Ik vind zwanger zijn echt helemaal niets aan :(

31-03-2019 10:56 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat ik heel verdrietig was van de miskraam, en ik ben super blij dat het ons zo snel weer gegund is maar.. Ik vind de zwangerschap, tot nu toe (12 weken) echt geen ene moer aan.

Ik ben een stukje ouder dan mijn vriendinnen en die vinden het allemaal super leuk voor mij, maar zijn er zelf nog helemaal niet mee bezig.

Ik ben zelf vooral heel erg moe, daardoor haak ik bij voorbaat of al vroeg af. Maar ik heb ook niet meer zoveel lol in het samen komen. Er zijn vaak veel alcohol en sigaretten bij gemoeid en ik mag dat uiteraard niet ivm de zwangerschap, ik vind het ook nog eens vervelend om me heen (de sigarettenrook). Dus blijf ik weg, en ben ik alleen of met mijn vriend.

Al met al, had ik het vooral wat rooskleuriger ingezien, en het valt me wat tegen. Ik vind het moeilijk om dat uit te spreken omdat je een soort van verplicht bent blij te zijn.
Ik vond er ook geen hol aan en kan zo flink wat mensen opnoemen die dat ook zo komen schrijven ;-)

Voel je niet verplicht blij te zijn.
Ik had ook liever dat ze gewoon door DHL geleverd konden worden, maar ja, het was de enige manier.

Ik vond het ook niet leuk, vooral omdat ik me totaal niet mezelf voelde geestelijk.
Ik vond er ook niks aan. Ik ben nooit chagrijnig behalve als ik zwanger ben. Als ik mezelf in de weg liep dan hoefde ik eigenlijk niet eens een test te doen want dan wist ik al dat ik zwanger was.
Je leven bestaat toch hopelijk nog uit meer dan alleen je vriendinnen, halve feestjes bouwen en je vriend.

Kun je dan ook niet eens op een namiddag gewoon chillen? Zonder alcohol, sigaretten of luide muziek?

Gaan eten met je vriend, is dat niet een leuke activiteit.

Als je 'nog maar 12 weken bent', dan heb je d'er nog heel wat voor de boeg.

Hopelijk komt snel 'het genieten'.
anoniem_653cd36ee8f8d wijzigde dit bericht op 31-03-2019 11:04
0.91% gewijzigd
Blondie456 schreef:
31-03-2019 11:01
Ik vond er ook niks aan. Ik ben nooit chagrijnig behalve als ik zwanger ben. Als ik mezelf in de weg liep dan hoefde ik eigenlijk niet eens een test te doen want dan wist ik al dat ik zwanger was.
Zoals ik het zo lees, heb je een stuk of 45 kinderen!

Gelukkig ben ik niet zwanger, telkens als ik chagrijnig ben.

:proud:
Heel herkenbaar. Ik vond mijn eerste zwangerschap helemaal niet leuk. Ik voelde me hartstikke moe en ziek en ook een avondje de kroeg in was anders dan anders. Het voelde een beetje als een taboe om dat te zeggen, omdat iedereen verwacht dat je op die roze wolk zit. Hetzelfde had ik trouwens de eerste maanden nadat mijn dochter was geboren.

Het is niet raar, niet iedereen zit op die roze wolk. En ik vind dat je dat ook gewoon moet kunnen uitspreken hoor, zwanger zijn hoeft geen pretje te zijn.

Inmiddels ben ik zwanger van de tweede en ik had me weer helemaal ingesteld op 9 maanden 'afzien', maar ik kan er nu wel van genieten. Geen idee hoe dat werkt, misschien omdat mijn leven nu al heel anders is omdat ik al een peuter heb rondlopen.
Ik vond er ook echt helemaal niets aan, zwanger zijn. Ik had bij beide zwangerschappen hyperemesis en ik vond het de hel. Ik beval echt liever
mammezel schreef:
31-03-2019 11:02
Je leven bestaat toch hopelijk nog uit meer dan alleen je vriendinnen, halve feestjes bouwen en je vriend.
Tuurlijk doe ik ook andere dingen. Ik werk. Als ik uit mijn werk kom, gaan we eten, na het eten ben ik uitgeteld en ga ik naar bed.

Dus nee, uit veel meer bestaat mijn leven op het moment niet. Wellicht dat dat meetelt in het 'Ik vind dit niet leuk deel'. Als ik nog puf zou hebben voor iets anders, zou ik het misschien al heel anders ervaren.
mammezel schreef:
31-03-2019 11:04
Zoals ik het zo lees, heb je een stuk of 45 kinderen!

Gelukkig ben ik niet zwanger, telkens als ik chagrijnig ben.

:proud:
Nee, ik heb maar 1 kind maar ben wel 6 keer zwanger geweest. Ik heb 5 keer een miskraam gehad.
Verder ben ik echt nooit chagrijnig.
Star² schreef:
31-03-2019 10:58
Voel je niet verplicht blij te zijn.
Deze zin is zo fijn.
Blondie456 schreef:
31-03-2019 11:14
Nee, ik heb maar 1 kind maar ben wel 6 keer zwanger geweest. Ik heb 5 keer een miskraam gehad.
Verder ben ik echt nooit chagrijnig.
Hopelijk heb ik je niet, onbewust, gekwetst.

Ik ben geregeld chagrijnig, maar daar gaat het hier niet over.
Je bent blij met de baby, maar het hele proces wat eraan vooraf gaat, vind je niks. En dat mag.
Het staat nl compleet los van elkaar.
mammezel schreef:
31-03-2019 11:18
Hopelijk heb ik je niet, onbewust, gekwetst.

Ik ben geregeld chagrijnig, maar daar gaat het hier niet over.
Nee, je hebt me niet gekwetst hoor.
Ik vond er ook niks aan, maar je moet er doorheen om een kind te krijgen. Ik ben blij dat het nu nooit meer hoeft, 2 keer was genoeg.
Hoewel ik de zwangerschap overwegend afzien en stom vond, vond ik het ook wel bijzonder om een baby in je buik te voelen bewegen. Ik heb tijdens de zwangerschap echter tegen iedereen in mijn omgeving gezegd dat ze me moesten tegenhouden om nog eens aan zo’n exercitie te beginnen, dus op het moment zelf vond ik het nog afschuwelijker dan ik me nu herinner.
En dat stond grotendeels los van wat je allemaal niet mocht. Ik houd toevallig heel erg van drank, sigaretten en carpaccio, dus het maakte het er niet beter op.
Ik ben 4 maanden geleden bevallen en nog dagelijks blij dat ik niet meer zwanger ben. Ik vond een geen ruk aan. En ik ken een hele rits mensen die dat precies zo hadden (overigens ken ik er ook die het oprecht wel leuk vonden, dat wel). Een collega van me zei: je hieft niet blij te zijn dat je zwanger bent, als je maar blij bent dat er een kind komt. En daar heb ik me heel erg aan vast gehouden.

Edit: en ik drink normaal al vrijwel nooit alcohol, rook niet, eet bijna geen rauw vlees en ga zelden stappen. Dus het is niet zo dat ik baalde van al die dingen die niet mochten, ik voelde me gewoon niet fijn. Ook niet toen de vreselijke misselijkheid eindelijk weg was.
nausicaa wijzigde dit bericht op 31-03-2019 11:43
25.54% gewijzigd
Geen van mijn vriendinnen vond de zwangerschap genieten. En ja, ze hielden allemaal van een drankje/feestje en dan is het toch wel balen dat dat 9 maanden niet mag en minder makkelijk gaat. Daar waren ze ook echt wel eerlijk in. Ik vind dat niks geks. Om dat zo te ervaren hoeft het echt niet zo te zijn dat je leven normaal 24/7 uit feesten bestaat hoor.
Dan zou ik ervoor zorgen dat mn leven niet alleen uit werken, eten en slapen bestaat. De avonden worden ook weer langer, dat helpt.

Tot hoe laat werk je? Ik sprak nl op mijn werk af dat ik niet meer overwerkte omdat dat te vermoeiend was. Lekker om 5u naar huis en op tijd eten. Daarna even op de bank dutje doen en dan sporten of afspreken wat leuks te doen. Of lekker klussen aan de kamer? Je bent pas 12 weken dus een lange tijd te gaan.

Een leuk leven is toch meer dan tussen rokende en drinkende vriendinnen te zitten??
Ik vond beiden zwangerschappen geen bal aan.
Ik was misselijk,kwam kilo's aan en had last van maagzuur.
Mensen moeten zwangerschap en baby gewoon los van elkaar zien.
the_Wicked_Witch schreef:
31-03-2019 11:00
Ik had ook liever dat ze gewoon door DHL geleverd konden worden, maar ja, het was de enige manier.
Hier moet ik even vreselijk om lachen :biggrin:

TO, herkenbaar verhaal voor mij. Inmiddels heb ik een stel kids, zitten mijn vriendinnen allemaal in de baby’s en hangen we in de speeltuin rond met elkaar ipv in de kroeg (en denk ik vaak bij mijn zwangere vriendinnen: gelukkig heb ik dat allemaal al gehad).
Zwanger zijn, bevallen en die prille babytijd was ook niet mijn favoriete bezigheid.
Kleur ook eens buiten de lijnen
Noodzakelijk kwaad dat nodig is om een kind te krijgen. Zo zie ik het.

Maar er waren ook mooie momenten. Tussen de moeheid, kotsen en bekkeninstabiliteit door..

Je kind voelen bewegen en zo rond maand 5 en 6 vond ik het wel wat hebben. Minst moe, niet meer zo beroerd,nog niet zo dik. En bij de eerste ook nog geen bekkeninstabiliteit.

Alles daarvoor en daarna vond ik echt stom. Ik zat na de keizersnedes wel op een roze wolk qua kind. Zo mooi en lief en mooi. Maar alles er om heen? Naar/stom/niet zo belangrijk.

Maar ben sowieso beperkt emotioneel incontinent, ik had wel een paar mensen in mijn omgeving die zwanger zijn het wel het mooist en belangrijkst ding ooit vonden.
Zwanger zijn is ook een stuk minder leuk als iedereen je wil laten geloven! Een kind laten groeien vond ik uitputtend en door de hormonen was ik een echte pregzilla. Dus ook voor pa was het niet echt een groot feest.
Je gevoelens schieten alle kanten op en dat vond ik vreselijk. Maar na de bevalling waren we wel erg blij met het resultaat. Sterkte!
Vesper- schreef:
31-03-2019 11:44
Mensen moeten zwangerschap en baby gewoon los van elkaar zien.
Van wie moeten ze dat? En lijkt me nogal moeilijk, ze komen helaas niet door de DHL aangeleverd. :-D :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven