Maleisië Topic
vrijdag 29 maart 2019 om 06:34
Ik ben ooit op de bonnefooi uit de trein gestapt in Nan, en heb daar een 2 daagse trekking gedaan o.a. op zoek naar een nomadische bevolkingsgroep die nog net zo leeft als duizenden jaren geleden. We hebben ze uiteindelijk gevonden, zittend onder een afdak van palmbladeren. Die jaagden nog met speren enzo en nee het waren geen acteurs!
vrijdag 29 maart 2019 om 20:23
nu heb ik dit:
KL 3d
Cameron highlands 2d
Penang 3d
Perhentian Kecil 3d
Perhentian Besar 3d
Chiang mai 4d
Chiang Rai 2d
Pai 2d
Lampang 1d
Sukhothai Historical Park (& evt. Si Satchanalai) 2d
Bangkok 1d
Koh Pangan 3d
Koh Tao 3d
Bangkok 2d
Tips blijven welkom, ik boek steeds cheapass accomodaties die ik dan weer wijzig.
KL 3d
Cameron highlands 2d
Penang 3d
Perhentian Kecil 3d
Perhentian Besar 3d
Chiang mai 4d
Chiang Rai 2d
Pai 2d
Lampang 1d
Sukhothai Historical Park (& evt. Si Satchanalai) 2d
Bangkok 1d
Koh Pangan 3d
Koh Tao 3d
Bangkok 2d
Tips blijven welkom, ik boek steeds cheapass accomodaties die ik dan weer wijzig.
vrijdag 29 maart 2019 om 21:08
Ik zou Pai voor Chiang Rai doen want de busroute van CR naar Pai loopt weer via Chiang Mai. Kun je beter eerst naar Pai gaan en dan naar CR. Van CM naar Pai is geweldig met de lokale bus ipv een minibus. Doet er wel langer over maar is een avontuur op zich. Je kunt ook met een bootje van CM naar CR, is ook tof om te doen.
vrijdag 29 maart 2019 om 21:11
Ooooh bootje! WIL IK! Thanks ik draai ze om.mayou schreef: ↑29-03-2019 21:08Ik zou Pai voor Chiang Rai doen want de busroute van CR naar Pai loopt weer via Chiang Mai. Kun je beter eerst naar Pai gaan en dan naar CR. Van CM naar Pai is geweldig met de lokale bus ipv een minibus. Doet er wel langer over maar is een avontuur op zich. Je kunt ook met een bootje van CM naar CR, is ook tof om te doen.
vrijdag 12 april 2019 om 14:37
Ik heb nog even een vraag over de vluchten. Ik eindig mijn reis op de Perhentians en vlieg vervolgens vanaf Singapore weer terug naar huis. Nu kan ik de dag voordat ik vertrek vanuit Singapore een vlucht boeken naar Singapore vanaf Kota Buhra. Deze vlucht vertrekt om 17:05 en wordt uitgevoerd door Scoot. Is het mogelijk om vanaf de Perhentian eilanden op tijd aanwezig te zijn voor deze vlucht (met de boot & bus)? En hoe betrouwbaar zijn deze vluchten. Komt het voor dat ze bijv. uitvallen en/of verplaatst worden? Als ik mijn vlucht vanuit Singapore naar huis mis heb ik namelijk een probleem.
vrijdag 12 april 2019 om 20:11
Wij vlogen met diezelfde vlucht 1,5 jaar geleden van Kota Bahru via Kuala Lumpur naar Singapore. Wij namen om 12 uur de boot vanaf de Perhentians (die boten vanaf de Perhentians gaan alleen om 8,12 en 16 uur)
Waren dus ruim op tijd op luchthaven; was geloof ik een uur rijden vanaf Kuala Besut (taxi genomen)
Waren dus ruim op tijd op luchthaven; was geloof ik een uur rijden vanaf Kuala Besut (taxi genomen)
vrijdag 12 april 2019 om 21:27
zaterdag 13 april 2019 om 06:53
Er gaan iets van 7 vluchten per dag van Kota Bharu naar Sin via KL alleen al met Air Asia. Er gaan waarschijnlijk alleen geen rechtstreekse vluchten naar Sin die dag. Nog mogelijkheden genoeg dus om in Sin te komen mocht jouw vlucht van Scoot om wat voor reden dan ook niet gaan. Je krijgt alleen je geld niet terug in dat geval want het blijft een low cost airline.
woensdag 15 mei 2019 om 22:08
Ik heb dit ook in het Thailand topic gevraagd:
Ik heb 5 dagen om van Perhentians naar Bangkok te komen. Wat zouden jullie doen in die tijd? En wat is dan de handigste manier om te reizen? Ik zou bijv. kunnen vliegen naar Chiang Mai, daar een dag of drie blijven, en dan met het openbaar vervoer helemaal naar BK, of met 1 tussenstop? Of is het logischer om gewoon van KL naar BK te vliegen?
Ik heb 5 dagen om van Perhentians naar Bangkok te komen. Wat zouden jullie doen in die tijd? En wat is dan de handigste manier om te reizen? Ik zou bijv. kunnen vliegen naar Chiang Mai, daar een dag of drie blijven, en dan met het openbaar vervoer helemaal naar BK, of met 1 tussenstop? Of is het logischer om gewoon van KL naar BK te vliegen?
donderdag 16 mei 2019 om 20:28
Oké top, ik heb beide vluchten geboekt. Die laatste was zelfs goedkoper dan een trein- of busticket.
Mijn Thailand deel vd reis is helemaal omgegooid omdat ik zo enthousiast heb lopen ratelen dat nu 3 mensen (misschien 4) ook naar Bangkok vliegen, allemaal uit een ander land, en we huren een villa met zwembad op Koh Phangan en Koh Tao. Daar gaat mijn rust.
Mijn Thailand deel vd reis is helemaal omgegooid omdat ik zo enthousiast heb lopen ratelen dat nu 3 mensen (misschien 4) ook naar Bangkok vliegen, allemaal uit een ander land, en we huren een villa met zwembad op Koh Phangan en Koh Tao. Daar gaat mijn rust.
maandag 27 mei 2019 om 21:08
Hoi Mayou (of iemand anders met kennis van zaken). Ik kom met de bus vanuit Cameron Highlands met de bus in Butterworth aan, daar neem ik de ferry naar Georgetown. Wat ik me afvroeg is of er bij de aanlegplaats in Georgetown altijd taxi's klaar staan of dat het misschien beter is van te voren een taxi (Grab of) te regelen?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.