf. Zij heeft echter vergeten/verzuimd haar adreswijziging bij de Kamer van Koophandel door te geven en dus begon het gezeik. Ongeveer 3 weken na het afsluiten van een contract bij Energiedirect kreeg ik van hun een email dat ik mijn contract had opgezegd voor het stroomgedeelte. Wat dus helemaal niet waar is. Na lang zoeken kreeg de medewerker van Energiedirect en Eneco particulier boven water dat er een nieuw contract was afgesloten bij Eneco Business op mijn adres (niet op mijn naam, maar postcode). Na lang bellen en mailen met zowel Energiedirect als Eneco Business was dit na een maand opgelost.
MAAR: precies 6 dagen nadat alles was opgelost, kreeg ik half januari weer een email, weer het zelfde maar dit keer over gas! En weer Eneco Business. We zijn nu half maart en het is nog steeds niet opgelost. Na tig keer over en weer bellen met Energiedirect en Eneco Business is er nog steeds niks gebeurd.
Hoe is het in godsnaam mogelijk dat een energieprovider het recht heeft EENZIJDIG een bestaand contract bij een ander bedrijf zomaar op te zeggen zonder toestemming van mijn kant???? Waar ik, als Eneco Business zo incompetent is, voor moet gaan bloeden dmv incasso's etc straks??
MAAR: precies 6 dagen nadat alles was opgelost, kreeg ik half januari weer een email, weer het zelfde maar dit keer over gas! En weer Eneco Business. We zijn nu half maart en het is nog steeds niet opgelost. Na tig keer over en weer bellen met Energiedirect en Eneco Business is er nog steeds niks gebeurd.
Hoe is het in godsnaam mogelijk dat een energieprovider het recht heeft EENZIJDIG een bestaand contract bij een ander bedrijf zomaar op te zeggen zonder toestemming van mijn kant???? Waar ik, als Eneco Business zo incompetent is, voor moet gaan bloeden dmv incasso's etc straks??

donderdag 14 maart 2019 om 10:49
Weet ik veel. Dat werd mij erbij verteld. Eneco Business was blijkbaar in de waan dat ze gewoon een contract mogen afsluiten. De vorige bewoonste had tot 1 juli 2018 Eneco Business, maar op het adres van haar zaak en niet op het woondadres en zijn toen overgestapt op een andere provider. Ik weet ook niet waar dit allemaal vandaan komt. Feit is dat ik het probleem moet oplossen waar ik zelf part noch deel aanheb.
Ik wil gewoon even het verhaal kwijt. Ik ben gewoon zwaar geirriteerd en boos dat dit allemaal maar kan.
Ik wil gewoon even het verhaal kwijt. Ik ben gewoon zwaar geirriteerd en boos dat dit allemaal maar kan.

donderdag 14 maart 2019 om 12:05
Dit idd. Jij hebt gewoon een contract met energiedirect en zij zouden dit voor je moeten oplossen. Je mag niet eens een rekening krijgen van Eneco, omdat jij geen contract met hun hebt. Eneco schiet het verkeerde adres in. En nee, een netbeheerder, die de switch moet goedkeuren, kan niet zien of jij een contract hebt. Als Eneco verder alle gegevens juist heeft doorgegeven dan wordt het gewoon doorgevoerd. Is een automatisch systeem, alleen de uitval wordt gecontroleerd. Dus ja, het kan idd gebeuren dat er een fout wordt gemaakt. Maar dat wordt dan gewoon opgelost. Bel gewoon met energiedirect en geef aan dat je contract ten onrechte is beeindigd

donderdag 14 maart 2019 om 12:10
Energiedirect zegt dat ze niet direct contact mogen hebben want dat moet de klant doen. De eerste keer moest ik het ook zelf oplossen. Energiedirect was toen wel zo aardig om de helft van de telefoonkosten te vergoeden.
Nu geeft Eneco gewoon helemaal geen gehoor! Deze switch staat op naam van de vorige bewoonster met mijn adres. De netwerkbeheerder Enexus heeft de switch gemaakt zonder naar de naam te kijken! En de vorige keer ging het om stroom. Nu om gas.
Ik sta uiteraard in nauw contact met Energiedirect hierom.
Ik sta uiteraard in nauw contact met Energiedirect hierom.

donderdag 14 maart 2019 om 12:47

vrijdag 15 maart 2019 om 08:56
Het probleem is denk ik, dat het bedrijf van de vorige bewoonster op papier nog op het adres van TO staat. Dus als nieuwe bewoonster een contract afsluit op naam van haar bedrijf,zet de netwerkbeheerder de Switch om. Ik denk dat de snelste weg is om de vorige bewoonster te contacten en haar te vragen om haar bedrijf op het juiste adres te registreren.

vrijdag 15 maart 2019 om 09:34

vrijdag 15 maart 2019 om 10:43
Ja haar woonadres/correspondentieadres. Het bedrijf zit in een ander gedeelte van de stad.
Ze heeft dus een bedrijfsadres en een woonadres voor de post. Volgens de vorige eigenaar hebben ze dst wel op tijd doorgegeven dus Eneco zit ook nog eens verkeerd e informatie te geven.
Eneco heeft gewoon niet het recht om op een adres zomaar een contract af te sluiten zonder toestemming. Ik probeer al de hele morgen te belken maar de wachttijd is altijd 15 tot 20 minuten. Ik moet dus geld uitgeven voor een probleem wat ik niet heb veroorzaakt.
En mooi is dat he. Als je kwaad wil doen kun je gewoon bij een huis in Nederland een nieuw energiecontract laten afsluiten
. De netwerkbeheerder kijkt toch niet naar de namen.
Als Eneco niet reageert dan ga ik dinsdag naar de rechtswinkel.
Ze heeft dus een bedrijfsadres en een woonadres voor de post. Volgens de vorige eigenaar hebben ze dst wel op tijd doorgegeven dus Eneco zit ook nog eens verkeerd e informatie te geven.
Eneco heeft gewoon niet het recht om op een adres zomaar een contract af te sluiten zonder toestemming. Ik probeer al de hele morgen te belken maar de wachttijd is altijd 15 tot 20 minuten. Ik moet dus geld uitgeven voor een probleem wat ik niet heb veroorzaakt.
En mooi is dat he. Als je kwaad wil doen kun je gewoon bij een huis in Nederland een nieuw energiecontract laten afsluiten
Als Eneco niet reageert dan ga ik dinsdag naar de rechtswinkel.

vrijdag 15 maart 2019 om 12:31
Facebook wil ook wel. Maar in principe blijft jou contract met energiedirect wel gewoon bestaan. De leveranciers moeten dat onderling oplossen. En aangezien ze het bij elektra ook al fout hadden gedaan en opgelost hebben dan zal dat bij gas ook wel gebeuren. Het enige wat jij moet doen is bij alle rekeningen die je krijgt kijken of je standen enigszins kloppen. Overigens zal energiedirect wel iets moeten doen, want zij zijn de enige die aan de netbeheerder kan doorgeven dat jij op jou adres woont.
Vraag via e-mail aan energiedirect dat ze jou per direct weer inhuizen. En geef bij Eneco aan dat jij niet "bedrijf vorige bewoonster" bent en geen contract met hun hebt. En ja, je mag best boos zijn als je van het kastje naar de muur gestuurd wordt. Ik heb zelf in deze branche gewerkt en weet uit ervaring hoe ingewikkeld het is en dat het heel vervelend kan zijn als het fout gaat.

vrijdag 15 maart 2019 om 14:44
Nee hoor, energiedirect heeft mijn contract volledig stopgezet. En het is Eneco Business die alles heeft doorgegeven. Mijn gasrekening kwam bij de oude bewoner samen met een aanmaningwilma36 schreef: ↑15-03-2019 12:31Facebook wil ook wel. Maar in principe blijft jou contract met energiedirect wel gewoon bestaan. De leveranciers moeten dat onderling oplossen. En aangezien ze het bij elektra ook al fout hadden gedaan en opgelost hebben dan zal dat bij gas ook wel gebeuren. Het enige wat jij moet doen is bij alle rekeningen die je krijgt kijken of je standen enigszins kloppen. Overigens zal energiedirect wel iets moeten doen, want zij zijn de enige die aan de netbeheerder kan doorgeven dat jij op jou adres woont.
Vraag via e-mail aan energiedirect dat ze jou per direct weer inhuizen. En geef bij Eneco aan dat jij niet "bedrijf vorige bewoonster" bent en geen contract met hun hebt. En ja, je mag best boos zijn als je van het kastje naar de muur gestuurd wordt. Ik heb zelf in deze branche gewerkt en weet uit ervaring hoe ingewikkeld het is en dat het heel vervelend kan zijn als het fout gaat.

vrijdag 15 maart 2019 om 14:46
De wachttijd bij Eneco bedraagt ongeveer 28 minuten!!! Gisteren op een ander tijdstip was het al 20 en 22 minuten. Wat is dat voor qutbedrijf???? Serieus, ik ben sinds 18 jaar weer terug in Nederland, geheel onbeschreven blad qua energiemaatschappijen en dan krijg ik in mijn eerste maand gelijk dit soort gezeik.
Qlote Eneco Business.
Qlote Eneco Business.

vrijdag 15 maart 2019 om 18:30
@Marindah, ik heb nog niks gehoord van Eneco. Het management van Energiedirect is er inmiddels mee bezig. Ik vroeg of ze niet gewoon hetzelfde konden doen als wat Eneco heeft gedaan, gewoon een nieuw contract maken, maar dat blijkt niet te gaan want dan krijg ik blijkbaar een enorme boete.
Dus, Eneco kan ongevraagd en zonder consequentie een contract zonder toestemming aansluiten, maar ongedaan maken kan niet omdat je dan een zware boete krijgt. Hoe vreemd is dat.
Dus, Eneco kan ongevraagd en zonder consequentie een contract zonder toestemming aansluiten, maar ongedaan maken kan niet omdat je dan een zware boete krijgt. Hoe vreemd is dat.
vrijdag 15 maart 2019 om 18:41
Dat komt omdat voor consumenten ook boetes bestaan, maar die worden door energiemaatsxhappijen vaak aan de overstappende llant vergoed. Maar zakelijl zijn die boetes van een heel ndere orde. Die bedragen zijn vele malen hoger.liubi schreef: ↑15-03-2019 18:30@Marindah, ik heb nog niks gehoord van Eneco. Het management van Energiedirect is er inmiddels mee bezig. Ik vroeg of ze niet gewoon hetzelfde konden doen als wat Eneco heeft gedaan, gewoon een nieuw contract maken, maar dat blijkt niet te gaan want dan krijg ik blijkbaar een enorme boete.
Ik ben wel verbaasd dat jij dit met Ensco moet regelen en dat energiedirect dit niet voor je kan doen...
dinsdag 19 maart 2019 om 11:56
Maar het stopzetten van het contract is toch onterecht? Dat is toch iets wat jij niet hebt getekend? Echt dit gebeurt vaker (een foutje is zo gemaakt). Energiedirect zal toch echt iets moeten doen. Want Eneco kan alleen maar je contract beëindigen, en dan staat er geen 1 leverancier. En dat vind de netbeheerder weer niet zo leuk.
Je hebt gelijk dat er in het landelijke systeem nu niet meer Energiedirect staat, maar Eneco. Maar jij hebt wel met Energiedirect een bepaalde periode afgesproken (1 jaar waarschijnlijk) en dat is nog niet om. Ik zou totaal geen energie steken in Eneco, maar Energiedirect zien te bewegen dat ze jou weer inschrijven op jou adres.

zaterdag 30 maart 2019 om 18:28
Hi, Eneco heeft inmiddels toegegeven dat ze fout waren maar ze schuiven ook de verantwoordelijkheid af op de oide bewoners. Eneco heeft nu een rekening van 141 euro gestuurd naar de oude bewoners over het gas wat wij hebben verbruikt.
De oude bewoners willen nu dat wij deze rekening betalen. Echter is dit het business tarif. Bij Energiedirect kostte het me per maand minder. Ik wil de oude bewoners wel te vriend houden maar ik wil deze rekening niet betalen.
De oude bewoners willen nu dat wij deze rekening betalen. Echter is dit het business tarif. Bij Energiedirect kostte het me per maand minder. Ik wil de oude bewoners wel te vriend houden maar ik wil deze rekening niet betalen.