Hij: is dit het nou?

01-04-2019 07:58 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond kwam het hoge woord eruit. Mijn gevoel zit goed voor jou, ik ben ontzettend gek met jou, maar ik voel heel sterk: is dit het nou? Hij zegt dat ik mij geen zorgen moet maken, dat hij het niet uit wil maken. Hij heeft dit ook met zijn werk en gaf ook aan een piekeraar te zijn. Maar ik voel me ontzettend ***. Kan wel huilen. Ik ben als de dood dat dit het einde betekend. Ik heb zo’n leuke vriend waar ik zo ontzettend gek mee ben... Wat moet ik doen...
Be-grape-n?
Ik zou meer duidelijkheid vragen. Waar zit zijn probleem precies? Het is niet eerlijk om jou zo te laten bungelen.
Ik ben zijn eerste vriendin voor hem en nu zijn we ongeveer een halfjaar verder en voelt het als ‘normaal’. Wel heel fijn, maar als normaal. Tja, dat heb ik ook wel, maar ik mis hem wel als ik hem maar 1x in de week zie bijvoorbeeld. Hij deelt die mening ook, dus geen idee. Hij ziet ons over een tijd samenwonen, geeft aan gek met mij te zijn... Tja, rauw op mijn dak.
Be-grape-n?
Is dit voor hem niet de welbekende ‘verliefde gevoelens gaan over in houden van’- fase?
chocoladerijstwafel wijzigde dit bericht op 01-04-2019 08:18
1.68% gewijzigd
Naieve eerlijkheid?

Hoe oud zijn jullie? Na 6 maanden 'normaal' voelen, lijkt me wel een dingetje. Afhankelijk natuurlijk van hoe je 'normaal' omschrijft. Voel je je 100% relaxed bij elkaar? Dan is het 'goed'. Wil je elkaar niet meer de kleren van het lijf rukken? Dat lijkt me dan wel een dingetje...
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Jij kunt niks doen wat je nu al niet doet. Je doet al alles goed. Hij is immers gek op je. Het probleem ligt echt bij hem.
Heel onveilig gevoel krijg je daarvan.
Aan de hand van je OP dacht ik dat jullie 35 jaar samen waren. Nu ik lees dat het 6 maanden is schrik ik wel. Dat lijkt mij een slecht teken. Ik zou meer duidelijkheid van hem vragen, maar je tegelijkertijd voorbereiden dat dit wellicht mis gaat lopen.
Normaal in de zin dat het relaxt voelt, bij elkaar volledig op ons gemak. Seksuele aantrekking is er nog steeds volop. We doen genoeg leuke dingen samen, maken plannen.
Be-grape-n?
Ja, hij had misschien verwacht dat het meer “onmisbaar” zou zijn. Ik heb dit gevoel ook weleens gehad in relaties. Bij mij was het dan op den duur toch niet voldoende, ondanks goede seks en een leuke tijd samen.
Na 6 maanden lijkt dit me geen goed teken nee.
Druif-je schreef:
01-04-2019 08:07
Ik ben zijn eerste vriendin voor hem en nu zijn we ongeveer een halfjaar verder en voelt het als ‘normaal’. Wel heel fijn, maar als normaal. Tja, dat heb ik ook wel, maar ik mis hem wel als ik hem maar 1x in de week zie bijvoorbeeld. Hij deelt die mening ook, dus geen idee. Hij ziet ons over een tijd samenwonen, geeft aan gek met mij te zijn... Tja, rauw op mijn dak.
chocoladerijstwafel schreef:
01-04-2019 08:13
Is dit voor hem niet de welbekende ‘verliefde gevoelens gaan over in houden van’- fase?

Dan hoeft het niet per se iets ergs te betekenen. Ik sluit me aan bij chocoladerijstwafel: de vlinders beginnen misschien te vervagen, maar dat wil niet zeggen dat de liefde weg is. Hij lijkt voorlopig wel een toekomst met jou te zien.
artricks wijzigde dit bericht op 01-04-2019 08:34
Reden: Typfout
0.58% gewijzigd
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
Hij heeft al die tijd in de romamtische waanbeelden geloofd, die ons wijs gemaakt worden.
Blijkt ineens Verliefdheid niet Allesomvattend te zijn, en werken is ook al niks aan
Eerlijk? ik zou dus niet een relatie in stand willen houden met iemand die na 6 maanden al zegt " Is dit het?". Hoe verliefd ik ook ben op hem, hoe bang het mij ook maakt. Juist die angst zegt mij dan genoeg. Ik wil niet in dat soort situaties zitten, en als je blijft, dan kies je dus bewust voor die onzekerheid....uit angst. Ik wil iemand die dit soort dingen niet uitkraamt na welgeteld 6 maanden.

Dan kan het misschien liggen aan zijn algemene houding in het leven ( hij geeft zelf aan dit ook te hebben bij zijn baan etc). Maar dan is dat niet een persoon die bij mij past. Of misschien in een levensfase zit, die niet bij mij past. En ik blijf dan niet, in de hoop, dat ik de uitzondering ben, hij zn shit bij elkaar krijgt mentaal, en het allemaal sprookjesachtig afloopt.

Ik zou dus direct eerlijkheid eisen. Doet misschien pijn, om er achter te komen dat jouw gevoel dus een stuk intenser is dan die van hem, maar liever eerlijk, dan jezelf bedonderen door het er express maar niet meer over te hebben. Dit hoort ook bij het leven helaas.

Nogmaals, iedereen heeft vast en zeker wel eens twijfels. Maar het feit dat hij ze hardop uitspreekt, geeft aan dat hij er meer mee zit dan een vliegende/sporadische gedachte. Dan kan iemand er wel achter aan gooien, dat hij de toekomst wel oke ziet, en hij vast wel wil samenwonen: maar wees nou eerlijk naar jezelf, dat is dan toch een dooddoener? Je bent pas 6 maanden samen. Jeetje.
Universeinmotion schreef:
01-04-2019 08:37

Ik zou dus direct eerlijkheid eisen.
hoe doe je dat??
en hoe weet je dan wanneer iemand eerlijk is???
Dit klinkt eerlijk gezegd niet zo goed. Na zes maanden dit al uitspreken.
Eerlijkheid wordt zoals gewoonlijk weer eens enorm overschat. Je vriend is een sukkel die dit soort teksten beter voor zich had gehouden. Het antwoord is overigens: ja, dit is het nou! Wen er maar aan, het leven is oppervlakkig bezien saai, vermoeiend en geen reet aan. De meeste mensen worden geen hoofdpersoon in een romantische film, je moet gewoon werken om te kunnen eten, luiers verschonen als je kinderen wil, en stofzuigen en afwassen als je wil neuken. Hij moet volwassen worden, en ontdekken dat "tevredenheid" het grootste goed is dat hij kan bereiken. En gekozen commitment is de weg, niet verliefdheid of andere hormonale flauwekul.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Zat mensen denken dat bij hun werk. ;)

Maar als hij dat na 6 maanden al heeft bij jou dan zou ik me ook zorgen maken.
Het is een : het ligt niet aan jou maar aan mij verhaaltje.
Pergamon schreef:
01-04-2019 08:17
Aan de hand van je OP dacht ik dat jullie 35 jaar samen waren. Nu ik lees dat het 6 maanden is schrik ik wel. Dat lijkt mij een slecht teken. Ik zou meer duidelijkheid van hem vragen, maar je tegelijkertijd voorbereiden dat dit wellicht mis gaat lopen.
Eens. Hoe oud is hij, to? Dit lijkt me, zo al na een half jaar, geen goed teken. Ik zou ook meer duidelijkheid vragen, maar eerlijk gezegd klinkt dit niet positief.
Ik vermoed dat hij, als dit zijn eerste relatie is en nu al twijfelt, uiteindelijk toch verder zal willen kijken. Lullig, maar dat gebeurt. Laat je niet te lang aan het lijntje houden.
anoniem_677a6b2c79b65 wijzigde dit bericht op 01-04-2019 09:15
Reden: Zeer lullige autocorrect fout....
0.15% gewijzigd
Hij is 27.
Be-grape-n?
JollyRider schreef:
01-04-2019 09:10
En gekozen commitment is de weg, niet verliefdheid of andere hormonale flauwekul.
Het ziet er alleen nog niet naar uit dat to's vriend deze commitment aan wil gaan.
Druif-je schreef:
01-04-2019 09:13
Hij is 27.
dan is hij knap laat met de bezinning, dat het leven geen film is
Jufjoke schreef:
01-04-2019 09:17
Het ziet er alleen nog niet naar uit dat to's vriend deze commitment aan wil gaan.
Precies. En dáár zou TO zich zorgen over moeten maken. Niet over het feit dat haar vriend is uitgekeken, dat is gewoon verlaat puberaal gedrag.
(Dead Kennedys)
Hoe oud zijn jullie eigenlijk? Want als je heel jong bent vind ik het ook iets te vroeg om je dan maar te schikken in het bestaan. Misschien wil hij nog wat langer vrij zijn.
Druif-je schreef:
01-04-2019 09:13
Hij is 27.
(Dead Kennedys)
lilalinda schreef:
01-04-2019 08:38
hoe doe je dat??
en hoe weet je dan wanneer iemand eerlijk is???
Ja, dat is natuurlijk ook lastig. Maar ik denk dan ook niet dat ik lang met een onzeker type als dit zou kunnen leven. Dus als het dan toch zo ver zou komen, dat iemand zegt " Is dit het?" dan heb ik vragen. En die vragen zijn dan niet beschuldigend of verstikkend, maar wel om duidelijkheid te scheppen. Die vragen hangen helemaal af van het type man, de dynamiek van de relatie etc. En je ziet natuurlijk wel aan de manier van reageren, woordkeuze etc hoe iemand het eigenlijk ziet. Knap ik daar van af of geeft het mij een negatief gevoel ( wat meer een samenvatting is van meerdere observaties) dan negeer ik dat niet.

Uiteindelijk doen woorden ook maar weinig. Mensen die de liefde in alle glorie verklaren, behalve in daden, heb je natuurlijk ook. Dat is natuurlijk ook deel van het plaatje. Hoeveel moeite doet een mens voor je in de praktijk?Hoeveel energie steekt iemand in jou als mens, en in de relatie?

Ik denk dat ik makkelijk praten heb, sinds mijn man echt behoorlijk dicht bij een engel komt ;-D En ook al heb ik veel mannen in het stof gelaten, en nam ik geen genoegen met halfbakken gedoe, ik had natuurlijk net zo makkelijk niemand tegen gekomen die zo geweldig bij mij past. Maar dan was ik wel single, en niet met iemand die na 6 maanden al zoveel onrust veroorzaakt, dat ik er een viva topic voor wil openen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven