leuke collega
maandag 25 maart 2019 om 19:49
hoi allen, even jullie advies nodig. Klassiekertje eigenlijk, nieuwe baan, aantal maanden bezig nu. En ik vind een collega, of liever gezegd teamleider van een team naast het mijne, erg leuk. Ik heb het idee dat hij mij ook wel leuk vindt maar wie weet haal ik me dat ook wel in m'n hoofd. We kunnen in ieder geval leuk met elkaar overweg, hij loopt te vissen of ik een vriend heb, altijd erg enthousiast naar mij toe en laat geen gelegenheid voorbij gaan om even langs te komen ook al zit hij eigenlijk heel ergens anders. Hij is niet bezet, maak ik op uit wat hij zegt.
Maar... wat nu. Afwachten maar? Het maakt me best rusteloos, we hebben eigenlijk nauwelijks tijd om elkaar te spreken, andere lunchtijd en meestal andere werktijden (op een uitzondering na wat meteen heel leuk was), elke keer blijft het bij korte gesprekjes omdat ik of hij altijd weer weggeroepen wordt naar wat anders. Vanmiddag moest ik dan weer eerder dan hij weg, kan moeilijk blijven plakken tot hij ook naar huis gaat.
Moet ik de stoute schoenen aantrekken en hem gewoon een keer meevragen voor een drankje? Afwachten of / tot hij wat doet? Ik ben ook wel aan het daten verder maar bij elke date denk ik, eigenlijk wil ik liever met die collega. Ik heb dit eerder aan de hand gehad, toen wel zelf al m'n moed bij elkaar geraapt en mijn toenmalige 'vlam' mee uit gevraagd. Maar helaas zag hij mij niet meer dan als collega. Was even naar maar daarna was ik er wel overheen.
Maar... wat nu. Afwachten maar? Het maakt me best rusteloos, we hebben eigenlijk nauwelijks tijd om elkaar te spreken, andere lunchtijd en meestal andere werktijden (op een uitzondering na wat meteen heel leuk was), elke keer blijft het bij korte gesprekjes omdat ik of hij altijd weer weggeroepen wordt naar wat anders. Vanmiddag moest ik dan weer eerder dan hij weg, kan moeilijk blijven plakken tot hij ook naar huis gaat.
Moet ik de stoute schoenen aantrekken en hem gewoon een keer meevragen voor een drankje? Afwachten of / tot hij wat doet? Ik ben ook wel aan het daten verder maar bij elke date denk ik, eigenlijk wil ik liever met die collega. Ik heb dit eerder aan de hand gehad, toen wel zelf al m'n moed bij elkaar geraapt en mijn toenmalige 'vlam' mee uit gevraagd. Maar helaas zag hij mij niet meer dan als collega. Was even naar maar daarna was ik er wel overheen.
dinsdag 26 maart 2019 om 19:30
Misschien nog een idee om eens bij andere collega's te peilen wat voor type het is? Ik heb een mannelijke collega gehad die bij leuke nieuwe vrouwelijke collega's ook meteen ging vragen of ze single waren en druk ging flirten. Echt precies op de manier waarop jij het beschijft. Ook een leidinggevende trouwens (in welke sector zit je? Misschien is hij het wel
) Hij had zo'n beetje in elk deel van het gebouw een ander "schatje". Vaak duurde het even tot die vrouwen door hadden dat hij bij meerdere collega's zo overduidelijk aan het flirten was.. Hij ging ook rustig met meerdere dames een drankje doen..
dinsdag 26 maart 2019 om 19:38
tja dat risico heb je natuurlijk altijd dat het een flirt is. Daar kom je dan vanzelf wel achter denk ik als ik met hem zou gaan 'daten', kijken of ie, als ie de kans krijgt, ook moeite gaat doen voor me. Ik heb 1 collega in vertrouwen genomen maar die ziet niet meer dan wat ik zie, geen van mijn collega's behalve de teamleiders kennen hem eigenlijk langer omdat we allemaal op een nieuw project zijn gestart. Sector zeg ik liever niet ivm herkenbaarheid
dinsdag 26 maart 2019 om 19:39
Ik zou trouwens wel even kijken of er in een personeelsgids oid iets geroepen wordt over relaties. Hij is teamleider (hoewel niet die van jou) en jullie hebben dus een hiërarchische verhouding en het kan dus zijn dat hier wat over geroepen is.
Voor je straks je baan op het spel zet.
Anders, go for it. Ik heb mijn meneer ook op het werk leren kennen (wij waren directe collega's) en ik vond het wel een voordeel, je leert iemand kennen in een andere setting waarbij je niet direct indruk op elkaar kan maken zoals je dat wel bij flirten in de kroeg kan. Dus ik kende hem eigenlijk al heel erg goed op veel gebieden zoals wat hij belangrijk vind in zijn werk en hoe hij omgaat met andere.
Voor je straks je baan op het spel zet.
Anders, go for it. Ik heb mijn meneer ook op het werk leren kennen (wij waren directe collega's) en ik vond het wel een voordeel, je leert iemand kennen in een andere setting waarbij je niet direct indruk op elkaar kan maken zoals je dat wel bij flirten in de kroeg kan. Dus ik kende hem eigenlijk al heel erg goed op veel gebieden zoals wat hij belangrijk vind in zijn werk en hoe hij omgaat met andere.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
zaterdag 30 maart 2019 om 22:07
ja heb hem zeker gesproken, er is wel een verandering nog... ben parttime naar zijn team overgeplaatst. Dit compliceert voor mij de zaak wel weer want nu staan we dus in een direct hiërarchische houding ook nog eens. Dat en een paar opmerkingen over een ex en relatie met zijn familie, die nogal negatief klonken... hebben me weer een beetje doen 'landen'. Besloten dat ik het toch nog maar even zo aankijk en hem even wat meer wil leren kennen. Mijn verstand neemt het weer even over, ik heb wat meer afstand nodig. Dus sorry nog even geen smeuige verhalen!
zondag 31 maart 2019 om 20:52
He getver. Zo eentje hadden wij ook op het werk. Was gewoon een serial aanrander en iedereen wist ervan, meerdere waarschuwingen gehad, maar hij ging gewoon door. Dit was voor het hele metoo gebeuren.Wheelsonthebus schreef: ↑26-03-2019 19:30Misschien nog een idee om eens bij andere collega's te peilen wat voor type het is? Ik heb een mannelijke collega gehad die bij leuke nieuwe vrouwelijke collega's ook meteen ging vragen of ze single waren en druk ging flirten. Echt precies op de manier waarop jij het beschijft. Ook een leidinggevende trouwens (in welke sector zit je? Misschien is hij het wel) Hij had zo'n beetje in elk deel van het gebouw een ander "schatje". Vaak duurde het even tot die vrouwen door hadden dat hij bij meerdere collega's zo overduidelijk aan het flirten was.. Hij ging ook rustig met meerdere dames een drankje doen..
Maar goed dat hoeft hier niet aan de hand te zijn.