Date loopt te hard van stapel.

31-03-2019 01:49 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort date ik een leuke man, via Tinder ontmoet. Begon heel spontaan door zomaar een drankje te doen. Aan mijn kant was het gezellig maar ook niet super bijzonder. Van zijn kant ligt het anders. Ik heb het idee dat het vanuit hem liefde op het eerste gezicht was. Na de eerste date stuurde hij berichtjes van dat hij nog nooit zo’n erge klik had gevoeld via een Tinder date, zoals ik zei ik vond het gezellig maar dat Wow gevoel had ik zeker niet. Hierna zijn we nog een tweede keer wat gaan drinken en dit zelfde gevoel is gebleven. Ik wil nu niet arrogant overkomen maar hij stuurt telkens berichtjes van ‘nu ik jou ontmoet heb is mijn leven compleet’ en hij is zeer complimenteus. Hartstikke leuk natuurlijk maar ik vind het best heftig na 2 dates. Het is wel een leuke man dus ik wil hem wel een kans geven maar vanuit mijn kant ben ik nog niet verliefd en weet nog niet of het een potentieel relatiemateriaal is. Ik sluit dit niet uit maar dat hij loopt best hard van stapel en ik ben bang dat dit snel een afknapper wordt. Heb ook al meermalen gezegd dat ik het liever nog wat rustig aan doe zodat we elkaar wat beter kunnen leren kennen maar hij blijft die extreme appjes maar sturen.
Ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet, hebben jullie raad?
Jee, het lijkt erop dat hij niet veel eigenwaarde heeft - anders kijk je toch even de kat uit de boom of iemand echt goed genoeg voor je is?

Hoe oud is hij?

Tenzij hij onder de 20 is (vooruit, jeugdelijk enthousiasme), zouden bij mij de alarmbellen gaan rinkelen.
Hello, can you hear me?
Wat dacht je van het hem te zeggen?
Zo moeilijk is dat toch niet, daar heb je een mond voor.
Uitleggen dat jij meer tijd nodig hebt als je iemand net kent, en dat hij iets te hard van stapel loopt voor jouw gevoel.
En mocht hij hier vreemd op reageren dan gaat het niet werken tussen jullie, point klaar.
Wat is de reden dat je hem een kans wil geven?

Jullie staan er totaal verschillend in. Wat is is dan de match. Hij vind jou super en jij vindt hem wel leuk. Daarnaast wat moet je met iemand die na 2 dates al zaken schrijft als: jij maakt mijn leven compleet?

Jullie kennen elkaar amper. Hoe kan hij dat nou weten?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Gewoon tegen hem zeggen dat zijn appjes je benauwen.
Je wilt rustig aan doen en hij moet niet te hard van stapel lopen.
Vlinder95 schreef:
31-03-2019 01:49
Heb ook al meermalen gezegd dat ik het liever nog wat rustig aan doe zodat we elkaar wat beter kunnen leren kennen maar hij blijft die extreme appjes maar sturen.

Kortom: hij respecteert je grenzen nu al niet en is alleen met zijn eigen behoefte bezig. Dat zou voor mij een reden zijn om ermee te stoppen. Want als hij nu jouw grenzen al niet respecteert en vooral aan zichzelf denkt, zou ik me zorgen maken hoe hij zich in de toekomst op deze punten gaat gedragen.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 31-03-2019 15:47
8.53% gewijzigd
Het gaat dus niet echt om jou als persoon. Dat kan niet na 2 dates. Hij weet niet van je/ kent je niet. Maar hij wil gewoon een vrouw. Dat kan overigens best leuke relaties opleveren maar het komt wel wat desperate over. Gewoon een tijdje aankijken. Mocht je hem leuk gaan vinden is dat mooi. Anders NEXT
Dat jij zegt dat je het rustig aan wil doen betekent toch niet hetzelfde als 'ik vind die appjes niet leuk'? Hoe kan hij dan weten dat hij daarmee moet minderen?
Wees eerlijk, zeg dat jij hier niet hetzelfde in staat, dat je hem wel beter wil leren kennen en hij intussen zijn enthousiasme beter tempert want dat voelt verstikkend en legt te veel druk.
‘nu ik jou ontmoet heb is mijn leven compleet’

Ik zou hier heel erg van schrikken én weglopen.
Dit is echt niet ok hoor!
Je zegt een leuke man te daten. Nou, zo leuk klinkt hij niet.
Meeste mannen met van die praatjes zijn rare kwasten.
Iedereen gaat weleens op zijn bek in de liefde dus ik denk dat jij het toch niet bent voor hem alleen hij negeert dat feit nog.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Hij gaat uit van zichzelf en voor jouw persoonlijke ervaring is nauwelijks plaats. Hij houdt weinig rekening met je. Daar zou ik het benauwd van krijgen.
‘Jij maakt mijn leven compleet’? O_o

Vraag hem of hij veel romcoms kijk en neem hem mee naar een goede zombiefilm.
Voor iemand die tussen de lijnen kan lezen, is "Ik wil het rustig aan doen" wel duidelijk - maar die boodschap is je tinderdate blijkbaar voorbijgegaan. Ik denk dat je best rechtuit zegt dat zulke apps voor jou verstikkend zijn, omdat je nog helemaal niet zover bent en ook niet weet of dat nog zal komen. Daar moet hij jou ruimte voor geven.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
Yuk, ik zou daar nu al klaar mee zijn. :wtf:
Ik denk niet dat je tegen hem moet zeggen dat je het rustig aan wil doen, want misschien denkt hij dat jullie nu al rustig doen en je het zo wil blijven doen. Ik zou dus zeggen dat hij te snel gaat en jij nog niet zo hoteldebotel bent als hij is. Als hij dan nog steeds zo doorgaat, dan zou ik het afkappen want dan is het duidelijk geen match.
stroman schreef:
31-03-2019 09:37
‘Jij maakt mijn leven compleet’? O_o

Vraag hem of hij veel romcoms kijk en neem hem mee naar een goede zombiefilm.
:rofl:
Wat denk je dat zijn appjes zullen worden als het van jouw kant geen match blijkt te zijn?
Ik vind het maar creepy en zou het afkappen. Dit is geen leuke man, dit is een desperate dwingeland.
Hadewychh schreef:
31-03-2019 08:51
Dat jij zegt dat je het rustig aan wil doen betekent toch niet hetzelfde als 'ik vind die appjes niet leuk'? Hoe kan hij dan weten dat hij daarmee moet minderen?
Wees eerlijk, zeg dat jij hier niet hetzelfde in staat, dat je hem wel beter wil leren kennen en hij intussen zijn enthousiasme beter tempert want dat voelt verstikkend en legt te veel druk.
Dit. Ik denk echt dat je niet duideijk genoeg geweest bent. Je moet echt uitleggen wat je dwars zit. Te hard van stapel betekent bij mij ook niet dat je berichten storend vindt, maar dat je niet gelijk aan samenwonen/trouwen denkt bv. Ik zou als ik jou was dit nog 1 maal uitgebreid en rustig uitleggen en dan face to face. (of telefonisch) en dan afwachten wat hij ermee doet. Dan heb je het tenminste een kans gegeven.
O ja en die berichten moet je niet letterlijk nemen. Hij wil je "inpalmen".
Bedankt voor al jullie reacties! Ik zal wat beantwoorden. Hij is 27 en ik 24, aan jeugdig enthousiasme kan het dus niet liggen.
Ik heb dus wel verschillende keren op die appjes gereageerd met bijv ‘ niet te hard van stapel lopen of niet gelijk hoge verwachtingen krijgen’ dan reageert hij wel met ja hebt gelijk maar bij wijze van spreken 5 minuten later begint hij weer.
Heb niet letterlijk gezegd dat ik me erg stoor aan al die appjes, maar het is een goed idee om dat via de telefoon duidelijk te maken en kijken hoe hij reageert.
Als hij hierna nog niet verandert is het zeker geen match want dan respecteert hij mijn grenzen niet en is hij alleen maar met zn eigen geluk bezig
Als ie seks heeft gehad is ie zo gevlogen denk ik..
MissMaran schreef:
31-03-2019 09:01
Meeste mannen met van die praatjes zijn rare kwasten.

Ja, hij komt op die manier wel als een vreemd type over. Succes in ieder geval, TO! Laat je weten hoe het is gegaan?
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
Mijn raad: duidelijker en assertief zijn. Gewoon zeggen dat je je niet comfortabel voelt bij de aard van zijn berichtjes, tenzij het ergens je ego streelt natuurlijk
Veritas vos liberabit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven