Knusselend het nieuwe jaar in! ❤
maandag 31 december 2018 om 12:16
Welkom (terug) Knussels!
Hier zetten we ons geknuffel onder heerlijke (door Rosa) gehaakte dekentjes voort.
Geloven in de goedheid van mensen, de liefde en genegenheid en die tonen is het doel. Omdat man-vrouw vriendschappen zonder andere intenties wel kunnen en het geloof dat als mensen wat meer van zichzelf laten zien en wat vaker echt contact maken, ook lijfelijk, de wereld mooier maakt. Welkom in het knuffeltopic. Wat intussen het knusseltopic is ----> knuffelen en kussen en gewoon lief zijn voor elkaar en elkaar zien voor wat we zijn zonder oordeel. Niet meer niet minder.
Fijn als je mee komt tetteren!
Liefs,
Kia Ora, Rosanna, Oud Blond, Κιττεηs, Lollypopje, Marana, Shifty, Genie In a Bottle, Snug, Bloosje, Nanny_Gytha_Ogg, Quaintrelle, Twilight, Nachtvlinder, Vieze Hond, Engelke_Kepringelke, Coconuts12, Sgaap_2015, Phoebe-returns, GlitterBep Ceci, Phoolan, Coerage, Bloem en JollyRider.
Boeman, BoeMaman en Tasty Bum zwaaien natuurlijk ook mee
.
Een kleine ode aan de knussels *
Dat mooie groepje mensen
Door toeval, en een forum,
Zijn ze bij elkaar gebracht
Uit alle hoeken van het land
En de diepste Viva krochten
Deelden zij hetzelfde gevoel
Een gevoel van warmte en liefde
Van respect en grote openheid
Van vrijheid om jezelf te mogen zijn
Zo is nu hier dit groepje knussels
Nog altijd samen en gegroeid
In mensen, voor en door elkaar
Mijn allerliefste mooiste knusselswens en geef ik jullie in dit topic
.
* Gedicht met dank aan Zusje aka LollyPopje.
.
Lees hier het ontstaan van dit topic.
overig/welke-film-gaan-we-kijken/list_messages/410524
.
En onze tweede editie! overig/knusselen-onder-een-dekentje/lis ... #p28687800
En nummertje drie! overig/onder-een-dekentje/list_messages/429658/119#
.
Hier zetten we ons geknuffel onder heerlijke (door Rosa) gehaakte dekentjes voort.
Geloven in de goedheid van mensen, de liefde en genegenheid en die tonen is het doel. Omdat man-vrouw vriendschappen zonder andere intenties wel kunnen en het geloof dat als mensen wat meer van zichzelf laten zien en wat vaker echt contact maken, ook lijfelijk, de wereld mooier maakt. Welkom in het knuffeltopic. Wat intussen het knusseltopic is ----> knuffelen en kussen en gewoon lief zijn voor elkaar en elkaar zien voor wat we zijn zonder oordeel. Niet meer niet minder.
Fijn als je mee komt tetteren!
Liefs,
Kia Ora, Rosanna, Oud Blond, Κιττεηs, Lollypopje, Marana, Shifty, Genie In a Bottle, Snug, Bloosje, Nanny_Gytha_Ogg, Quaintrelle, Twilight, Nachtvlinder, Vieze Hond, Engelke_Kepringelke, Coconuts12, Sgaap_2015, Phoebe-returns, GlitterBep Ceci, Phoolan, Coerage, Bloem en JollyRider.
Boeman, BoeMaman en Tasty Bum zwaaien natuurlijk ook mee

Een kleine ode aan de knussels *
Dat mooie groepje mensen
Door toeval, en een forum,
Zijn ze bij elkaar gebracht
Uit alle hoeken van het land
En de diepste Viva krochten
Deelden zij hetzelfde gevoel
Een gevoel van warmte en liefde
Van respect en grote openheid
Van vrijheid om jezelf te mogen zijn
Zo is nu hier dit groepje knussels
Nog altijd samen en gegroeid
In mensen, voor en door elkaar
Mijn allerliefste mooiste knusselswens en geef ik jullie in dit topic

* Gedicht met dank aan Zusje aka LollyPopje.
.
Lees hier het ontstaan van dit topic.
overig/welke-film-gaan-we-kijken/list_messages/410524
.
En onze tweede editie! overig/knusselen-onder-een-dekentje/lis ... #p28687800
En nummertje drie! overig/onder-een-dekentje/list_messages/429658/119#
.
kia・ora wijzigde dit bericht op 16-04-2019 13:31
6.68% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.

vrijdag 29 maart 2019 om 20:31
En wat dat betreft komt het heus ook met jou goed, Popje
Wel jammer dat iedereen zo ver weg woont inderdaad. Ik merkte het zelf ook de afgelopen jaren, omdat het financiëel steeds bikkelen was. Nu we zo goed als uit de schuldsanering zijn hoop ik eigenlijk dat het straks weer makkelijker wordt om soms ergens heen te gaan. Naar jou bijvoorbeeld, en dan gewoon even knusselen. Maar sorry, wel met de kleren aan 
Als ik eerlijk ben: ik zou me best wel redden alleen hoor. En zo af en toe vind ik het heerlijk als ik een avondje alleen thuis ben en mijn eigen ding kan doen. Maar ik vind het zo ontzettend fijn om met man samen te zijn! De afgelopen jaren waren alleen veel en veel zwaarder geweest dan ze nu zijn. Hij is mijn liefje, en ik kan dan vast wel zonder hem (sterke powerrrrrvrouw en zo), maar dat wíl ik helemaal niet. Aan de andere kant heb ik ook een ex, daar werd ik zo moe van, tot in mijn botten, omdat we totaal niet bij elkaar pasten. Ik ben liever alleen dan met hem/iemand als hij. Ik denk dat degenen die hard roepen dat ze happy single zijn vooral uit dat soort relaties komen. Ik riep toen die relatie op was en ik weer alleen woonde ook dat ik noooooooit meer een vent wilde. Om een half jaar later man tegen te komen
Dankzij dit forum en Popje trouwens, min of meer, met een flinke omweg en wat fantasie

Als ik eerlijk ben: ik zou me best wel redden alleen hoor. En zo af en toe vind ik het heerlijk als ik een avondje alleen thuis ben en mijn eigen ding kan doen. Maar ik vind het zo ontzettend fijn om met man samen te zijn! De afgelopen jaren waren alleen veel en veel zwaarder geweest dan ze nu zijn. Hij is mijn liefje, en ik kan dan vast wel zonder hem (sterke powerrrrrvrouw en zo), maar dat wíl ik helemaal niet. Aan de andere kant heb ik ook een ex, daar werd ik zo moe van, tot in mijn botten, omdat we totaal niet bij elkaar pasten. Ik ben liever alleen dan met hem/iemand als hij. Ik denk dat degenen die hard roepen dat ze happy single zijn vooral uit dat soort relaties komen. Ik riep toen die relatie op was en ik weer alleen woonde ook dat ik noooooooit meer een vent wilde. Om een half jaar later man tegen te komen

vrijdag 29 maart 2019 om 20:38
Grinnn heul boel fantasie, maar graag gedaan
Dus jij mag met knusselen je kleren aanhouden 
En ik ben ook gewoon kritisch. Ik wil graag iemand, maar wel de juiste, anders kun je inderdaad beter alleen zijn.
En fijn dat het met jullie financieel beter gaat. Ik merkte het ook toen ik werkloos was, genoeg tijd om mensen te zien, alleen weinig geld. Nu wel geld, maar weinig tijd (en energie, maar das tijdelijk).

En ik ben ook gewoon kritisch. Ik wil graag iemand, maar wel de juiste, anders kun je inderdaad beter alleen zijn.
En fijn dat het met jullie financieel beter gaat. Ik merkte het ook toen ik werkloos was, genoeg tijd om mensen te zien, alleen weinig geld. Nu wel geld, maar weinig tijd (en energie, maar das tijdelijk).
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

vrijdag 29 maart 2019 om 20:50
Ja, die energie is ook best een dingetje. Zeker als je ergens ook nog heen moet, én weer terug. Met het ov en al die mensen om je heen. Of met de auto, en al dat verkeer om op te letten de hele tijd. Het is niet alleen het lieve mensen ontmoeten, het is ook het reizen dat energie kost, en dat is gewoon al meer dan als je dichtbij woont.
vrijdag 29 maart 2019 om 21:05
Ik word nu trouwens ook heel nieuwsgierig waar jullie allemaal wonen.
Mijn PB staat open.
Mijn PB staat open.

Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
vrijdag 29 maart 2019 om 21:08
Absoluut en normaal trek ik dat wat beter, maar ov is soms echt hel nu en aan een auto moet ik nu echt niet aan denkenNanny_Gytha_Ogg schreef: ↑29-03-2019 20:50Ja, die energie is ook best een dingetje. Zeker als je ergens ook nog heen moet, én weer terug. Met het ov en al die mensen om je heen. Of met de auto, en al dat verkeer om op te letten de hele tijd. Het is niet alleen het lieve mensen ontmoeten, het is ook het reizen dat energie kost, en dat is gewoon al meer dan als je dichtbij woont.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

vrijdag 29 maart 2019 om 23:44
zaterdag 30 maart 2019 om 00:03
Man kwam daarnet weer thuis en heeft zijn hart uitgestort. Samenvatting: het gaat niet goed met hem, hij gaf aan dat het niets met mij te maken heeft... Wat is het toch moeilijk om een relatie te hebben met iemand die zo bij tijd en wijle zo depressief is. Wel fijn dat we weer praten.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.

zaterdag 30 maart 2019 om 09:30

zaterdag 30 maart 2019 om 12:43
Nanny, dat klopt precies. Dat heeft hij ook wel gezegd in het verleden. Lange termijn is het al helaas. 
Thanks Lolly.
Deze wil ik jullie niet onthouden:
https://www.ad.nl/video/thijs-geeft-fre ... ach~p73161

Thanks Lolly.
Deze wil ik jullie niet onthouden:
https://www.ad.nl/video/thijs-geeft-fre ... ach~p73161
zaterdag 30 maart 2019 om 20:01
Heerlijk Dappertje. Meestal als ik iemand met zo'n bordje zie, is het niet iemand die ik wil knuffelen en om die reden ga ik ook niet met zo'n bordje staan 
Maar voor jullie heb ik altijd knussels
Ook een leuke tip, het programma 'Ik durf het bijna niet te vragen', waar mensen waar vooroordelen over zijn diverse vragen krijgen. Heb tot nu toe alleen de eerste en laatste aflevering gezien. Eerste was met Alcoholisten, laatste met sekswerkers. Beiden heel leuk om te zien en mooi hoe open de vragen beantwoord werden, al werden de deelnemers daar natuurlijk op uitgezocht.

Maar voor jullie heb ik altijd knussels
Ook een leuke tip, het programma 'Ik durf het bijna niet te vragen', waar mensen waar vooroordelen over zijn diverse vragen krijgen. Heb tot nu toe alleen de eerste en laatste aflevering gezien. Eerste was met Alcoholisten, laatste met sekswerkers. Beiden heel leuk om te zien en mooi hoe open de vragen beantwoord werden, al werden de deelnemers daar natuurlijk op uitgezocht.
zaterdag 30 maart 2019 om 21:00
Dit is heel erg waar! Dappertje, ook ik heb hulp voor een aantal dingen waar ik tegenaan loop. Een paar heftige gebeurtenissen uit het verleden die ik niet zo goed verwerkt heb als ik dacht, een familiekwestie waar ik erg mee zit, mijn perfectionisme dat me vaak in de weg zit... Ook ik kan nog heel veel leren en een beter mens, partner, vriendin en participant worden. En daarmee nog gelukkiger worden en anderen gelukkiger helpen worden. En niemand heeft ooit teveel knussels! In dit topic mag iedereen zichzelf zijn. Ik denk dat de enige regel is 'respect en ruimte voor elkaar'.lollypopje schreef: ↑29-03-2019 18:19@Dappertje Tegen niemand hier opkijken hoor, we zijn allemaal net echte mensenen daarom kunnen we het topic allemaal gebruiken. Niet alleen voor de knussels, maar ook voor de fijne open en warme sfeer die er hangt.

Wij zijn net thuis van een dagje schoonvader. Die is maandag geopereerd aan carpaal tunnel gedoe in zijn pols. Maar het gaat prima gelukkig. Zo goed dat hij vanavond zelfs ging carnaval-lichtstoet kijken en mee kan met de kroegentocht. Ik had een en ander voor hem gekookt, denkend dat hij zelf nog klungelig zou zijn, maar dat was dus niet nodig geweest. Natuurlijk altijd fijn als een ander voor je kookt. Andere smaken, andere gerechten en lekker makkelijk uit de vriezer. Dus ik kreeg een dikke smakkerd en een 'lief van je meisje'. Hij zei meisje tegen me !

*Ik woon trouwens in Amsterdam. En die sollicitatiebrieven zie ik omdat ik (klein deeltje van mijn werk) me inzet om 'opleidingen en arbeidsvloer' beter op elkaar af te stemmen. O.a. door een geselecteerde groep studenten intensief te begeleiden vanuit het bedrijfsleven. Daardoor heb ik elke week 3 klassen die les krijgen bij ons op kantoor en stages lopen bij bedrijven uit ons netwerk. Zelf geef ik masterclasses over bijvoorbeeld zakelijke etiquette, zakelijke communicatie en jezelf presenteren maar ook heel basale dingen als 'op tijd komen, je jas aan de kapstok hangen, je plek vinden in een groep collega's' e.d. En dat is zo ongelooflijk nodig!
oudblond wijzigde dit bericht op 30-03-2019 22:07
18.62% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zaterdag 30 maart 2019 om 21:33
En een lief liedje voor alle liefkes
https://www.youtube.com/watch?v=XnQE8Z3vJ_4
Dit zou onze eigen topictune kunnen zijn. Kia: ideetje voor de volgende OP?
oudblond wijzigde dit bericht op 30-03-2019 21:37
29.28% gewijzigd
zaterdag 30 maart 2019 om 21:36
Fijn dat het goed gaat me je schoonvader Blond 
Ik heb net meegedaan aan Earth Hour en besloten ook meteen ook tv, foon een tablet uit. Dus whiskey drinken en een boek lezen bij kaarslicht. En wie krijgt er vervolgens zin om haar woonkamer op te ruimen
Ik doe het licht maar weer aan
Ik heb net meegedaan aan Earth Hour en besloten ook meteen ook tv, foon een tablet uit. Dus whiskey drinken en een boek lezen bij kaarslicht. En wie krijgt er vervolgens zin om haar woonkamer op te ruimen

zaterdag 30 maart 2019 om 21:38
lollypopje schreef: ↑30-03-2019 21:36Fijn dat het goed gaat me je schoonvader Blond
Ik heb net meegedaan aan Earth Hour en besloten ook meteen ook tv, foon een tablet uit. Dus whiskey drinken en een boek lezen bij kaarslicht. En wie krijgt er vervolgens zin om haar woonkamer op te ruimenIk doe het licht maar weer aan
![]()

Beetje bijgekomen van je uitputtingsgevoel?
zaterdag 30 maart 2019 om 21:39
Oudblond schreef: ↑30-03-2019 21:33En een lief liedje voor alle liefkes

zaterdag 30 maart 2019 om 21:41
Opeens stoorde al die troep me in het donker

Maar was wel fijn om te doen. Ik vergeet altijd de tijd te nemen voor dit soort dingen en dus eigenlijk voor mijzelf. Dus dit was een goed moment.
Het is beter dan gisteren.... dus deed ik weer wat te veel

zaterdag 30 maart 2019 om 21:45
zaterdag 30 maart 2019 om 21:47
Win win Popje: Stilgestaan in het donker, en in jezelf gezien dat je nood had aan een opgeruimde woonkamer!
Man doet morgen een vroeg programma op werk (hoop dat hij het redt met zijn rug want die lange rit heen- en terug naar zijn vader hakte er in) en is rond 15 uur weer thuis. Ik wil intussen ook eea opruimen (valt mee) en onder handen nemen zodat we zodra hij thuis is 'niets' meer 'moeten'. Muziekjes draaien, katjes knuffelen, lekker snaaien en van elkaar genieten. Dat zijn mooie dagen!
Man doet morgen een vroeg programma op werk (hoop dat hij het redt met zijn rug want die lange rit heen- en terug naar zijn vader hakte er in) en is rond 15 uur weer thuis. Ik wil intussen ook eea opruimen (valt mee) en onder handen nemen zodat we zodra hij thuis is 'niets' meer 'moeten'. Muziekjes draaien, katjes knuffelen, lekker snaaien en van elkaar genieten. Dat zijn mooie dagen!
zaterdag 30 maart 2019 om 21:49

Maar zonder onzin: Dit klinkt zo internationaal. Ze zijn steengoed. En elke keer als ik het hoor krijg ik een shot oxytocine, een brok in mijn keel en het voornemen om liever te zijn. In eerste instantie voor mezelf zodat ik ook weer liever voor anderen kan zijn.
zaterdag 30 maart 2019 om 21:56
Ja, maar dat echt opruimen. De berg is te groot. Dan heb ik een week vrij nodig en lukt me nog niet mijn hele huisOudblond schreef: ↑30-03-2019 21:47Win win Popje: Stilgestaan in het donker, en in jezelf gezien dat je nood had aan een opgeruimde woonkamer!

Hoop voor jullie dat man het red Blond