Crush & nervositeit

27-03-2019 19:00 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi lezers,

Ik wil dit even van mij afschrijven: ik heb een ongelofelijke crush op iemand, maar ik word zo erg nerveus als hij in mijn buurt is! Ik probeer zo-normaal-mogelijk te doen, maar doordat ik op mezelf let wordt het alleen maar erger haha. Ik word vooral onzeker van zijn gemixte signalen.

Flirting
In een bepaalde periode zag ik hem iedere vrijdag. Mijn les begon namelijk nadat zijn les was afgelopen in hetzelfde lokaal. Toen merkte ik ontzettende chemistry tussen ons. We hebben op die moment veel oogcontact. Wat mij (en een vriendin) is opgevallen is dat het iedere keer vaker en langer werd. Wanneer zijn les was afgelopen liep hij regelmatig langs het lokaal en keek hij altijd naar binnen, waarna een moment van oogcontact volgde. De laatste keer was het allerleukst: hij liep van de trap af: eerst snel, toen keek hij omhoog - zag mij - stopte met lopen, zwaaide en glimlachte. Ik krijg echt vlinders in mijn buik als ik aan dat moment denk. Ik zwaaide en glimlachte terug. :)
- Toen ging het flirten mij nog redelijk goed af

Stupid me
Op het moment dat ik eindelijk een keer een gesprek kan beginnen kreeg ik een spontane malfunction. Ik kwam hem tegen bij z'n snoepautomaat. Hij vroeg hoe het met me ging en hoe het met studie gaat. Z'n standaard script lukt nog haha, maar daarna vroeg hij iets wat mijn hoofd - door mijn error - niet kon verwerken. Ik heb letterlijk 3x gevraagd wat hij zei. Het-kwam-gewoon-niet-aan. Hij was toen maar weggelopen hahaha stomme stomme ik.

Online proberen maar?
- we zijn vrienden op fb
- Ik volg hem op insta (hij hoefde het niet goed te keuren - openbaar profiel), maar hij volgt mij niet terug (what is wrong?)
- Ik heb hem via Messenger de vraag gestuurd of hij een keer samen wat wil gaan drinken, maar hij heeft het nog niet gelezen.

Mijn vriendin is voor 75% overtuigd dat hij het bericht gewoon negeert, het niet volgen een stille hint is en denk dus dat hij alleen vriendschappelijk geïnteresseerd in mij is. Ik was hier ook van overtuigt dus probeerde niet meer op hem te letten. Ik ben hem de hele week in de bieb tegen gekomen en hij kijkt zooo vaak naar me, loopt routes door de bieb die je normaal gesproken niet loopt (een hele omweg precies langs mijn tafel). Hierdoor ga ik dan weer twijfelen: heeft hij überhaupt wel een melding gehad van mijn berichtje/volgverzoek? Ik heb zijn blikken dus echt lopen negeren de afgelopen paar dagen...

Hoe nu verder: ik ga gewoon proberen een gesprek aan te gaan wanneer ik hem weer zie, alleen dan weet ik het 100% zeker of hij geïnteresseerd is. Die spanning is ergens heel leuk, maar het gevoel om te worden afgewezen ook pijnlijk awkward. Ik heb me nog nooit zo bij iemand gevoeld (en ook nog nooit deze error haha). Wie heeft nog meer last van deze nerveuze gevoelens gehad?
anoniem_380324 wijzigde dit bericht op 27-03-2019 21:44
8.91% gewijzigd
Kijk uit dat je niet doorslaat.
BellaCiao schreef:
27-03-2019 19:31
Thanks Tulpje,

Ja, mijn intuïtie zegt dat er meer is. Ik ben over het algemeen heel bewust van wat er in mijn omgeving gebeurd, hoe mensen zich voelen etc.
Wat ik zie gebeuren is dat hij echt lang naar mij kijkt in mijn ogen. Een normale vriend kijkt je ook aan, maar onderbreekt de blikken regelmatig door naar links of naar rechts te kijken (dat heb ik ervaar ik zo).
Dan stap je de volgende keer dat hij dat doet op hem af (haha) en vraagt hem dan of hij zin heeft in een kop koffie samen (hihi) en misschien wat meer (haha) en dat je hem ook opgemerkt hebt (hihi) en dat je je awkward voelt bij zijn one-sided gaze en dat je graag een Mutual date zou willen (niet vergeten dan nóg een keer haha te zeggen).
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Sommige mensen raken soms zo verliefd dat ze zich allerlei rechten menen te kunnen toedichten.
pejeka schreef:
27-03-2019 19:45
Dan stap je de volgende keer dat hij dat doet op hem af (haha) en vraagt hem dan of hij zin heeft in een kop koffie samen (hihi) en misschien wat meer (haha) en dat je hem ook opgemerkt hebt (hihi) en dat je je awkward voelt bij zijn one-sided gaze en dat je graag een Mutual date zou willen (niet vergeten dan nóg een keer haha te zeggen).
Ik ga hem gewoon een keer aanspreken. Ik vind het wel onwijs spannend (vandaar hihi haha), maar dan heb ik tenminste zekerheid.
BellaCiao schreef:
27-03-2019 19:52
Ik ga hem gewoon een keer aanspreken. Ik vind het wel onwijs spannend (vandaar hihi haha), maar dan heb ik tenminste zekerheid.
Neem suiker mee.
Rooss4.0 schreef:
27-03-2019 19:35
Bij niet volgen op insta is er voor 75% kans op geen interesse? Wauw. Ik heb geen insta, kom ik nu nooit aan de man?

Ik vind het een beetje omslachtig allemaal maar ik snap dat je bibberaties in je knieën krijgt van een leuke knul. Als hij volgende keer weer een omweg neemt in de bieb stop je hem een briefje in de hand met je tel nr en de tekst: "ik krijg een beetje weke knieën van je, keertje wat drinken?"
Ook eng maar misschien minder eng dan face to face?
Tuurlijk heb je insta niet nodig. Maar als je wel insta hebt en de persoon die je leuk vindt begint jou te volgen, dan is het best redelijk logisch dat jij die persoon dan ook gaat volgen. Als je iemand volgt kan je toch de foto's van diegene zien, en als je iemand leuk vindt is het toch leuk om die foto's te zien en te zien waar diegene mee bezig is?
tulpje21 schreef:
27-03-2019 19:59
Tuurlijk heb je insta niet nodig. Maar als je wel insta hebt en de persoon die je leuk vindt begint jou te volgen, dan is het best redelijk logisch dat jij die persoon dan ook gaat volgen. Als je iemand volgt kan je toch de foto's van diegene zien, en als je iemand leuk vindt is het toch leuk om die foto's te zien en te zien waar diegene mee bezig is?
Ja, ik volg hem - hij mij jammer genoeg niet.
:roll:
Ik zat voor je duimen dat hij dit een x te lezen krijgt.
anoniem_315807 wijzigde dit bericht op 27-03-2019 20:13
1.79% gewijzigd
BellaCiao schreef:
27-03-2019 20:02
Ja, ik volg hem - hij mij jammer genoeg niet.
dat snap ik, was als reactie op Roos.
Ik vind je eigenlijk wel leuk, vlot en makkelijk lezend schrijven!

En snap ook goed je spanning en zenuwen rond deze leuke jongen.

Je hebt al een paar goede en dappere stappen gezet, maar die ook nog wel verschillend uit te leggen zijn (messenger niet gelezen, niet door hebben dat jij hem volgt- bijna 900 volgers-). Dus lijkt me tijd voor een ultieme dappere stap die tenminste duidelijkheid geeft; face 2 face vragen voor een date! Volgens mij kun jij dat prima!
karnemelk wijzigde dit bericht op 27-03-2019 20:13
1.62% gewijzigd
Spannond! :cheer2: Zet hem op TO, en wel rapporteren hier.

Verder bedankt voor de hoofdstukken, ik raak nogal snel afgeleid.
karnemelk schreef:
27-03-2019 20:12
Ik vind je eigenlijk wel leuk, vlot en makkelijk lezend schrijven!

En snap ook goed je spanning en zenuwen rond deze leuke jongen.

Je hebt al een paar goede en dappere stappen gezet, maar die ook nog wel verschillend uit te leggen zijn (messenger niet gelezen, niet door hebben dat jij hem volgt- bijna 900 volgers-). Dus lijkt me tijd voor een ultieme dappere stap die tenminste duidelijkheid geeft; face 2 face vragen voor een date! Volgens mij kun jij dat prima!
Dankjewel Karnemelk! Dat vind ik leuk om te lezen. :)
Ja ik ga het gewoon proberen!! Super spannend, maar eigenlijk ook goed om even uit mijn comfortzone te stappen. Ik hoop dat hij de afgelopen dagen (het negeren van zijn blikken) niet verkeerd heeft opgevat. Ik laat jullie weten hoe het is verlopen als ik hem heb gesproken. :)
BellaCiao schreef:
27-03-2019 19:31

Ik ben over het algemeen heel bewust van wat er in mijn omgeving gebeurd, hoe mensen zich voelen etc.
Dat verbeeld je je maar.
Je weet helemaal niet hoe een ander zich voelt, kun je ook niet weten.
Murrmurr schreef:
27-03-2019 20:13
Spannond! :cheer2: Zet hem op TO, en wel rapporteren hier.

Verder bedankt voor de hoofdstukken, ik raak nogal snel afgeleid.
Dankjewel Murrmurr! Ik vind kopjes zelf ook altijd prettig lezen
Ik laat het jullie weten. Ik denk dat ik hem volgende week weer zie in de bieb. :)
tulpje21 schreef:
27-03-2019 19:59
Ongetwijfeld.
Ik vind het alleen een beetje gek dat er meteen andersom geredeneerd wordt, hij volgt je niet terug dús zou dat een indicatie kunnen zijn dat hij je niet blieft.
Beetje een gevaarlijke constatering vind ik.
Tuurlijk. Je weet het ook gewoon niet. Er is maar 1 manier om duidelijkheid te krijgen en dat is het hem vragen.
Ik had laatst ook zoiets. Ik had een oogje op iemand, ik durfde wel een beetje te flirten maar ik wou ook niet te needy overkomen. Ik had hem ook op fb, had een berichtje gestuurd: kreeg niks terug, wel gelezen. Tijdje later zag ik hem weer in het café en hebben we veel gepraat over van alles. Toen nogmaals een bericht gestuurd via fb. Echt iets super onzinnigs, met een grappig plaatje (referenend aan een eerder gesprekje). Daar reageerde hij toen wel op. Ik hintte door richting wat te gaan drinken samen. Maar ik was ook wel heel voorzichtig, en misschien niet duidelijk genoeg. Ook geen reactie. Maar ik zag hem een week later en we raakten weer in gesprek. Maar toen zei hij in dat gesprekje ook dat ie me leuk vond. :) telefoonnummers uitgewisseld en aan het daten. Dus maak je zelf niet gek over Insta. Ik dacht ook al een paar keer dat ie echt niet wou...maar nu hebben we leuke dates!
Natuurlijk heb je geen garantie dat het bij jou ook zo gaat... maar als je iemand leuk vindt dan komt er (in ieder geval bij mij) zo veel onzekerheid kijken.
Gewoon moed verzamelen nu. Hop!
Rooss4.0 schreef:
27-03-2019 20:55
Ongetwijfeld.
Ik vind het alleen een beetje gek dat er meteen andersom geredeneerd wordt, hij volgt je niet terug dús zou dat een indicatie kunnen zijn dat hij je niet blieft.
Beetje een gevaarlijke constatering vind ik.
Instagram is voor jonge meisjes, hopelijk neemt zo'n gast het medium niet zo serieus.
Powerpop schreef:
27-03-2019 22:59
Ik had laatst ook zoiets. Ik had een oogje op iemand, ik durfde wel een beetje te flirten maar ik wou ook niet te needy overkomen. Ik had hem ook op fb, had een berichtje gestuurd: kreeg niks terug, wel gelezen. Tijdje later zag ik hem weer in het café en hebben we veel gepraat over van alles. Toen nogmaals een bericht gestuurd via fb. Echt iets super onzinnigs, met een grappig plaatje (referenend aan een eerder gesprekje). Daar reageerde hij toen wel op. Ik hintte door richting wat te gaan drinken samen. Maar ik was ook wel heel voorzichtig, en misschien niet duidelijk genoeg. Ook geen reactie. Maar ik zag hem een week later en we raakten weer in gesprek. Maar toen zei hij in dat gesprekje ook dat ie me leuk vond. :) telefoonnummers uitgewisseld en aan het daten. Dus maak je zelf niet gek over Insta. Ik dacht ook al een paar keer dat ie echt niet wou...maar nu hebben we leuke dates!
Natuurlijk heb je geen garantie dat het bij jou ook zo gaat... maar als je iemand leuk vindt dan komt er (in ieder geval bij mij) zo veel onzekerheid kijken.
Gewoon moed verzamelen nu. Hop!
Dankjewel voor het delen van je ervaring. Erg leuk om te lezen hoe het is gelopen!
Als ik het zo lees moet idd niet teveel achter social media zoeken. Hopelijk zie ik hem morgen, dan ga ik op hem afstappen! :-D
En?
tulpje21 schreef:
01-04-2019 20:44
En?
Ben hem nog niet tegen gekomen, helaas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven