Hij: is dit het nou?

01-04-2019 07:58 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond kwam het hoge woord eruit. Mijn gevoel zit goed voor jou, ik ben ontzettend gek met jou, maar ik voel heel sterk: is dit het nou? Hij zegt dat ik mij geen zorgen moet maken, dat hij het niet uit wil maken. Hij heeft dit ook met zijn werk en gaf ook aan een piekeraar te zijn. Maar ik voel me ontzettend ***. Kan wel huilen. Ik ben als de dood dat dit het einde betekend. Ik heb zo’n leuke vriend waar ik zo ontzettend gek mee ben... Wat moet ik doen...
Be-grape-n?
Universeinmotion schreef:
01-04-2019 09:24
Ja, dat is natuurlijk ook lastig. Maar ik denk dan ook niet dat ik lang met een onzeker type als dit zou kunnen leven. Dus als het dan toch zo ver zou komen, dat iemand zegt " Is dit het?" dan heb ik vragen. En die vragen zijn dan niet beschuldigend of verstikkend, maar wel om duidelijkheid te scheppen. Die vragen hangen helemaal af van het type man, de dynamiek van de relatie etc. En je ziet natuurlijk wel aan de manier van reageren, woordkeuze etc hoe iemand het eigenlijk ziet. Knap ik daar van af of geeft het mij een negatief gevoel ( wat meer een samenvatting is van meerdere observaties) dan negeer ik dat niet.

Uiteindelijk doen woorden ook maar weinig. Mensen die de liefde in alle glorie verklaren, behalve in daden, heb je natuurlijk ook. Dat is natuurlijk ook deel van het plaatje. Hoeveel moeite doet een mens voor je in de praktijk?Hoeveel energie steekt iemand in jou als mens, en in de relatie?

Ik denk dat ik makkelijk praten heb, sinds mijn man echt behoorlijk dicht bij een engel komt ;-D En ook al heb ik veel mannen in het stof gelaten, en nam ik geen genoegen met halfbakken gedoe, ik had natuurlijk net zo makkelijk niemand tegen gekomen die zo geweldig bij mij past. Maar dan was ik wel single, en niet met iemand die na 6 maanden al zoveel onrust veroorzaakt, dat ik er een viva topic voor wil openen.
Volkomen off topic, en alleen maar uit nieuwsgierigheid: is je moedertaal Engels?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ik zou a) denk ik best wel afknappen op dat hele zoekende bij iemand van 27. En b) zou ik het geloof ik niet waarderen dat hij me op het "ik weet niet zeker of ik je wel leuk genoeg vind" bankje zet. Dat laatste hoeft niet het geval te zijn natuurlijk, maar mijn ervaring is wel dat ze vrij snel opeens een andere vrouw tegenkomen die blijkbaar alle twijfel wel wegneemt. En nee dat ligt niet aan de vrouwen in kwestie.
timetraveler wijzigde dit bericht op 01-04-2019 09:29
35.70% gewijzigd
Wat dom van hem om dit uit te spreken. Want hij weet niet wat hij ermee wil, maar jij wordt er wel onrustig van , maar kan er niks mee.
Dat hij dit na een half jaar al heeft vind ik geen goed teken.
Dat je zijn eerste vriendin bent, in combinatie met wat hij uitspreekt vind ik wel wat zorgelijk. Hij heeft dus nog niet echt een idee van hoe lange(re) relaties werken, plus je bent zijn eerste. Dat is natuurlijk niet anders, maar er ontbreekt dus wel een stukje ervaring met 'fases' die in een relatie kunnen voorkomen, plus het 'risico' dat hij eventueel nog wil verder kijken/ervaring wil opdoen met anderen..
JollyRider schreef:
01-04-2019 09:21
Precies. En dáár zou TO zich zorgen over moeten maken. Niet over het feit dat haar vriend is uitgekeken, dat is gewoon verlaat puberaal gedrag.
Dit! Het is dat emotioneel onvolwassen gedrag wat mij het meest zou storen, niet het feit dat hij eerlijk is. Vandaar dat ik vragen zou hebben. Maar op de leeftijd van bijna 30, zou ik weinig geduld hebben voor dit soort onzin. Wachten tot Jantje eens een ingeving krijgt en zich wat verder gaat ontwikkelen? Ben je zo 10 jaar verder. Nee dankje. Dan liever een nuchtere vent die inderdaad toegeeft dat het leven retesaai kan zijn, en we daar samen keihard om gaan lachen samen, door dik en dun.
JollyRider schreef:
01-04-2019 09:26
Volkomen off topic, en alleen maar uit nieuwsgierigheid: is je moedertaal Engels?
Nee. Woon wel mijn halve leven in Canada. Hoezo, is mijn Nederlands zo roestig? Moet eerlijk toegeven, dat ik, los van het viva forum, vrijwel geen Nederlands spreek of schrijf. Voelt soms heel gek, wanneer ik een Nederlander tegenkom in Canada, en mijn zwaar haagse accent nog steeds niet verwaterd blijkt :biggrin:
01-04-2019 09:40
Nee. Woon wel mijn halve leven in Canada. Hoezo, is mijn Nederlands zo roestig? Moet eerlijk toegeven, dat ik, los van het viva forum, vrijwel geen Nederlands spreek of schrijf. Voelt soms heel gek, wanneer ik een Nederlander tegenkom in Canada, en mijn zwaar haagse accent nog steeds niet verwaterd blijkt :biggrin:
haha, nee hoor, helemaal niet roestig. Maar zo nu en dan gebruik je formuleringen die direct uit het engels lijken te komen en die in het Nederlands eigenlijk niet bestaan. Dat maakte me nieuwsgierig :)
(Dead Kennedys)
01-04-2019 09:40
Nee. Woon wel mijn halve leven in Canada. Hoezo, is mijn Nederlands zo roestig?

Haha! Dit is echt een Engelse uitdrukking.

Je ziet het ook bij je gebruik van sinds als vertaling van since, terwijl je eigenlijk omdat bedoelt.
Ik vind 27 trouwens wél te jong om je neer te leggen bij hoe een relatie zou moeten werken. Misschien kan hij het niet goed benoemen, maar valt het hem tegen hoeveel hij er uithaalt om in een relatie te zitten, maar denkt hij dat het zo hoort. Dat is niet zo.
Nitflex schreef:
01-04-2019 09:44

Je ziet het ook bij je gebruik van sinds als vertaling van since, terwijl je eigenlijk omdat bedoelt.
Verdorie! ;-D

Het is zo lastig, na zoveel jaren, om de twee talen gescheiden te houden! Ik heb het zelf echt niet door. Ik kan twee dingen doen: Over analyseren ( moeten deze twee woorden aan elkaar? los van elkaar? bijvoorbeeld), of ik blijf gewoon gezellig een halfbakken Canadees/Nederlander. Path of least resistance in dit geval toch maar :biggrin:
01-04-2019 09:59
Verdorie! ;-D

Het is zo lastig, na zoveel jaren, om de twee talen gescheiden te houden! Ik heb het zelf echt niet door. Ik kan twee dingen doen: Over analyseren ( moeten deze twee woorden aan elkaar? los van elkaar? bijvoorbeeld), of ik blijf gewoon gezellig een halfbakken Canadees/Nederlander. Path of least resistance in dit geval toch maar :biggrin:
Maak je geen zorgen, je bent beter te volgen dan veel Nederlanders die vrij aanstellerig (ok, mijn interpretatie) te pas en te onpas Engelse teksten gebruiken. Jouw anglicismen zijn hooguit een nieuwsgierigmakend grappigheidje
(Dead Kennedys)
Doe Maar zong al erover, in 1982:

https://youtu.be/NCkJe1iurjI?t=32
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Als hij altijd twijfelt (ook over werk enzo) zou ik niet teveel tillen aan deze opmerking.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
01-04-2019 09:59
Verdorie! ;-D

Ja, ik herken het hoor. Ik heb jaren in Londen gewoond (nu alweer jaren terug in NL), maar daarom zag ik deze ook meteen, haha!
hij heeft dit ook met zijn werk, waarom is dat vergelijkbaar?
ik denk dat er een tweede gesprekje nodig is want dat mag hij even uitleggen...

en waar piekert hij dan over bijvoorbeeld?
Lorem Ipsum
Ik snap ook werkelijk waar niet dat hij het nodig vond om dit hardop te zeggen. Wat wilde hij hier nou eigenlijk mee bereiken, behalve een bom onder de relatie leggen en zijn vriendin een k*tgevoel bezorgen? Ja, hij is eerlijk geweest, nou, applaus hoor, goed gedaan.

Ik vind hem trouwens ook wat onvolwassen en onrealistisch.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Bijzonder topic uit herkenning. Met 29 heb ik mijn vriendin leren kennen en ze was dan wel net niet de eerste maar het komt behoorlijk in de buurt. En ja ik piekerde ook heel erg en heb toen ook eens twijfels uitgesproken en schaam me daar nu voor.

Zij was gelukkig heel nuchter en zei we kijken gewoon hoe het verder gaat. Gelukkig heeft ze gelijk gekregen! Nu is niemand vergelijkbaar maar ik hoop dat je er iets mee kunt.
Ik denk dat hij het niet direkt naar jou toe bedoeld maar dat hij een leegte in zichzelf voelt. Iets wat niet zomaar opgelost kan worden. Want hij ervaart het ook bij zijn werk.
Maar het voelt natuurlijk kut als hij dat zegt.
Hij moet leren wanneer dingen te zeggen en hoe hij het zegt.
De manier zoals hij nou doet is shit en doet jou veel pijn.

Misschien helpt het hem als hij naar een psycholoog gaat om dingen helderder te krijgen in zichzelf
Druif-je schreef:
01-04-2019 08:18
Normaal in de zin dat het relaxt voelt, bij elkaar volledig op ons gemak. Seksuele aantrekking is er nog steeds volop. We doen genoeg leuke dingen samen, maken plannen.
Je wil je liever ongemakkelijk voelen in elkaars bijzijn? :sarcastic:
Susan schreef:
01-04-2019 10:09
Ik snap ook werkelijk waar niet dat hij het nodig vond om dit hardop te zeggen. Wat wilde hij hier nou eigenlijk mee bereiken, behalve een bom onder de relatie leggen en zijn vriendin een k*tgevoel bezorgen? Ja, hij is eerlijk geweest, nou, applaus hoor, goed gedaan.

Ik vind hem trouwens ook wat onvolwassen en onrealistisch.
Nee zeg, stel je voor dat je in een relatie deelt wat er in je omgaat. Het idee!
Nitflex schreef:
01-04-2019 10:21
Nee zeg, stel je voor dat je in een relatie deelt wat er in je omgaat. Het idee!
Ik geloof niet dat ik de enige was die het onhandig vond, heb dus verder ook geen zin om hierop in te gaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
01-04-2019 10:24
Ik geloof niet dat ik de enige was die het onhandig vond, heb dus verder ook geen zin om hierop in te gaan.

Ik ben ook heel verbaasd dat iedereen dit vindt.
Je hoeft het niet meteen zo zwaar op te vatten. Zie het als een aanknopingspunt om te kijken hoe jullie relatie zich ontwikkeld. Een momentje van reflectie, waarna je weer vrolijk verder gaat.
Ik snap volkomen hoe je je voelt. Heb het zelf meegemaakt en het meest vervelende is dat je niks kan doen. Het is zijn gevoel en dus zijn probleem.

Hij geeft gelukkig wel aan dat hij een toekomst met je ziet. Dat had mijn ex ook niet. Vandaar dat dat nu voorbij is ;) . Maar ik zou toch wel om wat duidelijkheid vragen. Als hij de keuze maakt om zo'n rotopmerking te maken, mag hij daarna ook uitleggen waarom.
Nitflex schreef:
01-04-2019 09:44
"Mijn ... is een beetje roestig." wordt ook in het Nederlands veel gebruikt.

Vul op de ... de taal in waarvan de kennis niet goed is.
We used to be friends...
CourtneyTT schreef:
01-04-2019 11:07
"Mijn ... is een beetje roestig." wordt ook in het Nederlands veel gebruikt.

Vul op de ... de taal in waarvan de kennis niet goed is.
Jazeker! Het is ook niet fout. Maar het is wel een anglicisme.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 01-04-2019 11:16
0.52% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven