Lissabon

31-03-2019 12:18 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Over een paar weken ga ik een weekendje naar Lissabon.
Hebben jullie tips voor een goed hotel?
En tips voor de dingen die ik echt gezien moet hebben?

Alvast bedankt!
Wel een tip waar je rekening mee moet houden met je hotel keuze.
Omdat Lissabon op heuvels ligt, barst het er van de trappen en daar heb ik ooit iemand een koffer 100 treden omhoog zien zeulen. Dus zoek een hotel die aan een weg zit waar je met auto of ov kunt komen.

Verder geen tips, behalve de bekende attracties. Hoewel, mijn beste tip is heerlijk wandelen en rondstruinen door de straatjes. Vooral net buiten de toeristische stukken.
En mocht je tram 11 (volgens mij was het die) pakken, geniet dan niet alleen van de route maar ga op het einde ook even de begraafplaats op. Die is echt prachtig.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Stephanie Waasdorp is een jonge Nederlandse die daar woont en als gids werkt. Zij weet de leukste hotelletjes, restaurantjes, en maakt stadswandelingen.
Ik lees even mee, ik wil zoooooo graag een keer naar Lissabon!
Mijn tip:
Mercado da Ribeira
Voor een hoteltip zul je toch een beetje een richtprijs moeten geven of dingen die per se wel of niet wilt (groot/klein/zwembad/authentiek/modern) er is zoveel keuze dat lukraak om tips vragen wat zinloos is.

Ik ben een paar keer In Lissabon geweest en heb de eerste keer de fout gemaakt om niet naar de locatie van m'n overnachting te kijken. Ik bleek midden in het uitgaansgebied te zitten (Bairro Alto/Baixa) en heb geen oog dicht gedaan. Dat was een domme fout.
En zoals eerder al gezegd: let er ook op dat je niet aan het eind van 100 traptreden moet zijn. Dat is niet zo fijn thuiskomen 's avonds na een lange dag wandelen.

Afgelopen januari sliep ik in Anjos, een rustige wijk (nu heel hip, het was tot een paar jaar geleden een no-go gebied) even buiten de toeristenmassa. Heerlijk vond ik dat! Ik had daar een Airbnb, dus geen hoteltip voor je.
Wij zijn met de trein naar Sintra geweest en vanuit daar naar zee. Heel vet! Leuke stad Lissabon!
sneeuwvrouw schreef:
31-03-2019 14:19
Wij zijn met de trein naar Sintra geweest en vanuit daar naar zee. Heel vet! Leuke stad Lissabon!
Vond ik ook heel leuk. Ik was er vorig jaar een weekje alleen om in alle rust te werken en ik vond het zoooo fijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven